hat szerintem exc 250
2t, könnyű, könnyen kezelhető és van benne egy kis vadság is
olcsóbb mint a 4t és a fenntartása is olcsóbb
és gyorsabban fejlődsz vele..
Nekem relatíve nagy tapasztalatom van a karbikkal. Ez alapján:
- a Dellortó jó kis karbi ha erőről van szó. Megy vele a motor tisztességesen. Viszont az átmeneti tartománya szar ill. csak akkor jó ha jól van beállítva és erre nagyon macerás! Anno a régi Husabergek nehéz indíthatósága csak a Dellortóknak volt köszönhető illetve ezen belül annak, hogy kevesen tudtak róla, hogy állítani kell rajta egy kicsit és máris indul! Én is szívtam a horvát tengerparton anno a Duke1-gyel amikor itthon még tuti volt a gép, de a kinti 40 fokban teljesen megbolondult. Sokat állítgattam mire megtanultam, de a Dellorto jó oktató karbi!
- a Keihin FCR teljesen más tészta. Rosszul beállítva is relatíve jól indul és jól megy vele a motor. Ha faszán behangolod lehet tökéletesíteni, de nem annyira háklis a finombeállításra mint a Dellorto. Bizony nem véletlen, hogy az injektor megjelenéséig szinte az összes Racing gép ezzel volt szerelve (Husky még próbálkozott a Mikunival)
- a Mikunival kevés tapasztalatom van, de az biztos, hogy nem olyan átütő mint az FCR. Többen is erre esküsznek (pl. ABP) de szerintem csak az ára az ami mellette szól.
Az injektor meg mindig vitatéma. Az egyetlen ok ami miatt megjelent, a környezetvédelmi előírások. A szabályzott keverékképzést nem lehet karburátorral megoldani. Aztán mivel használni kellett, ezért fejleszteni is kellett, így már elég jól kiforrták magukat. Volt/van gond azért rendesen! Én továbbra is karbi párti vagyok...
nono, nem írtam olyat, hogy nem érdekes a gázállás érzékelő! Azt írtam, hogy ha nem olyan a gyújtásod ami tudja kezelni az érzékelő jelét, akkor felesleges. Egyszerűen nincs hova dugni a stekkert! Vagy?
én is említettem a mikunit ..de igazán nem kerülök vele kapcsolatba ...amivel meg kapcsolatba kerültem régebbi motorokon az biztos nem volt jobb ezeknél keihineknél..viszont láttam dellortóval is menni motort
dehát én cross ktm...de depóban itt ott nyitva a szemem látok ezt azt ...de mikunit azt nem látok.....
még ez a keihin van ..lassan fut ki ez is ...és az injektor ami fel van szerelve motorokra....
aztán csak az lesz a jövő...
előnye... nem kell karburálgatni..figyelembe vesz mindent és magától beáll az optimumra..és mehetsz....
mostmár a versenyzők se elégedetlenek...szóval kezdi kiforrni magát..... ktm -nél endurók lesznek lassan felszerelve vele...arra is kíváncsi vagyok de husabergre rárakták először abból meglesz exc-re is a tuti ...úgyhogy szerintem injektor lesz a megoldás
ja és ami miatt nagyban erőltetik a környezetvédelmi előírások ...ezzel könnyebben teljesíthetők a normák is...ami már a karbival lehetetlen...
ja csak írtad , hogy nem érdekes a gázállásfigyelő...
aztán csak érdekességképp írtam , hogy nem rossz az ha van sőt ha tuningról beszélünk akkor írható elektronika és ott még a váltást is figyelheti..stb..
sőt viszont amit utoljára láttam ott más érzékelők is voltak...
de aztán eljött az injektor ide is....mostmár... bár én crossokkal töltöm az időmet javarészt...de ott is lehet jó dolgokat csinálni a programozással....
volt egy teszt nemrég és nagyon jó versenyzőknek lettek rádobálva 250 re térképek ..bizonyítja ,hogy lehet érdekes dolgokat csinálni elektronikával .. volt, hogy mindegyik azt mondta, hogy most a legerősebb a motor ..és pont akkor volt a leggyengébb...csak magas gázreakció volt és amiatt azt érezte a pilóta hogy nagyon lép.és dög erős...meglepődtek mert fékpadon minden változás mérve volt..és nem hittek a szemüknek....
ezeket amúgy csak tényleg érdekességképp írogatom le néha ..hátha érdekel valakit amivel találkozom ..és esetleg érdekesnek találom..
