lehet sok de ennyi nem lehetne ....kartergáz? ..kopott gyűrűk ?
kipufogója füstöl? esetleg ettől füstöl már hogy a kartercsövön felkerült olajat eszi? vagy be van kötve kartercső a helyére? eszi olajat amúgy ?
Ez mind igaz,azé az otthon szopott munkanélküli sufnituningos Berget megalkotó banda is összekapart pár VB címet gyorsba(Ez kimaradt a sietségben )
Csináljunk gyárat,mondom(nevetsz,de nem hülyéskedek )
ja majd leírom a tutit igazságérzetem miatt inkább idéznék lassan készülő könyvemből,kicsit átírtam,belepiszkáltam hogy ide passzoljon inkább...legalább lecsekkolom mi a rés....:) nem biztos , hogy egyszerű lesz olvasni ...érteni..bocs
hát semmi baj ezzel a marha nagy okosságokkal, csak ha a tényeket vizslatjuk...akkor a " Husaberg" mint olyan kb.6 éves motorgyár volt mire tönkrement....ezzel nem akarva párhuzamot húzni életkoruk & minőségük közt... pusztán tiszavirág rövidségű életük miatt ,nem gondolhatjuk,hogy szar lenne....nem volt az mert (Husqvarnából) hozott (szellemi)anyagból dolgoztak akkortájt így fejben több volt a múltjuk mint jövőjük...de tény mégse tudtak talpon maradni ....(ha nincs az agyonfikázott KTM akit ezügyben le kellett volna szopni mert megmentette a bundájukat és mint mostanra idővel bebizonyosodott nem mostohán bánik azóta se vele mint márkanév)... jó hozzámondom ezt a svédek otthon a tények ismeretében így is gondolják, csak itt a magyar sportmotorfórumon nem...no coment
aranyköpések berggel kapcsolatban....
aztán "a husa blokkja az exc-be milyen jól jött a KTM-nek "... hát megmondom semennyire !...szóval ez is 1 mesefilm a sok rémhír között (nem is mesefilm hanem hülyegyerekek agyszüleménye) mert az exc inkább rotax blokkja annyira husaberg, hogy semennyire..zéró = nulla..(inkább vették volna a fáradtságot a "jóidulatú okosok" és az lc4 -ről beszélnének anomáliák terén..arra jobban kéne hajazni..ott talán fedezhetők fel paralellek... dehát ott meg más a kása utcai túra ló stb. nem verseny bizony..ahhoz nem akarja hasonlítani a lovát egy ízig-vérig berges..hogyan is vetné ki magát, hogy ezt a szart csinálták a motoromból...szóval ők az exc-t akarják nemszámít semmi ne higgy a szemednek majd én megmondom mit lácc...szóval ne itt kínlódjunk vele az endurók között főleg ne ha 87 be már volt lc4 -ből.. ( így az akkor mínusz kétéves husabergtől se lophatták a blokkot totálba)ez is pech.....
visszatérve exc széria.. még ha tükör elé teszed akkor se, pedig úgy hasonlítana a legjobban mert minden fordítva van rajta......a hengerfeje egyedül az igen ...jó de ez úgy a husaberg érdeme, hogy a husqvarnától örököltük..(a ktm az az egyedüli aki pont vette pénzért, vele a jogot, hogy akár használhatta is volna) és akkor nemtérek ki itt shercokra meg pár szarra ami egyszerűen ellopta) (a beta egyedül becsülettel kifizette/ledolgozta a ktm felé a szerinte az akkor fellelhető legtutibb négyütemű enduroblokkot mikor nekiálltak endurótkészíteni )tényleg ők miért az exc blokkot vették meg ? vehettek volna régi berg blokkot is vagy 4T GG-t is... annyi van gondolom el is adnának belőle)...hmmm..
folytatom, hogy a hengerfej meglett onnan....és ktm kicsit átgyógyította csak annyira ,hogy ne legyen szar...na akkor a "nagy és egyetlen közös" dolgokon ezzel túl is vagyunk nincs több..hála Isten...ja nem mert még közösként meg kell említenem az igazság kedvéért ,hogy benzines 4ütemű Otto motor mindkettő :)
akkor elméletileg a hasonlóságot letudtuk, hogy nincs..bár elég lett volna megnézni....
