Hosszú állás után a mai benzinek(95) kocsonyás masszává alakulnak a tank alján,a benzinszűrőben,a karburátorban.Én jártam így Yamaha yzf 600 r-el.Négy karburátort kellett pucolnom tavasszal+benzincsap+szűrő. Elkerülhető ez a tavaszi bosszúság pár trükkel. Amikor eltesszük télre a motort, leengedjük a karbiból a benzint, vagy két hetente beindítjuk és üzemi hőfokra bemelegítjük, vagy amit én is alkalmazok,hogy téli álom előtt prémium benzinnel(mondjuk OMV MAX MOTION) tankoljuk teljesen tele a mocit. az nem kocsonyásodik.
Próbáltam ma beindítani a Grand Dink-et, de semmi... amíg a légszűrőházba fújt benzin tart, addig megy, utána meg leáll...
A karburátort kellene kiszednem kitisztítani. Valaki vett már ki ilyen bálnából karbit? Könnyen kijön vagy le kell bontani hozzá a fél motort?
Szombat délután elhoztuk a kis cbr-t. Nekem nagyon tetszik főleg ebben a színösszeállításban :) kb. 10 km-ert mentem vele, természetesen ahogy kisütött a nap és a hőmérő higanyszála felkúszott 8 fokra, de így is nagyon fázott a térdem. Sajnos még a bőrösnél van a bőrruhám. Nagyon jól kezelhető és nekem a teljesítménye is megfelelő még :D Beszúrok pár képet. Még egyszer köszi a segítséget mindazoknak, akik segítettek a választásban. Üdv!
A mocik... igen. :)
Jelenleg:
1 db Kymco Grand Dink 250 okmányok nélkül :-( Jó lenne ebből egy rendszámos, mert nagyon tetszik, nagyon kényelmes és nem is kicsi...
1 db Phoenix KC-118 (Honda blokkal, Honda órablokkal, teljesen Honda a bele)
1 db Honda Dio vázba épített Peugeot Speedfight 100 blokkos drift robogó
1 db Yamaha Jog Next Zone :)
Most ennyi... tavaszig ez a lista még változhat. :)
Köszönöm ezt a részletes és lényeget megvilágító írásod. Örülök, hogy ilyen jól bevált neked a kymco. Nem gondoltam volna, hogy ennyire komoly háttérrel rendelkezik ez a márka. A mérete tényleg lenyűgöző valóban, de mivel én kis embernek mondhatom magam (175 cm, 65kg tömör izom és csont :D ), ezért teljesen megfelel a kis cbr. Iszonyatosan tetszik a kymco is, de nincs jelenleg annyi pénzem, hogy én álljam a honosítását is. Amint már írtam 145 ezer huf csak a reg.adó+műszaki+... stb. És az alapár 250- ről ment le 220-230-ra. Ez már nem fér bele a büdzsébe. Holnap délután 2-kor hozzuk el a cbr-t, amint időm engedi küldök róla nektek pár képet.
Köszönöm még egyszer a válaszod. Minden jót. Remélem lassan jön a jó idő.
Üdv: Attila
Nekem is egy átnézés tavasszal ráfér, van pár apróság. Olajcsere+hajtás ellenőrzése, önindító nem az igazi nehezen-akadva forgatja, benzin szintjelző. Nekem szerencsére nincs kifakulva szép feketék a műanyagok a fényezése is szép. Túraplexi jó volna, elcserélném a gyárit rá simán.
Jó volna valami közös gurulás másokkal, akár a motorozz.hu évadnyitó, ott vannak sokan robogóval is.
Az enyém is darabokra van most szedve. Átnézem a villamosságot,vízcsöveket stb. Nekem is sokat állt kint Olaszban Kicsit napszítta is lett a dágaszág :D De pofozgatom,szépítgetem,építgetem. Múlt év közepén került hozzám. Nekem nagyon tetszik idáig Tavaszra összehozhatnánk egy pár márkatársat gurulni egy kört.
Köszi, remélem beválik eddig kb 120km-t mentem vele, de előtte 2 évet állt, nagynehezen kijött belőle az állott olasz benzin utána magára talált a gép Most pihenőn van, de már nagyon mennék vele egy kisebb kört, a Shiver nagytestvér már október óta pihen
Most regisztráltam, de zárt csoport még vissza kell igazoljanak. Volt Burgmanom azon is görgő lett cserélve, csak kicsit kisebbre és nekem jobb lett sokkal könnyebben indult meg a városban. Még túraplexit keresek, az jó lenne mert szeretek nyitott sisakban robogózni.
