Ne haragudj az első lámpádban az égőnek nem 35/35 wattosnak kéne lenni?Ha nem az előirt terhelésekkel használod,még a tekercsek is leéghetnek.
A fehér és a zöld azért sipolhat össze,amit irtál, mert még van égő az áramkörben-hátul ami nincs kivéve-és esetleg a kis ohmos ellenállását benézi a műszer.
A világitás terhelőellenállása az 5.9 ohm 30 wattos -ennek akkor van szerepe ha a világitási kapcsolo 0 ban ,kikapcsolt állásban van.Ilyenkor ez a kapcsoló ráköti ezt az ellenállást a világitási körre az égők helyett terhelésnek.Mivel a szabályzó világitási része a beállitottnál nagyobb feszültségnél testre zárja a fölös energiát-tehát elfűti a szabályzó fémházán keresztül.Ha nem lenne terhelés akkor tönkremenne a szabályzó ezen része esetleg a melegedéstől még a töltőrész is.
Ha felcsavarozott állapotban de bnem széthuzva rámérsz a vil.terhelő ellenállásra a kapcsoló kikapcsolt helyzetében,akkor méred a tekercset is a test felé!Ha a világitási kapcsolót bekapcsolod,elvileg üresbe kapcsolod a vil.terhelőellenállását-ilyenkor az izzók terhelik a kört.Tehát a vil.terhelőellenállása nem melegedhet-ha a világitás fel van kapcsolva-mert ilyenkor nincs rajt feszültség!Csak a szivatóé-ami mindig áram alatt van ha jár a motor.De tüzforró nem lehet-ha kicsi az ellenállása akkor csak.
A szivató ellenállása vszinű cserére szorul,nem lehet fele értékű-hiszen akkor dupla akkora áramot szív el a világitási körből,mivel arról megy direktben,tehát ha jár a motor,akkor a szivató fesz alatt van.És természetes hogy ekkor hatványozottabban melegszik is .A szivató saját ellenállása kb 5 ohm+a terhelője az+10 ohm.Tehát az egész szivatókör 15 ohmos ellenállásu alapban ha jó.
Próbánál lehuzhatod a sárgát a szabályzóról-,valamint a szivatót is széthuzhatod kis idóre ha nem jutsz dülőre.Csak ilyenkor ne pörgesd fel a motort.
Az első lámpámban 12V H4 60/55W izzó van.
megy rá 3 szál vezeték kék zöld és fehér a zöld szál testre sipol a fehér a violágitás kapcsolóról jön ami érdekes számomra,hogy ha nincs rádugva az izzóra és felkapcsolom a kapcsolót tompitott állásba akkor a zöld ami elvileg negativ és a fehér ami a tompitott összesipolnak.
Valamint van egy 6 lábú csatlakozó a gyújtás modul környékén aminek az egyik darabjából a vezetékek mennek fefelé az első lámpa burkolata alá az ellen darab vezetékei hátra felé. Na most a világitás mű terhelése egy rózsaszin vezeték az összesipol a hátramenő csatiban lévő rózsaszinnel és semmi mással valamint testre nem sipol. Ami felfelé megy a lámpába abból a 6 lábból semmivel. Viszont ha összedugom a két csatlakozót akkor az ellenállás rózsaszin vezetéke sipol egy a 6-os csatiban található zöld vezetékkel is ami egyébként testre sipol ki,de csak a hátramenő csatlakozóból.
Nem tudom érthető e igy,de én már semmit sem értek.Mondja meg valaki mit cseréljek,hogy jó legyen...
Elkezdtem méregetni.
A sárga vezetéken 9-10V váltó feszültség van ez a világitásé elvileg.
A piroson,akku töltő szál 12,7V
A fehér vezetéken üveghang minusz-1 fordulaton 20V váltó szerencsétlen szabályzó 1 perc járatás(nem üveg) után olyan 40-50 fokos.
Ezek után megtaláltam az általad irt terhelő ellenállást ami kb 2 perc alatt úgy felforrósodott,hogy kifehéredett tőle az ujjlenyomatom.
Nem tudom ez normális e de gondolom nem.
Felcsavarozott állapotban az 5.9 30wattos 0,8 ohmot mutat testhez képest.Lecsavarozva a világitásé 4,4-et,a szivató 10,2ohmos ellenállása lecsavarozva 5,4 ohm-ot mutat.ezek szerint a világitás ellenállásának vezetékes oldala is testelődik valahol? Az az igazság,hogy a szakmám autóelektromos,de már azt sem tudom merre vagyok arccal...
Most ezen az ellenálláson keresztül van a világitás rendszer testelve és úgy terhel? Viszont ha igy van akkor a fémes rész és a vezetékes kivezetés között nem lehetne nulla az ellenállás amennyiben a helyére van csavarozva,csak abban az esetben ha a világitás máshol is le van testelve.
