Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egyébként meg nem vagyok olyan vén fasz hogy ne lehetne letegezni. Ha lecsókolomoztál volna azért lehet hogy megorrolok.
Hacsak nem jársz majd pályanapokra fölösleges a 10W-50. AGIP nincs 4 literes kiszerelésben és lehet hogy Repsolból is csak 1 lityis van a 10W-40-ből.
Ha megnézed a gépkönyvet a 10W-40-es félszint olajat hozza majd a mocidba és nem a 10W50-es fullszintet. Bőven elég bele az ami elő van írva.
Áúú,amúgy bocsi,hogy letegeztelek,csak gondoltam ha már itt a fórumon,akkor.. Kalkulálok egy pöppet,aztán valamit kinyögök. És ez 4 lityós kiszerelésben nincs? Meg milyen? Mert nekem 10w50-et mutogattak.
Na,nekem tuti kell valami riasztó,vagy tárcsazár..
Arra minden macskajancsi képes.
Igen,van ilyen. De gondolom ha nem húzod durranásig,hanem csak elkoptatod..
Videókon nem egyszer látni amikor börnótnál eldurran a kerék és ha épp úgy sikerül akkor az acélszálak nem nagyon nézik mit tépnek le a motorról. Értelemszerűen komplett hátsó lengővillát nemigen láthatsz leesni, de mondjuk rendszámletépés, idomok megbontása, belső műanyag folytonossági hiányt szenvedtetése megesik.
Bocsi.. -d
Még mindig le van zárva? Hát jah.. Amúgy régebben voltam feléd (Kondód). Megnéztem a grande kínálatát..
Ma elnéztem a világvégére. Made in Lyukói út.
Nem eszik olyan forrón.. Csak nem szakad azaz acélsodrony. Vagy olyan nehéz lennél,és a terhelés miatt elfáradt az anyag? Persze,persze,majd így vágok fel a csajoknak a pláza előtt
Na ma is tanultam egy új kifejezést!
Karkasz: A gumiabroncs teherhordó váza. Az övbetétetekkel és a perem közötti vázrésszel együtt.
Lefutott gumit szinte vagy teljesen ingyen hozzád vágnak és a falu főterén biztos rettenet májer gyerek lennél egy börnót után a helyi tizen-huszonéves pattanásos hülyegyerekek előtt. Ha meg az elszabaduló karkassz lebontja a motorod farát, még jól ki is röhögnek.
A Tourance EXP egy baromi jó gumi, nulla fok körüli időben vagy esőben is lehet vele lábtartókarcingató mutatványokat csinálni de nem húzza sokáig a motorokon. Ahogy az Anakee sem.
Ne értsd félre, nem az enduro mintához ragaszkodom (amint láttad túragumikat is írtam) hanem az enduro karkasszhoz, ami a szövetszerkezet másik neve. Az enduro építés és használat még közúton is más igénybevételnek teszi ki a gumit mint egy naked vagy sportmotor esetén. Más dőlésszögek, eltérő kanyartechnika, sokszor két személlyel erősen megrakva közlekedés. ha megnézed, sok nagynevű gyártó külön sporttúra gumikat fejleszt más szövetszerkezettel a nagy sporttúravasakra (BMW, Honda, Yamaha egyes modelljeire külön jóváhagyott gumi kell, különben instabil lesz a motor!)
Lehet hogy mindez marhaságnak tűnik, de nem nagyon díjaznám ha pár ezer forint spórolás miatt egyszer csak megindulna a motor fara egy lábtartókarcolós kanyarban a Bükkben a hátam mögött az asszonnyal.
Ennek ellenére jó lenne ha 14 helyett 16-18e-t elmenne egy gumiszett.
Többektől hallottam már VStromos körökben hogy egy első két hátsó, de nekem ez eddig nem igazán jött össze. Valószínűleg összefügg azzal hogy ha messzire megyek akkor is kerülöm a főutakat (Pestre jártam régebben, na nem a pályán mentem hanem a Bükk-Mátra volt az útvonal ), inkább a sok elég intenzív gyorsítást-lassítást igénylő mellékutakon járok. Egy Dunántúli, jellemzően a Balaton-felvidéken motorozó manusnak mást jelent a kanyarvadászat mint nekem itt a Bükk tövében és a Kassa melletti hegyektől egy köpésnyire.
Még nem füstöltem,de nem is fogok ilyen drága gumiárak mellett.
Fő a biztonság
Nincs mit. A másik hely, ahol én vettem, az a kerekcsere.hu, hasonló árral, de nekem közel, így a kerekekkel együtt mentem a gumikért. Még ezt találtam egy DL fórumon:
"Tire history: Stock (7800 miles), Metzeler Tourance (13000 miles rear, 21000 miles front), Metzeler Tourance EXP (10500 miles rear) "
Ezekre máshol is 10k mérföld körüli futást írtak. De ez persze csukló, guminyomás és útminőség-függő. Ha majd ismét aktuál lesz.
Gondolom, mész földutakon is, ha ragaszkodsz az "enduro" mintázathoz, az viszont adja, hogy a vaskos árkok helyéről hiányzó gumi mindenképp gyorsabb kopást eredményez, mint az utcai jellegű, keskenyebb, netán még megfelelő irányú barázdái.
Utcaiban hasonló különbség nekem a Sportec M1 (Kaw-750), és a PilotPower között (Yam-1000) mutatkozott, a Metz. bunkó nagy (+kereszben futó) árkai segítettek a guminak fogyni, a PP szvsz félig a mintázatának köszönhette, hogy sokkal tartósabbnak bizonyult a disznóbb motoron is.
Lefüstölés előtt feltétlenül gumishoz kell vinni és még ki is kell centírozni mi?
De akkor felnistől add,mert drágul a szerelés is
Egyébként az ÖSSZES túraenduro ezen a méreten gördül, a Transalp, a Varadero, a V-Strom (ezredes is!) az R-es GS-ek egészen biztos ezt a méretet használják. Talán még a Yamaha szupertehene akarom mondani Supertenere is ilyen gumikon szalad.
Köszönöm, a jelenleg még fel sem szerelt BattleWingeket is onnan vettem 45+szállításért. Szerintem simán megérte.
Pár apróság:
1 - nem 17-es az első, hanem a sokkal ritkább 110/80R19-es.
2 - nem keverem a gumikat, kizárólag azonos gyártó azonos mintája kerülhet föl a motoromra.
3 - túragumit csak olyat tennék fel ami kifejezetten enduro karkasszal készült. Van ilyen, Metz Z6, MPR és MPR3, Conti RA és RA2 például készül sporttúra (ZR jelölésű) és enduro (sima R jelölésű) karkasszal is.
r17-en 40 körül találtam a motorodra való gumikat, vegyes felvágottban.
(110/80-17 M/C 57S TL ContiGo!; 150/70 - 17 69H TL BT45R)
A 880-nál a hátsó maga közel ennyi.
Bosszankodtam az első motoromnál, hogy a 110/130 e/h gumiból nincs semmi sportosabb fajta (bár különösebb panaszkodni való nem volt a gyárira, az elment 18-at...), a tiédnek is valami elcseszett mérete van, amiből közel nincs akkora választék, mint 120/180 v 190 esetében.
Üdv!

Nem tudtok valakit aki tudna egy karbiszinkront csinálni? (márkaszervízek és hasonlók felejtősek )