persze sőt ha lehet cross gumival használom mert úgyse megyek aszfalozni...és azzal tudom kihasználni legjobban a motoromban rejlő erőt stb...és például ugyan annyiba kerül a fimes guma ha nem többe mint a cross verzió...
ma néztem a gépbe 67 euro egy michelin s12 hátsó cross gumi ...ami mondjuk a csúcs ......54 meg az első gumi s12 .....azért nem játék ...és ide még nincs telibe rárakva minden
"E4" szám pl. az teljesen más - tudom, mert gumigyárban dolgozom. Ez csak azt jelenti, hogy megfelelt egy bizonyos Európai követelménynek hogy forgalomba/kereskedésbe lehessen hozni, és nem valami kínai gumicukor ami nem használható fel
ja amúgy ma pont a raktárban basztam anyámat és pont a gumival szívtátok a véremet és le is fotóztam az új c19 -est ami van piros csíkkal cross és sárga csíkkal fimesbe alcsonyabb bütyökkel
bugic írta asszem ......ja le is fotóztam
na ezzel átmegy műszakin a paripa.....cserébe rémálom terepen
hát versenyen mostanában elsőosztályban csak a hátsó kell hogy fimes legyen úgyhogy az elfogy amúgyis elfogy mert csak 13 mm a bütyök az elsőt meg s12-es michelinre csere...és eddig mindíg oda lett adva valami fiatalabb srácnak aki most kezdi és kell hogy sponzoráljuk ...ha lesz mostanság friss üzembehelyezés bár nagyon áll az üzlet....akkor gondolok rád ......a boltba meg vissza lett rakva használtmotorra eladni ....
pont ma beszélgettünk hogy alig ment el motor az idén egész szloviba most összesen új ktm 10 db .....tavaly már ilyenkor súrolta az 40-50 et csak itt nálunk lent....agyvérzés haverom öngyilkos lesz a végére.....
na drága barátom sajnos látom kezdünk elbeszélgetni egymás mellett.....ill. én nem csak trehányul fogalmazhattam max. és félreérthettél valamit vagy átsiklottál véletlen valamin a hozzászólásomban...bocs érte......nekem nem stílusom a kimagyarázkodás főleg ha tudom, hogy igazam van de mégegyszer nekifutok hátha kiderül hol mentünk el egymás mellett.....és hogy lásd nem köcsögségből oltogatlak....majd találkozol az életbe ezekkel a dolgokkal és meglátod nem hülyéskedtem....lécci tisztelj meg azzal hogy elolvasod mire szeretnék kilyukadni....nagy igyekezetembe
erről a kis" e "szabványról is odaítam neked, hogy nem ez az amiről beszélek emlékszel biztos indexek meg lámpa búrák" e" betűjével példálóztam és mondtam ne azt keresd a gumikban nem csak attól jó műszakira.....lehet hihetetlen de tudom, hogy van ilyen meg azt is mit jelent ...de ez hajszárítókon is rajta van és mégse megy át vele enduró a műszakin.....ettől több oda több és más a követelmény
ez az "e" betű azt jelenti, hogy ami éppen a kezedben van cucc az megfelel -e az európai minőségi ,biztonsági és egyéb követelményeknek abban a kategóriában amiben indult........lehet ez tűtől repülőig bármi így cross gumi is....de ez azt jelenti, hogy mint crossgumi tudja -e azt amit elvár európa a crossgumitól.....de ettől nem megy műszakin át a motor vele( mivel pl. a crossguminak egyik ezredrendű követelménye, hogy legyen rajta a not for highway use(nem uti használatra) felirat a műszaki vizsgán meg követelmény, hogy ez a felirat ne legyen ráírva a gumira) ...tehát crossal forgalomba se kerül ...rendőr megbüntet ha vágja a szabályokat.....példa....boltokban láthatod hogy az összes versenyenduró FIM.-es gumival sorakozik a polcokon...biztos nem véletlen...sajna megvesszük és másnap ledobáljuk őket újonnan
szóval visszatérve alapkérdésre ami felmerült ......