Szerintem karbis motornál, az írható gyújtástérképre gondolt...94-ben, amikor azzal a blokkal gokartoztam, ami akkoriban az Aprilia 125 MotoGP blokkja volt (persze akkor még nem így hívták a kategóriát), már abban is állítható gyújtástérképű elektronika volt. 4 fokozatban volt állítható, de a legdurvább fokozatban 4.5 mm előgyújtása volt a gépnek. Szét akarta szaggatni az aszfaltot, csattogott, iszonyat robbanékony volt. DE! A gyár azt írta erre a beállításra, hogy max 100 km, mert szétveri a főtengelyt, meg a hajtókart... Sosem használtuk, csak egyszer kipróbáltam. Mivel az akkori időben sem volt olcsó egy dugattyú, ami hivatalosan 50 km-re garantált a gyár, így nem mentünk soha a legélesebb technikával...
Hali!
Tudom én, hogy otthon vagy a témában Zozee, olvasom a fórumot!
Viszont most nem értem, hogy mit akartál írni. Karbiról illetve a tuningról beszélgetünk és nem értem, hogy a gyújtás írása hogy jön a képbe. Nem a befecskendezés átprogramozására gondoltál?
Abban 100%-ig egyet értek Veled, hogy a Keihin FCR a világ egyik legjobb karbija! Tényleg nem macerás a beállításokra mint pl. az általad is említett Dellorto! A legszenzációsabb pedig az, hogy egy állandó nyomású karbi helyére feltéve tisztára megbolondul tőle a motor, ráadásul úgy teszi ezt, hogy utcai használat mellett kevesebbet fogyaszt! Jobban indul, szebben jár és sokkal jobban megy! Szerintem a legegyszerűbb és legproblémamentesebb tuning egy utcai motorra (pl LC4)!
Egyébként a Dellorto jól beállítva rendben volt. Csak 5 fokot változott a hőmérséklet és már állítani kellett!
A Mikuni TM/TMR karbik véleményem szerint azért nem érik el az FCR szintjét, de jó kis karbik azok is. Ár/érték arányban meg még lehet, hogy jobbak is!
csak említetted a tuningot..... amiatt gondoltam beszélgetünk. ..
mert ha már "nagy" tuning akkor ugye írjuk a gyújtást... jó írható gyújtás amire tudok rakni pipere mappákat túl a gázálláson még váltófigyelőt is nézi..
szóval feldől "simán" beindul...jó teker kettőt ha tényleg fejtetőn állt míg leporolkoztál....ez akkor cigi ha berúgós a gép..de deko segít ezen is...
de ettől még a világ legjobb karbija ez embereknek(rá lehet fúrni egy figyelőt mert ott a helye ezen talán azért nincs mert bergé lehetett )....szóval eszedbe se jusson ,hogy fikázom mert ezen aztán tényleg nincs mit..csak érdekességképpen....volt szerencsém látni ilyesmit külföldi tévécsatornákon gondoltam elmondom
saját exc-men is keihin van és (jó az egy normális exc ) de azt kell mondjam , hogy a karbik királya feje tetején is jár meg beindul...régi dellortóval fehér ktm megbillent a sztenderen és oda lett a vb cím mert aznap nem indult el... ....előtte ami négyütemű motorral dolgom volt dellortó meg ilyesmi hát volt vérizzadás...
még mentem olyan mikunissal ami már talán ...de ott is volt szemét eresztés...
Igen, a melegindító tényleg nem kell ha jól be van állítva. De ha feldőlsz és kicsit megszívja magát a gép, akkor bizony jól jöhet. De Te ezt sokkal jobban tudod nálam!
A gázállás figyelés meg azért felesleges ebben az esetben, mert azzal csak akkor mész valamire, ha olyan a gyújtásod ami tudja. Az meg csak azokon a modelleken olyan amelyiken gyárilag ez a karbi van. Ahhoz meg minek vennél ilyen karbit, ha eleve ez van rajta!
Ha egy LC4-re pattintod rá, akkor csak útban van a poti meg a csatlakozó.
Csak nem sokallod? Szerintem korrekt az ár. A 39-esek mennek 70 körül.
De persze majd a piac fogja beárazni. Ha ennyiért nem kell senkinek, akkor majd lejjebb megy. Ilyen egyszerű!
