gépészmérnök_kÚr..
gépészmérrnöQr
hát nem figyelő állapotába negy gépészmérnök észre veszi ha qÚpos..
lehúzó azért kell mert az illesztése enyhén szoros..h kÚpos lenne a qpos lehúzás pedig úgy jönne hogy megfeszül utána meg lugrik..ezt meg szépen le kell hÚzni
de nix hiba...én 247 loktálytot használtam.. az a zöld és az olyan erős mint a lábszag a kecskeméti főiskola aulályában
mondom M10es menet 12 óra száradás után 38Nm a lazítási nyomaték!persze ha meghúztad 70Nm akkor az 110Nm lesz...szóval.. az már nem lazul meg ...
sose tudhatod, lehet ami nekünk nem kúpos az egy valódi gépészmérnöknek az...
jobb ha nem szólsz bele, mert nem értesz hozzá csak a bike pics ről szeded a képeket meg guglizod az infót amit itt osztasz azért olyan érthetetlen a szöveg
Ha kúpos is, nincs nagy kúpossága, nem figyeltem, de a kereket valamennyire meg kellett húzatnom hogy lejöjjön. Azt figyeltem csak hogy a horony nincs-e kikezdve, viszont azt ha a főtengelyt elnyalta volna ránézésre is látni lehetne, meg ott már kicsit durvább dolgok történtek volna
Ha jó a kúp zárása, megáll a tengelyen az agy. A retesz az agy helyzetét biztosítja, az anya felhúzza a kúpra. Mikor a lendkerék ék elnyíródik, akkor nem az ék a hiba oka, nem jó a kúp zárása/sérült/ vagy nem lett rendes nyomatékkal az anya meghúzva. A csavaranya ugyan meg van húzva, de a kúpot mégsem húzza fel, mert esetleg megfeneklett mielőtt felszorulhatott volna.
Küdtem neked virtuális vállonveregetést!
Mondom, a főtengelyt is megnéztem meg első alkalommal a reteszt is. Eddig kb 5x lazult le, mindig elhallgatott miután meghúztam. 242-es és 243-mad loktájttal kentem be, a labancok a szentírásban 243-masra szavaznak, a 242-es jobban bevált. Most legutóbb nem volt már lelazulva, csak mosmá megpusztult a retesz. Kúp tuti oké, menet is jónak tűnik, bár menetfésűvel nem néztem anno az SX 360-on is kellett ezt az anyát cserélni, bár azon mit nem... ha este úgy lesz energiám beledobom a reteszt aztán meghallgatom..
na most akkor segitettvalamelyik göcsög..kis is irta ezt a retesz témát... már nem emlékszem a nevére de valami....dög .
akkor most lyaú arsz vagyok vagy lyó arsz
vállveregetést kérek..
de mind a kettőre
figyu azért elhomoritalak.. lelazult nek már az a csavarom a 380sx en állan dülon..a végén zöld menteragasztóval! raktuk össze..10mm csavarnál38Nm lazitási nyomaték!
ugyhogy az oldotta meg a dolgot...
de kopogást nézted?amit irtm hogy a főtengelycsapágyat.. illetve a hajtókart?
mert az első iz blokkos sx 525öm is igy jártam...a főtengej volt lógóban vagy 0,2-3 10edet!nem túlzok...
de a csapágy nég egyben volt csak mégis szét volt már kopva...
na az tudott úgy koporászni...
nekem a mostani sx 525 bn úgy raktuk ár érték és ERŐSSÉG szempontából is jóü..illetve oldaltartása van a ft -nek ezáltal..
hogy az egyik oldalt 6206 os c-4 csapágy ment bene a másik oldalt maradt a gyári...na azóta belement..minimum150 óra...és nem a kinalyi gelykó hanem a romániai extrem 150..180 óra
ugyhogy ezt merem ajánlani bár kinek.. a hangaj még igy kb 600ó ra felettin is olyan mint doksza!
pedig kap az élettől.. nem keveset
A menetet mérted már? Nem az lehet elromolva?
Ha kúpon is zár,akkor a kúp nincs sérülve? Mármint a fogaskerék a tengelyen vagy mid van ott? én biztos e menetet megvizsgálnám. Amúgy ne csodálkozz,hogy itt mindenki gépészmérnök, meg zseni atyaúristen
Meg próbálj valahogy mérőórával ráórázni,hogy üt ééé
Más ötletem nem van.
