Azt hittem, hogy 4 hengere 1 roburnak is van, nemhogy kettőnek...
(jól sikerült kép, szépen mutat rajta mindkét vas)
Nálam egy henger Stihl (075), egy meg CR.
Ja igen,Búzától 414km,ez úgy néz ki,hogy fel pestre,onnan le Kecskemétnek,és ki Szerbiába (Mo-n végig autópályán) durván 4-4 és fél órás út.
Vagy Mc-ről Debrecenbe,onnan főutakon,de az 2 órával több.
Valaki nem érez magában egy kis vágyat,hogy júliusban kiszabaduljon a szürke hétköznapokból,és 4 napig motorokat,motorosokat,és motorokat mosó bikinis lányok között tengődjön?
Idén 10. alkalommal lesz Adán (Szerbia) motoros tali. 4 nap occsóé (durván 4ezer a 4 nap). Sátor,meg miegymás. Sok-sok program,versenyek,bemutatók stb. Időpont: 2011.07.14 - 17 Klub:Mc Cobra Ada Helyszín:Ada Ország:SRB (Szerbia)
Ada: Magyarok lakta település a határtól nem messze.Wikike szerint 2002-ben 13ezer magyar és pár száz szerb volt.
Akit érdekel,itt van a honlap.
10.00 Kapunyitás, elhehezkedés, ébredés
13.00 Ebéd ( Hagyományos bab míg a készlet tart )
14.00 Motormosás Topless mosodában, ügyességi játékok
17.00 Defile –motoros felvonulás
18.30 Halálgömb
19.00 Vizespóló verseny
19.30 Fellépő zenekarok: Static ( Kostolac )
21.00 AB/CD ( Hungary )
22.30 Adai Dobosok
23.00 Tombola, Tüzijáték
23.30 Erotic Show ( 18 éven felülieknek)
24.00 Pro Rock ( Beograd )
VASÁRNAP 2010. 07.18.
10.0 Ébresztő, reggeli + kávé
12.00 Élménybeszámoló, érzelmes búcsú,és tünés ki merre lát !
Az arra az esetre szólt, ha a tiéddel nem egyező véleményt személyes sértésként élted volna meg. A kezesi rész pedig a teóriák szíves kipróbálására vonatkozott részemről, ha adsz két gazdag kezest, akik fizetik a blokk javítását, ha az elméleted hibát okoz a mátrixban.
R1 (RN12). Számít az valamit?
Ezen kívül van 2 hengernyi 2t és 6 hengernyi 4t, amiből 1-1 db az időnként aktív állomány.
--
yamamatyi: ezeket nem gépészként írtad.
Az olaj viszkozitását a szabvány 100 fokon "nézi", innentől a hideg számok mellékesek, illetve számít a pumpálhatóság (mínusz meddig pumpálható és mennyire), de gyakorlatilag mifelénk nincs szinte az a hideg télen, ami miatt ne használhatnánk az év bármely szakában 20W... olajat. Ezt az olaj specifikációs adatlapján tüntetik fel pl. a forrás és lobbanáspont, TBN, HTHS viszkozitás, stb mellett.
A motort feleslegesen indítgatni - felesleges. Akku kivesz-- csepptöltő, tavasszal meg vissza. Nálam ez kimaradt, volt is szezonkezdésre 0,3V az akksiban (minek vesz az ember spec töltőt, ha a fiókban tartja? ). De a töltő helyretette.
Az első indításnál injektoros motor esetén (is) megoldható, hogy a motorvezérlő ne fecskendezzen be (szerviz mód), így megtekerve, majd csak utána beindítva lehet enyhíteni az első pár pillanat nem túl jó kenési helyzetén.
Esetleg télre keveréket kell tankolni
Ha kivertem a biztit, bocs, a humorérzéken állíts és jó lesz az; gépészmérnökként pedig tényekkel, adatokkal osszad az agyam ízzé-porrá, mert annak (laikus) felfogóképességem erejéig talán még utána tudok járni. De amiket írtál azokat nem a saját pudingomon ellenőrizném le inkább, hacsak nem jár hozzájuk szerződésben két kezes...
Ezt a részét nem teljesen értem..., de ha belekontárkodásba fogjátok fel, amiket írok, akkor bocsi inkább nem írok többet a témában, főleg, hogy én sem vagyok szakértője.......:)
Szóval ezek csak és kizárólag az én véleményeim és meglátásaim, amit nem kell megfogadni(csak irdomos)
A vége persze csak poén, ez egy kicsit Sheldonos Cooper-res lett lett!
