2008-ban a nagy javulás abból állt a Ducatinál, hogy több nyomatékot hoztak ki motorból. Ebben nagy szerepet játszott az új változtató hosszúságú szívórendszer a GP8-ason. Egyébként ezzel a változtatható hosszúságú szívórendszerrel elég sokat bajlódtak, olyan gyorsan-hirtelen jött a nyomaték, hogy a kigyorsításoknál visszakellet venni a gázt és ezzel egy csomó időt veszítettek. A szezon közepén egy új motortérkép lágyította az erőfelszabadulást, amit Casey azonnal kért. Ezek után Casey három versenyt megnyert zsinórban.
Viszont a legnagyobb problémát az acél csőváz jelentette (sok erőt elnyelt). A 800-asok sokkal kiegyensúlyozottabb vázat igényelt (ahogy nőtt a kanyarsebesség).
Hali talán arra gondolnak, hogy nagyon durván reszket a blokk és azt át adja a váznak pontosabban a pilótának a kezére lábára seggére és ha azt csinálja a motor nem igazán lehet érezni legalábbis engem zavar.
Ez egy érdekesebb cikk (szerintem). Szó van benne arról, amiről hónapok óta beszélgetünk itt. Burgess a motorszelidítés meghonosítójaként most is azt állítja, hogy egy finomabb gépre lehet szükség. Ez önmagában elfogadható (meg persze nem is a szaktudását vonom kétségbe), csak érzek néhány apró tüskét:
- Másfél éve azt mondta, nem fognak Yamahat csinálni a Ducatiból. Hát eddig nem is csináltak, de ezek szerint akkor mégiscsak ez lenne a jó irány?
- Hogyan képzelhetik mindezt motorerőben/erőleadásban? A 800-as gyengébb volt és az is szarul muzsikált. Vagy ha a finomság alatt a karakterisztikát értik, akkor a 800-as lehet, hogy idegesebb. De akkor a GP500 még idegesebb lehetett, azzal mégis tudott menni Rossi.
- Alulkormányzott a motor. Egy alulkormányzott gépet úgy lehet egyensúlyba hozni, ha bródszájdolnak vele. Ehhez pedig kell a motorerő (nem írom le ezredszer ki az, aki meg is tudja csinálni).
Versenyzői oldalról nem is ismétlem önmagam. Minden egyes hír és tény csak erősít abban, amit 3-4 éve gondolok.
Írja: "Elég nehéz átlátni a szituációt, amiben Valentino jelenleg van". Szerintem nagyon jól át lehet látni. Ezt hívják szopásnak.
Mondjuk én Spies helyére betenném Rossit gyorsaság alapján. Effektíve persze felesleges, hiszen a VB címért Lorenzo fut. Őt meg minek akadályozza Rossi azzal, hogy esetleg szorongatja. Amit Lorenzo mostanában teljesít annál többet úgyse nagyon lehet. Abszolút nyerő bábú. A Hondánál ugyanez a szitu. Effektíve nem lenne értelme annak, hogy körbeverje egymást Stoner és Rossi azért, hogy emiatt Lorenzo legyen a VB. Tulajdonképpen az a csapat, amelyik Rossit szerződtetné, gyakorlatilag automatikusan elveszítené a világbajnoki címet.
Nem tudom azt a sztorit, mert annó még nem volt net. Csak a Telesport-ból meg az újságokból jött át ez az.
Egy olyan legenda van, hogy mikor Doohan bejelentette visszavonulását az akkori dorna aggódott, hogy mi lesz így a VB-vel, hogy hajthatatlanul kilép a motorossztár (Doohan tényleg minden értelemben sztár volt). Doohan pedig azt nyilatkozta, hogy Rossi személyében érkezik az utánpótlás, aki majd túlszárnyalja őt. Végülis valóban így lett, bár a királykategóriás szereplésben Rossit nem sorolnám minden tekintetben Doohan elé.
Ajj erről a Doohen féle karrier végéről is olvastam, de azt se tudom már, hogy hol, pedig az is érdekes történet volt. Te úgy is lexikon vagy, hátha tudod, és belinkeled :)
Ezt én is így látom. Főleg, hogy Lorenzo maga nyilatkozta, hogy milyen kemény volt Rossi ellen menni, és hogy szerinte nem tudta volna őt elverni. Ez egy jó kis nyilatkozat volt, de már nem fogom tudni visszakeresni.
