Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Laci! Nem igazán tudod, miért is írtam ezt így. Egy pontozóval, egy preparált dornival, meg két kalapáccsal oldottam meg a dolgot. Nem mondom, hogy valaha is szétesne, ismerve magam. Viszont te még nemigen hagytál el első lánckereket olyan 80-as tempónál kanyar bemeneti ívén úgy, hogy (persze) épp akkor kellett arra jönni egy autónak a szembe sávban. Kétszer b@szta keresztbe magát a kanyarban, mire végre hátulról is lelökte a láncot, és egyben sikerült megállnom. Biztos nem kell ecsetelni, hogy kb mi is történhetett volna, ha a f@sznak épp a másik végén tartózkodok akkor, és ott... Azóta kicsit érzékenyebb vagyok a lánc témára. Sokszor volt már szerencsém, ki tudja, hol fogy el. Legalább ne menjünk elébe a bajnak...
A vezérmű jelzéseinek megléte, a lapkák cserélgetésének tudása, a vezérműlánc befűzgélése, szelepékekkel való buzerálás,egyszerre négy dugattyúra való hengersor felfűzés.... No, ezek már nem nagyon hiányoznának. Egyre öregebb, türelmetlenebb, és talán már lustább is vagyok....
A szerszámozottságod csak rajtad múlik. Mivel a motoromon legtöbb csavar vagy imbusz fejű, vagy 1 km mélyen van, vagy mindkettő, egy szimpla imbuszkészlettel semmire sem menni. Három éve vettem egy kis krovakészletet, amiben kb 70 db mindenféle bit fej létezik. Kb két hete eltűnt belőle a racsni, a hosszú, meg a rövid szár, magyarán, amikkel mindent működtethetek. Erre megjöttek az alkatrészek, elvitték a másik motort, és ha valamikor is menni akarok, valamivel össze kell raknom ezt a szekeret. No, akkor vettem ezt. Csak egy közepes méretű cucc, de jó minőségű, és nem olcsó. Ezek hosszú távú befektetések. Egy csavarhúzóval, meg egy kombinátfogóval nem igazán tudnám elképzelni a polcomat.
Detto
ja az előző elejéről lemaradt: Ez olyan Fletós volt.. ha nem tetszik el lehet menni "
én azért pénz nélkül is motorozgatok ha nem bánod
ez jó duma

amit nem szervízben csinálnak az kókányolás
ami motoron van azon " az élete múlik" mindenkinek
Nem kell hibakódot olvasni.. Azért akartam megnézetni,mert azt hittem,hogy kiírja az eddigi hibáit,ha voltak. Érted,gondolom. Mondták,hogy á-á,ez nem így működik,a gép lószart se ír ki Miért,neked mindenféle spéci szerszámod van otthon? Jelenleg ez az egy dolog ugrott be,hogy nincs itthon. Nem lényeg,lehet szerezni,ha muszáj.
Még jó hogy hibakódolvasást odahaza is lehet végezni a motoron és az alapján el lehet indulni a hiba megoldása felé. Ehhez nem kell laptop. Az egyetlen bánatom hogy a tetves szinkronhoz nem elég egy szinkronteszter, mert fixálni kellene az alapjárati léptetőmotort. Amihez kell a gyári laptop vagy egy közel 20e-s elektronika.
Az hogy odahaza nem vagy rákészülve a szerelésre, egy dolog. Akkor te ne nyúlj hozzá odahaza. De akkor ne sokallj egy nagyobbacska minőségi villáskulcs árát egy óra munkáért szakszervízben. vagy szerelkezz fel minden szükséges szerszámmal annyiból amennyiből 10-15 évig szervízeltetheted a motorodat.
Nagyon vágod ezeket a örömnénis árakat.. Kicsit elferdíted,de sebaj.
Suzukiban mi van a polcon? Fékpofa meg olajszűrő,és kézcsók? Amikor gyertyát akartam,azt is rendelni kellett. Mindegy,nem lényeg,mert mondod nekik,hogy mi kell,másnapra ott van.
Pl azt is megcsinálnák nekem,hogy rákötik a motorom a gépre,és akkor megnézik,hogy mit ír ki.Ezt is 4ezerért. Mint utóbb kiderült,nem mennék ezzel semmire.


Számomra most ez a 4T annyiban is másabb,hogy nem biztos,hogy ki tudnám venni a blokkot Elég nehéz,nem? Mármint súlyra.. Itthon nem tudom szerelni,kereket se tudnám kivenni,nincs akkora kulcsom itthon. Meg azért jócskán különbözik. Majd ha muszáj,akkor meglátjuk,hogy mi lesz.
