Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

kiskőrös környékén esetleg valakinek lenne egy levetett 120-18" enduro gumija?
3-4mm bordamélységes bőven elég
valami extra kicsi pénzért
köszi
köszönöm,de ezt más fogalmazta meg ilyen szépen,nekem nem ment volna
Na kérem, ez egy frappáns megfogalmazás volt ! Így már oks .
Ezek a gumik versenypályára, extrém terhelésre vannak kifejlesztve. Gyárilag nincs rajtuk minta, ezt az értékesítő utólag vágja bele. Gumikeverékük a hatalmas terhelésre, tempóra van tervezve. De csak szakaszosan, rövid ideig. A versenypályán való rendeltetésszerű használat során nincs tartós nagy sebesség.
Közúton ellenben csak ez a jellemző. Autópályán huzamosan nagy vagy extrém tempóval használva az abroncs túlhevül, tapadása csökken. A másik véglet a lassú haladás. Ilyenkor viszont a gumiabroncs nem tud kellően felmelegedni, így tapadása szintén nem üti meg a kívánt szintet. Esőben gyorsan visszahűl, így nyálkássá, bizonytalanná válik az útérzet. Márpedig esővel egyre többször kell számolnunk nyaranta.
A versenypályára tervezett abroncsokat a nagyobb tapadás érdekében a közútinál sokkal puhább gumikeverékből állítják elő. A magas szilika tartalom elősegíti a jó tapadást, azonban rendkívül gyorsan öregszik az abroncs. A gyártók csak 1 évig garantálják az abroncs szavatosságát.
És talán a legfontosabb, hogy minden gyártó kifejezetten tiltja közúti használatát!
A hideg gumira úgy gondoltam hogy nem üzemmeleg. Akkor elméletileg a sprtgumik tapadása (pl: cinti sport atac) jobb az utcán mint a versenygumiké (pl: race atac)?
Na igen, még valszeg az is benne van hogy a gyártók anyagi okokból is így alakították ki hogy több legyen a léé !
Én szívesebben vennék vágott slicket , mert olcsóbb viszont amilyen szerencsém van ez első közeg megállítana és mindjárt leakasztaná a gépemről a rendszámot egy csekkkkkk kiséretében .
Szerintem ezzel kapcsolatban volt teszt a superbike-ban, ami nem támasztotta alá, hogy utcán jobb lenne a pályagumi, pláne hidegen.
slick nek biztos nincs mintamélysége mert nincs benne minta
de vannak rajta likak ahol lehet követni az állapotát
bár ezen felesleges vitatkozni mert minta kő utcára ez egy érv lehet, de csak ennyi lenne a válasz erre

szeritnem a slickgumi vagy akármelyik utcai versenygumi hiába "ragacsos" ha nem tudod felmelegiteni üzemi hőfokra,
pályán már más kérdés,,, azok oda valók,
mint a sport motor, szerintem az is pályára való, ez a én véleményem,,,
Az biztos hogy utcai (szabályos) körülmények közö nagyon nehéz felmelegíteni, de ezek a gumik sztem még hidegen is jobban tapadnak mint egy szimpla utcai gumi . Valószinű azért nem lehet használni mert a slick-en nincs rece-rice és a közúton használt gumiknak hivatalosan meg van határozva hogy minimálisan mennyinek kell lennie a minta mélységének, és ugye a sima guminak nem nagyon van mintamélysége . A gumi vágása pedig sztem (de nem biztos) nincs engedélyezve Mo-on, vagy lehet hogy van de akkor biztos vagy 100 engedély kell hozzá .
szerinted akkor mi az indok rá miért nem lehet őket hivatalosan használni a közúton
Én úgy hallottam (több helyről is) hogy a gyári mintás verseny gumik amelyek utcán is legálisan használhatók ugyan azon keverékűek mint a slick-ek . Ezek szerint még sem tapadnának jobban ezek a "ragacs" gumik ? Most akkor nem értem, hogy is van ez?
én inkább azt mondanám hogy normál közúti közlekedés mellett nem éri el azt a hőmérsékletet amin biztonságosan lehetne vele közlekedni, vagy másképp: nem éri el a maximális tapadást .
ezeknek a gumiknak az üzemi hőmérséklete jóval az utcai gumik felett van,
talán ezért inkább,de lehet van más speckós indok is,
pl: gyárilag nincs mintázata