Igazából nem Rossi változott, a körülményei változtak. Több dolog történt az elmúlt két évben, amihez pályafutása során nem szokott hozzá:
1. Többen, többször legyőzik akkor is, amikor tökéletes formában, tökéletes géppel áll rajthoz (2009 vége, 2010 eleje).
2. Rommá töri magát.
3. Nem övé a mezőny legjobb gépe, de még jónak sem nevezhető.
4. Amihez nagy hittel nekiállt, a megszokott aranycsapattal, az nem működik.
5. Erőlködésnek, csatának nem eufórikus győzelem, hanem bukás a vége.
Sorolhatnám tovább.... El tudom képzelni, hogy ez egy versenyzőnek túl nagy falat így együtt.
Doohan sem lett volna hatodszor világbajnok, ha 99-ben ráül egy Suzukira. De hogy úgy mondjam, neki több esze volt. Azt látom, hogy Rossit valóban elkényeztették az édes 2000-es évek, amikor Biaggi vagy Gibernau voltak a legkeményebb ellenfelek. Határozott véleményem, hogy Lorenzo és Stoner jobb mint Biaggi, Gibernau, vagy Hayden. Az elmúlt futamon mi volt? A vezető hármas 1-1 tizedre egymástól hozta a köröket megingás nélkül, mintha robotpilóták vezetnék a motort. Stoner körei még akkor sem mozdultak 1 tizednél többet, mikor majdnem eldobta a motort. Ezek ellen a 90%-os teljesítmény is kevés, Rossi most meg valahol 50%-nál járhat önmagához képest.
Nem vitás, hogy a nyalókás a végén már szorongatta. De alázásnak nem nevezném. A yamakkánál a küzdéssel sem volt probléma. A probléma a ducatival van. Reálisan szoktam látni a dolgokat és a véleményem még mindig az, hogyha most yamakkán vagy hondán ülne akkor nem ez lenne a helyzet. Nem mondom azt, hogy horhe vagy sztoncsi nem kenné el a száját de, hogy oda-oda baszna nekik abban én biztos vagyok.
De az is lehet, hogy nincs igazam.
Teljesen mindegy milyen a Ducati. Rossi reálisan legalább egyetlen pozícióval Hayden elé való (mint tavaj), egy bármilyen techikán. Márpedig ezt most nem hozta. Ám legyen, esetleg Losail nem fekszik neki, akkor legyen egy hellyel mögötte. (Mögötted? Mög.) Most viszot le van maradva mint a borravaló. Itt két eset lehet.
1. Hogy amíg minden Ducatis versenyzik Rossi az új gépet csiszolja, fejleszti - közben persze nyilatkozik valamit.
2. Tényleg ennyire nem megy. Akkor viszont itt a vége, ebből futamgyőzelem sem lesz többé.
Szerintem.
Hogy melyik a reálisabb bevallom nem tudom. Amióta Lorenzo elkezdte megverni szépen lassan minden elvárást lekezdett alul teljesíteni. Nem jó semmilyen váz, nem előz, nem küzd. Nem jön az idő sem versenytávon, sem egy körön, nincs stabilitás. Próbál mindent, stílust váltott, stb. Csak nem megy.... Már minden rajongói kapaszkodó elúszott. Nem tették rendbe 80 perc alatt a Ducatit, nem csinált belőle nyerő csapatot. Nem mutatta meg gyorsaságát csapattársával szemben. Még szerencse, hogy megynert VB címet nem lehet visszavonni, azt csak kártyán veszítheti el...
Ne baszogassátok már mindig ezt a szegény Rossi gyereket! Talán már bealkonyult neki, de valamikor mindennél fényesebben ragyogott a csillaga. Ez egy alapvető törvényszerűség, az élet minden területén.
Eljárt az időőőő?
Nem értek veled egyet.
Abban biztos vagyok, hogy már nem a régi. De még mindig ott lenne az elejében ha nem azon a trágyán ülne. Véleményem szerint a ducati egy trágya. Ha nem lett volna nekik egy "ökör" Stonerük akkor most mindenki így gondolná.
Viszont a legnagyobb problémát az acél csőváz jelentette (sok erőt elnyelt). A 800-asok sokkal kiegyensúlyozottabb vázat igényelt (ahogy nőtt a kanyarsebesség).
- Másfél éve azt mondta, nem fognak Yamahat csinálni a Ducatiból. Hát eddig nem is csináltak, de ezek szerint akkor mégiscsak ez lenne a jó irány?
- Hogyan képzelhetik mindezt motorerőben/erőleadásban? A 800-as gyengébb volt és az is szarul muzsikált. Vagy ha a finomság alatt a karakterisztikát értik, akkor a 800-as lehet, hogy idegesebb. De akkor a GP500 még idegesebb lehetett, azzal mégis tudott menni Rossi.