A nagyobb motornak ugyanúgy nekiállhatsz mint ahogy a 2T-nek is nekiálltál mindenféle túlmisztifikálás ellenére. Miben más az, mint bármilyen más 4T motor? Semmiben. Talán a karbija kicsit bonyolultabb, de ha megvan a gyári manual abból meg lehet csinálni bármit.
Nagyon sok mindent megpróbálok magam megoldani akár a járgányokkal (végülis az a szakmám) akár a ház körül. ha valami ránézésre nagyon bonyi, hívok hozzá mestert (gáznál ez az alap). Ha nem tetszik ahogy dolgozik, többé nem hívom. De alap hogy VÉGIG nézem ahogy dolgozik.
Szerelőkkel is ezt javaslom. Ahol nem hagynak hogy nézd, oda ne vidd. Inkább menjen rá egy szabadnapod, de lásd mit művelnek vele, elejétől a végéig.
Vitt alkatrészhez: Mindenkinek szíve joga vitt alkatrészből dolgoztatni, ezt egyébként a fogyasztóvédelmi törvény is lehetővé teszi, csak a gyári alkatrésznek/előírásnak megfelelő legyen (garis szervízt is HIFLO-val csinálnak MaxxPowerék). Az hogy ők a polcon lévő portékáért mennyit kérnek, az sztem nem lehúzás, hanem szabad kereskedelem. Kb olyan mintha leszopatnád magad egy kurvával aztán pislognál hogy egy pipán mi volt egy tizes hiszen a mellette állónál ugyanez csak egy 5-ös. Először ott is megkérded menyire jön ki nem? Ha amott olcsóbb, ott elégülsz ki. Ilyen egyszerű. De ez nem lehúzás. Ha valami/valaki nem piacképes áron dolgozik, tönkremegy.
Alkatrészárak, ha már így szóba került a Kawasaki. Tavaly felnyílt előttem egy sorompó, na nem magától. Első lámpa, fejidom odalett. Bontott akkor épp nem volt vagy két hétig az országban sehol. Suzukinál gyári új 90e. Eszembe jutott hogy a Kawa árulta a KLV1000-et, ami nem más mint egy átmatricázott ezredesDL. Rákérdeztem mennyi ott egy első lámpa, 160e. Megköszöntem az infot oszt jónapot. Nem fikázom őket hogy jajj de drágák. mert valljuk be azért a lámpáért ami bontottan 40e volt (két hétig félvaksi mocival jártam), a gyári Suzuki 90e-s ára se éppen finom, de a Kawa 160e-s ajánlata meg aztán végképp vérlázító!
Nem szeretek hozzányúlni.. Apriliát szétszedtem,össze is raktam. De általában az van,hogy beírok pár kérdést és egyből lehurrognak. Mindent nem tudhatok elsőre,meg nem bújhatom folyton a service manualt.
Van, akinek megyen, van, akinek meg nem. Nincs is ezzel semmi baj, valakikből a szerelőknek is meg kell élni. Én, mindenesetre azon vagyok, ne én legyek az az ember.
Sajnos mindig úgy voltam vele,hogy megveszem,és használni akarom,nem szerelni.Amikor meg már szerelni kellett,akkor hú ez hogyisvan,stb. Plusz amikor vettem valamit,és már hozzányúlt valami 'szakértő' akkor már csak az idegeskedés maradt. Volt olyan motorom is,ahol letört az első lámpa,elszakadt a vezeték is. Na,nem kereste meg a másik felét a vezetéknek,hanem valahonnan középről kirángatott 2 szálat,és arra tette a lámpát. Műszaki megoldásokban is voltak hasonló élményeim.
Az egész más,hogy te viszed a dolgokat.. Nem mondtam azt se,hogy máshol ingyen dolgoznak. Olajnál tudom,hogy a Kawában 3500/l,ellenben a Suzukiban 5000/l. Ugyan az a márka,ugyan az a tipus. Ja,meg hozzáteszem,hogy a Suzukiban egyből a drágábbat ajánlják,mert hú sportgép (1000-el több literje). Plusz nincs szervízolaj. Ez a kisebb baj,mert legalább otthon tudsz rátölteni,ha kell.(Kawában van szervízolaj) Utána mondta,hogy majd ránéz a gyertyáimra is,ez csak természetes.Valószínűleg cserés lett volna,mivel nem ismerem a motor előéletét,ő meg azt mondja,hogy bizony jó lenne cserélni. Légszűrő u.e. Láncom csúnyácska volt,lehet arra is ilyesmit mond.. Szóval.
