Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

enyém tuti bölcsővázas mert van tesztje és ot fel van tüntetve. Most voltam kint a motornál apám megyek be hót benzin szag van. néztem és ha minden igaz a benzinszűrő csatlakozásnál eresztett de nagyon.Azt most meg huztam de ahova csöpögöt a benya az indítómotor kábeljén van egy gumiharang védő na annak annyi mert szétmarta holnap vehetek azt is ha kapok elektronikai boltba!
Amit a felsorolásban peremváznak hívsz, az a bölcsőváz.
Hmm, úgy látszik összekeveredtünk a fogalmakkal. Tudomásom szerint:
- a bölcsőváz az, ami oldalról körbe ölelni a blokkot
- a gerincváz az, ami egy részből áll és a blokk felett megy (lásd MZ)
- a peremváz az, ami a blokk alatt és felett megy és a villanyaknál találkoznak (lsd gixer400 vagy Pannóniák)
- a hídváz az, ami a blokk felett megy és 2 részből áll (magyarul majdnem mint egy gerincváz)

Ezek szerint akkor a ZXR-em hídvázas lenne?
Vazeg most nézem, hogy a te motorod peremvázas És ja, arra tényleg nemtom, hogy hogy lehet gombát rakni.
A zxr-ek nem bölcsővázasak.
Bölcsővázas? Hm, úgy tudom az enyém is az, és nem nehéz rá bukógombát tenni.
Én nem tom nekem bölcsővázas a motor arra nehéz lenne rakni bukógombát pedig én is gondolkozom rajta.
Úgy legyen!
Amúgy meg egyetértek. Egy K1es gixert még nyugodtan megpadkázhattál, nem sok baja lett a felninek, egy mostani géppel meg lejösz a járdáról egy kicsit merészebben és már vinni kell görgőzni a kereket. A mai gépek néha fingból vannak
Ne nyelje el az energiát... hát bakker annyi okos ember van. Most vagy elnyeli az energiát és darabokra törik aztán megy vele az idom is, van megtartja a motor súlyát és megmarad az idom. Ezek 80 kilós motorokkal járnak? Bakker ahhoz kibaszott nagyot kell esni, hogy a váz elgörbüljön. Kis esésnél, ha van gomba, akkor kisebb a baj. Ha meg nagyot esik valaki, olyan mindegy, hogy van-e bukógomba, az egész motorból saláta lesz.
ha odavered akkor a kemény danamid majd olyat tompít mint egy dumifal a fémtől meg darabokra hullik a motorod? az meg nem mindegy hogy ha csúszik min csúszik... nekem úgysem fél éves szarrá könnyített motorom lesz hanem minimum 10 éves amiben még anyag van, ha meg ilyentől fog kettétörni fel is gyújtom
Nézd meg a képeimet mielőtt mondasz valamit.
Ezt a választ a hatos fórumban kaptam.
"fémből bukógomba? az azért jó hogy ne nyelje el az energiát és mindenképp repedjen a váz?vagy van valami más funkcionalitása is?"
neked nem volt bukógombád. látszik is
Na igen. Volt pár extrém eset, mikor nem volt biztonsági öv és kirepült a kocsiból a mezőre azért élte túl, meg nem volt bekötve, csattant, a légzsák meg eltörte a nyakát, attól halt meg. Viszont ha be vagy kötve és beüt a gebasz, lehet, hogy az öv eltöri a kulccsontod 3-4 bordáddal egyetemben és véraláfutásos leszel, de legalább túléled! Azért a bukógomba nem életmentő, de nem hülyeség, főleg, ha normálisan van megcsinálva.
Döntsön mindenki saját belátása szerint.
és ez olyan mint a biztonsági öves hülyeségek hogy nem volt bekötve és kirepült ezért élte túl. lehet van ilyen de több embert ment meg a biztonsági öv be mint kikapcsolva.( ezzel nem akarok egy vitát nyitni) ezért mondom hogy jobb ha van de nemjó na nincs bukógenyó
Folyamatosan ez a kavarás a bukógombákkal. Ha nem 40 centis a bukógomba, akkor nem fog letörni. Nem műanyag lesz, hanem vagy acélból, vagy alumíniumból esztergáltatok egyet magamnak, éppen olyan hosszút, hogy ha eldűl a motor, akkor ne törjön darabokra az idom. Egy szó mint száz, a bukógomba hasznos dolog. Ha álló helyzetben eldőlök, az megfogja, ha elcsúszok remélem segít, de ha letörik, akkor úgy is mindegy. A vázz blokk tartó karimája egy kibaszott bika rész, elvégre az tartja a blokkot. Ha egy 25 centis tőcsavarral odafogatok valamit, ami igazi fém, nem pedig kulcsvas, akkor nem hiszem, hogy bajom lesz vele. Igen én is hallottam a sok történetet, mikor pályán elcsúszott az ember, semmi baja nem lett volna, de a bukógomba bekakadt a rázókőbe, megpördítette a motort az meg darabokra tört, meg beleállt az ember lábába stbstb A lényeg az, hogy jobb az, ha van egy normális, mintha nem lenne semmi.
húzzál innen a debrecen topicba
igen. nem fog megvédeni attól ha frontálisan beledurransz egy vonatba 200 al de a hirdetésekben ha van sérülés a motrokon az 70 % ban CSÚSZÁS sérült ha ezeken a gépeken lenne bukógomba akkor egy szarul benézett kanyar nem vakarná össze a csiricsáré sportmotorok oldalát. nekem ha lesz sportgépem első lesz egy bitangerős vázhoz rögzített bukógomba mindakét oldalon, meg lehet még többis, ezen már gondolkoztam..
De nem érted a lényeget Laci. Egy 180-200 kilós gépnél nem létezik olyan felfogatás ami mindent kibír. Vagy a váz résszel vagy önmagában törik/szakad. Azt pedig egyikőnk sem tudhatja, hogy az adott esés mekkora vagy milyen kimenetelű lesz.
ezért mondom hogy normális tartó kell

akkor meg ne használjál bukógombát mert szart sem ér..
A legtöbb esésnél, ami nagyobbra sikerül, nem egy picike csúszás, 2 dolog van. Vagy letörik a gomba (jobbik eset) vagy szaggatja az egész húbelebancot ahova fel van fogatva. Mondjuk a gyári bukógombákat és a hozzá tartozó felfogatókat direkt úgy tervezik, hogy egy esetleges beakadáskor, ne tépj ki a vázt hanem inkább letörjön. A bukógombának legfőképpen (nem minden esetben) pálya használatnál van értelme.
akkor meg mia fasznak van? úgy kell megcsinálni hogy elbírja a motor súlyát ne az oldalán csússzon a gép..