Üdv srácok egy olyan kérdéssel hogy egy 2003 ktm exc 250 4t röl lenne szó folyik a karbim alandoan nem tudom megszüntetni mi lehet a gond adjatok ötletet létszi :)
Igen, abba még a rugós van. Ott megtudod nézni a vezérműlánc és a vezérműlánc vezető műanyagok kopását, ha kiveszed a feszítőt. A fogasléc állása, és az üzemóra/km óra állása, jó támpont hozzá.
Ami nekem volt 2006-os 250 Sx -f azon kellett cserélni, és a fiam 2007-es 250 EXC-n is rossz volt... A sima csavaros állítású került bele.. Azóta csendes semmi vezlánc hang nincs..
Nem betegség, csak érzékeny rá. De két részre kell bontani a dolgot. Az egyik az, amikor a csillagok bizonyos együttállása folytán (feljárón felfelé, leböffen, és hátrafelé gurulsz, miközben a kerék megforgatja a blokkot) a hidraulikus feszítőpatron visszaugrik, és át tud ugrani a vezérlés. Avatatlan motoros, ha ezután ráindít, akkor megtörténhet a baj. Erre az esetre megoldás, a mechanikus vezérműlánc feszítő. Ebből van 2 fajta: a rugós, és a csavaros-kontraanyás. A másik probléma inkább az olaj minőségére, és az olajpumpa állapotára vezethető vissza. Ugye ezeknél a típusoknál, már alapjáraton is 1 bar olajnyomásnak kell lenni, különben a hidraulikus feszítő patron nem dolgozik megfelelően. Érdemes `normális` olajat használni, időben cserélni, illetve az olajpumpák állapotát is időközönként ellenőrizni, mert bizonyos KTM típusokban műanyag az olajpumpa, ami kimondottan ÜZEMÓRÁS...
Tavasszal vettünk is egy ilyen , ha nem szebb jobb állapotút a fiamnak sokkal olcsóbban mint amennyiért te hirdetted... Egyedüli baja a szokásos vezlánc feszítő patron volt, amit orvosoltunk is .. Örülök neki egyébként hogy sikerült eladnod annyiért, csak nehogy azt mond hogy esetleg irigy lennék .. Mindig örülök más sikereinek !
Este 7 kor Vác tesco parkoló,ahogy beszéltük! Köszi
+Ajándék üzemóra számláló (fekete)
köszönöm
Érdekelne ez a Vez. Lánc feszitő patron betegség.
Ez szokványos probléma?
Mely tipusoknál?