Tudtommal a hajtórud csapágyról szóródik az olaj a dugattyúra..., habár ez tök mindegy..., külön olajozást felesleges is lenne és nagy járulékos költségekkel járna....
Az, hogy az olaj elöregedik az egyértelmű tény, ha pár oldalt visszaolvasol volt egy kis megjegyzésem a szénhidrogénekről....(habár a normális gyártók adnak adalékokat az olajhoz)
A téli indítás, az nagy kérdés, én azzal sem értek egyett, hogy ne indítsuk..., de a túl gyakori indítás sem hasznos...(ezt megaszontam)
Tény az olaj alacsony hőmérsékleten veszít viszkozitási indexéből..., erre találták ki a VI számot, meg az olajon lévő 5W40, meg 10W50 meg hasonló számokat, aminek ugye a bal oldali tényezője a hidegindítási viszkozitást mutatná még jobb oldali az üzemi viszkozitást...., szóval télen cumi van mert nem olyan viszkózus az olaj.., ami ugye gáz!
Nem indítom télen a motort, sajnos bármilyen viszkozitású is az olaj a gravitáció ellen nem tud ő sem küzdeni, így szépen lefolyik azokról a helyekről, amit keni kellene..., így gyakorlatilag tavasszal amikor ráindítasz majdnem egy kellemes fém a fémen kapcsolat alakul ki a hengerben, amiről azért tudjuk, hogy nem jó..., így tehát értelmes megoldást nehéz találni, mi meg ugye nem szeretünk mondjuk 0W40/0W50-es olajokat a motorba tenni, mert sajnos elég hamar eleszi azt!
De ezt mindenki maga tudja..., én azért ha rohadt hideg is van kb. 1-2 havonta beindítom a motort.
Különösebben nem izgat ki hogy teszi tönkre a motorját, nálam a gumihoz hasonlóan az olajnak sincs ideje beöregedni. Ahogy lecserélem a téli elrakás előtt és ahogy nem indítgatom be télen terhelés nélkül kéthetente, úgy mindenkinek szabad másként cselekednie marhaságokat. Kétévente olajat cserélni, fél évig fáradtolajjal pihentetni netán még járatni is télen vele a motorját.
Gumi kagylós kopásáról sokaknak fingja sincs mi az, a minta fűrészfogasra kopását keveri vele 10-ből 9 ember. Csakhogy amíg az egyik a lengéscsillapító hibájára utal (nagy, mély, több mintán keresztülérő kopásnyom), addig a másik egy természetes velejárója a motorgumi kopásának. Minél szélesebbek az árkok a mintában annál feltűnőbben kopik fűrészfogasra (gumi kiálló blokkjainak az eleje kiemelkedik a felületből, szinte beleakad az ember keze ahogy végighúzza rajta, a hátsó éle pedig el van kopva, de MINDEN blokknál ismétlődő módon).
Az ismerős autószerelő a 2 éves olajával együtt a saját ügye. Nincs az a márkaképviselet, ami neki ennek el nem titkolása mellett (ha mondjuk 3 év volna a teljes körű garancia) bármit, ami kenést igényel és idő előtt ment tönkre, ingyen cserélne.
A 6 hónap természetesen szemfényvesztés, az olajgyártók érdekében. Ezért írt elő a 10 évvel a yamahám előtt megjelent kawa típusom útmutatója is, meg persze a yamaháé is filléres, API SE specifikációjú olajat. Persze lehet "jobbat" is beletenni, de a gyártó miért akarna a _vevő_ által jobbnak gondolt olaj esetére nagyobb csereperiódust megadni, ill. arra gart vállalni? Aztán van-e olyan jobb olaj, pl. Motul, amely gyártója aszongya:
"Ezt tőccsd be ecsém és használd 1,X-X,X-szer tovább, mint a gyári periódus, ha gebasz van, akkor az olajmérnökeink leadják a diplomát, mi meg fizetjük a motor javítását!" ?
Az olajnak kiválónak kell lennie 6 hó után akkor is, ha csak nagyon rövid távokra használják az általa kent gépet, azaz lehetetlen olyan körülményeknek előállni, amik minőségromlást okoznának?
Ha méretezel egy 190 millió üzemórás hajtóművet, az sem nyom többet a latban. Filléres csapágyat: többeknek gondot okozna a blokk szét-össze, ami hozzá szükséges, vagy ennek költsége ill. a hozzá való megbízható szerelő megtalálása.