Gyújtás nélkül is ki van akadva? Amúgy a facebook fórumon van egy Szerdahelyi István nevű srác. Ő régi Kymco-s. Van szervize és bontott+új gyári +tuning cuccok is vannak.Ha belépsz a Klubba,van alkatrész kedvezmény is :D Én most vettem malossi kuplungot.Tervezem még a variátort is tuningolni picit. Nekem mikor vettem,nem a gyári görgők voltak benne hanem sokkal könnyebbek.Nem volt jó :( Már 135 km/h leszabályzott. A gyári görgők azt hiszem 33grm-ak. Olyat tettem bele.Az jó! De most tervezem a Dr puley fajta 28 grm.at. Visszatérve a benzinszint mérőre :D nem tudom mi lehet a gond Majd utána érdeklődöm én is. Üdv : Attila
Ráckevén vettem a motort :)
Teszek fel fotót, még decemberben mentem egy kicsit egyik nap azóta pihenőn van a gép, tavasszal olajcsere meg egyebek, egy fékcsövet kellene cserélnem mert van rajta valami sérülés a fém spirálon, amúgy azonnal használható a gép. Viszont egy gond van, a benzin szintjelző ki van akadva felfelé és amikor beindítom onnan jön lefelé, mérni jól mér csak fordítva mozog. Nincs valami ötleted mi lehet vele?
Szia! Nem vagyunk messze egymástól. :D Tökölön lakom. Gratulálok a Xciting-hez. Nagyon jó moci! Képeket tehetnél fel. Meg aztán gyere ide! Itt gyülekezünk már egy ideje :D
Üdv!
Csatlakozok szép motor, én is ősszel vettem egy Xciting 500-at, épp csak le lett rendszámozva használni már nem tudtam. A hajtás javításán én agyalok, kisebb görgők kellenének kicsit lomhán gyorsul az 500-hoz képest.
Te honnan írsz, jó lenne más márkatársakkal is találkozni?
Gondoltam leírok pár dolgot a Quannon-ról, elvégre már csaknem 4 éve használom, és közel 40.000 Km-t beletettem.
Nos, előttem egy kommentben szerepel, hogy a CBR az önmagáért beszél, elvégre Honda. Ezzel alapvetően egyetértek, de azért azt se felejtsük el, hogy a Kymco minőségbiztosításilag és alkatrészügyileg is konkrétan megegyezik a Hondával. Semmivel sem gyengébb, vagy rosszabb, bár sokan hajlamosak lehúzni merő ostobaságból, hiszen azt hiszik, hogy kínai. A Kymco - mint a Honda fő alkatrészbeszállítója - semmi mást nem tett a Quannon megalkotásánál, mint hogy a meglévő Honda alkatrészekbe Kymco beütőt nyomott és voila, kész az új motor. A CBR-ben annak idején én is gondolkodtam, csakhogy sokkal kisebb mint a Quannon, és úgy néztem ki rajta, mint majom a köszörűkövön! Összehasonlítottam a két gépet, ki is próbáltam, és végül arra jutottam, hogy bár a Honda név nagyon vonzott, de a Quannon-al egy markánsabb megjelenésű, szebb, a nagy kipufogódob miatt mélyebb hangú motort kapok.
Ami az alkatrészeket és a szerelést illeti: A CBR alkatrészellátása természetesen szélesebb körű, hiszen Honda. Sokkal kevesebbet kell járni egy-egy alkatrész után, mint a Quannon esetében, annak ellenére is, hogy árban nagyjából ugyanott vannak az azonos szintű alkatrészek. Megbízhatóság és tartósság tekintetében a CBR-el nincs hosszú távú tapasztalatom, de a 4 év és 40.000 km. alatt a Quannon-nál kizárólag az olajcserére és a szezon eleji általános felkészítésre volt gondom. Mindvégig tökéletesen működött, szerelni nem kellett. A gyári gumik jó és biztos futást biztosítanak esőben is, a motor nem csúszkál. A fényszórók hihetetlenül jók, a műszerfal kialakítésába pedig egyszerűen szerelmes vagyok!
