Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

igen a motor az egyezik vele. állítása szerint a suberen állított mert sokat evet neki,de nekem 50 alatt remeg egy kicsit és nehezen gyorsít fel.... kit ajánlasz szerelőnek, én gotáékra gondoltam ,de csak azért mert őket ismerem...
A 116-ot rendberakott varióval a kisebb 250-es Majesty is megfutja végre 2 személlyel, nagy plexivel! Mielőbb szedd vagy szedesd szét (talán én is tudok segíteni benne) a variátort. Kopott görgőszett, kopott szíj nagymértékben (15-25km/h!) képes befolyásolni a végsebességet de még a váltási karakterisztikát is! Elrajtolásnál meg az üvegesre fényesedett kuplunghenger meg a röpsúlyok okozhatnak elégedetlenséget. A sajátomnak megvétel után 100 volt a max, de utazóban inkább a 95-öt szerette. Most hogy meg van csinálva (mondjuk a kopásokat a nem túl szakszerű de legalább olcsó hézagolással oldottam meg) utazóban még alattam is megy 120-at végre pedig simán nyomja a közel 130-at óra szerint.
Gyorsulni meg értelemszerűen nem gyorsul úgy mint egy 600-as sportmotor, de egy 535-ös Viragoval nagyjából partiban kell lennie. Ha nem, meg kell nézni a váltó/kuplung felülvizsgálata (és adott esetben alkatrészcserék) után nincs-e dugulása a karbiban, fals levegőt nem szív-e és társai. Utána majd lehet kompressziót mérni és ha az jó akkor karburátort átvizsgálni (a sajátomnak át volt szakadva a gyorsítómembránja, alig akart felpörögni gázadásra) dugulásokat elhárítani, felső membránt szakadásra megnézni (sokat állt motornál aszongyák megkeményedik és idő kell neki míg megint jól muzsikál) és persze ha minden rendben akkor a gyári beállításait megvizslatni a karbinak mert ki tudja ki és mit működött rajta eddigi élete során.
Fórumnak és kiindulásnak talán a Majesty fórumot tudom ajánlani, motorikusan ha jól tudom egyezik a 400-as Majestyvel a Madison.
állítólag , új a szíj meg a variátor görgő ,de szerintem hétfőn már beviszem,hogy nézzék át....
köszi ,csak sajnos tesztet meg infót vagy fórúmot nem találok hozzá..
nem rossz kényelmes ,csak ...GYENGE!
TEGNAP HAZA FELÉ JÖVET PÁLYÁN 2 SZEMÉLYEL(KB 190Kg)+ NAGY PLEXI 116KM/H VOLT A VÉG...
Akkor nem csalódtál bennem! Már ez is nagy eredmény a mai világban!
Sok boldog és balesetmentes kilométert együtt, vigyázz rá, jó lesz az még ha most kicsit szokatlan is és esetleg hiányzik a váltó, majd kárpótol érte az ahogy 34 lóerővel tud gyorsulni.
A váltót csak tanácsolni tudom hogy mielőbb vizsgáltasd felül, sokan karbantartásmentesnek gondolják, de kurvára nem az és egy zsírszegény állapot (ez nem 50-es pöcsköszörű, általában zsírban futnak a görgők!) egy kopottas görgőszettel könnyen tud többtízezres kiadást okozni!
Az még tegnap vót............
ma tőled nem is vártam mást,
Köcsög robogós...
nem ...de az asszony majdnem így nézzett ki ..20 éve))))
És mindig az zsidóskodik, akinek csak 2,5lityi olaj kell a motorba...
Nah és kaptál mellé ilyet is?
Majd bizonyítom szubatomi részecskék terén....
Amúgy a kenés tényleg fontos kérdés..., én úgy nézem a dolgokat, hogy az én műszaki meglátásom szerint és a pénztárcám szerint optimális...(de ha jobban is állnék anyagilag és a motorba mondjuk 2évente 2-3.000km-et tennék akkor is két évente cserélném az olajat):). De ez ugye megint csak az én marhaságom akkor.
C1800, igen az olaj lefolyik, azonban közepesen hosszú távon képes kialakítani a felületeken egy vékony olajfilmet, persze nem heteken át ez tény.
Na srácok elment a motorom...
megjött a motorom..
malaguti medison k 400
Tényleg van zselés, de a felszívódós sem a gondozás mentest jelöli. A gondozás mentes azért az, mert nem kell kéthetente szintet nézegetni, meg desztvizet öntögetni bele. A felszívódósnak AGM (absorbed glass mat - üvegszálas felitatott) a fajtája.
A gumis mondandódban nagy igazságok rejlenek.....Tényleg rengetegen keverik össze a kagylós kopással. Csak épp az nem tűnik fel, hogy (váltott minta esetén) a szomszédosan eltolt minták ugyanúgy ismétlődnek, míg a kagylós kopás nevére jellemző módon tényleg hasonlít egy kagylóra méretében és formájában.
Én csak tűzifát kuglizni vettem (nem egyesével)... Gondoltam, annyit, mint ezek a barkács-szarok biztosan kibír (ugyanannyit meg hogyne érne), ellenben szervizelhető, mert nem eldobásra készült. A fickó azért adta el, mert vett egy újabb ugyanolyat. Mit mondjak, amikor túlszívattam, akkor én is szívtam, olyat rántott vissza.
Nem árt néha hallgatni a vén szarosra. Mert hát vak tyúk is... Ugyebár.
De mi azért előztünk párat. Óóóóóó,,, csak úgy döngött a mellem. .
Lehet jobban jártam ezzel az erdészet úttal, mert itt Péteren elég vizes volt az út, ha másik irányból jövök jól megázok.
Jó sok, a lényeg h nem előzött meg minket egyik sem
Megtértünk mindketten a kiindulási ponthoz, úgy látom. Jó volt ez a kis gurulás. Mennyi motor volt már kinn...
075-ös? Kicsit pihenteted még, és egy vagyont fog érni. Haveromnak vagy 20 éve egy Stihl Kontrája volt, dolgoztam is vele vagy 3 napot, azt hittem, tövestől szakadnak ki a kezeim mindhárom nap végén. Szóval tisztelem a nagy fűrészed erejét, de nekem már nem hiányzik szűk 20 év erdő után. Ellenben a CR az tetszene.
Gondozásmentest szokták tévesen zselésnek hívni. Valójában üvegszálban van felitatva a sav, így szinte bármilyen helyzetben beszerelhetők. Nekem szinte fekszik mindkét motorban.

De utána néztem tényleg van zselés, egy Vartát találtam, 19 Ah-s, szerintem ezt csak a goldwing igényli
A dugattyú/hengerfal részben a hajtórúd alsó-felső csapágyától kap szóróolajzást, részben a hengereknél lévő kis fúvókáktól, amik a dugattyútetőre juttatnak egy kis plusz olajat leginkább hűtésnek..
Teljes egészében szinte képtelen lefolyni az olaj, de hidegindításnál (akár egy napi állás után akár 3 hónap után) az első másodpercekben a kenés nem optimális. Sem a csapágyaknál, sem a hengerfalon. Én is be szoktam kb havonta egyszer indítani de csak akkor ha lehet egyet kanyarodni vele.