láttam itt említettétek a 10 kiló mínusz 10 LE plussz-t is (ilyenkor valahogy egy pillanatra eltűnik az egyforma blokk mese ! milyen érdekes)...
de a kilókra is mint mindenre készült jó dolog .. a mérleg...szóval a 10 az a legjobb esetben a 109 és 113.8 kg különbsége...innentől matematika, hogy a nagyobból kivonva a kisebb számot marad az igazság azaz 4.8 kg....(ennyi is a maximum persze a bergnek legjobb esetet figyelembe véve)...
a lóerőről dióhéjban...a lóerőt meg illik, illene azonos köbcentinél nézni..hasonlítani.... nem pl.a bergfanok vesszőparipájaként ismeretes vegyük a ktm gyűrűtörött exc400 asát mondjuk 870 üzemórával kicsi szelephézaggal és a berg vattafriss cross 650 -esét 800 -as big bore kit-jével felszerelve magaskompótos dugóval hengertalppakolás nélkül extra benzinnel...így összepászítva máris lehet nyomni az elrettentő számadatokat:)))...szerintem (írtam ezt nem elvitatva a berg bitang erejét!)....hozzátéve ama fegyvertényt, hogy az ultranagy lóerő endurózásnál , vezethetőségbe ,irányíthatóságba , vezetőfárasztásba,csúszós talajon mozgásba nem is biztos, hogy egyből az előnyök között szerepelne...mint az köztudott.. de itt se a berg a hibás ezek már a bergfanok által görbített tükrök képei......
szóval visszatérve súly...jó legyen... a pár kilóért cserébe nézegethetsz pár szart a motoron, meg nem amit pl. lefelejtettek róla, esetleg tényleg haza kell vinni ölbe izgalmat.......meg mintha otthon csinálták volna a legsúlyosabb látomás..stb.. ezt fontos említeni a régi bergnél...de hogy még így se olcsóbb mint a ktm....viccnek is elmenne....na mindegy ettől független pár apróbb kacaton kívül amivel megbízhatóságát kockáztatták..amit majd lejjebb a huskynál felsorolok nem rossz a régebbi berg se és elfogadnám ...de itt az új ami a lényeg, nem a múlt abból csak tanulni kell nem beszélgetni róla.....tetszik , hogy van bennük ötlet ,szándék az újításokra stb....bár új " döntöttblokkos" modelljüket szerelve ,szervizelve, keveset tesztelve...bátran mondhatom, hogy sajnos szerelni nagyon kínlódás(ez versenyenduróban fontos lenne ) és mosni is szar...nem nagyon hozzáférhető semmi ..beáldoztak mindent a döntött blokkért/per magas légszűrőért ami lehetne egy hangyafasznyival jobban kivitelezve...mikor először megláttam aztmondtam humorosan csak így bírták elérni , hogy jóhelyen jöjjön ki a lánc:)))......de nagyon tetszik ...fasza motor mikor csak ennyi bajt tudsz róla mondani...jó ötlet..stb..felszerelve minden földi jóval...ez már nagyon komoly endurómotor a szó szoros értelmébe
aztán következő humorbonbon..."amióta ktm gyárban készül szar" ...nem ktm gyárban készül(nem merték ott csinálni nehogy azt is be kelljen csukni mint azt amibe előtte gyártották:)).......előtte milyen volt ?
meg "a 2t régi berg" ...volt rá indulás eccer két -három éve vannak is fotók próbából..lehet fotoshop...:))akkor indulhatott mint projekt de most debütáltak először kereskedelemben kétütemmel...egyforma a két motor totál...csak a deklikre van más írva ..szín, design műanyagok de ezt látni ...
