Köszönöm válaszod.
Érdekes, hogy volt/van itt fent egy cikk és az alapján jártam el.
1 lépés okmányiroda, hogy rendben vannak-e a papírok vagy esetleg hiányzik valami.
Ott mondták, hogy ezzel a származási izével indul.
Viszont ha az van, amit mondasz, akkor akár most is ugyanúgy betolhatom vizsgára, majd sorban többi, igaz?
Vagy most már mindenképp meg kell várjam, míg megjön papír?
Nem neked írtam ezeket hanem annak a kollégának aki hozott Olaszországból egy mocit és elvitte a papírjait az okmányirodába származási ellenőrzésre.
A te esetedben pedig hazajöhetsz nyugodtan mivel autók is járnak itthon külföldi rendszámmal. Viszont az első forgalomba helyezés ami azt jelenti,hogy Magyarországon vizsgáztatják rendszámozzák stb. kell az előző országból ahol addig forgalomba volt helyezve egy a tulajdonos által forgalomból vagy exportra kivonás e papír nélkül nem fogják neked itthon se le vizsgázni és rendszámot se kap.Gondolj bele hogy milyen lenne az van egy olasz és egy magyar rendszáma ugyanannak a motornak?!
Az autóknál is ugyan ezt csinálják azzal a különbséggel,hogy ott kap egy ideiglenes rendszámot amivel lábon hazajön de a forgalomból azt is kivonják.
Ha hol tudom motorra is kaphatsz ilyen rendszámot ami plusz költség csak mivel kivonták a forgalomból megszűnik a biztosítás és a ideiglenes rendszámra semelyik biztosító nem köt motorra biztosítást a nagy baleseti kockázat miatt.
Kösz a választ!
Tehát akkor, ha jól értem nem kell kint vásárláskor levenni a rendszámot, felülhetek a motorra és hazajöhetek vele?
Azt hogy értsem, hogy első forgalomelterelés? A másodiknál már megbüntetnek? :-)
Hazafelé, Szlovéniában sem szívóznak a rendőrök?
A Vásárlástól számítva hány napig hajthatom az olasz rendszámmal?
A biztosítással mi a helyzet? Gondolom kell kötnöm rá, ha azzal jövök haza. Tudok a motorszámra vagy mire, hogy honosítás után ne kelljen újat kötni, vagy esetleg rövidebb időre?
Bocs,hogy ezt mondom de pár hónappal előbb kellet volna utánanézned a dolognak akár itt a fórumon. Olaszországból mivel union belüli ország első forgalomelterelésnél nem kell származási ellenőrzés!
1műszaki,2regadó,3okmányiroda ha jól választasz időpontot 1 nap alatt kezedben a rendszám és a forgalmi.
Akik már honosítottak motort, azoktól kérdezném, hogy átlagban kinek mennyi ideig tartott az egész procedúra?
Én januárban hoztam olaszból egy motort, január 13-án bementem a papírokkal okmányiroda, azt mondták megindítják a származási ellenőrzést, 2-3 hét megjön a papír és mehetek tovább műszaki, regadó befizetés, stb...
Most március 24, több mint 2 hónap eltelt és még mindig semmi a származási papírral.
2-szer felhívtam őket, azt mondták, lehet 1 nap, lehet 1 hét, nem tudják mikor jön meg.
Volt már, hogy ennyire elhúzódott valakinek?
(Én idén még szeretném legálisan használni...)
Nem tudom ki a vejed, de szerintem megint valaki hallotta a valakitől aki hallotta a valakitől..... Azért kérdeztem, mert én sehol nem olvastam ilyet, arról hallottam, hogy autóknál be akarják vezetni, hogy csak euro 3-tól lehessen behozni, de állítólag ez is csak pletyka.
A vőm elmondása szerint, idén feb.1-től az évjáratban nem vagyok biztos de asszem 2002-es a legidősebb amit be lehet hozni, de inkább olvass utána, ha érdekelt vagy behozatalban...
motort szeretnék behozni Németországból (97909 Stadtprozelten) márc. 3. és márc. 14. között. Ha valaki hoz mostanában motort ebből a régióból szívesen társulnék hozzá a költségek megosztása érdekében.
Tudna valaki olyanban segíteni hogy olaszországbol (roma , milano) motort szeretnék haza hozni hogy ennek milyen költsége van ? illetve valaki foglalkozik is ilyennel vagy ismer ilyen magánszemélyt vagy céget köszönöm
Na már megint én vagyok, csak megnéztem a Nintendómba az adatokat.
A következőképpen kalkulálj:
nettó ár x 1,1(vám)+ regadó x 1,27 (áfa).
New Yorkból Triesztbe 800 dollár körül hoznak el egy mocit.
Bár nem vagyok szakértő, de egy pár motort tettem már forgalomba. Az USA-ban vásárolt motorodra ha Magyarországon szeretnéd forgalomba helyezni, akkor rád a kereskedelmi vámtarifa (cikktől függően 0-12 %) és a 27 % áfa terhel, erre jön a forgalomba helyezés költsége és az az összeg, amennyiért leszállítják. Vannak cégek, akik erre specializálódtak, neten adnak árajánlatot, a vámot ki tudod számolni, a regisztrációs adónak gyakorlatilag napi értéke van, de új motornál ez is húzós lesz. Gyakorlatilag szerintem anyagilag nem éri meg behozni, de kalkulálj és dönts jól!
A 2014-es behozatal megegyezik az eddigiekkel, csupán annyi a különbség, hogy a regadón, a műszaki vizsgán és az okmányirodai költségeken(frsz, forgalmi, törzskönyv, plecsni) kívül átírásik illetéket is kell fizetni.
A számodra nagyon rossz hír, hogy mivel nem az EU terültéről szeretnél motort behozni hanem az USA-ból, neked le kell vámoltatni a vasat. Érdemes utána számolni, hogy az az 1.7 nem lesz-e több mint 2,2....
Sziasztok!
Tudnátok friss (2014-es) infókkal szolgálni hogy hogyan is működik egy motor behozatal? Mennyire kockázatos, mennyiből jönne ki (mennyi lenne még a vételáron felül...), meg ilyesmi... ? Erősen gondolkodok ezeken az új Harley Davidson 500 vagy 750ccm-en, amcsi ára 6500 /7500 dolcsi lenne (1.5m és 1.7milla), itthon viszont majd csak 2.2m és 2.5milla lenne a fogyasztói áruk. Tehát egy behozatallal járó plusz költségekkel (és természetesen a "posta" miatti sérülés kockázatával) megérné a jelenlegi válságterhekkel? Pontosítva és leegyszerűsítve: Mennyibe kerül A-tól Z-ig egy behozatal?
Köszönöm válaszod.
Érdekes, hogy volt/van itt fent egy cikk és az alapján jártam el.
1 lépés okmányiroda, hogy rendben vannak-e a papírok vagy esetleg hiányzik valami.
Ott mondták, hogy ezzel a származási izével indul.
Viszont ha az van, amit mondasz, akkor akár most is ugyanúgy betolhatom vizsgára, majd sorban többi, igaz?
Vagy most már mindenképp meg kell várjam, míg megjön papír?