Sziasztok! Kymco like 50 2T robogónál a következő hibám van!Csepegett a kiegészítő 2T olajam és a kipufogóban is sok olaj ment! Mert eléggé füstölt és leállítás után égett belül az olaj a hőtől! Légszűrő tisztítva, illetve egy levegő cső volt lecsúszva ami gyertyánál lévő műanyag burkolatba ment! (Hűtés?) Azóta nem olajos a kipufogó és csak indításkor füstöl kicsit! Viszont az olaj csepegés megmaradt! Hiába járattuk pár percig álló helyzetben nem jelent meg folt és szivárgás sem! Viszont tegnap mentem vele 10 kilométert és nyeleztem neki és reggel már volt egy csepp olaj a motor alatt! Mondom ezt nem hiszem el! Hol nézzem ezt a csöpögést,szivárgást?
Szia.
Azért mérd meg a yáltakozófeszültség nagyságát a világítási vezetéken-egyszerüen a sárga és a zöld vezeték között.Ez alapon kevesebb mint amit a szabályzó beállit-ezért halványabb kissé a lámpa ilyenkor,de fordulaton már tartja a beállitott 13.5 -13.7 Volt feszültséget.Ez a normális.
Hogy nagyon gyorsan visszaáll a szivató-azt okozhatja a szivató soros ellenállás zárlata is -van egy 5 Ohmos ellenállás a szivató körében a test felé.Ezt mérd meg-a két fémburkolatu ellenállás egy közös lemezen van(világitás műterhelés és a szivató soros).Legjobb ha mindkettőt megnézed.A világitás terhelője 5.9 Ohm 30 Wattos, a szivatóé pedig 10 Ohm 5 Wattos.Ha ez elégett vagy kisebb értékü lett az okozhatja a szivató hamarabbi lezárását,sőt a világitási váltóáramu kör tulterhelését is.
köszönöm a segitőkész hozzáállásod és a rajzokat.
ma délután folytatom a méregetést,bár megmondom őszintén már az egész motortól elment a kedvem...
viszont ha a szabályzó tegyük fel azokat az értékeket adja amit a rajzon akkor a robogó elektromos hálózata a ludas,de mi lehet a hiba ha nem a gyújtás?amit észrevettem,hogy mikor beraktam az új akku+szabályzót működött egy ideig az automata szivatóm,majd egy idő múlva csak 1-2 másodpercre közvetlenül inditás után vagy addig sem.most miután beraktam a söntölt szabályzót újra működik és kb 10 másodpercig emelt fordulaton jár.a szivató tekercsének az ellenállása gyári érték,gondolom akkor az nem tehette tönkre azzal,hogy túlterhelte a hálózatot.világitás nélkül egyáltalán nem használom,mert le sem szoktam kapcsolni,nehogy elfelejtsem és a rendőrök belém kössenek.úgy állitom le,úgy inditom.a működése egyébként fordulaton normál fényerő alapjáraton halványul a lámpája mint egy simsonnak,de nem annyira erősen.ez normális?
Még annyit,hogy Csibe fesszabályzóján a lábak pont forditottak,mint ezen az általam feltett rajzon,ami a People motor szervizkönyvéből való.Ezért nézd meg a lábkiosztásodat hogy milyen szinű vezeték melyik lábra megy valóban-és ugy mérj.
Piros -akku+
Fehér- akkutöltőbemenőváltófeszültség
Sárga- világitás váltófeszültség
Zöld - test(akku-)
Itt csatolok People fesszab mérési értékeket.
A trafódnál két lábközt jó.A másik mérést pedig lényegében bármelyik láb és a gyertyapipa-itt 7-8 Kohm kéne,valamint bármelyik láb és a gyujtókábel vége pipa nélkül-ahol 3-4 Kohm kéne hogy legyen.Mivel a pipa tartalmaz egy 3-4 Kohmos zavarszűrő ellenállást.
A 34 Kohm kicsit soknak tűnik de lehet speciális trafó?Ki tudja.
Ez sztem nem zavar bele a töltésedbe.
Csatolok egy rajzot a fesszab méréshez,de vigyázz hogy a műszer megfelelő pólusait tedd rá(+,-)a z ábrának megfelelően.
Különben az R akku+ és a test G között láthatod hogy szakadás nak kell lenni ez szerint is.
lehet a trafóm rossz.
A két lába között azt ellenállás 0,2 ohm
a gyújtás kábelhez mérve viszont egyik lábon 2,5-3,2 kohm között kellene mérnem a másikon pedig 7-8,4kohm között nekem mindkét lábhoz mérve a gyújtó kábel vége 31-33kohm.
a fesz szabályzó pios vezetéke nálam az akkura megy itt nem tudok ellenállást mérni testhez képest szakadást mutat az útmutató szerint 9-12ohmot kellene mérnem.
egyébként a szabályzóba beraktam egy 3,3v 5wattos zenert bele sem fért kiáll a házból akkora :)
igy is 12,7v a töltésem valószinű a rossz gyújtás miatt,de azért erősitse meg valaki,hogy nem az útmutatóban van elirva.