szóval a sztorit azt gondolom tudjátok , hogy "minden HARDENDURÓK ősanyukája" a HUSQVARNA volt( ezt mindenképpen megírom egyik készülő bestseller könyvembe...Az endurósok bibliája című-be, kevés japánt említve, persze nem véletlen mert kiemelném ,hogy ebbe /enduro/ valahogy ha akartak se tudtak nagy csodát csinálni a nindzsák.. europai modellek mindíg kiszappanozták a szájukat,pár véletlen azért volt de azt majd említem a helyén)...szóval a husky mára már talán kb. 90-100 vb címmel a háta mögött ezer éve kínlódik az enduro-és egyéb motorsport támasztotta követelmények kielégítésével...ez sikerült is neki mára, de mikor csak tökéletesedett fejlődött és szopott.. ez idő alatt rengeteg tapasztalatot halmozott fel enduróügyileg... nemcsak vb címet......ezt kár volna elvitatni tőle.....(hogy az olajpumpát miért nem használták? erőltették alulméretezett alkatrészeiket.. vagy egy keihin karbit esetleg az amal sem hulladék gyújtás miért most cserélték át kokusanra nem tudom de ha idejében megteszik és fordítanak kis energiát alkatrész ellátásra akkor ki tudja mi lett volna ) /ez nagyon saját vélemény attól, hogy igaz/ ( akár régi bergre is )
a másik ezer éve ilyesmi irányban komolyan kisérletező motor bizony a KTM volt(1934 alapítva...1951-től motorgyár..)(ez is butaemberek beszéde , hogy mielőtt fuzionált a hozzáteszem a mindössze 6 éves berg-gel nem volt motorja a ktm-nek..(csak ötszáz mert 45 éve volt már akkor motorgyár) jó nem kell érteni mindenkinek mindenhez de, hogy motorkatalógust se lapozzanak a szakértők? /szagértők/....na visszatérve másik nagyágyúhoz(KTM) néhány vb címet azért ide is összefújt a szél..nem csak mostanra talán 120 körül járnak..akkor is volt már bőven belőle ktm-nél
aztán voltak a nagyok mellett apróbb cégek ezek mind europaiak voltak akik endurokat szerettek volna gyártani...kisebb -nagyobb sikerrel....
és sajnos a financiális nehézségek , piac, egyebek, esetleg szar konstrukciók behalasztottak pár gyárat....
a legapróbbakat azonnal ...szóval ezek a minimanufaktúrák akkoriban nem nagyon hibázhattak ........nem volt pénz kiköszörülni csorbákat...
így történt, hogy egy szép napon hosszú haláltusa után 86 táján becsukódott a "nagy" HUSQVARNA is a svédeknél...(ugyanekkor ktm -nél is nagy pénz gondok voltak)
elvitték olaszországba megvették, hogy a nevet életbentartsák címszóval átvegyék tapasztalatokat meg konkurencia se lesz útba ...stb.megfontolásokból
olaszok munkát akartak adni a svéd melósoknak de azokból csak páran mentek le az olaszok varese nevű városába....
a többi otthonmaradt munkanélküli mérnök aki nem akart husky fűnyírót csinálni ... kis faszvakargatás után kitalálta , hogy az itthonmaradt cuccokból , szellemi tőkéből összepattintanak egy ütőképes endurót ami asszem 1989 es 4t modell lett 501 -es...és innentől datálható a név "HUSABERG"
ez az ismert másik oldalon a lánc rosszfelén a berúgókar egybehengeres 4 takt szarolcsógyújtás,delorto karbipótló kombinésün.. ismételten ideírom aki a föntieken átsiklott volna ha a vizet és az ütemeket nem számoljuk inkább mz blokk-ra hasonlító volt mint exc-re...amit régen a husqvarna alpokra lőttek rá...és tavalyelőttig muzsikáltattak a lovaikba pár apró variációval felújítva...
variáltak a köbcentikkel egyebekkel de sajnos ráncfelvarrás ide-oda ezzel is elértek oda 6 év alatt , hogy be kellett csukni a boltot...
és ekkor jött( 95 )a szintén nem sokkal ezelőtt talpraállított akkor már "jó-jobb" anyagi helyzetbe lévő KTM és megvette a svéd Husaberget ...ezzel megmaradt a név meg munkahely a svédek örömére de mint konkurrencia megszűnt ..ill. irányítható...kezelhető....és esetleg mint hosszútávon jövedelmező biznisz....
de azt itt is tényként kell mondani , hogy ha nem vagy vak és megnézel egy Husaberget ma vagy egy KTM-et bátran ki lehet mondani mindkét motornak jót tett a házasság igaz ....de jóval inkább a Husabergnek mert ha nincs a KTM akkor és ott, szerintem most a HUSABERG sírján is állhatnánk ha őszinték vagyunk magunkhoz...ezzel szemben azon tűnődhetünk,örülhetünk, hogy itt a friss 4T endurójuk és bekerülhettek a kétütem dimenziójába is ..nem is akármilyen gépekkel...és a neve továbbra is fent csilloghat a nagy endurók egére rájaírva vegyfilccel mézeskalácsszív alakban...:)) HUSABERG !
