Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mint egy karácsonyfa. De ez nagyon jó dolog.
Az akkufeszmérőm beszerelése elkészült!Kymco ZX.
Szia
Köszönöm szépen.
Bár adatgyűjtéseim alatt még mindig nincs pontos gyári méret a szíjamra és a görgőkre....
a 2 cuccról már 5 féle gyári méretet szedtem össze,mindenki mást mond :-)
Igy egyenlőre tanácstalan vagyok mit rendeljek és honnan :-(
üdv
Sziasztok!

Tegnap elvittem megméretni a kompressziót és elég harmatgyengének bizonyult, maximum 7 bar nyomást tudott produkálni a motor. a gyári leírás szerint 11,8 körül kellett volna lennie. Persze ennek az előzménye az volt, hogy viszonylag normális alapjáratot csak teljesen betekert levegőcsavarnál lehetett beállítani és a gyertyakép is fehéres színű volt. Karburátor szétszedésekor megállapítottam, hogy az alapjárati fúvóka elrakódása okozta a gondot, tisztítás után már kezdett jó lenni a gyertyakép de az alapjáratom megint elmászkált, meleg motornál fel-felkúszott. Levettem a hengert és sajna úgy néz ki, hogy némi beavatkozásra lesz szükség, mert ugyan még ment, de nem akarom megvárni míg esetleg nagyobb baj bekövetkezzen.
Üdv
Kymco Xciting 500 IR (2008) néhány adatára lenne szükségem.
nemrég vásároltam,ráférne görgő csere és esetleg szíjcsere is.
viszont különböző méreteket kapok a keresgélés közben :-(
a szíjam szélessége most 26,65mm, jó állapotú de a cserehatár mérete is kérdéses :-)
aki átesett ezeken a szervizeken meg tudná mondani a pontos méreteket esetleg ár és hely megjelölésével?
köszönöm szépen
üdv
sword
Sztem hagyd a 35/35 wattost benn mindegy milyen tipus-ha sötétban látsz vele akkor a szabályzó is maradhat.Természetesen az akkutöltőfeszt is ha sikerül beállitanod.
Nem tudom most már,hogy az mi amit ti mondtatok a hs-1,de ez ami most került bele h4 és 35/35W az tuti és jónak is tűnik.
Gondolom azért raktak bele nagyobbat,mert nem látott az előző gazdája.Csak azt nem értem,hogy ha valaki nem lát miért nem megy el az orvoshoz vagy teszi le este a motort,autót.
Most adott a boltos egy másik szabályzót ami talán jó lesz,még teszek egy próbát.
Nézegettem, tényleg egyformának tűnik, de akkor miért nem a gyári izzó volt benne.
Mennyivel jobb volt amikor még petróleum lámpa lógott a szekér oldalán. Rohadt elektronika, meg tudja rontani az ember életkedvét is.
Újabb próbát tettem.
Felkapcsolt világitásnál a világitás terhelője felé nincs feszültség,nem melegszik.
Lekapcsoltam a világitást járattam úgy negyed órát mig felforrósodott mindkettő,az ellenállásukat akkor is tartják.A sivató vezetékét széthúzva nem változik a feszültség,ami egyébként inkább 11 mint 10V.minimális ingadozása van 10,5 10,7 11,2V között mutat a műszer alapjáraton és fordulaton egyaránt.
Amit viszont nem értek hogy ugyan ezekkel az alkatrészekkel,de a 60/55w izzóval felkapcsolt világitás mellett is van feszültség a terhelőn
A 35/35w-al ha megfeszülök se.Már a kapcsolóra is gyanakodtam,hogy ott van valami hiba,de 14 szer átkapcsoltam és semmi hiba.
A h4 pont belemegy,de ahogy látom az osram égője is ugyan olyan foglalatú,vagy én látom rosszul a képeken?
A lámpád foglalata ilyen, hogy H4 izzó való bele?
Ha a feszültséged majd a zenercsere után felmegy 13.5-14 Volt közé,akkor hagyd igy szerintem.A 10 volt világitási fesz kevésnek tünik kissé,de ha semmi nem melegszik,akkor azért elég.Huzd szét a szivató csaztlakozoját és akkor is mérj rá a világitási feszre,ha följebbmegy akkor a szivatónál még lehet gond.Aztán ellenőrizd azért még az ellenállásokat,bekapcsolt világitásnál nem melegedhet az 5 ohm 30 wattos,a 10 ohmos szivatonál nem lehet hogy a melegedéstől zárlatos lesz egy része azért csökkent le melegen az ellenállása?.A szivató hogy működik majd ,ird meg!
Rendben van.Addig szerinted lehet igy használni,vagy ne kisérletezzek vele?
Köszönöm szépen az eddigi segitséged. Nagyon hasznos volt.
A zenerdiódát cseréld ki egy nagyobb értéküre kb 1 Voltal.Akkor megemeli a feszültségedet-de a régit vedd ki vagy vágd el mert a kisebből párhuzamosan kötve nem lehet nagyot csinálni.Aztán meglátod hogy merre tovább.
Beszereztem ma egy 35/35w noname h4-et sikerült vennem egy használt ugyan olyan formájú és értékű ellenállást mint ami gyárilag a világitásánál van viszont a szivatóhoz nem kaptam csak 8,5ohm 20w ellenállást,valamint kaptam egy honda dia af35 szabályzót.
Mielőtt kicseréltem volna az ellenállásokat rámértem újra és nem tudom hogyan de annyi amennyinek lennie kell 5.9 és 10,2 ohm.visszaraktam a helyére majd kicseréltem az izzót és beraktam próbára az af35 szabályzót. alapjáraton 14v fordulattal emelkedik.beraktam amit utólag vettem hozzá ugyan az nem szabályoz.
Beraktam a tomi féle leirás alapján söntölt szabályzót. Az eredmény a következő: 12,7-13V a töltésem a szabályzónál mérve a világitásra jutó fesz 10V stabilan fordulattól függetlenül.Tegnap ugyan ezekkel az alkatrészekkel csak 60/55W izzóval a világitás váltó feszültségem felment 16-17V-ra is.

