Ha egy motor ideiglenesen ki van vonva a forgalomból, és tulajdonos váltás lenne akkor mit kell csinálni?
Olyat hallotam, hogy automatice visszahelyeződik forgalomba amikor az uj tulaj a nevére veszi, ez igaz?
Vagy várjam ki amig magától visszahelyeződik, ill befizetem a 2300-at és visszahelyezik nekem.
A dolgot tovább bonyolítja, hogy a télen lejárt a műszaki vizsgája is, gondolom azt csak forgalomban levő motorra lehet csináltatni.
Szia én már utána jártam, cégnévre fogom hozni a motort Olaszországból. A felsoroltakon kívül más papír nem kell.
A vársárlás pedig a következő veheted magánszemélytől is és kereskedésből is.Magánszemély esetén mivel ő már fizetett érte áfá-t és unión belül vagyunk kifizeted az árát az adásvételire a cégnevet írod és kész.
Ha viszont kereskedés és van nettó és bruttó ára (ez nagyon ritkán inkább új motoroknál fordul elő) de ha mégis találsz ilyet nettó áron megveszed azaz -25% olasz áfa itthon meg be kell vallanod és kifizetni a magyar 27% áfát,de ha van visszaigényelhető áfád akkor azt ezzel jóváírják és lehet,hogy fizetned sem kell.
Nagyából ennyi ha cégre veszed nem kellenek más papírok és pénzbe se kerül többe mintha magánszemélyként vennéd.
Fontos viszont,hogy nagyon meg kell indokolni a Navnál hogy mire akarod használni a cégedbe a motort.
Épp az olaszországi használt motor vásárlás kérdéskörével foglalkozom én is.
Két kérdés:
1. Olaszországban van a motoroknak olyan törzskönyve mint nálunk? (tehát az export papír, forgalmin, adásvételin kívül kell mást is magammal hozzak onnan?)
2. Próbálta már valaki végigjárni ezt a folyamatot úgy hogy nem mint magánszemély, hanem mint cég vásárolta a motort?
Mi ennek a menete tudja valaki?
Sziasztok,
munka miatt japánba kell költöznöm egy időre. Arra gondoltam, hogy mivel egy konténerben viszi / hozza a cuccom a cég ahol dogozom, hozok haza egy motort japánból.
Nekem pályamotorozásra kell, úgyhogy csak a vám miatt érdeklődnék. Van-e valakinek ilyenben tapasztalata? Hogyan van a vámolás ilyenkor?
Előre is köszi!
Mikor idõpontot kértem a mûszakira, akkor direkt rákérdeztem, hogy kell-e biztosítás, és azt mondták, hogy igen, alvázszámra kötött érvényben lévõ biztosítás kell. Plusz ha még aznap le akarod papírozni, akkor meg mindenképp kell.
A Netrisken tudsz még kötni, rögtön kapsz egy igazolást, amit elfogadnak, ha kinyomtatod.
Fontos, hogy műszaki már legyen biztosítás? Na nemááá.
Mindenhol azt mondták, hogy akkor elég biztosítást kötni mikor már a műszakit letudtad meg a NAV-ot!
Csak mert én holnap viszem holnap reggel műszakira és biztosítást még nem kötöttem rá. pfffff
Évek óta nem kell származásellenőrzést eszközölni gépjárművekre. 2007-ben papíroztam a motoromat, akkor még kellett, mint ahogy eredetvizsga is. 2012-ben papíroztam az autómat, akkor már egyik sem kellett. Ez a gond itt, hogy ahány ocsmányiroda van, annyifélét mondanak. Hozzánemértők gyülekezete. NKH-ról ne is beszéljünk, sok gyöpös felfogású rozmár, akinek a rugalmassága konvergál a nullához, és akiknek a motor az egyenlő a Pannóniával, meg az MZ TS-sel.
Ja, azt hittem otthagytad a papírokat. Így már oké. Származás nem kell.
Ha van időpontod egyedi forgalomba helyezéshez, műszaki vizsgához, akkor kell csak vinni futón a gépet. Úgy, hogy csak odaállítasz, hogy "Hoztam a gépet." sajnos nem megy. Mindenképp kell kétszer mászkálni sajnos.
Tehát még egyszer:
1., Elmész az NKH-hoz (nem kell a motor, csak a papírok), elmondod mit akarsz, a kezedbe nyomnak egy adatlapot, kitöltöd, ügyintézővel leegyezteted, lepecsételi, kérsz egy időpontot.
2., Az adott időpontra visszamész, viszed a motort is, levizsgáztatják, kapsz egy műszaki adatlapot - mindenképp nézd meg, hogy minden adat helyesen szerepel-e, mert nekem pl. elírták a motorszámot, és mehettem vissza kérni egy újat. tutu-nak elfelejtették ráírni a km óra állását, neki is kellett új - ezt is ellenőrizd mielőtt elmész.