na szóval pár évig még bíbelődtek a husabergesek békénhagyva önmaguktól de talán 2002 körül látva , hogy nem ugranak ki semmivel jobban alányúltak a fuziós projektnek és ott kezdte el jobban tolni őket a ktm...(ez az "őket" itt megint hülyeség mert saját maga volt akkor már) csak gondolom akkor heverte ki a vételt a ktm amibe hozzáteszem majdnem belebukott ő is... plusz a céges belső stratégia und üzletpolitika diktálta menetrend is az alányúlást erőltette...
...aztán megint új menedzsment ktm élén meg ilyesmik kis anyagi gondok..tőzsde stb.. de a kilencvenes évek végétől nagyon odafigyelve az exc széria a gyárban csak (yamaha killer) néven elhíresült sorozat kitalálásával, ütősrehangolásával és a marketingjére...sikerült nagyon megerősödnie...
így már tényleg jó helyzetbe került és kiépítette tudatosan a service hálózatát alkatrész ellátását ami fontosabb egy motoronak mint akármije...(lásd husqvarna ..olasz trehányság a mai napig alkatrészbe ...most, hogy a BMW a főnök meg a tulaj és a saját hálózata segédletével meg lehet nézni majd...ott is ki lesznek simítva a ráncok elhihetitek )
szóval a labanc narancs KTM így lett egyre nagyobb tapasztaltabb egyeduralkodóbb , hogy jó stratégiát játszott,ömlöttek az eredmények, gondolom a pénz is...ezt nem elkúrták hanem visszapörgették ....ennyi és nem több..innentől ismerős a szitu...sikertörténet ..
látni mennyien próbálják ugyanezt játszani ...jó pilóták vétele stb...csak késésbe vannak ezért ha a ktm ameddig nem hibáz ezt nevezhetjük hátránynak...
most ugyanez van cégmeetingeken ezt szajkózzák most pár évig a crosst fejlessztették , promotálták, tolták -vonták,szopták , nyalták....most picit az enduró volt mostohább a cégen belül....
most ismét fordul a kocka mert jön a profit a crossból mert azért feljutottak ott is a csúcsra ...és az majd megy bele megint az enduróba ami állítólag olyat fejlődik most, hogy beszarsz ....pedig most se szar ...állítólag lehet még fejlődni...2T -re rámennek még nagyon...meg pár pille 4T is megígérve a megszokott profizmussal...KTM !
szóval mégegyszer szájbarágósan hozzámondva nem fikázásból az igazságot szemelőtt tartva őszintén remélve senkit nem megbántva ..... ennyit ollóztam össze saját irományból...kicsit néha többszálra futtatva vagy időben előre-hátra ugorva azért ettől független remélem érthető volt...
célom az volt, hogy enduróba a "három Isten motor " nagyjából, hogy áll össze egy képpé... bár sajna a Husky "ellenségként" ott van a náci németországban de legalább nem a zsidóké...jó ez hülyéskedés...minden azoké....még a fitymám is kell nekik pedig ők nem is hordják...:(((a boldogság annyi benne fentmarad a neve és jönnek az egyre jobb modelljei ....HUSQVARNA !
aztán bőven megérdemel még egy szösszenetet akármelyik másik alacsonyabb költségvetésből topponlévő europai enduro ...őket se felejtsük mert torz lenne nélkülük a tükör...
majd sztárolom őket is...a vitathatatlanula nagyon ottlevő 2T GasGas-t ....vagy akármi másik tipust a négyté egén.... akik szintén beúsztak a japók elé...
na majd erről is írunk egy fejzetet...meg az is megérdemelne egy misét , hogy pont a japók miért nem ? talán leszarják ? de nem ...van pár modifikált/azt is europai importőrök csinálják főleg kétütem/ modelljük de ott tisztán látszik eredménynél nem rossz a ló se, de nagyobbérdem a pilótáé ...
szóval lehet ezen sokat gondolkozni, eszmét futtatni,vitatkozgatni ..érdekes téma mindenesetre..szinte kifogyhatatlan...
de ez az élet értelme rájöttem a HARDENDURÓ 4ever!
jajj írtam kis szösszenetet az endurókról husky ktm meg husabergről meg mennyire hasonlít az exc blokkra meg pár okosságot ....meg a nagy sztorit...meg amit gondolok....
kipufogója füstöl? esetleg ettől füstöl már hogy a kartercsövön felkerült olajat eszi? vagy be van kötve kartercső a helyére? eszi olajat amúgy ?