Hajtókarcsapággyal való kenés: mennyi motorolaj helyettesíthető vele? Milyen viszkozitású hajtókarcsapágyat kell adalékolni az olaj mellé?
Ha kivertem a biztit, bocs, a humorérzéken állíts és jó lesz az; gépészmérnökként pedig tényekkel, adatokkal osszad az agyam ízzé-porrá, mert annak (laikus) felfogóképességem erejéig talán még utána tudok járni. De amiket írtál azokat nem a saját pudingomon ellenőrizném le inkább, hacsak nem jár hozzájuk szerződésben két kezes...
Ismerősöm, aki mellesleg véletlenül pont autószerelő...., nah neki az FZ6-osba már majdnem 2 éves az olaj és sz..ik bele!(ez mondjuk pont egy másik véglet)
Az a 6hónap az meg szemfényvesztés, hagy hizzón már az olajgyártó kartelek pénztárcája....(6hónap alatt nincs a fulszintetikus vagy félszintetikus olaj, ami romlik a minőségéből, vagy ha igen az összes olajmérnök most adja vissza a diplomáját!)
Csapágy..., azt szeretem, pont ma méreteztem egy fogaskerekes hajtóművet, ami 108.000 üzemórát bírt ki(150hónap):)..., és nem is a legnagyobb, csak egy suttyó c=11,2kN-os dinamikus alapterhelésű SKF-es csapággyal..., (habár csekélyebb terhelést nyújtó külső fogazású egyenes fogazatú kerekekkel...). A csapágy még talán a legkisebb baj, amit megveszek mondjuk rossz esetben is pár ezer Ft-ért.(a XX. századi tömegterhelés csodája)
Engem valahogy jobban érdekel az, hogy ne kopjon szét a dugó, meg a henger oldalfala meg persze a fogaskerekek és hogy még megfelelő legyen a hőelvezetés...., de ha már kenünk, akkor amúgy is a hajtókar csapágyából kenünk, ami tény és való.
9-et mondott neked? A Suzukiba 8990 van új Rider akksi,másnapra ott van. Shox katalógusból.. Már kerestem akksit,csak.. De azt a márkát nem ismerem. BOSCHból lopatok majd
Kawa és yamaha sor4 sportgépek szerviz útmutatójában 6ekm/6 hó, amelyik előbb.
2 év az már merész szerintem. Mert eljár a blokk olaj nélkül is, ezzel kapcsolatos videók vannak a neten, vagy rossz olajjal, csak nem következmények nélkül. Keress rá a ZX-7R topikban a "csapágyas" szóra (6442-es hsz).
Ha olcsót szeretnél, a Soltész Nagy Kálmánt ahol keresztezi a Szirmára vezető út, van a panelház alatt egy Akkumulátor árus. Viszont nem túl márkás. De az R1 akksira nekem 9-et mondott.
(jól sikerült kép, szépen mutat rajta mindkét vas)
Nálam egy henger Stihl (075), egy meg CR.
Vagy Mc-ről Debrecenbe,onnan főutakon,de az 2 órával több.
Valaki nem érez magában egy kis vágyat,hogy júliusban kiszabaduljon a szürke hétköznapokból,és 4 napig motorokat,motorosokat,és motorokat mosó bikinis lányok között tengődjön?
Idén 10. alkalommal lesz Adán (Szerbia) motoros tali. 4 nap occsóé (durván 4ezer a 4 nap). Sátor,meg miegymás. Sok-sok program,versenyek,bemutatók stb. Időpont: 2011.07.14 - 17 Klub:Mc Cobra Ada Helyszín:Ada Ország:SRB (Szerbia)
Ada: Magyarok lakta település a határtól nem messze.Wikike szerint 2002-ben 13ezer magyar és pár száz szerb volt.
Akit érdekel,itt van a honlap.
2010-es programfüzet:
RENDEZVÉNY PROGRAMJA:
Csütörtök 2010.07.15.
10,00 Érkezés, bejelentkezés, elhelyezkedés
19.30 A rendezvény hivatalos megnyitója
20.30 Fellépő zenekarok : Ramblers ( Ada )
22.00 Adai Dobosok
22.30 Krizni Štab ( Srbobran )
24.00 Godfaters ( Crvenka )
PÉNTEK 2010.07.16
10,00 Érkezés, bejelentkezés, elhelyezkedés,
15.00 Ügyességi játékok, versenyek
18.00 Halálgömb
18.30 Olajbirkozás
20.00 Fellépő zenekarok: Cold Shot (Subotica )
21.30 ZZ Top tribute ( Hungary )
23.00 Adai Dobosok
23.30 Erotik Show ( 18 éven felülieknek )
24.00 Metallica tribute ( Kostolac )
SZOMBAT 2010.07.17.