De ha viszed a cuccot,és csak a munkadíjat fizeted,az megint más. Úgy jobb.
(Nem tudom,motorosokkal mennyit szórakoznak,de az autószerelők között van olyan,aki megcsinálja azt,hogy leereszti a váltóolajat,bütykörészik,aztán visszatölti a régit. Nem egyszer hallottam ilyet. Ja,és elkéri az új árát,meg mutat neked üres dobozt is,ha kell.. Szakszervíz Meg pecsétel,de közben nem csinál semmit a géppel. )

A végéhez meg.. Az MZ is motor,mégse költséges.
Én nem igazán ismerem azt a szót, hogy szervíz. Ha bajom van, megjavítom, ha nem bírok úrrá lenni a probléma fölött, hál Istennek van olyan haver, aki telefonon (szinte) bármit megold nekem elméletben, nekem már csak át kell vinnem a gyakorlatba. Persze ez elmegy 2T vonatkozásban. Ha meglesz a nagyobb, annak nem fogok nekiállni, de az RGV-t lassan már álmomból felébresztve összerakom, pedig, mikor hozzám került, rohadt nagy misztika övezte, és csak bámultam a rengeteg csövet, kábelt, bowdent. (mind a 11 db-ot )
Kötelező szervíznél sem éreztem lehúzva magam. Egyrészt ugye az alkatrészt és az olajat én vittem, így azzal már nem tudtak úgymond lehúzni. De mondhatom úgy is hogy megkéri az árát annak hogy polcon van az alkatrész és nem másnap hozza futár a netes bótbú. Ha te pénzt tennél valamibe, ugyanígy cselekednél, nem adnád oda annyiért amennyiért te veszed. Hogy én ennek ellenére vittem az alkatrészt, annak egyszerűen az az oka hogy 1- a kasszrol nem olaj, 2 - magamnak a szűrőt sokkal ócsibbé szereztem mint ők adják.
A kalkulációjuk általában helyesnek bizonyult az eddigi tapasztalataim alapján, ha azt mondták ez kb két óra, akkor az kb két óra volt. Annyit is fizettem és magamnak körültekintéssel kb ugyanannyi idő megcsinálni mindent mint nekik. Tehát nagy gáz azzal sincs. Ja hogy egy nagyobb belenyúlás, ami szakembernek is alaphangon másfél nap, óránként 4e-rel kalkulálnak? Vidd el máshová, ahol hivatalosan bejelentett munkaerő dolgozik, van rezsiköltsége a helynek, adnak GARANCIÁT az elvégzett munkára, megvan a motorodhoz szükséges szakirodalom és szakértelem és nézd meg ott mennyire fog vastagon a ceruza. Tudomásul kell venni hogy jóskapesta a garázsban meló után szerelve nem ugyanaz a kategória mint egy márkaszervíz. Menj el a Kawasakiba, az Apriliába és kérj ott is árat, azok is gecik lesznek mert ugyanolyan vastagon fog a ceruza? Szerintem nem geciségből. hanem azért mert ők ebből élnek, míg jósapestának csak egy kis mellékes a hivatalos fizuja mellé. Tudod, almát az almával, körtét a körtével kell összehasonlítani.
Még annyit: a motorozás már csak olyan hobbi ami irdatlan pénzeket emészt fel, ha ezt nem tudod vállalni, nem kell motorozni.
Áhh,csodálják a vasad,azért nem előznek. Engem még 120-130-nál is előznek főúton Ha siet,akkor szabad az út.
Kötelező szerviz?
Szerintem nem csak Szandra nem szereti őket..
Neked lehet,hogy nem lehúzás,de másnak az. Ha rendelek valamit,azzal nincsen gond,de ha mondom,hogy ezt meg ezt kéne nézni,cserélni,akármi,akkor kalkulálnak,és igen csúnya számot mondanak. De nem rizsázom. Értenek hozzá,és megkérik az árát. Gondolom így számodra is jobban hangzik.(Mondjuk máshol se dolgoznak sokkal olcsóbban.)
Kurvára élveztem. 80-90... Igggen nagy élmény. Az autósok nem akarnak leelőzni, gondolván, hogy valami köcsög lehetek, aki amint mellém érnek, elkezdi húzni a gázt, pedig dehogy. Jelenleg ennyire van kalibrálva. Türelem...
Úgy értem oda-vissza motorozol vagy 70km-et. Legalább kiélvezed az utat.
Ilyen láncot nem barmolunk.