A mezei 10w40 alatt azért normális olajra gondoltam, szóval szerintem full szint, de biztos, hogy gixerbe való olaj, elvégre szervíz tette bele vagy mi. És ja, pontosan nem tudom, hogy mit csináltak a motorral, de a 43 ezer akkor is horror.
Gixxerbe nem 10W-50 fullszint való? Csak sima mezei félszint 10W-40? Mit meg nem tud az ember fia. Ha 10W-40 ment bele akkor annyiért tényleg drága volt, igaz a gyári légszűrőárak számomra ismeretlenek, amennyiben az ment bele az is lehetett tetemes összeg. Nem azért hogy a szervízt mentegessem, de meg kell nézni/érdeklődni hogy mi mennyi lesz akkor nem érnek majd meglepetések amikor ki kell köhögni a pénztárnál a javítás díját.
Hát ha mindenféle spéci cuccot tennének bele, meg dolgoznának rajta 3 napig folyamatosan, akkor azt mondanám, hogy ok, 43 ezer tényleg. De 3 liter mezei 10w40es olajért, ami max 3000/liter, egy olajszűrőért, meg egy fékbetét ellenőrzésért elkérni 43 ezret? Sajnos az ilyenek miatt elég szkeptikus vagyok a szervizeket illetően. Blokk miatt, vagy nagy baj miatt vinném szerelőhöz a motorom, más miatt nem.
Ez így is van,Ő még egy "igazi motoros" . Nem az a fajta szerelő,aki lekezelően bánik velem,mert nem egy új technikám van,bármivel hívom,mindig készségesen segít és ez manapság igen ritka.
Joe egy nagyon ritka hozzáállású manus, ő az az igazi motorszerelő, nagyon rátermett. Miskolc legjobb műhelye és nem a szerszámok érnek benne sokat. :-)
Egy Gixxerbe ha valami 4-5e/literes olajat tesznek, ki kell cserélni a légszűrőt meg a gyertyákat (mind apróság) munkadíjjal nem biztos hogy a 43e inkorrekt.
A kéknek ilyen kis nyomi hangja van,de a piros ezzel a két üres dobbal igazi GP feeling. Mármint nemcsak rezóval járok vele,hanem maguk a képen nem látható dobok lettek kiherélve.
Három év alatt úgy beletanultam,hogy karbiszinkron,powerbeállítás,blokk szét,össze,váltócsere,hogy csak a komolyabbakat említsem.Mindehhez azért kellett egy(vagy több)olyan ember,akitől ezt azt tanul az ember. Nekem ez az ember JOE volt a Maxxpowerből,örök hála neki érte.
Na igen, az átlag autós kollégák viccesek néha. Miket láttam már bazz... mikor csodálkozott, hogy nem megy az autó, "de hát az előbb még volt benne benzin" (miskolc előtt és itt találkoztunk vele) nyitva hagyott tanksapka kútról elfelé. Műszaki érzék nulla stbstb.
És ja, aki maga szereli a technikát, az csinálja jól, persze addig, amíg biztos magában. Egy gixeres ismerősömnek is mondtam, hogy pár dolgot segítek megcsinálni neki a kötelező szervízből és akkor hátha nem kerül majd annyiba. Bakker a srácról egy olajcseréért meg pár apróságért legomboltak 43 ezret! Aszittem a pofám leszakad. Mert ok, ha blokkba bele kell nyúlni pl injektort állítani meg számítgépes dolgok vannak azt igen, csinálja szervíz. De egy olajcserére, meg láncot állítani nem fogok szervízbe rohanni.
S4 átlapkázás még hagyján. V2-é annyival bonyibb hogy két vezérműlánc, négy tengely, tehát dupla meló. Majd most jól kifigyelem hogy csinálják mert ha így halad akkor a gép 4 éves korára végezhetem magam.
Az Angliában élő szerelő komám,mondta,hogy ez a kis vacak is agyon van bonyolítva,de ez nekem még belefér.Viszont egy sornégyesen már nem szívesen állnák neki egy vezérlés állításnak,neadj isten átlapkázásnak.
Na végre egy igazi 2T tulaj és szakértő, nagyon igazad van. Egy két üteműről nem igazán tudod megmondani, hogy hány hengeres és mekkora, ha csak hallod. Ok, a nagyobb egyhengereseknél azért hallani, hogy morcosabbak, de igazán nagy különbség nincs. Persze, azért meghallgatnám az RGV-t egy Jolly Moto rendszerrel
Ha tudnád mennyien nem tudják hogy pontosan mit is szeretnének csak próbálják eltáncolni hogy mi a kínjuk... Szerencsére én inkább a teherautós és a motoros cuccok eladására álltam rá, ez a két embertípus általában tudja (saját maga is szereli a technikát) mit is szeretne vagy érthetően körül tudja írni mit nyomjak a kezébe de a személyautós kollégákon olykor jókat röhögök.
Mikor először indították be nekem,mikor az elsőt vettem...Szééép,deee,semmi v motorra utaló nincs a hangjában. Sima kétütemű kis üveghang,alapjáraton meg kb,mint egy Simson. Az extra nem a hangjában van.
Szeretem a boltban azt kérni, amit akarok Ilyet nem sűrűn mondok, hogy adjon már valamit olajfolyásra... nem kell más csak egy kis műszaki érzék és megy is a dolog. Most jön jól, hogy MZ-n nevelkedtem
Jól van csak tudod általában a blokktömítő az a szer amit olajfolyás esetén az egyszerűbb emberek belecsapnak a motorba oszt jónapot a folyás általában meg is áll, de hogy milyen áron...
Legalábbis a boltban többnyire ezt kérik, a hőálló tömítőpasztát meg a nevén szokták szólítani. Hiába, a boltos beidegződés ugye...
Mint a lyukas kulcs xD