A klubos fórumról:
"66666 Km-nél az Ócsai szervízt látogattuk meg a motorommal, szűk 2 napos bentlakásos időtartamban!
Az ok: a hátsó hengertalp tömítésnél szivárog az olaj!
Telefonos konzultációt folytattunk a hibáról, javasolták, hogy akkor már a másikat is érdemes kicserélni,
gyűrűket , szelepeket, vízpumpa környékét átnézni, mivel a blokkot emiatt úgyis ki kell szerelni!
A motort az idomaitól megszabadítva, a lehetőségekhez képest megpucolva futón szállítottam csütörtök reggel 8-ra!
Norbi és Misi azonnal nekiállt, a blokk igen gyorsan az asztalon találta magát, ahol kezdődhetett a csontozás!
Szépen sorjában megszabadult a hengereitől, majd a vízpumpától is szegény pára, aztán kezdődött a méricskélés, szemrevételezés, majdan a stratégia felállítása!
A hengerek-dugók hibátlanok, semmilyen húzásnyom sem látszik rajtuk, a gyári hónolás tökéletesen látható a hengerfuratok teljes felületén!
A gyűrűk közül csak az olajlehúzót cserélték, a többi a beépítési és a megengedett méret közötti félúton van, ezeket felesleges lett volna cserélni!
A vízpumpa tengely még bírta volna, de ha már ennyire megvan bontva, akkor azt is cserélték, de nem a gyári csapágyakat használták,
hanem külön vásároltat rakott bele Norbi, mert Derot Tomi motorján pár hónapja cserélték ugyanezeket az alkatrészeket,
és a gyári csomagolású csapágy bedobta a kulcsot, és ennek köszönhetően kicsit költségesebb lesz az újbóli javítás, amit nálam megpróbálnak ezzel elkerülni!
A hengerfejeket elvitték gépműhelybe, ezért 12.000-et kellet fizetni, egyébként semmi látható hiba nem volt rajta, legfeljebb a szelepeket kellett volna becsiszolni, de hát ők a szakemberek!
Az összerakásnál kiderült, hogy olyan "jól sikerült" a gépmunka, hogy ha legközelebb /remélem ez nagyon sokára lesz/ ilyen beavatkozásra volna szükség,
akkor eldobhatom a hengerfejeket, mert nem lehetne a szelephézagokat beállítani, nem férne be a lapka!
Szép lassan összeállt a blokk, bekerült a helyére, beindult, karbiszonkronok belőve, számlázás, FIZETÉS, pakolás, és agyalás hazáig a számokon!
Alkatrész ár: 70.000;-Ft gyertya-légszűrő nem lett cserélve /iridium, ill. mosható, motorolajat-szűrőt én vittem/
Munkadíj: 45.000;-Ft
Gépmunka: 12.000;-Ft
Olajcsere: 4.000;-Ft
Karbiszinkron: 2.000;-Ft
valami még: 3.000;-Ft /valószinű a hütőfolyadék/
8 db lapkát is felszámoltak /ami bent van az anyagárban csekély 9.000-ért/ amiket csereberéltek a hengerfejek, illetve a fiókban találhatók közül,
ahova végűl az enyémből kivettek is kerültek, és majd más ismét kifizeti!
A kellemetlenségeket egyensúlyozandó folyamatosan dolgoztak két teljes napot a motoron, javarészt ketten, minden alkatrész, ami számításba jöhetett elő volt készítve,
és utolsó sorban a szakértelem abszolút nem lebecsülendő!
Kicsit keserű a szám ize, de remélem nem volt hiábavaló a beavatkozás!"
Hali
Egy 2000es évjáratu lc4-el kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem hogy az önindítója folyamatosan hajt csak nem tekeri a motrot de nagyon ritkán elkapja egy rövid időre
kösz előre is
Hello! A 450sx vagy sx-f motorok mennyi üzemórát mennek el mindenféle csere nélkül(Gondolok itt főtengelycsapágy, dugó, hajtókarra)? Hobby használat mellett persze!
Meg a könyv szerinti csere is érdekel.
Kösz előre is!
Sziasztok Srácok!