Örülök, hogy így sikerült felborzolnom a kedélyeket, már ezért megérte
Egyébként élcelődjetek csak nyugodtan, ehhez annyit fűznék, hogy igaz, hogy maga az, hogy az ember gépészmérnök nem jelenti azt, hogy a motorokhoz értenie kell, de én amióta az eszemet tudom, amikor tehetem ilyennel foglalkozom, IFA motoron nőttem fel szinte aztán később MAN, Iveco, egyéb "nyugati" márkák, tudom, ez újabb cinkelés alapja lesz.... mellette meg örökké motorokat bújtunk apummal, közel 60 motor van a háznál, azért ezeken is lát az ember ezt-azt. Mellesleg ja, lehet pl automatizálás szakirányon tanulni, meg lehet járműgépésznek is, és Európa legnagyobb motorgyárában motorfejlesztésen dolgozni szerelőhöz nem szívesen viszek motort eddig leginkább csak rossz tapasztalatok voltak ezzel kapcsolatban, pedig nem sufni szerelőkről van szó. Egyszer GS500 karbiszinkronra volt példa, én beszinkróztam, de nincs órás teszterem, apámnak meg mániája, hogy azzal legyen beállítva, hát rosszabb lett, mint előtte volt, csak azt nem tudom, hogy csinálták, mert a szívócsonkokon a kupakok érintetlenek voltak.. másik eset: GSXF, ugyancsak karbiszinkron, a motorban az összes csavar a gyári volt, össze-vissza rakták őket vissza, meg párat el is hagytak. Hazafelé úgy rezgett a motoron minden, hogy majdnem szétesett. Apróság, de bosszantó. Azóta egyik sem volt szervizben, mégis kifogástalan mindegyik, az 500-assal a nyáron nem egyszer voltam 4-5-600 kilométeres túrákon Ausztriában, 35 éves motor. Na elég a felesleges rizsából, vissza a KTM-hez tisztázom a dolgot. Első olajcsere alkalmával átnéztem mindent rajta, beleértve a főtengelyt is a leírt módhoz hasonlóan, tisztában vagyok az rfs blokk alapzajával, szelephézagok 0, 1-re vannak állítva. Legutóbb amikor felraktam a csavart az erősebbik loctite - tal kentem be, nem is volt olyan határozott a kalapálás, de lehetett hallani. Amikor tegnapelőtt este szétszedtem, csak arra volt időm, hogy megnézzem a csavart, és azért írtam, mert azt nem találtam lazának, és nem azt vártam hogy majd valaki online megjavítja a motort, hanem hogy esetleg valaki járt-e már hasonlóan. Nem hagyott nyugodni a dolog, ezért tegnap este még fél 10-kor visszavettem a deklit, lehúzattam a fogaskereket, és valóban már a retesz fel volt verődve minimális mértékben. Ezt is néztem az első alkalommal, akkor még nem volt semmi játéka a fogaskeréknek. Ma munka után veszek bele reteszt aztán összerakom este... na gyertek, rúgjatok belém gyorsan párat
gépészmérrnöQr
hát nem figyelő állapotába negy gépészmérnök észre veszi ha qÚpos..
lehúzó azért kell mert az illesztése enyhén szoros..h kÚpos lenne a qpos lehúzás pedig úgy jönne hogy megfeszül utána meg lugrik..ezt meg szépen le kell hÚzni
de nix hiba...én 247 loktálytot használtam.. az a zöld és az olyan erős mint a lábszag a kecskeméti főiskola aulályában
mondom M10es menet 12 óra száradás után 38Nm a lazítási nyomaték!persze ha meghúztad 70Nm akkor az 110Nm lesz...szóval.. az már nem lazul meg ...
jobb ha nem szólsz bele, mert nem értesz hozzá csak a bike pics ről szeded a képeket meg guglizod az infót amit itt osztasz azért olyan érthetetlen a szöveg
ugy rémlik...
lehúzó csak a gyujtásnál kell...nEEm
Mondom, a főtengelyt is megnéztem meg első alkalommal a reteszt is. Eddig kb 5x lazult le, mindig elhallgatott miután meghúztam. 242-es és 243-mad loktájttal kentem be, a labancok a szentírásban 243-masra szavaznak, a 242-es jobban bevált. Most legutóbb nem volt már lelazulva, csak mosmá megpusztult a retesz. Kúp tuti oké, menet is jónak tűnik, bár menetfésűvel nem néztem anno az SX 360-on is kellett ezt az anyát cserélni, bár azon mit nem... ha este úgy lesz energiám beledobom a reteszt aztán meghallgatom..
akkor most lyaú arsz vagyok vagy lyó arsz
vállveregetést kérek..