Csináljunk gyárat,mondom(nevetsz,de nem hülyéskedek )
hát semmi baj ezzel a marha nagy okosságokkal, csak ha a tényeket vizslatjuk...akkor a " Husaberg" mint olyan kb.6 éves motorgyár volt mire tönkrement....ezzel nem akarva párhuzamot húzni életkoruk & minőségük közt... pusztán tiszavirág rövidségű életük miatt ,nem gondolhatjuk,hogy szar lenne....nem volt az mert (Husqvarnából) hozott (szellemi)anyagból dolgoztak akkortájt így fejben több volt a múltjuk mint jövőjük...de tény mégse tudtak talpon maradni ....(ha nincs az agyonfikázott KTM akit ezügyben le kellett volna szopni mert megmentette a bundájukat és mint mostanra idővel bebizonyosodott nem mostohán bánik azóta se vele mint márkanév)... jó hozzámondom ezt a svédek otthon a tények ismeretében így is gondolják, csak itt a magyar sportmotorfórumon nem...no coment
aranyköpések berggel kapcsolatban....
aztán "a husa blokkja az exc-be milyen jól jött a KTM-nek "... hát megmondom semennyire !...szóval ez is 1 mesefilm a sok rémhír között (nem is mesefilm hanem hülyegyerekek agyszüleménye) mert az exc inkább rotax blokkja annyira husaberg, hogy semennyire..zéró = nulla..(inkább vették volna a fáradtságot a "jóidulatú okosok" és az lc4 -ről beszélnének anomáliák terén..arra jobban kéne hajazni..ott talán fedezhetők fel paralellek... dehát ott meg más a kása utcai túra ló stb. nem verseny bizony..ahhoz nem akarja hasonlítani a lovát egy ízig-vérig berges..hogyan is vetné ki magát, hogy ezt a szart csinálták a motoromból...szóval ők az exc-t akarják nemszámít semmi ne higgy a szemednek majd én megmondom mit lácc...szóval ne itt kínlódjunk vele az endurók között főleg ne ha 87 be már volt lc4 -ből.. ( így az akkor mínusz kétéves husabergtől se lophatták a blokkot totálba)ez is pech.....
visszatérve exc széria.. még ha tükör elé teszed akkor se, pedig úgy hasonlítana a legjobban mert minden fordítva van rajta......a hengerfeje egyedül az igen ...jó de ez úgy a husaberg érdeme, hogy a husqvarnától örököltük..(a ktm az az egyedüli aki pont vette pénzért, vele a jogot, hogy akár használhatta is volna) és akkor nemtérek ki itt shercokra meg pár szarra ami egyszerűen ellopta) (a beta egyedül becsülettel kifizette/ledolgozta a ktm felé a szerinte az akkor fellelhető legtutibb négyütemű enduroblokkot mikor nekiálltak endurótkészíteni )tényleg ők miért az exc blokkot vették meg ? vehettek volna régi berg blokkot is vagy 4T GG-t is... annyi van gondolom el is adnának belőle)...hmmm..
folytatom, hogy a hengerfej meglett onnan....és ktm kicsit átgyógyította csak annyira ,hogy ne legyen szar...na akkor a "nagy és egyetlen közös" dolgokon ezzel túl is vagyunk nincs több..hála Isten...ja nem mert még közösként meg kell említenem az igazság kedvéért ,hogy benzines 4ütemű Otto motor mindkettő :)
akkor elméletileg a hasonlóságot letudtuk, hogy nincs..bár elég lett volna megnézni....
láttam itt említettétek a 10 kiló mínusz 10 LE plussz-t is (ilyenkor valahogy egy pillanatra eltűnik az egyforma blokk mese ! milyen érdekes)...