Na most nézzük a negatívumokat:
Először is a hátsó fék nagyon gyorsan blokkol, amit ellensúlyoz a hatalmas első féktárcsa, és az első keréken lévő fékhatás. Rövid távon is biztonságosan lehet megállni. Összehasonlítás képpen talán nem árt elmondani, hogy a Quannon hátsó tárcsája nagyjából akkora, mint a CBR első tárcsája. Úgy tudom, hogy a Quannon az első féktárcsa tekintetében a kategóriájában a legerősebb. Viszont akkor is tény, hogy a hátsó fék nagyon gyorsan blokkol. A hátsó teleszkóp nem állítható, így ha utast viszel, akkor eléggé megemelkedik az eleje és romlik a lámpa hatásfoka, hiszen az optimálishoz képest felfelé világít. A motorban van egy beépített elektronikus védelem, ami leszabályoz túlhevülés esetén. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy ha tartósan 9000-es fordulatszám fölött mész, akkor bizony vissza fog szabályozni. Ez sokaknak zavaró lehet, bár én inkább örülök neki, hiszen megvédi a motort. Azt hiszem ennyi, több negatívum nem jut eszembe!
Általános adatok: A motor tankja 13,5 literes, ami elég jó szerintem. Fele úton használom városban, és fele úton városon kívül (munkába járok vele), ami nagyjából 3,5 literer/100 km-es fogyasztást eredményez. A végsebessége nagyban függ a széltől és az útviszonyoktól, de általánosságban olyan 105 km/h-ban kell gondolkodni. Hátszéllel, lejtős úton mentem már vele 137-el is, de azt nem igazán szerette. Viszont dögerős szembeszéllel az is előfordult, hogy 90-nél nem ment többet. Az üléspozíció nagyon kényelmes, egyáltalán nem fárasztó, a plexi pedig nagyon jól tereli a szelet. A hátsó ülés alatt van egy kis tároló rekesz, amit szeretek, hiszen simán bele tudom pakolni a tárcsazárat, az EÜ-csomagot, és még az iratokat is.
Nos, remélem segíthettem valamicskét!
Próbáltam ma beindítani a Grand Dink-et, de semmi... amíg a légszűrőházba fújt benzin tart, addig megy, utána meg leáll...
A karburátort kellene kiszednem kitisztítani. Valaki vett már ki ilyen bálnából karbit? Könnyen kijön vagy le kell bontani hozzá a fél motort?
Neked hogy sikerült képet feltenni, nekem nem engedte, kiválasztottam a képet a gépről, de nem tette hozzá
Jelenleg:
1 db Kymco Grand Dink 250 okmányok nélkül :-( Jó lenne ebből egy rendszámos, mert nagyon tetszik, nagyon kényelmes és nem is kicsi...
1 db Phoenix KC-118 (Honda blokkal, Honda órablokkal, teljesen Honda a bele)
1 db Honda Dio vázba épített Peugeot Speedfight 100 blokkos drift robogó
1 db Yamaha Jog Next Zone :)
Most ennyi... tavaszig ez a lista még változhat. :)
Köszönöm ezt a részletes és lényeget megvilágító írásod. Örülök, hogy ilyen jól bevált neked a kymco. Nem gondoltam volna, hogy ennyire komoly háttérrel rendelkezik ez a márka. A mérete tényleg lenyűgöző valóban, de mivel én kis embernek mondhatom magam (175 cm, 65kg tömör izom és csont :D ), ezért teljesen megfelel a kis cbr. Iszonyatosan tetszik a kymco is, de nincs jelenleg annyi pénzem, hogy én álljam a honosítását is. Amint már írtam 145 ezer huf csak a reg.adó+műszaki+... stb. És az alapár 250- ről ment le 220-230-ra. Ez már nem fér bele a büdzsébe. Holnap délután 2-kor hozzuk el a cbr-t, amint időm engedi küldök róla nektek pár képet.
Köszönöm még egyszer a válaszod. Minden jót. Remélem lassan jön a jó idő.
Üdv: Attila
Jó volna valami közös gurulás másokkal, akár a motorozz.hu évadnyitó, ott vannak sokan robogóval is.
Köszi, remélem beválik eddig kb 120km-t mentem vele, de előtte 2 évet állt, nagynehezen kijött belőle az állott olasz benzin utána magára talált a gép Most pihenőn van, de már nagyon mennék vele egy kisebb kört, a Shiver nagytestvér már október óta pihen
Akkor néhányan közel vagyunk egymáshoz. :)
Teszek fel fotót, még decemberben mentem egy kicsit egyik nap azóta pihenőn van a gép, tavasszal olajcsere meg egyebek, egy fékcsövet kellene cserélnem mert van rajta valami sérülés a fém spirálon, amúgy azonnal használható a gép. Viszont egy gond van, a benzin szintjelző ki van akadva felfelé és amikor beindítom onnan jön lefelé, mérni jól mér csak fordítva mozog. Nincs valami ötleted mi lehet vele?
https://www.facebook.com/group...
