Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Elfogadják a netrõl letöltött kinyomtatottat.
Nekem is furcsa volt, mert a magyar 4 oldalashoz képest elég egyszerû, viszonylag kevés adatot tartalmaz, csak a legfontosabbakat.
Üdv! Német magyar adásvételit tudok boltban venni vagy elfogadják a netről letöltött-kinyomtatottat is?
Ismer valaki olyan embert aki motorokat hoz be Svájcból, vagy aki egy motor hazaszállítását meg tudná oldani? Köszönöm
Köszönöm a választ. Én szeretném intézni a papírmunkát, szerintem sem túl megerőltető, és nem szeretnék még azért is fizetni valakinek.
ilyen esetben nem írják be a vevőt. és majd te beírod magadat.
Érdemes írni egy papírt, azzal akitől veszed, hogy ő hozta be, ha esetleg gáz van a motorral.

a 2 nyelvű adásvételin kívül kell egy kinti forgalmi engedély, amiben ha jól tudom valamilyen útonmódon benne van, hogy ott ki lett vonva a forgalomból.

de amúgy ha nem akarsz vele sokat szarakodni, vannak olyanok akik kb 20 ezerért a nevedre íratják, műszaki rendszám stb. bár én inkább magam intézném, mivel nem vészesen bonyolult a folyamat.
Sziasztok!
Szeretnék venni egy motort, de nem külföldről hoznám be, hanem itthon vennék egy külföldi papírost kereskedőtől, ami még nincs nálunk forgalomba helyezve. A kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben mi a helyzet a kétnyelvű adásvételi szerződéssel? Miután nem én voltam a kinti vevő, nem az én nevemre szól az adásvételi.
Simán írnak egy másikat amiben én leszek a vevő? Milyen papírokat kell, hogy kapjak a kereskedőtől a motor mellé, hogy ne legyen problémám a forgalomba helyezéssel.
Előre is köszönöm a válaszokat!
el kell adni aztán venni másikat
ha a gyártó-forgalmazó kiállít egy papírt a pontos kw-ról(mert el lett rontva a gyári adat a rendszerben) akkor megcsinálják
jó pár éve szenvedtem egy 82-es 350es cagivával ami papíron 36kw volt gyakorlatilag meg 20ló is szűken volt meg, és lehetetlen volt visszacsinálni
csak a gyártó adatait fogadták volna el
2008as 125-ös aprilia rs olaszról való magyarra papíroztatása mennyibe kerül?
Helo!

Még mindig a szokásos probléma, Kawasaki ER-5 és a forgalmiban lévő plusz két kw. Azt hallottam, hogyha hivatalos lóerőpadon mérik be a teljesítményét, akkor nem veszik figyelembe a gyári értéket, és az újat beírják. Arra gondoltam, ha elviszem ilyenre, kizárt, hogy a gyári 37kw-t produkálja. A2-es jogsim van, és így kb. 2,5 lóerővel több, mint amit vezethetek. Más megoldás erre létezik? A képen a gépem van.

Feri
Szia! Hivatalos NAV állásfoglalást itt olvashatasz. Ez teljesen egyértelmû. Javaslom, hogy ha a motor még tavaly ki lett vonva a forgalomból, akkor írjatok az adásvételire tavalyi dátumot, és akkor megùszod a fizetési kötelezettséget. Ha a gép már idén lett kivonva a forgalomból, akkor ezt nem tudod eljátszani, és fizetned kell.
Amikor én helyeztem forgalomba a motoromat, akkor kinyomtatva nálam volt ez a NAV-os hirdetmény, amikor említette az ügyintézõ a vagyonszerzési illetélet, akkor az orra alá nyomtam a papírt, és tovább is léptünk. Nem fizettem.
Szia!