10.00 Kapunyitás, elhehezkedés, ébredés
13.00 Ebéd ( Hagyományos bab míg a készlet tart )
14.00 Motormosás Topless mosodában, ügyességi játékok
17.00 Defile –motoros felvonulás
18.30 Halálgömb
19.00 Vizespóló verseny
19.30 Fellépő zenekarok: Static ( Kostolac )
21.00 AB/CD ( Hungary )
22.30 Adai Dobosok
23.00 Tombola, Tüzijáték
23.30 Erotic Show ( 18 éven felülieknek)
24.00 Pro Rock ( Beograd )
VASÁRNAP 2010. 07.18.
10.0 Ébresztő, reggeli + kávé
12.00 Élménybeszámoló, érzelmes búcsú,és tünés ki merre lát !
Ezen kívül van 2 hengernyi 2t és 6 hengernyi 4t, amiből 1-1 db az időnként aktív állomány.
--
yamamatyi: ezeket nem gépészként írtad.
Az olaj viszkozitását a szabvány 100 fokon "nézi", innentől a hideg számok mellékesek, illetve számít a pumpálhatóság (mínusz meddig pumpálható és mennyire), de gyakorlatilag mifelénk nincs szinte az a hideg télen, ami miatt ne használhatnánk az év bármely szakában 20W... olajat. Ezt az olaj specifikációs adatlapján tüntetik fel pl. a forrás és lobbanáspont, TBN, HTHS viszkozitás, stb mellett.
A motort feleslegesen indítgatni - felesleges. Akku kivesz-- csepptöltő, tavasszal meg vissza. Nálam ez kimaradt, volt is szezonkezdésre 0,3V az akksiban (minek vesz az ember spec töltőt, ha a fiókban tartja? ). De a töltő helyretette.
Az első indításnál injektoros motor esetén (is) megoldható, hogy a motorvezérlő ne fecskendezzen be (szerviz mód), így megtekerve, majd csak utána beindítva lehet enyhíteni az első pár pillanat nem túl jó kenési helyzetén.
Esetleg télre keveréket kell tankolni
Ezt a részét nem teljesen értem..., de ha belekontárkodásba fogjátok fel, amiket írok, akkor bocsi inkább nem írok többet a témában, főleg, hogy én sem vagyok szakértője.......:)
Szóval ezek csak és kizárólag az én véleményeim és meglátásaim, amit nem kell megfogadni(csak irdomos)
A vége persze csak poén, ez egy kicsit Sheldonos Cooper-res lett lett!
Az, hogy az olaj elöregedik az egyértelmű tény, ha pár oldalt visszaolvasol volt egy kis megjegyzésem a szénhidrogénekről....(habár a normális gyártók adnak adalékokat az olajhoz)
A téli indítás, az nagy kérdés, én azzal sem értek egyett, hogy ne indítsuk..., de a túl gyakori indítás sem hasznos...(ezt megaszontam)
Tény az olaj alacsony hőmérsékleten veszít viszkozitási indexéből..., erre találták ki a VI számot, meg az olajon lévő 5W40, meg 10W50 meg hasonló számokat, aminek ugye a bal oldali tényezője a hidegindítási viszkozitást mutatná még jobb oldali az üzemi viszkozitást...., szóval télen cumi van mert nem olyan viszkózus az olaj.., ami ugye gáz!
Nem indítom télen a motort, sajnos bármilyen viszkozitású is az olaj a gravitáció ellen nem tud ő sem küzdeni, így szépen lefolyik azokról a helyekről, amit keni kellene..., így gyakorlatilag tavasszal amikor ráindítasz majdnem egy kellemes fém a fémen kapcsolat alakul ki a hengerben, amiről azért tudjuk, hogy nem jó..., így tehát értelmes megoldást nehéz találni, mi meg ugye nem szeretünk mondjuk 0W40/0W50-es olajokat a motorba tenni, mert sajnos elég hamar eleszi azt!
De ezt mindenki maga tudja..., én azért ha rohadt hideg is van kb. 1-2 havonta beindítom a motort.
