Köszönöm szépen a tájékoztatást. Az a helyzet, hogy ha most megveszem még mindig nem szeretném egy darabig forgalomba helyezni. Ez addig tartana, amíg műszakilag tuti állapotúvá nem tenném. Ez lehet, hogy néhány évig eltart :) Vannak más motorjaim is de szeretném ezt egy kicsivel később ha más nem negyven évesen felnyergelni :)
Értesüléseim szerint egy külföldi motornál nincs megadva átírási idő, mindösszesen az van kikötve, hogy ha 1 éven belül nem helyezed forgalomba, akkor indokolnod kell a később megkezdett honosítás során, hogy miért nem került eddig forgalomba. Tehát pl. írsz egy nyilatkozatot, hogy nem volt rá pénzed, vagy a Te esetedben az előző tulaj ismeretlen okokból nem helyezte forgalomba, és Te ezt most pótolod. Az interneten sehol nem találtam kikötést arra vonatkozóan, hogy mennyi időd van erre, így gondolom nincs is kikötve. Ezt a nyilatkozatos dolgot attól az embertől hallottam, akitől én vettem a motoromat decemberben.
Egy viszont biztos: mivel nem te vagy a motor első magyar tulaja, neked tuti kell majd vagyonszerzési illetéket fizetned. (lásd lentebb)
Néhány évvel ezelőtt hoztak be egy motort de a jelenlegi tulajdonos nem helyeztette forgalomba. Kérdés, hogy ha most megveszem forgalomba kell-e azonnal helyeznem (természetesen ez az átírással kezdődne) a motort vagy nálam is pihenhet mindenféle retorzió nélkül. Az átírási idő túllépésére vonatkozó bírságról jutott eszembe és ezért merült fel a kérdés.
És valóban, a Grandemoto ezt írja a 'Tájékoztató' fül alatt: "28. Elvileg idén már átírási illetéket is kell fizetni ! Most még valahol nem és valahol igen ! Így az összes papírozási költség a magyarokhoz képest + reg adó és pár ezer ft." Még ők sem tudják.
Ez így igaz ! De az a hír járja hogy 2014 januártól ki kell fizetni a vagyonszerzési illetéket / ha közvetlen te vagy a vevő a külföldi eladó után / is.
De úgy látszik , azok sem tudják akiknek ezt alkalmazniuk kellene !
Lásd a hozzászólásokat.
Világos, néhány hozzászólással korábban pont ugyanezt írtam le én is. Csak elkezdett terjedni egy pletyka, miszerint 2014.01.01-től nem csak a regisztrációs adót kell megfizetni, hanem a vagyonszerzési illetéket IS ki kell csengetni. Ezen tanakodunk most... Bár nekem személyes meggyőződésem, hogy ez csak pletyka, és nem kell majd többet fizetnem, mint amivel kalkuláltam.
Csak akkor nem kell ha a külföldi adás-vételin te vagy a vevő.
Magyarán ha valaki behozta,ö a vevő majd eladta neked egy másik adás-vételivel akkor regadó és illeték is kell.
Tavalyig ez volt a szabály.
Idén már tudja fene.
Az ún. regisztrációs adót fizeted ki bármely külföldi gépjármű behozatalánál ezt az illetéket a NAV-nak fizeted be. Ha Magyarországon vásárolsz járművet, ugyanúgy befizeted csak nem a NAV-nak, hanem az irodában és vagyonszerzési illeték a neve. Ha külföldről hozod a gépet nem kell mindkettőt befizetni... még..
Én egy fórumon olvastam, hogy xy külföldi autót honosított, nem tudták megmondani az okmányirodában, hogy kell-e fizetni, ezért nem kérték el a pénzt, de megvárják a NAV hivatalos állásfoglalását, és ha mégis kell fizetni, akkor küldik a csekket. Na, ez mi?
Kíváncsian várom az ismerősöd tapasztalatát.
Üdv! Én decemberben adtam el a motoromat mert kiszemeltem egy Fzs 1000 est ez is külföldi az én esetemben ez még + 57000Ft vagyonszerzési illetéket jelent !
Előző motornál ez nem volt !
Kérdésedre , énszerintem amilyen a magyar jog , ha 2014-ben kezded meg a honosítást akkor már új törvény vonatkozik / ha egyáltalán van ilyen ? /
Van egy ismerősöm aki foglalkozik ezzel a forgalomba helyezéssel, csak még idén nem helyezett forgalomba de jövőhéten fog egyet forgalomba helyezni ,ha addig nem kapunk választ a kérdéseinkre,tőle meg lesz az infó. igaz / Salgótarján /
Addig is a REMÉNY HAL MEG UTOLJÁRA !
Bennem továbbra is él a remény, hiszen az adásvételt én 2013. december 15-én bonyolítottam, és az adásvételi szerződésen is (természetesen) ez a dátum szerepel. Na, akkor ilyenkor mi van? Hiszen a "vagyonomat" én nem 2014. január 1. után szereztem, tehát az új szabályok az én logikám szerint rám nem vonatkoznak. Nem fogok örülni, ha mégis...