Persze ez a messze jobbat én arra értettem hogy egy EXC-vel akár endurocross versenyre is nevezhetsz.Az egy igazi versenyenduro!Az LC4-es tipusok marha jó gépek.Nem véletlen hogy ennyi fogyott belőlük és ennyien szeretik.Egy igazi sokoldalu gép az LC4-es csak terepképességei messze alul maradnak az EXC-vel szemben!a 450-es meg elég erős gépezet 50valahány paci.És szerintem a DRZ simán alatta van minden szempontból.De ez már más történet hogy milyen egy DRZ.Jó jó meg tartós stb de akinek volt EXC-je az ritkán űl át DRZ-re
hu:) az hogy messze jobb , azzal vitatkoznék, bár azt hiszem a hozzászólásodban benne van valahol az igazság. nekem volt lc4 sxc, exc is, nyilvánvaló hogy az exc nek rengeteg előnye van motorozhatóság szempontjából bármelyik akár az sxc-vel szemben is. egész pontosan mintha 2 mázsával könnyebb lenne az a motor,gyerekjáték a vezethetősége, fordulékonyabb könnyebb futóműve jobb. viszont a 450 es sztem a régi 640 es 49 lovas fekete blokkos erejéhez hasonló vagy kb a drz- e hez tudnám hasonlítani. sxc egy vadbarom ahhoz képest. valahol az emberek nagyot tévednek mert ezerszer fárasztóbb és nehezebb egy sxc vel motorozni mint az exc vel , nem tudom nekem ennek ellenére tetszett a motor gondolom ezért volt 2 is belőle egymást követően.mindenesetre ezek a motorok annyira mind -mind más élményt tudnak adni az embernek hogy felesleges összehasonlítani őket. előnyök és hátrányok az egyik és a másik oldalon sorolni lehetne végtelenségig. de én még mindig azt mondom hogy akinek kis pénztárcája van ,és a jövőbeli motor fenntartási költségeket is átgondolja , mindenképpen a" nagy mozdony"mellet érdemes letenni a voksát a valamit valami elvén.
Hellósztok nemrég vettem egy 93 as ktm gs 125 öt érdekelne hogy szerintetek mienek ezek a motorok kb hány lovas meg mi a külombség az exc és a gs között mien a blokkja mire kell figyelni köszi
Az 520EXC egy üzemórás versenymotor.Teljesen már motor mint az SC SXC vagy sima LC4-es.Ez a motor nem igénytelen öszvér.Igenis igényli a rendszeres olajcserét stb...Az EXC messze jobb mint az LC4-ek bármelyike.Viszont szervízigényesebb és hosszutávu túrára se ajánlott.
Köszi!
Más is megerősíti?
SXC egy vadabb gép, könnyebb, hasonló szervízigénnyel? De szétrázza az ember lelkivilágát?
SC és SXC közül melyiket ajánlanátok?
Illetve ami még felmerült bennem, 520-as exc mennyire igénytelen öszvér? Hová kell tenni egy SXC-hez képest? (mondjuk egy 2000-es évjáratú)
sxc 03 tól létezik önindítós könnyített erősebb , változata az lc4 -nek futóműve stb komolyabb. ég és a föld a 2 motor , nekem mindkettő volt. javaslom hogy a neten nézegess utána, a részletesebb műszaki adatoknak ha mélyrehatóbban érdekel. , vagy ha van baráti körben érdemes kipróbálni mindkét motort . nagyon sok előnye mellett , nekem egyetlen hátránynak mondható dolog ami az sxc nél volt hogy a legnyersebb rezgősebb rázósabb motor amit eddig próbáltam, az exc, sc egy limuzin ezekhez képest, bár nekem ez épp tetszett benne annak ellenére hogy 150-200 km motorozásnál még a lelked is kirázza , olyan rezonációja van.
az általad linkelt motor 1 sima lc4 es már a képen is láthatóan több darabból összedobálva, a 640 a sc hoz képest egy lomha monstrum soha nem lesz olyan mint a sc ha több100ezret költesz rá akkor se, sokkal jobban jársz egy régebbi akár 97 es sc al is.
2t, könnyű, könnyen kezelhető és van benne egy kis vadság is
olcsóbb mint a 4t és a fenntartása is olcsóbb
és gyorsabban fejlődsz vele..