A huszas él tovább. Mert az meg a PRIVÁT számom.
Gumi kagylós kopásáról sokaknak fingja sincs mi az, a minta fűrészfogasra kopását keveri vele 10-ből 9 ember. Csakhogy amíg az egyik a lengéscsillapító hibájára utal (nagy, mély, több mintán keresztülérő kopásnyom), addig a másik egy természetes velejárója a motorgumi kopásának. Minél szélesebbek az árkok a mintában annál feltűnőbben kopik fűrészfogasra (gumi kiálló blokkjainak az eleje kiemelkedik a felületből, szinte beleakad az ember keze ahogy végighúzza rajta, a hátsó éle pedig el van kopva, de MINDEN blokknál ismétlődő módon).
A 6 hónap természetesen szemfényvesztés, az olajgyártók érdekében. Ezért írt elő a 10 évvel a yamahám előtt megjelent kawa típusom útmutatója is, meg persze a yamaháé is filléres, API SE specifikációjú olajat. Persze lehet "jobbat" is beletenni, de a gyártó miért akarna a _vevő_ által jobbnak gondolt olaj esetére nagyobb csereperiódust megadni, ill. arra gart vállalni? Aztán van-e olyan jobb olaj, pl. Motul, amely gyártója aszongya:
"Ezt tőccsd be ecsém és használd 1,X-X,X-szer tovább, mint a gyári periódus, ha gebasz van, akkor az olajmérnökeink leadják a diplomát, mi meg fizetjük a motor javítását!" ?
Az olajnak kiválónak kell lennie 6 hó után akkor is, ha csak nagyon rövid távokra használják az általa kent gépet, azaz lehetetlen olyan körülményeknek előállni, amik minőségromlást okoznának?
Ha méretezel egy 190 millió üzemórás hajtóművet, az sem nyom többet a latban. Filléres csapágyat: többeknek gondot okozna a blokk szét-össze, ami hozzá szükséges, vagy ennek költsége ill. a hozzá való megbízható szerelő megtalálása.
Hajtókarcsapággyal való kenés: mennyi motorolaj helyettesíthető vele? Milyen viszkozitású hajtókarcsapágyat kell adalékolni az olaj mellé?
Ha kivertem a biztit, bocs, a humorérzéken állíts és jó lesz az; gépészmérnökként pedig tényekkel, adatokkal osszad az agyam ízzé-porrá, mert annak (laikus) felfogóképességem erejéig talán még utána tudok járni. De amiket írtál azokat nem a saját pudingomon ellenőrizném le inkább, hacsak nem jár hozzájuk szerződésben két kezes...
Neked milyen motorod van?
Suzuki: GSX-R600 97-09 CBTX9-BS 8990
Yamaha: YZF-R1 99-02 CBTX14-BS 13970
YZF-R1 03 CT12B-BS 15990
YZF-R1 04-10 CTZ10S-BS 15990
Szóval jobban jártál ott. De ha arányaiban nézzük,akkor én is jobban járnék
Milyen fajtát sikerült szerezned? Savas,zselés?
Az a 6hónap az meg szemfényvesztés, hagy hizzón már az olajgyártó kartelek pénztárcája....(6hónap alatt nincs a fulszintetikus vagy félszintetikus olaj, ami romlik a minőségéből, vagy ha igen az összes olajmérnök most adja vissza a diplomáját!)
Csapágy..., azt szeretem, pont ma méreteztem egy fogaskerekes hajtóművet, ami 108.000 üzemórát bírt ki(150hónap):)..., és nem is a legnagyobb, csak egy suttyó c=11,2kN-os dinamikus alapterhelésű SKF-es csapággyal..., (habár csekélyebb terhelést nyújtó külső fogazású egyenes fogazatú kerekekkel...). A csapágy még talán a legkisebb baj, amit megveszek mondjuk rossz esetben is pár ezer Ft-ért.(a XX. századi tömegterhelés csodája)
Engem valahogy jobban érdekel az, hogy ne kopjon szét a dugó, meg a henger oldalfala meg persze a fogaskerekek és hogy még megfelelő legyen a hőelvezetés...., de ha már kenünk, akkor amúgy is a hajtókar csapágyából kenünk, ami tény és való.
2 év az már merész szerintem. Mert eljár a blokk olaj nélkül is, ezzel kapcsolatos videók vannak a neten, vagy rossz olajjal, csak nem következmények nélkül. Keress rá a ZX-7R topikban a "csapágyas" szóra (6442-es hsz).