Üdv mindenkinek ! Sajnos most olvastam a Grande Moto honlapján hogy külföldről behozott járművek esetében is meg kell fizetni a vagyonszerzési illetéket igaz ők is ezt írják " van ahol meg kell fizetni, van ahol még nem "
Közben utána néztem, 2014 illetéktörvénynek! Nem találtam erre utalást sem ! Jogász válaszol fórumunkba állásfoglalást kértem .
Magunk megnyugtatására vagy bosszantására.
Szia!
Az egyedi forgalomba helyezés díját minden esetben ki kell fizetni, amikor itthon először kerül forgalomba a gépjármű. Tehát ha magyar rendszáma eddig még soha nem volt. A papírral egy forintot nem spórolsz, a papírok azért kellenek, hogy egyáltalán szóba álljanak veled, és el tudd kezdeni a honosítási eljárást. Egyébként az NKH-nak fizetendő: műszaki vizsga díja + egyedi forgalomba helyezés díja = 4 360.- + 22 800.- = 27 160 Ft
Sziasztok! Származásellenőrzést / egyedi forgalomba helyezési díjat (22-30 ezer Forint) csak akkor kell fizetni, ha nincs meg a forgalomból való kivonásról szóló papír?
Lehet, hogy lenne értelme. Attól függ milyen bizniszt sikerül nyèlbe ütni. Én olyan állapotù motort vettem Olaszországból, amilyet itthon 2-300.000 forinttal többért árulnak. Bemákoltam, és azt mondom, hogy még ha igazad is lesz, és 45ezerrel több lesz a papír, akkor is megérte. De ne legyen igazad!
Gondolom embere válogatja, hogy ki mennyire szőrözik, talán még az is, hogy milyen lábbal kelt fel reggel. Nekem körbenézték, vázszám/motorszám, világítás, index, kürt, féklámpa, fékpad, fotózás és kész.
Ne félj tőlük, londani haveromnak vizsgáztattam egy bmw r65öt az NKH-nál. Angol motor volt, így nem is gondoltunk rá, hogy a foncsor miatt az út rossz oldalát világítja jobban. De így is átengedték, csak mondták, hogy cseréljem majd ki. Be se indították, rárakták egy futóműpadra megnézték a fékeit meg a futóművet, aztán adták is a papírt, hogy átment.
Igen NKH. Menetét nem tudom mert nekem is le volt járva a műszakim, csak mondták, hogy ha érvényes lett volna akkor olcsóbb lenne.
Kérdés, hogy januártól változott-e valami? A te motorodat elnézve nem hiszem, hogy lesz valami gond. Minden működjön a motoron, E betű legyen mindenben.
Drága volt akkor a Tenerére, én kaptam valami kedvezményt az Xt-re az okmányirodából, semmit nem kell rá fizetnem. Jah, nem, nem akarják forgalomba helyezni. Ez is mekkora hülyeség, hogy az adásvételivel nem igazolod a tulajdonjogodat a motor felett. Le kellene futtatni, hogy külföldön, meg itthon, körözik-e. Ha nem akkor engedni kellene Nekik, hogy forgalomba helyezhessem, csak több pénzük lenne belőle.
Ez nekem új. Köszi az infót, bár szerintem rajtam nem segít, mert szerintem az enyémnek már lejárt az olasz műszakija. Na, majd megnézem.
Azt esetleg nem tudod, hogy ennek a műszaki honosításnak mi a módja? ugyanúgy NKH? Mert őszintén szólva tőlük félek a legjobban annak ellenére, hogy patika állapotú motorról beszélünk.
Ha még érvényes a külföldi műszaki akkor olcsóbb, mert ~8000-ért honosítható a külföldi műszaki. Ebben az esetben még akkor is jobban jársz, ha két hónap múlva esetleg lejár és megint vizsgáztatni kell.
De gondolom az Fz-nek már volt előtted magyar tulaja.
Egyébként valóban nonszensz, hogy milyen lehúzások mennek ezen a fronton... Nem véletlenül vásároltam külföldi motort, hiszen lepapírozni nagyságrendileg ugyanannyiba kerül, mint egy ugyanilyen magyart átíratni, csak egy magyar papíros motornál van erre 15 napod, az enyémet meg akkor honosítom, amikor akarom.
A motor műszaki állapotáról nem is beszélve...
Köszönöm szépen a tájékoztatást. Az a helyzet, hogy ha most megveszem még mindig nem szeretném egy darabig forgalomba helyezni. Ez addig tartana, amíg műszakilag tuti állapotúvá nem tenném. Ez lehet, hogy néhány évig eltart :) Vannak más motorjaim is de szeretném ezt egy kicsivel később ha más nem negyven évesen felnyergelni :)