de mind a kettőre
figyu azért elhomoritalak.. lelazult nek már az a csavarom a 380sx en állan dülon..a végén zöld menteragasztóval! raktuk össze..10mm csavarnál38Nm lazitási nyomaték!
ugyhogy az oldotta meg a dolgot...
de kopogást nézted?amit irtm hogy a főtengelycsapágyat.. illetve a hajtókart?
mert az első iz blokkos sx 525öm is igy jártam...a főtengej volt lógóban vagy 0,2-3 10edet!nem túlzok...
de a csapágy nég egyben volt csak mégis szét volt már kopva...
na az tudott úgy koporászni...
nekem a mostani sx 525 bn úgy raktuk ár érték és ERŐSSÉG szempontából is jóü..illetve oldaltartása van a ft -nek ezáltal..
hogy az egyik oldalt 6206 os c-4 csapágy ment bene a másik oldalt maradt a gyári...na azóta belement..minimum150 óra...és nem a kinalyi gelykó hanem a romániai extrem 150..180 óra
ugyhogy ezt merem ajánlani bár kinek.. a hangaj még igy kb 600ó ra felettin is olyan mint doksza!
pedig kap az élettől.. nem keveset
A menetet mérted már? Nem az lehet elromolva?
Ha kúpon is zár,akkor a kúp nincs sérülve? Mármint a fogaskerék a tengelyen vagy mid van ott? én biztos e menetet megvizsgálnám. Amúgy ne csodálkozz,hogy itt mindenki gépészmérnök, meg zseni atyaúristen
Meg próbálj valahogy mérőórával ráórázni,hogy üt ééé
Más ötletem nem van.
Egyébként élcelődjetek csak nyugodtan, ehhez annyit fűznék, hogy igaz, hogy maga az, hogy az ember gépészmérnök nem jelenti azt, hogy a motorokhoz értenie kell, de én amióta az eszemet tudom, amikor tehetem ilyennel foglalkozom, IFA motoron nőttem fel szinte aztán később MAN, Iveco, egyéb "nyugati" márkák, tudom, ez újabb cinkelés alapja lesz.... mellette meg örökké motorokat bújtunk apummal, közel 60 motor van a háznál, azért ezeken is lát az ember ezt-azt. Mellesleg ja, lehet pl automatizálás szakirányon tanulni, meg lehet járműgépésznek is, és Európa legnagyobb motorgyárában motorfejlesztésen dolgozni szerelőhöz nem szívesen viszek motort eddig leginkább csak rossz tapasztalatok voltak ezzel kapcsolatban, pedig nem sufni szerelőkről van szó. Egyszer GS500 karbiszinkronra volt példa, én beszinkróztam, de nincs órás teszterem, apámnak meg mániája, hogy azzal legyen beállítva, hát rosszabb lett, mint előtte volt, csak azt nem tudom, hogy csinálták, mert a szívócsonkokon a kupakok érintetlenek voltak.. másik eset: GSXF, ugyancsak karbiszinkron, a motorban az összes csavar a gyári volt, össze-vissza rakták őket vissza, meg párat el is hagytak. Hazafelé úgy rezgett a motoron minden, hogy majdnem szétesett. Apróság, de bosszantó. Azóta egyik sem volt szervizben, mégis kifogástalan mindegyik, az 500-assal a nyáron nem egyszer voltam 4-5-600 kilométeres túrákon Ausztriában, 35 éves motor. Na elég a felesleges rizsából, vissza a KTM-hez tisztázom a dolgot. Első olajcsere alkalmával átnéztem mindent rajta, beleértve a főtengelyt is a leírt módhoz hasonlóan, tisztában vagyok az rfs blokk alapzajával, szelephézagok 0, 1-re vannak állítva. Legutóbb amikor felraktam a csavart az erősebbik loctite - tal kentem be, nem is volt olyan határozott a kalapálás, de lehetett hallani. Amikor tegnapelőtt este szétszedtem, csak arra volt időm, hogy megnézzem a csavart, és azért írtam, mert azt nem találtam lazának, és nem azt vártam hogy majd valaki online megjavítja a motort, hanem hogy esetleg valaki járt-e már hasonlóan. Nem hagyott nyugodni a dolog, ezért tegnap este még fél 10-kor visszavettem a deklit, lehúzattam a fogaskereket, és valóban már a retesz fel volt verődve minimális mértékben. Ezt is néztem az első alkalommal, akkor még nem volt semmi játéka a fogaskeréknek. Ma munka után veszek bele reteszt aztán összerakom este... na gyertek, rúgjatok belém gyorsan párat
06703250214