érdekelne hogy nem-e tud vki csinálni-csináltatni normális hengerfejtömitést vagy vmi tömtés gyártó elérhetőségét nem-e tudná vki megadni (konkrétan az lc2höz kéne ami = yamaha dt 125r). Nagyon sürgős lenne aki tud ilyen lehetőséget kérem írja meg. köszi a segítséget
Én már másfél éve használom és még nem kotyog semmit.Én bezsíroztam ilyen spéci zsírral.Munkagépeknél használják ilyen portaszítós cucc.Úgynézki bevált
am én bezsíroztam forgattam,adtam neki bőven akkor azt tett neki keresztbe
azt hittem ennek is használ mint a himbásnak... de jobb lett volna úgy hagyni az ember a maga kárán tanul!
ja és ezért illik gyárit venni belőle ez a teflonos faszság és a tömítések miatt....... mert lehet kapni ekkora g szemet csapágyboltba 5-6 ezerért szimmeringek és futógyúrű nélkül...de abba semmi nincs a gé szem körül...viszont azt kenegetheted ...
"66666 Km-nél az Ócsai szervízt látogattuk meg a motorommal, szűk 2 napos bentlakásos időtartamban!
Az ok: a hátsó hengertalp tömítésnél szivárog az olaj!
Telefonos konzultációt folytattunk a hibáról, javasolták, hogy akkor már a másikat is érdemes kicserélni,
gyűrűket , szelepeket, vízpumpa környékét átnézni, mivel a blokkot emiatt úgyis ki kell szerelni!
A motort az idomaitól megszabadítva, a lehetőségekhez képest megpucolva futón szállítottam csütörtök reggel 8-ra!
Norbi és Misi azonnal nekiállt, a blokk igen gyorsan az asztalon találta magát, ahol kezdődhetett a csontozás!
Szépen sorjában megszabadult a hengereitől, majd a vízpumpától is szegény pára, aztán kezdődött a méricskélés, szemrevételezés, majdan a stratégia felállítása!
A hengerek-dugók hibátlanok, semmilyen húzásnyom sem látszik rajtuk, a gyári hónolás tökéletesen látható a hengerfuratok teljes felületén!
A gyűrűk közül csak az olajlehúzót cserélték, a többi a beépítési és a megengedett méret közötti félúton van, ezeket felesleges lett volna cserélni!
A vízpumpa tengely még bírta volna, de ha már ennyire megvan bontva, akkor azt is cserélték, de nem a gyári csapágyakat használták,
hanem külön vásároltat rakott bele Norbi, mert Derot Tomi motorján pár hónapja cserélték ugyanezeket az alkatrészeket,
és a gyári csomagolású csapágy bedobta a kulcsot, és ennek köszönhetően kicsit költségesebb lesz az újbóli javítás, amit nálam megpróbálnak ezzel elkerülni!
A hengerfejeket elvitték gépműhelybe, ezért 12.000-et kellet fizetni, egyébként semmi látható hiba nem volt rajta, legfeljebb a szelepeket kellett volna becsiszolni, de hát ők a szakemberek!
Az összerakásnál kiderült, hogy olyan "jól sikerült" a gépmunka, hogy ha legközelebb /remélem ez nagyon sokára lesz/ ilyen beavatkozásra volna szükség,
akkor eldobhatom a hengerfejeket, mert nem lehetne a szelephézagokat beállítani, nem férne be a lapka!
Szép lassan összeállt a blokk, bekerült a helyére, beindult, karbiszonkronok belőve, számlázás, FIZETÉS, pakolás, és agyalás hazáig a számokon!
Alkatrész ár: 70.000;-Ft gyertya-légszűrő nem lett cserélve /iridium, ill. mosható, motorolajat-szűrőt én vittem/
Munkadíj: 45.000;-Ft
Gépmunka: 12.000;-Ft
Olajcsere: 4.000;-Ft
Karbiszinkron: 2.000;-Ft
valami még: 3.000;-Ft /valószinű a hütőfolyadék/
8 db lapkát is felszámoltak /ami bent van az anyagárban csekély 9.000-ért/ amiket csereberéltek a hengerfejek, illetve a fiókban találhatók közül,
ahova végűl az enyémből kivettek is kerültek, és majd más ismét kifizeti!
A kellemetlenségeket egyensúlyozandó folyamatosan dolgoztak két teljes napot a motoron, javarészt ketten, minden alkatrész, ami számításba jöhetett elő volt készítve,
és utolsó sorban a szakértelem abszolút nem lebecsülendő!
Kicsit keserű a szám ize, de remélem nem volt hiábavaló a beavatkozás!"
Egy 950 Adventure-ről van szó amúgy.