Csatlakozok szép motor, én is ősszel vettem egy Xciting 500-at, épp csak le lett rendszámozva használni már nem tudtam. A hajtás javításán én agyalok, kisebb görgők kellenének kicsit lomhán gyorsul az 500-hoz képest.
Te honnan írsz, jó lenne más márkatársakkal is találkozni?
Hyosung gtr125 is jó választás lehetne...
Gondoltam leírok pár dolgot a Quannon-ról, elvégre már csaknem 4 éve használom, és közel 40.000 Km-t beletettem.
Nos, előttem egy kommentben szerepel, hogy a CBR az önmagáért beszél, elvégre Honda. Ezzel alapvetően egyetértek, de azért azt se felejtsük el, hogy a Kymco minőségbiztosításilag és alkatrészügyileg is konkrétan megegyezik a Hondával. Semmivel sem gyengébb, vagy rosszabb, bár sokan hajlamosak lehúzni merő ostobaságból, hiszen azt hiszik, hogy kínai. A Kymco - mint a Honda fő alkatrészbeszállítója - semmi mást nem tett a Quannon megalkotásánál, mint hogy a meglévő Honda alkatrészekbe Kymco beütőt nyomott és voila, kész az új motor. A CBR-ben annak idején én is gondolkodtam, csakhogy sokkal kisebb mint a Quannon, és úgy néztem ki rajta, mint majom a köszörűkövön! Összehasonlítottam a két gépet, ki is próbáltam, és végül arra jutottam, hogy bár a Honda név nagyon vonzott, de a Quannon-al egy markánsabb megjelenésű, szebb, a nagy kipufogódob miatt mélyebb hangú motort kapok.
Ami az alkatrészeket és a szerelést illeti: A CBR alkatrészellátása természetesen szélesebb körű, hiszen Honda. Sokkal kevesebbet kell járni egy-egy alkatrész után, mint a Quannon esetében, annak ellenére is, hogy árban nagyjából ugyanott vannak az azonos szintű alkatrészek. Megbízhatóság és tartósság tekintetében a CBR-el nincs hosszú távú tapasztalatom, de a 4 év és 40.000 km. alatt a Quannon-nál kizárólag az olajcserére és a szezon eleji általános felkészítésre volt gondom. Mindvégig tökéletesen működött, szerelni nem kellett. A gyári gumik jó és biztos futást biztosítanak esőben is, a motor nem csúszkál. A fényszórók hihetetlenül jók, a műszerfal kialakítésába pedig egyszerűen szerelmes vagyok!
Na most nézzük a negatívumokat:
Először is a hátsó fék nagyon gyorsan blokkol, amit ellensúlyoz a hatalmas első féktárcsa, és az első keréken lévő fékhatás. Rövid távon is biztonságosan lehet megállni. Összehasonlítás képpen talán nem árt elmondani, hogy a Quannon hátsó tárcsája nagyjából akkora, mint a CBR első tárcsája. Úgy tudom, hogy a Quannon az első féktárcsa tekintetében a kategóriájában a legerősebb. Viszont akkor is tény, hogy a hátsó fék nagyon gyorsan blokkol. A hátsó teleszkóp nem állítható, így ha utast viszel, akkor eléggé megemelkedik az eleje és romlik a lámpa hatásfoka, hiszen az optimálishoz képest felfelé világít. A motorban van egy beépített elektronikus védelem, ami leszabályoz túlhevülés esetén. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy ha tartósan 9000-es fordulatszám fölött mész, akkor bizony vissza fog szabályozni. Ez sokaknak zavaró lehet, bár én inkább örülök neki, hiszen megvédi a motort. Azt hiszem ennyi, több negatívum nem jut eszembe!
Általános adatok: A motor tankja 13,5 literes, ami elég jó szerintem. Fele úton használom városban, és fele úton városon kívül (munkába járok vele), ami nagyjából 3,5 literer/100 km-es fogyasztást eredményez. A végsebessége nagyban függ a széltől és az útviszonyoktól, de általánosságban olyan 105 km/h-ban kell gondolkodni. Hátszéllel, lejtős úton mentem már vele 137-el is, de azt nem igazán szerette. Viszont dögerős szembeszéllel az is előfordult, hogy 90-nél nem ment többet. Az üléspozíció nagyon kényelmes, egyáltalán nem fárasztó, a plexi pedig nagyon jól tereli a szelet. A hátsó ülés alatt van egy kis tároló rekesz, amit szeretek, hiszen simán bele tudom pakolni a tárcsazárat, az EÜ-csomagot, és még az iratokat is.
Nos, remélem segíthettem valamicskét!
Üdv: Sog.