- Alulkormányzott a motor. Egy alulkormányzott gépet úgy lehet egyensúlyba hozni, ha bródszájdolnak vele. Ehhez pedig kell a motorerő (nem írom le ezredszer ki az, aki meg is tudja csinálni).
Versenyzői oldalról nem is ismétlem önmagam. Minden egyes hír és tény csak erősít abban, amit 3-4 éve gondolok.
Mondjuk én Spies helyére betenném Rossit gyorsaság alapján. Effektíve persze felesleges, hiszen a VB címért Lorenzo fut. Őt meg minek akadályozza Rossi azzal, hogy esetleg szorongatja. Amit Lorenzo mostanában teljesít annál többet úgyse nagyon lehet. Abszolút nyerő bábú. A Hondánál ugyanez a szitu. Effektíve nem lenne értelme annak, hogy körbeverje egymást Stoner és Rossi azért, hogy emiatt Lorenzo legyen a VB. Tulajdonképpen az a csapat, amelyik Rossit szerződtetné, gyakorlatilag automatikusan elveszítené a világbajnoki címet.
Egy olyan legenda van, hogy mikor Doohan bejelentette visszavonulását az akkori dorna aggódott, hogy mi lesz így a VB-vel, hogy hajthatatlanul kilép a motorossztár (Doohan tényleg minden értelemben sztár volt). Doohan pedig azt nyilatkozta, hogy Rossi személyében érkezik az utánpótlás, aki majd túlszárnyalja őt. Végülis valóban így lett, bár a királykategóriás szereplésben Rossit nem sorolnám minden tekintetben Doohan elé.
Igazából nem Rossi változott, a körülményei változtak. Több dolog történt az elmúlt két évben, amihez pályafutása során nem szokott hozzá:
1. Többen, többször legyőzik akkor is, amikor tökéletes formában, tökéletes géppel áll rajthoz (2009 vége, 2010 eleje).
2. Rommá töri magát.
3. Nem övé a mezőny legjobb gépe, de még jónak sem nevezhető.
4. Amihez nagy hittel nekiállt, a megszokott aranycsapattal, az nem működik.
5. Erőlködésnek, csatának nem eufórikus győzelem, hanem bukás a vége.
Sorolhatnám tovább.... El tudom képzelni, hogy ez egy versenyzőnek túl nagy falat így együtt.
Doohan sem lett volna hatodszor világbajnok, ha 99-ben ráül egy Suzukira. De hogy úgy mondjam, neki több esze volt. Azt látom, hogy Rossit valóban elkényeztették az édes 2000-es évek, amikor Biaggi vagy Gibernau voltak a legkeményebb ellenfelek. Határozott véleményem, hogy Lorenzo és Stoner jobb mint Biaggi, Gibernau, vagy Hayden. Az elmúlt futamon mi volt? A vezető hármas 1-1 tizedre egymástól hozta a köröket megingás nélkül, mintha robotpilóták vezetnék a motort. Stoner körei még akkor sem mozdultak 1 tizednél többet, mikor majdnem eldobta a motort. Ezek ellen a 90%-os teljesítmény is kevés, Rossi most meg valahol 50%-nál járhat önmagához képest.
De az is lehet, hogy nincs igazam.
1. Hogy amíg minden Ducatis versenyzik Rossi az új gépet csiszolja, fejleszti - közben persze nyilatkozik valamit.
2. Tényleg ennyire nem megy. Akkor viszont itt a vége, ebből futamgyőzelem sem lesz többé.
Szerintem.
Hogy melyik a reálisabb bevallom nem tudom. Amióta Lorenzo elkezdte megverni szépen lassan minden elvárást lekezdett alul teljesíteni. Nem jó semmilyen váz, nem előz, nem küzd. Nem jön az idő sem versenytávon, sem egy körön, nincs stabilitás. Próbál mindent, stílust váltott, stb. Csak nem megy.... Már minden rajongói kapaszkodó elúszott. Nem tették rendbe 80 perc alatt a Ducatit, nem csinált belőle nyerő csapatot. Nem mutatta meg gyorsaságát csapattársával szemben. Még szerencse, hogy megynert VB címet nem lehet visszavonni, azt csak kártyán veszítheti el...
Nem értek veled egyet.
Abban biztos vagyok, hogy már nem a régi. De még mindig ott lenne az elejében ha nem azon a trágyán ülne. Véleményem szerint a ducati egy trágya. Ha nem lett volna nekik egy "ökör" Stonerük akkor most mindenki így gondolná.