de a kilókra is mint mindenre készült jó dolog .. a mérleg...szóval a 10 az a legjobb esetben a 109 és 113.8 kg különbsége...innentől matematika, hogy a nagyobból kivonva a kisebb számot marad az igazság azaz 4.8 kg....(ennyi is a maximum persze a bergnek legjobb esetet figyelembe véve)...
a lóerőről dióhéjban...a lóerőt meg illik, illene azonos köbcentinél nézni..hasonlítani.... nem pl.a bergfanok vesszőparipájaként ismeretes vegyük a ktm gyűrűtörött exc400 asát mondjuk 870 üzemórával kicsi szelephézaggal és a berg vattafriss cross 650 -esét 800 -as big bore kit-jével felszerelve magaskompótos dugóval hengertalppakolás nélkül extra benzinnel...így összepászítva máris lehet nyomni az elrettentő számadatokat:)))...szerintem (írtam ezt nem elvitatva a berg bitang erejét!)....hozzátéve ama fegyvertényt, hogy az ultranagy lóerő endurózásnál , vezethetőségbe ,irányíthatóságba , vezetőfárasztásba,csúszós talajon mozgásba nem is biztos, hogy egyből az előnyök között szerepelne...mint az köztudott.. de itt se a berg a hibás ezek már a bergfanok által görbített tükrök képei......
szóval visszatérve súly...jó legyen... a pár kilóért cserébe nézegethetsz pár szart a motoron, meg nem amit pl. lefelejtettek róla, esetleg tényleg haza kell vinni ölbe izgalmat.......meg mintha otthon csinálták volna a legsúlyosabb látomás..stb.. ezt fontos említeni a régi bergnél...de hogy még így se olcsóbb mint a ktm....viccnek is elmenne....na mindegy ettől független pár apróbb kacaton kívül amivel megbízhatóságát kockáztatták..amit majd lejjebb a huskynál felsorolok nem rossz a régebbi berg se és elfogadnám ...de itt az új ami a lényeg, nem a múlt abból csak tanulni kell nem beszélgetni róla.....tetszik , hogy van bennük ötlet ,szándék az újításokra stb....bár új " döntöttblokkos" modelljüket szerelve ,szervizelve, keveset tesztelve...bátran mondhatom, hogy sajnos szerelni nagyon kínlódás(ez versenyenduróban fontos lenne ) és mosni is szar...nem nagyon hozzáférhető semmi ..beáldoztak mindent a döntött blokkért/per magas légszűrőért ami lehetne egy hangyafasznyival jobban kivitelezve...mikor először megláttam aztmondtam humorosan csak így bírták elérni , hogy jóhelyen jöjjön ki a lánc:)))......de nagyon tetszik ...fasza motor mikor csak ennyi bajt tudsz róla mondani...jó ötlet..stb..felszerelve minden földi jóval...ez már nagyon komoly endurómotor a szó szoros értelmébe
aztán következő humorbonbon..."amióta ktm gyárban készül szar" ...nem ktm gyárban készül(nem merték ott csinálni nehogy azt is be kelljen csukni mint azt amibe előtte gyártották:)).......előtte milyen volt ?
meg "a 2t régi berg" ...volt rá indulás eccer két -három éve vannak is fotók próbából..lehet fotoshop...:))akkor indulhatott mint projekt de most debütáltak először kereskedelemben kétütemmel...egyforma a két motor totál...csak a deklikre van más írva ..szín, design műanyagok de ezt látni ...