mellesleg a túlvágott szar gumikrol ne is beszéljünk .
Mert jobban tapad és felbátorodsz
Autópályán nagy sebességnél elég hamar ki tud kopni a közepe, van aki szerint esőben szar, de ott nincs jó gumi.
kipuff is idejekorán lekarcol nem? az meg hogy El hogy megy a motorral az az FJR-esek szégyene ki kéne hogy tagadjátok ahogy páran már meg is tették egy fjr fórumon
Szia 180/55 kellene
Gondolom pici japán mérnök emberek kiszámolták mi az a guminyomás ami hidegen és melegen is megfelelő a motornak. Biztosan nem 100%-ig lesz jó, ha versenyezni akarsz, viszont egy utcai motorozáshoz átlagosan megfelelő lesz. A gumikat is úgy gyártják gondolom, hogy egy megadott guminyomás hideg és meleg állapotban is megfelelő legyen. Számomra elképzelhetetlen, hogy olyan gumit gyártsanak ami hidegen vagy melegen nem működik. Én ezzel a guminyomással bőven felhajtom a lábtartót a kanyarban és a bukócső is leér meg a sziréna széle is olvad....szóval a határok ezzel is megtalálhatók. Majrécsík nem marad a gumin, tehát ez így jól is van. Mondjuk lehetne tovább is dönteni egy sportgumival ha nem lenne fent a bukócső, ezt Elbandi bizonyítja....
őőő ajánlom figyelmedbe a yamaha yzf 600 thundercat topicot és ott egy Elbandi nevezetű illető adatlapját. Arról hogy hogyan nem szabad használni egy fjr 1300-at
Én úgy tudom, hogy csakis a meleg guminyomás a lényeg. Igen, mindenhová azt írják, hogy hidegen ennyi meg ennyi legyen, de sztem az a lényeg, hogy a gumi üzemmelegen, bevetés közben hogyan teljesít. FJR-rel még nem volt dolgom, de hasraütve annyit kell mondjak, hogy egy túrásabb motoron egy túrásabb gumi talán nem annyira érzékeny a hajszálpontos guminyomásra, mint egy kihegyezett vázgeometriájú speed motor. Meg FJR-rel nem azért megy valaki sztem, hogy a tapadás határait feszegesse Bár ah a képeidet néztem volt dolgod mással is, így több a tapasztalatod, mint nekem, szóval ne vedd okoskodásnak, csak egy vélemény
Tovább is
köszi
Na mindegy, ez lett végül, párban 206 EUR, szóval azért elég jó ár. 5 évig jó a gumi, nem?
2006.25.hét

Azért érdekes, mert Pilot Power 2ct, azt meg nem is tudtam, hogy gyártották már 2006-ban...az eslő egyértelműen 2008-as, azon csak egy DOT szám van.
Az, hogy melegen mennyi az miért érdeklene? Hidegen ennyi a gyári előírt, és be is vált. Persze az FJR 300 kg-ja + az én súlyom meg is kívánja az első kerék ekkora nyomását. 2.4 körül már hidegen nehezebben kormányozható...észrevehetően. Mondjuk nekünk Michelin Pilot road 2 2ct van fent. 6000 km és még pöpec.....egy 10.000-et elmegy szerintem az első a hátsó bírna többet is...
Csinálj róla egy képet!
(Elvileg 2006.25.hét)
őőőő, sajt! hülye kérdésre hülye válasz na csak vicceltem nem komolyan venni engem. azért van rajta hogy nem közúti használatra mert nem oda való. van pálya gumi meg van utcai a kettő nagyon máshogy tud viselkedni de szerintem nálam okosabbak is le fogják ezt írni nálam jobban is...