3., A műszaki adatlappal kibővítve a dokumentumokat elmész a helyi vámhivatalba, ott is a kezedbe nyomnak minden papírt, hogy mit kell kitölteni, kapsz egy határozatot meg egy csekket a regadóról, elmész a postára, befizeted a csekket, visszaviszed, lepecsételik, aztán mehetsz is tovább.
4., A műszaki adatlappal, a regadó határozattal és a lepecsételt csekkszelvénnyel bővült dokumentumokkal elmész az okmányirodába és ott intézik a többit. Ha minden jól megy, akkor 1 nap alatt sikerülhet.
Persze nem kevés idegeskedéssel jár , de amikor a kezedben lesz a rendszám és az új forgalmi, az mindenért kárpótol.
+ FONTOS: a műszakira már kell, hogy legyen érvényes biztosításod, amit -rendszám hiányában- az alvázszámra kötöttél.
A papírjai nálam vannak, csak a származás nincs.
De ha futóval beviszem, akkor elvileg nem is kell kétszer mászkálni, igaz?
Köszönöm a segítséget, így már látok reményt, hogy nyáron lesz papíros motorom. :)
Igen, most ez van érvényben. tutu-val hétfőn helyeztünk forgalomba 1-1 gépet, így biztos, hogy ez a módja a forgalomba helyezésnek.
Nem tudom, hogy miért ülnek két hónapja az okmányirodában a papírokon, de én a helyedben elmennék a papírokért, és addig nem jönnék el, amíg vissza nem kapom az összes leadott dokumentumot. Nincs azzal most az okmányirodának semmi dolga.
Az NKH-hoz teljesen felesleges elmenned most, mert a papírok nélkül el fognak hajtani, motor ide vagy oda.
Ha visszaszerezted a motorod eredeti papírjait, akkor mehetsz az NKH-hoz, kérsz egyedi forgalomba helyezési engedélyt (ehhez még mindig nem kell a motor), aztán ha megvan az engedély, akkor kérsz vizsgaidőpontot, és onnantól ugyanaz, amit tutu is írt.
Ez most is érvényben van?
Mert ha igen, akkor miért szorgalmazták a származást az okmányirodában?
Meg hogy minek ülnek rajta már több mint 2 hónapja...?
Az a baj, hogy felhívtam NKH-t, hogy kell-e, azt mondták okmányirodát kérdezzem, ott meg ugye tudom mi a helyzet?
Tegyem fel utánfutóra, aztán max potyán mentem egy kört?
1. NKH (műszaki vizsga, érvényes külföldi m.vizsga esetén csak szemle a honosításhoz)
2. vám (reg.adó)
3. okmányiroda (frsz. + forgalmi eng.)
szükséges iratok: adásvételi szerz., külföldi forgalmi eng., forgalomból kivonást igazoló okmány, érvényes biztosítás (ajánlati igazoló, neten is meg tudod kötni)
Tavaly vásárolt jármű esetén még NEM kell vagyonszerzési illetéket fizetni.
Üdv! ird meg légyszives műszaki után a fejleményeket, én is olvastam grandemoto nál hogy nem kell már eredetvizsga, meg származási ellenörzés, aztán ,hogy jelenleg hogy van azt nem tudom.
Még egyszer kösz a tanácsokat! Asszem alszom meg egyet a dologra.
Amúgy ez lett volna: http://www.moto.it/moto-usate/..., bár az alapján amit mondtál még ez se tuti. :-)
avtidrof@gmail.com
Sziasztok, ha a kinti motornak a forgalmijában én vagyok a tulajdonos akkor egyszerűbb, vagy olcsóbb a magyar forgalomba helyezése mint azoknál ahol csak van egy adásvételi,vagy teljesen egyforma?
Felhívtam az okmányirodát.
Ha külföldi rendszámos a gép, elvileg semmi probléma, a külföldi kijelentést elvileg online intézik (valami jelentést küldenek a külföldi illetékes hivatalnak) a forgalomba helyezéskor.
Gyakorlatilag viszont osztrák rendszám, vagy olasz esetében problémás a helyzet. Az első esetben a biztosító uraságok miatt, a második esetben pedig a szokásos mediterrán lazaság miatt, azaz kint vagy kijelentik vagy nem.
Az viszont még mindig nem világos számomra, hogy jelenthet e problémát hazafelé, ha a (külföldi) forgalmi nem az én nevemen van, illetve, hogy mi a helyzet ilyen esetben a biztosítással.
Egyre inkább látszik, hogy a "tréleres" megoldás a tuti, de csakazértis.
A grandemoto oldalán is ez van írva a tájokoztatójukban:
Julius 1.-től a forgalomba helyezéseknél nem kell SZÁRMAZÁS ELLENÖRZÉS és EREDET VIZSGA. Egyből műszaki és a többi. 3-4 nap és a forgalomba helyezés kész.
Szóval én először műszakira viszem a gépet a géppel kapott papírjaival oszt lesz ami lesz
Gratulálok! Sok balesetmentes kilométert!