szóval a sztorit azt gondolom tudjátok , hogy "minden HARDENDURÓK ősanyukája" a HUSQVARNA volt( ezt mindenképpen megírom egyik készülő bestseller könyvembe...Az endurósok bibliája című-be, kevés japánt említve, persze nem véletlen mert kiemelném ,hogy ebbe /enduro/ valahogy ha akartak se tudtak nagy csodát csinálni a nindzsák.. europai modellek mindíg kiszappanozták a szájukat,pár véletlen azért volt de azt majd említem a helyén)...szóval a husky mára már talán kb. 90-100 vb címmel a háta mögött ezer éve kínlódik az enduro-és egyéb motorsport támasztotta követelmények kielégítésével...ez sikerült is neki mára, de mikor csak tökéletesedett fejlődött és szopott.. ez idő alatt rengeteg tapasztalatot halmozott fel enduróügyileg... nemcsak vb címet......ezt kár volna elvitatni tőle.....(hogy az olajpumpát miért nem használták? erőltették alulméretezett alkatrészeiket.. vagy egy keihin karbit esetleg az amal sem hulladék gyújtás miért most cserélték át kokusanra nem tudom de ha idejében megteszik és fordítanak kis energiát alkatrész ellátásra akkor ki tudja mi lett volna ) /ez nagyon saját vélemény attól, hogy igaz/ ( akár régi bergre is )
a másik ezer éve ilyesmi irányban komolyan kisérletező motor bizony a KTM volt(1934 alapítva...1951-től motorgyár..)(ez is butaemberek beszéde , hogy mielőtt fuzionált a hozzáteszem a mindössze 6 éves berg-gel nem volt motorja a ktm-nek..(csak ötszáz mert 45 éve volt már akkor motorgyár) jó nem kell érteni mindenkinek mindenhez de, hogy motorkatalógust se lapozzanak a szakértők? /szagértők/....na visszatérve másik nagyágyúhoz(KTM) néhány vb címet azért ide is összefújt a szél..nem csak mostanra talán 120 körül járnak..akkor is volt már bőven belőle ktm-nél
aztán voltak a nagyok mellett apróbb cégek ezek mind europaiak voltak akik endurokat szerettek volna gyártani...kisebb -nagyobb sikerrel....
és sajnos a financiális nehézségek , piac, egyebek, esetleg szar konstrukciók behalasztottak pár gyárat....
a legapróbbakat azonnal ...szóval ezek a minimanufaktúrák akkoriban nem nagyon hibázhattak ........nem volt pénz kiköszörülni csorbákat...
így történt, hogy egy szép napon hosszú haláltusa után 86 táján becsukódott a "nagy" HUSQVARNA is a svédeknél...(ugyanekkor ktm -nél is nagy pénz gondok voltak)
elvitték olaszországba megvették, hogy a nevet életbentartsák címszóval átvegyék tapasztalatokat meg konkurencia se lesz útba ...stb.megfontolásokból
olaszok munkát akartak adni a svéd melósoknak de azokból csak páran mentek le az olaszok varese nevű városába....
a többi otthonmaradt munkanélküli mérnök aki nem akart husky fűnyírót csinálni ... kis faszvakargatás után kitalálta , hogy az itthonmaradt cuccokból , szellemi tőkéből összepattintanak egy ütőképes endurót ami asszem 1989 es 4t modell lett 501 -es...és innentől datálható a név "HUSABERG"
ez az ismert másik oldalon a lánc rosszfelén a berúgókar egybehengeres 4 takt szarolcsógyújtás,delorto karbipótló kombinésün.. ismételten ideírom aki a föntieken átsiklott volna ha a vizet és az ütemeket nem számoljuk inkább mz blokk-ra hasonlító volt mint exc-re...amit régen a husqvarna alpokra lőttek rá...és tavalyelőttig muzsikáltattak a lovaikba pár apró variációval felújítva...
variáltak a köbcentikkel egyebekkel de sajnos ráncfelvarrás ide-oda ezzel is elértek oda 6 év alatt , hogy be kellett csukni a boltot...
és ekkor jött( 95 )a szintén nem sokkal ezelőtt talpraállított akkor már "jó-jobb" anyagi helyzetbe lévő KTM és megvette a svéd Husaberget ...ezzel megmaradt a név meg munkahely a svédek örömére de mint konkurrencia megszűnt ..ill. irányítható...kezelhető....és esetleg mint hosszútávon jövedelmező biznisz....
de azt itt is tényként kell mondani , hogy ha nem vagy vak és megnézel egy Husaberget ma vagy egy KTM-et bátran ki lehet mondani mindkét motornak jót tett a házasság igaz ....de jóval inkább a Husabergnek mert ha nincs a KTM akkor és ott, szerintem most a HUSABERG sírján is állhatnánk ha őszinték vagyunk magunkhoz...ezzel szemben azon tűnődhetünk,örülhetünk, hogy itt a friss 4T endurójuk és bekerülhettek a kétütem dimenziójába is ..nem is akármilyen gépekkel...és a neve továbbra is fent csilloghat a nagy endurók egére rájaírva vegyfilccel mézeskalácsszív alakban...:)) HUSABERG !
na szóval pár évig még bíbelődtek a husabergesek békénhagyva önmaguktól de talán 2002 körül látva , hogy nem ugranak ki semmivel jobban alányúltak a fuziós projektnek és ott kezdte el jobban tolni őket a ktm...(ez az "őket" itt megint hülyeség mert saját maga volt akkor már) csak gondolom akkor heverte ki a vételt a ktm amibe hozzáteszem majdnem belebukott ő is... plusz a céges belső stratégia und üzletpolitika diktálta menetrend is az alányúlást erőltette...