A kérdés,hogy szerintetek az égő csere megoldotta e a dolgot és egyszerűen azért ennyi a szabályozott feszültségem mert én nem csak a diódát cseréltem hanem a tranzisztorokat is a szabályzóba,vagy egyszerűen még mindig rossz valami?
Az ellenállások értéke járatás után miután melegedett akkor is ugyan annyi volt,szóval nem hiszem,hogy az befolyásolná.Minden esetre az af35 szabályzót és az ellenállásokat vissza viszem holnap,de nem tudom vegyek e még valamit hozzá és ha igen akkor mit? :)
Igen megpucoltam és járattam 5-10 percig! Utána összeszeltem és persze utána megnyeleztem kicsit aztán megint csepegett! Hétvégén újra szétszedem megtisztítom,meghajtom és megnézem hol engedhet!
Szia!
Talán fel lehetne deriteni hogy melyik része olajos a blokknak.Teljesen letisztitanám,aztán majd megjelenne valahol.
Légszűrőnél nem csöpög?Mert ha vissszadolgozik ott is folyhat.
Szia!

Hát valahol csak látni az olaj szivárgást vagy nem? Lehet az adagoló adta meg magát és átereszt álló motornál is.
Szia!

Lassan 3 éve, hogy kicseréltem a gyári izzót elöl Osram Silverstar HS1 35/35 W típusra. Mondhatom bátran, hogy jobb a fényereje mint a gyári normál izzónak. Azt is hozzátéve, hogy egy kissé másképp szórja a fényt. Igaz boltban nem tudtam venni csak külön rendelésre hozattak nekem.
Én ilyet, (HS-1)-et használok a 750-es Honda-CBX-ben. Ez 35/35 W-os.8 A nagyobb teljesítményű égők nagyon leveszik a feszültséget, mert dupla reflektoros , azért álltam át erre! Két éve van benne, és jó.
Kicseréled az égőt,valamint az ellenállásokat és akkor kiderül hogy a tekercselésed épen maradt-e.Valamint a szivató belseje nem-e sérült meg.
Mivel egy adott teljesitményből ha többet akarsz kivenni,akkor az valaminek a rovására megy.
Nekem pld 25/25 wattos izzóm van.Ha jó a foncsor jól világit még ez is.
Köszönöm a válaszod.Azt hittem,hogy a terhelés állandóan a körben van,bár annak sok értelme nem lenne.
Látod ezt nem tudom megmondani,hogy bevolt kapcsolva vagy nem a világitás mikor felforrósodott és méregettem mert előtte néztem a világitó feszt felkapcsolva és lekapcsolva is,de nem tudom hogy maradt végül a kapcsoló.Ha a szivató ellenállása cserés akkor tulajdonképpen mind a kettő az,mert egy konzolra van rögzitve és ahogy látom nem lehet egyenként cserélni.
A 35/35W-ban tökéletesen igazad van ez van a lámpára is irva,nem tudom miért ilyen van benne.Pontosabban gondolom,hogy jobban akart látni az előző tulaj.Én nem cseréltem még izzót ebben a motorban,de akkor itt az idő.
Szerinted van esély rá,hogy ha igy mentem vele 5000Km-t és visszacserélem normál égőre+az ellenállást jó lesz?Vagy már széttégett minden azóta ami csak tud?


elektro-motor:megnéztem a hs1 izzót amennyiben az osram-ról beszélünk.
Nem tudom mennyivel tud többet de azt látom,hogy szokásukhoz hiven kétszer annyiba kerül.
Te használtál már ilyen izzót? Élettartamra mit tud?
Sajnos a korábbi autós taoasztalataim az osram növelt fényerejű izzókkal nem túl jók azaz nagyobb fény rövidebb élettartam.
Nekem az autómban most GE növelt fényerejű izzó van valami hideg fehér kiárusitás volt a tesco-ban mikor megvettem 800Ft-ért a két H4-et és tényleg erősebb a fénye,plusz élettartamban ráver a nightbraker autós h4-re,de ha jó a HS-1 kipróbálom.
Vegyél bele HS-1-es izzót, az 35/35 W-os és nem csinál bajt, és a fénye is elég.