Nagyjából ez az igazság.
Csak nem a maximális fordulat a támpont,hanem a max teljesítmény leadásakor jelentkező fordulatszám.Ami ugye nem egyenlő a teljes fordulattal.Így tehát előfordulhat az is hogy egy üzemóra elteltével csak pl 50 perc telt el.
Szerintem egy üzemóra alatt azt az időintervallumot kell érteni, amely alatt, a motor legnagyobb teljesítményéhez tartozó furdulatszámot alapul véve, a főtengely ezen a fordulaton egy óra alatt fordul. Tehát pl. (egy óra = 60 Perc) 60 x 13 000 1/min = 780 000 fordulat. Tehát egy üzemóra alatt a főtengely 780 000-at fordul. Ezt a 780 000 furdulatot meg tudja tenni egy óra alatt is, de ha tötyörgő tempóval haladunk akkor akár több óráig is eltarthat.
Majer László vezetésével "Enduró és Cross Suli" indul 2007. november 11-én!
Helyszín: Sóskút, cross pálya
Érkezés: 10.00 órától
Kezdési időpont: 11.00 óra
Befejezési időpont: ~16.00 óra
Edzői díj: 2000 Ft/fő/alkalom
Motortartó bakot mindenki vigyen magával!
A későbbi edzésekkel kapcsolatos részleteket ezen első edzés alkalmával tudhatják meg a tanulók.
Majer László fontosnak tartja az alapoktól elkezdeni a tanulást, mivel csak az alapok elsajátításával lehet építeni a minél tökéletesebb fejlődésre.
Kedves barátaim(remélem szólíthatlak így benneteket)
Az üzemórának és a "tank benzinnek"nem sok köze van egymáshoz!
A KTM gépkönyvekben például azért mellékelik elfogyasztott üzemanyag arányában a megközelítőleges üzemidőt,mert nem minden modellen van gyárilag üzemóra számláló(pl. SX,vagy régebbi EXC ).
Az azomban igaz hogy az elfogyasztott benzin mennyiségéből lehet következtetni az üzemidőre(pl.8liter/óra)De gondoljunk arra is hogy a motorunk nem minden körülmény között fogyaszt egyenlő mennyiséget!Előfordulhat hogy 8literrel elbohóckodhatunk egy egész délutánt(bámészkodó,kiránduló pöfögés)Ilyenkor is csak egy üzemórát ment a motor?
Erről ennyit TÖMÖREN!
Tömör professzor legközelebb a tényleges üzemidő méréséről,és elvélőr mesél nektek.
Remélem így érthetőbb.A viszont látásra
igen szerintem sem hülyeség mert nem hülyék hozzá és igen én isolvastam már hogy megvan határozva hogy egy x mennyiséghez kell számolni szal szerintem vhogy ez igy van !
az üveg és a közet gyapot is tökéletesen megfelel.
nekem közetgyapot van benne ami 1000 fokig jó és ha belegondolsz sosem fogaj a kipud elérni ezt a hőmérsékletet
Nem teljesen hülyeség, a 4T KTM-ek kezelési könyvében is úgy vannak meghatározva a szervizintervallumok, hogy "x üzemóra vagy y l üzemanyag elhasználása".
uristen egy szalonba is ilyen hülyeségeket beszélnek ha józan paraszt ésszel belegondolok,akkor is tudom,hogy 1 "gyaloglási óra" nem 20,nem 30 és nem 5km hanem annyi km amennyit megteszek egy ora alatt szerintem a tank benzinnek nem sok köze van az üzemorához
Ha ez, akkor egy kicsit megdontottem volna, meg egy kicsit kivilagositanam a motorost!
5 pont!