Mondjuk én azt a gondolatmenetet sem találom felfoghatatlannak, hogy ha egy motorban a váz anyagát és kivitelét már három különböző módon is megoldották és mindegyik ugyanolyan rossz lett, akkor nem a vázban rejlik a probléma. Esetleg változtatni kellene a többi. Olyanokra gondolok, mint geometria, tömegeloszlás. A blokk, annak befogatási módja, stb. Tudjuk, hogy minden összefügg mindennel ennek ellenére az az érdekes helyzet alakult ki, hogy a legfontosabbnak vélt elem (a váz) kivitele számít a legkevésbé. Mondjuk ilyen konstrukciót se tud akárki elkövetni.
Viccen kívül tényleg megoldották már mások. Valamelyik komoly szakportálon kielemezték a 3 motort. A Yamaha-Honda kb. egyforma 1-1,5cm eltérés van köztük geometriailag. A Ducati full más és szinte világítanak a problémák.
Legrövidebb tengelytáv, legrövidebb lengővilla, legmagasabb motor.
Minden adva van, hogy sehol se legyen stabil. Persze a másik két motorhoz képest.
Ha a négy pontnál a blokk két oldalán összekötöm karbonnal, kaptam egy normális vázat, amiben a blokkot oda rakom ahova akarom.
Ha a zöld rész nincs, akkor kötöttség van és van egy olyan kinetikai rendszerem, aminél a hőtágulástól kezdve a motorfodulaton át az épen leadott nyomatékig minden befolyásolja az első és a hátsó traktus szilárdságát és viselkedését.
Egész egyszerűen nem értem, hogy a Ducati megoldásának mi az előnye? (Azon a jelentéktelen apróságon kívül, hogy így 1,5 kilóval könnyebb a motor. De Dovizioso elmegy kotlani reggel és megvan ugyanez a hatás....)
Karbon nem viszi ugy a rezonanciát mint az alu.Nincs ott azzal gond csak meg kell találni a megfelelő beállítás és pilóta párosítást.Mint pl Casey Stoner
Az volt az állandósult probléma (és most Dovizioso is erre panaszkodik), hogy nem volt tapadás a motor elején, hirtelen ment el. Kérdés, okos dolog-e a legjobban rezgő részre (hengerfej) egy rövid (és merev) közdarabot csavarozni és arra tenni az elejét. Így az eleje és a blokk együtt vibrálnak. A Panigale-nél is ezt csinálták és az a motor se vált be. Nem állítom, hogy ez ilyen egyszerű és azt sem, hogy én jobban tudok bármit mint a mérnökök, csak számomra ez így logikus.
Mert ez a "váznélküli" konstrukció.A villanyak a 2 hengerfej közelebbeső részéhez kapcsolódik egy karbon elemmel.A karbonlengővilla is a blokkhoz csatlakozik.Itt a blokk is teherviselő elemként funkcionál.A váz része.A segédváz szintén karbon
Én nem tudom, hogy jó-e a karbon váz vagy sem. Viszont a képen egyáltalán nem látok vázat. Lehet, hogy kekszből volt a váz és megették tízóraira. http://www.p1race.hu/hir/hayde...
Ezért mondtam, hogy meg fog dőlni. A pénteki időkből kitűnt, hogy "gyorsult a pálya" bizonyos körülmények miatt (vagy a gumik fejlődtek ennyit egségesen). Az első öt a pályacsúcson belül volt. Marquez kő kemény. Én Bradl-nek fogok drukkolni - hogy Rossi ne érje utol!
Ha nem történik vele semmi, és úgy versenyez továbbra is mint egy gép, akkor az idei címet be fogja húzni.
Nem kívánom, hogy történjen vele valami, de inkább a Yamahákat látnám szívesen legelöl ( VR46, Cal, és Lorenzo )
http://we.tl/NyyMdSv2Gc