...aztán megint új menedzsment ktm élén meg ilyesmik kis anyagi gondok..tőzsde stb.. de a kilencvenes évek végétől nagyon odafigyelve az exc széria a gyárban csak (yamaha killer) néven elhíresült sorozat kitalálásával, ütősrehangolásával és a marketingjére...sikerült nagyon megerősödnie...
így már tényleg jó helyzetbe került és kiépítette tudatosan a service hálózatát alkatrész ellátását ami fontosabb egy motoronak mint akármije...(lásd husqvarna ..olasz trehányság a mai napig alkatrészbe ...most, hogy a BMW a főnök meg a tulaj és a saját hálózata segédletével meg lehet nézni majd...ott is ki lesznek simítva a ráncok elhihetitek )
szóval a labanc narancs KTM így lett egyre nagyobb tapasztaltabb egyeduralkodóbb , hogy jó stratégiát játszott,ömlöttek az eredmények, gondolom a pénz is...ezt nem elkúrták hanem visszapörgették ....ennyi és nem több..innentől ismerős a szitu...sikertörténet ..
látni mennyien próbálják ugyanezt játszani ...jó pilóták vétele stb...csak késésbe vannak ezért ha a ktm ameddig nem hibáz ezt nevezhetjük hátránynak...
most ugyanez van cégmeetingeken ezt szajkózzák most pár évig a crosst fejlessztették , promotálták, tolták -vonták,szopták , nyalták....most picit az enduró volt mostohább a cégen belül....
most ismét fordul a kocka mert jön a profit a crossból mert azért feljutottak ott is a csúcsra ...és az majd megy bele megint az enduróba ami állítólag olyat fejlődik most, hogy beszarsz ....pedig most se szar ...állítólag lehet még fejlődni...2T -re rámennek még nagyon...meg pár pille 4T is megígérve a megszokott profizmussal...KTM !
szóval mégegyszer szájbarágósan hozzámondva nem fikázásból az igazságot szemelőtt tartva őszintén remélve senkit nem megbántva ..... ennyit ollóztam össze saját irományból...kicsit néha többszálra futtatva vagy időben előre-hátra ugorva azért ettől független remélem érthető volt...
célom az volt, hogy enduróba a "három Isten motor " nagyjából, hogy áll össze egy képpé... bár sajna a Husky "ellenségként" ott van a náci németországban de legalább nem a zsidóké...jó ez hülyéskedés...minden azoké....még a fitymám is kell nekik pedig ők nem is hordják...:(((a boldogság annyi benne fentmarad a neve és jönnek az egyre jobb modelljei ....HUSQVARNA !
aztán bőven megérdemel még egy szösszenetet akármelyik másik alacsonyabb költségvetésből topponlévő europai enduro ...őket se felejtsük mert torz lenne nélkülük a tükör...
majd sztárolom őket is...a vitathatatlanula nagyon ottlevő 2T GasGas-t ....vagy akármi másik tipust a négyté egén.... akik szintén beúsztak a japók elé...
na majd erről is írunk egy fejzetet...meg az is megérdemelne egy misét , hogy pont a japók miért nem ? talán leszarják ? de nem ...van pár modifikált/azt is europai importőrök csinálják főleg kétütem/ modelljük de ott tisztán látszik eredménynél nem rossz a ló se, de nagyobbérdem a pilótáé ...
szóval lehet ezen sokat gondolkozni, eszmét futtatni,vitatkozgatni ..érdekes téma mindenesetre..szinte kifogyhatatlan...
de ez az élet értelme rájöttem a HARDENDURÓ 4ever!
KTM........HUSABERG.....HUSQVARNA.....