Köszi az infót!
Mi úgy oldottuk meg, hogy az előző tulaj leműszakiztatta majd visszahelyeztette forgalomba 2300Ft-ért.
szia
Én is ilyen motort vettem. nekem nem volt forgalmi meg rendszám sem ,mert bevonta az önkormányzat, mert az elözö tulaj nem iratta át.
1 lépés: bementem abba az okmányirodába ahol bevonták az adásvételivel+ a másik adásvételivel amivel az előző tulaj vette, ugyanis abban szerepelt a forgalmi szerinti tulaj neve.
megkaptam a rendszámot, meg egy hatósági igazolást a forgalmi helyett, ezzel lehet vizsgáztatni.
2 lépés:biztosítást megkötöd mert anélkül se vizsgáztatni, se átíratni nem tudod.
3 lépés:műszaki vizsga
4.lépés:eredetvizsga
5.lépés:okmányiroda meg sok pénz és már a neveden is van
Beleírod a járgány pontos típusát, aztán majd a biztosító eldönti mennyi is az annyi! De ha végképpen gond akkor írj 3 kW-ot 'oszt jóvan'
ajjaj nem találok szerkesztés gombot
nyilvánvalóan 45km/h akart lenni.
Sziasztok, nemrég vettem egy generic trigger 50-et, április 8-án lett az osztrák forgalomból kivéve, itthon szeretném segédmotorkerékpárként használni, amihez tudtommal csak egy kötelező biztosítás kell. El is kezdtem ezeket kitöltögetni online, de a teljesítmény megadásánál elakadtam. Az osztrák forgalmijába 45km/s max sebesség és 1,39 kW van írva, de én kiszedettem a fojtást (azért van még szervízben a moci), na most mit írjak teljesítményre? Ráadásul csak egész számot lehet írni. Kerekítsek 1kW-ra?:D Az nagyon abszurd lenne szemet szúrna mindenkinek nem?
helló! csak azt kérdezném hogy mennyire biztos a vagyonszerzési illeték befizetése vagy nem fizetése mert nekem annyit mondtak az okmányirodában hogy mivel idén helyezném forgalomba ezért fizetni kell mindenképp?!
valaki nem vállal motor behozatalt spanyolországból?vagy ki foglalkozhat ilyennel?ha egyáltalán valaki csinál ilyet
előre köszönöm
ok.. ha valóság lesz az álom, megírom a tapasztalataimat..
köszönöm mindenkinek a segítséget !
Én még ilyenről nem hallottam, bár ez nem jelent semmi.
Ha az összes dokumentum -amit itt felsoroltunk- megvan, akkor biztos, hogy nem lopott a motor.
Nyugtasson, hogy már nincs származás-ellenőrzés, így ilyen dolog tuti nem akasztja meg az ügymenetet.
ezt is nagyon köszönöm !
még egy utolsó kérdésem lenne.. remélem..
valahol láttam olyan cikket amiben egy linket írtak ( nem működött ) ahol motor vagy alváz szám alapján lehetett ellenőrizni, hogy forgalomba helyezhető é és hogy nem e lopott.. ilyen létezik ?
köszönöm a gyors választ !
Szia!

Amit Zoli32 linkelt előttem, az nagyon jó, és részletes írás.

Ami plusz kérdés merült fel benned, azokra próbálok válaszolni.
1., Az adásvételi nem "jó, ha kétnyelvű", hanem kétnyelvűnek KELL lennie.
2., Az általad "export papírnak" nevezett dokumentum az valójában a kivonási papír. Amibe benne kell legyen, hogy export miatt vonja ki az eredeti tulaj a motort a forgalomból. - az enyémbe még az is bele volt írva, hogy Magyarországra történik majd az export. (NKH-nál nézik)
3., Az előző pontban asszem meg is válaszoltam a kérdést. Nem hagyod a rendszámot ott a régi tulajnak, mert mire te már mész a motorért, addigra a régi tulaj már rég leadta a rendszámot, máskülönben nincs hologramos kivonási papírja, és akkor bukta a történet.
4., Kinti műszaki számít. Ha még van érvényes műszaki a motoron, akkor a 27.160 Ft helyett csak 8.000 forintot kell fizetni az NKH-nál, mert akkor csak a külföldi műszakit fogják honosítani. Ha kicsengeted a 8 000 forintot, akkor addig lesz érvényes a műszakid, amennyi fel van tüntetve a forgalmiban, de ha kifizetsz +4.360 forintot, akkor kap friss műszakit is a gép, és 2 évre le van a gond. A motort így is - úgy is be kell vinni az NKH-hoz, még ha van érvényes műszaki is, de ha frissíted a műszakit, akkor pláne.
5., Az itthon hova kell mennem kérdésre tökéletes az iromány, amit linkelve kaptál.

+1., Fontos, hogy ha viszed a gépet az NKH-hoz, akkor addigra már kell legyen -alvázszámra kötött- érvényes biztosításod.
+2., Ha idén vásárolod a gépet, és az adásvételin 2014.01.01. vagy annál frissebb dátum van, akkor abban a szerencsés helyzetben leszel, hogy fizethetsz vagyonszerzési illetéket is, melynek összegéről itt tájékozódhatsz.

Asszem ennyi.
Sziasztok.

Ausztriából szeretnék motort behozni saját részre magánszemélytől..Tudna valaki segíteni milyen papírokra van szükségem, és mi a kaland menete..? Addig megvan, hogy kimegyek, kiválasztom és megalkuszok Joseffel. Amit eddig sikerült kihámoznom a neten..
-Kell egy adásvételi, ami jó ha kétnyelvű..
-Olvastam export papírról is.. ez kell vagy nem kell, hol tudom beszerezni ?
-Rendszámot hagyom a régi tulajnak..? Tréleren hoznám haza...
-Kinti műszaki számít van nem ?
-Itthon hova kell mennem , és mit kell vinnem..?

Köszi a segítséget.
üdv
zoli