Szia!Küldök pár rajzot,leirást.Ha itt nem megy át,akkor majd mailben.A motorod gyujtása az akkuról megy,ugyanugy mint Csibewer nek.Ez jobban megterheli a fesszabályzót.Esetleg egy gyenge kivitelnél megeshet hogy nem birja a strapát.Főleg ha a világitás szabályzó része is gyenge,ugyanis a kettő egybevan.Csibe eredeti szabályzója egy nagyságrenddel precizebb mint több más szabályzó.Ha nem jutsz zöldágra,akkor próbáld meg külön egy szabályzó a világitásra-akkor abba csak a zöld és a sárga vezeték megy be, valamint egy szabályzó pedig a töltésre,abba a zöld,fehér és piros megy be.Arra vigyázni kell hogy nehogy a zöld vezeték-ami a test-és az akku negativ között jelentősebb ellenállást lehessen mérni,mert az eleve megemeli a feszültséget.
Valamint a világitásod szabályzása jó legyen kb 13,5 Volt váltófesz.Ha elmegy nagyobbra,akkor gond van.Ha lekapcsolt világitással használod,akkor meg a terhelőellenállás jó legyen,mert ha nincs terhelés az egész rendszer feszültsége elszaladhat.
Próbából csinálok egy olyan söntölést mint amit Tomi csinált a te szabályzóddal és megnézem azzal mit ad ki,mert ha azzal ugyan az az érték lesz mint ami neked akkor a szabályzó lehet nem volt bele való.Annyi volt ráirva,hogy kymco és kész.Talán nem ebbe a tipusba való és kevesebb ampert tudott ezért terheléskor nem érte el a 14V-ot.Bizok benne,hogy egyszerűen minőség vagy kompatibilitési probléma miatt ment tönkre,mert sok kedvem nincs bogarászni,főleg,hogy semmihez nem lehet hozzáférni normálisan ezen a motoron.
Ami a világitást illeti fogalmam sincs mi hogy van bekötve,mert nem szedtem szét és nem néztem végig,izzót még nem cseréltem benne egy lámpában sem az utóbbi 5ezerKm alatt.Ha jár a motor van világitás ha nem jár nincs.A fénykürt és az index működik gyújtásról csak,nem tudom ez igy gyári e.
Van javitási útmutatóm nekem is egy sok oldalas pdf file amiben vannak hasznos infók,viszont a kapcsolási rajz használhatatlan. Nagyon rossz minőségű és semmi nem látszik rajta a feliratozásból.
Ha neked van olvasható rajzod elküldhetnéd mailben.
zolika2108 kukac gmail pont com.
Ez nem jó hír. A világításod amúgy gyári, nincs elkötve semmi és az izzók is az eredetiek? Nekem a gyári szabályzó eddig jól muzsikál, a hétvégi motorostalálkozóra menet-jövet 14,5 V volt a töltésem. Ezért is szereltem fel feszültségmérőt a motorra, hogy azonnal lássam ha valami nem passzol. Az egész elektromos rendszert át kellene mérni, hogy esetleg van-e hiba. Az értékeket megtalálod a szerviz leírásokban.
Én már itt kezdtem volna gyanakodni, amikor ezt leírtad:
" Köszi a válaszokat,lehet én is megcsinálom a leirás alapjánés jó lesz tartalékba.A mostani szabályzóm egyébként nem éri el a 14v-ot sem alapjáraton se fordulaton.Nem akarok hülyeséget irni,majd rámérek mennyi az annyi. "
a 2500Ft-os új fesz szabályzó eddig tartott.
a töltésem újra 16-17V fordulaton eddig nem méregettem,csak az akkura néztem ma rá hogy áll benne a sav és a minimum alatt volt.
Valakinek ötlete,hogy hol keressem a hibát?mi ütötte ki az új szabályzót?
Sziasztok,
2005-ös évjáratú Kymco Xciting 500-hoz keresek bal oldalra tükörtartó konzolt és műanyag tükörszárat.
Ha esetleg valaki rendelkezik ilyennel, vagy tudja hol lehet Kymco Xciting 500-höz alkatrészeket találni, ne tartsa magában, ossza meg velem. :-)
Ha minden gaz és jól emlékszem, RL-14 a típusa az elemnek, de biztonság kedvéért azért előtte nézd meg a tiédben milyen van. Jah és most villant be, hogy nem egészen egyforma motorunk van, esetleg kicsit másképp megy a szétszerelése. Erre légy figyelemmel.
Az óra külön gombelemről működik, nemrég cseréltem az enyémen is. A km óra hátlapját kell megbontani, a felső burkolat levétele után találsz még egy kis csavarral rögzített fedelet, na az alatt rejtőzik az elem.
A fehér és a zöld azért sipolhat össze,amit irtál, mert még van égő az áramkörben-hátul ami nincs kivéve-és esetleg a kis ohmos ellenállását benézi a műszer.