ahhoz, hogy műszakin/forgalomban/enduroversenyen megfeleljen egy motor arra is szabályok vannak.....és itt jön a képbe a F.I.M.(Fédération Internationale de Motocyclisme) nemzetközi motorkerékpáros szövetség....... ez egy rövidítés és a gumin is így találod meg ......ha rajta van akkor oké a dolog ...bevehetik a rendőrök meg mindenki....mehetsz versenyen is és nem óvnak meg , hogy crossal mentél.....(itthon versenykiírásban ritkán tesznek kivételt akkor mehetsz crossal is de elsőosztálynak nem)
naszóval ez a FIM a szakembereivel (többnyire komoly mérnökök ...ne vegyük el a kenyerüket) megrendszabályozta többek között, hogy milyen gumit használhatsz forgalomba .....(bütyökmagasság maximum ,minta, anyag)...és ezt nem kis e betűvel jelölte hanem megengedte a gumigyártóknak , hogy rátegyék a logójukat (F.I.M.) a szabványuknak megfelelő gumikra...ezt ellenőrzik itt-ott, műszakin és ahol értenek hozzá stb... ettől a kis e betű rajta lehet de esetünkben nem érdekes ......
a hibát én követtem el itt mikor ezt neked lazán magyaráztam el.....és pont a mitassal példálóztam neked... ami persze nekem pont kézenfekvőnek tűnt mert nálunk többet ezzel találkozik az ember és pont a mitas erőlteti a termékelnevezésében/számozásában a nagy E betűt....ezentúlmenően tudtam azt is , hogy gyárt más is motorgumit és máshogy betűz/számoz......(sőt a mitas nagy űttörője a színezésnek hogy amiről beszélünk menet közben ellenőrizhető legyen)
szóval bocsi de odaírtam azt is , hogy én a nagy E betűre gondolok és gondoltam egyértelmű neked is , hogy a mitas lobog a szemem előtt mikor erről beszélek és arra is gondolok nem a bridgestone-ra....hogy cés gumi meg e-s gumi ...be is linkeltem képeken a mitasokat és gondoltam gondolod , hogy arról folyik a beszéd is ,és még vicceltem is vele "attól hogy kockás nem biztos, hogy cross"....ezt se fikázásból írtam mert akkor mást írtam volna.....hanem azért , hogy lehet kockásgumival átmegy műszakin de hivatalosan céssel nem.....azthittem ez elég....nem kell a FIM.-et annyira beleszőni ...de ennek ellenére a fimet is megemlítettem neked.....csak átrepülted
ettől függetlenül a mitasban is benne a FIM. ha mehet műszakin a gumi.....tehát ezt keresd ha hivatalos akarsz lenni ....de ne ezt erőltesd ha fel akarsz menni valahova könnyedén....
mostmár remélem vágod mit is szerettem volna.....és én kérek elnézést mert feltételeztem hogy lazára vehetem .....
bárkitől megérdeklődheted aki ebben a szakmába beljebb lát .....csak építőjelleggel írtam volna.........remélem nincs harag
LC4-nek sztem úgy lenne értelme ha rendszámos, mert azzal el lehet adott esetben menni kisebb aszfaltos túrákra, esetleg egy pár utcai gumival még gokartpályára is. Csak terepre 1000x versenyképesebb még egy 5évvel idősebb 2T is...
Meg egy 2T-nek túl sok baja nem lehet...mondjuk egy ilyen korú gépnél az sajnos már nem igaz hogy olcsó az alkatrész, de legalább kevesebb kell belőle mint egy 4T-be...
na igen, ez a gond, hogy nekem kellene 3-4 k körül legalább. nem egyszerű a 250est, amit linkeltem, megnézted? nekem nagyon patentnek tűnik (így képről), csak a kipufogón lehet látni hogy nem mai gyerek. lehet hogy akkor inkább az lesz, mégis csak olcsóbb ha valami baja van
ja eladni nem 1szerű haverom nem rég adta el az lc4 esét 2002 est nagyon szépet,900 volt az eurotax szerint megállapított ára ami ugye eleve nyomott ár, ehhez képest örült a 730 nak ..
rendszámos a motorod? nem rég keresett 1 srác , cserébe sx 520 van , patent állapotú ,mondjuk gondolom túl sok pénzt nem lehetne kiszedni így az exc ből.
aham, köszi az ajánlásokat, de nekem nem hiányzik a motor annyira, a lényeg hogy kp. legyen belőle, amiket meg mutogattatok az szerintem nem cserés egyik sem.
bouv a te infód viszont hasznos volt, köszi szépen! ajánlottak egy 250es exc-t is, ez milyen? http://kepesmotor.hu/ktm-endur...
ezen is van bibi?
ma néztem a gépbe 67 euro egy michelin s12 hátsó cross gumi ...ami mondjuk a csúcs ......54 meg az első gumi s12 .....azért nem játék ...és ide még nincs telibe rárakva minden