hát akkora nepper azért nem vagyok! :P :D DE! Teo kollégának 690 ese van ő tud segíteni mindenbe de úgy emlékszem mintha 1X már itt beszéltetek volna róla.. mivel injektoros motor sztem a dinamika megvan alulról is és felül is húz elég jól, mintha azt írták volna h az utazó 120 körül van ami sztem reális, a futóművel gondod fixen nem lesz mert hát azért a WhitePower nem hazudik és sok állítási lehetőséged is lesz tuti! típushibát és fogyasztást nem tudok mivel nincs olyan motorom.. de a fogyasztás az csuklófüggő.. mindenkinek más.. hasraütésre 4-5 között lehet de lehet h 6 meg lehet h 3.. injektorból kiindulva 3-4 de ktm ből kiindulva 4-5 azért teljesítmény mellé fogyasztás is jár..
szelephangra figyelj még mert a himbagörgők mehetnek el hamarabb, és bemásolok neked 1 "irományt" amit duke620 nevű felhasználó írt, ő lc4 eket szerel 100 éve :D szóval neki hihetsz.. : Nos rászánom magam és nekifutok még egyszer az LC4 esszémnek.
Szóval a téma a fekete blokk kontra szürke blokk. Nem mindenki tudja, hogy KTM-eket azon belül pedig elsősorban LC4-eket szerelgetek, szóval van tapasztalatom a típussal. Ez a tapasztalat pedig azt mondatja velem, hogy a 2002-ig gyártott fekete blokkos LC4-ek egyértelműen stabilabb motorok mint a 2003-ban elkezdett szürke blokkos modellek. Nem véletlen, hogy nem a „megbízhatóbb” jelzőt használtam. Minden LC4 kifejezetten megbízható, feltéve a megfelelő szervízelést. A szürke blokk egyszerűen több jellemző hibával bír. Az alapvető tény, hogy a szürke blokk valamiért zajosabban jár. Továbbá az is tény, hogy az olajzási rendszer kialakítása miatt az LC4 blokk nem bírja a hosszú holtpont közeli egykerekezést. Ezt forszírozva idővel tutira kifekszik jellemzően a hajtórúd alsó csapágya. Ez igen gyakori probléma és mindkét blokkra jellemző.
A fekete blokkok gyakori hibái (1996-tól a 2 olajpumpás változattól!):
- a kuplungtengely golyóscsapágya alulméretezett (főleg SM-eken jön elő ahol nagyobb a terhelés)
- a sztender kapcsoló beázása ill. az ülés alatti stekkerének kontakthibája
Ennyi a fekete blokk. Persze már egyre több a nagy futásteljesítményű példány, jönnek elő az elhasználódásból adódó hibák, de ezek más lapra tartoznak.
A szürke blokkok gyakori hibái:
- az önindító áthajtó fogaskerék fogtörése (és a letört fog miatti járulékos hiba ami gyakorta a gyújtás álló- és forgórész sérülése ill. ha nem áll meg itt a fog akkor bármi. Szereltem már olyan blokkot amiben az olajpumpát akasztotta meg a letört fog…)
- a himbagörgő (szívó ha jól emlékszem) tönkremenetele. Ha nincs időben cserélve, viszi magával a vezérműtengelyt is.
- a vezérműtengelyen lévő aut. deko. kitámasztó bütykének lenyalódása. Nem funkcionál az aut deko, az önindító gyakran elakad a holtpont közelében. Kézi dekóval tovább használható a motor, de nagyon megviselheti az önindító áthajtást ill. a szabadonfutót. Lenne fogadásom, hogy van a fórumon ilyen hibával bíró motor…
- a szabadonfutó idő előtti tönkremenetele (részben a fentiek miatt)
- olajszivárgás a szelepdekninél ill. a hengertalpnál (fekete blokkoknál is előfordul)
Ezeken kívül persze ezer és egy meghibásodás lehet, de a fentiek a jellemzők, ezekre érdemes odafigyelni. No és persze az is fontos, hogy nyugodtan meg lehet venni a szürke blokkos példányokat is, nagyon jó kis motorok csak érdemes rákérdezni ezekre a jellemző hibákra, hogy előjöttek-e már és ha igen hogyan lett javítva (pl. szabadonfutónál nagyon fontos, hogy az egész legyen cserélve kompletten, mert - mint a láncszettnél – együtt kopik el minden eleme).˝
azt h mennyit egykerekeztek vele azt úgy tudod megnézni hogy mikor mész vele huzatod minden sebességbe főleg 1-2-3 ba és hirtelen váltasz,(mintha gyorsulási verseny lenne) és ha visszadobja akármelyiket akkor az a motor sokat ment keréken mert ilyenkor a léptetővilla nem kap olajat és kikopik, az LC4 SM tipikusan az a motor aminek nem jó az egykerekezés hiába huligán motorról van szó sajnos :)
háát a gyári áttét az esemben 16 42 vagy 17 40 ezt a KTM kecskemétnél mondták nekem.. az endúró változata könnyebb és ahogy írtad más a villa is de amúgy én ha választhatnék akkor az endúróból épített SM et választanám mert könnyebb az eleje meg maga a motor is.. más a súlyeloszlás.. az más kérdés h azért a 4 dugós brembo hiányozna előröl :/
Sziasztok még két egyszerű kérdésem lenne.
Mi a különbség az enduro és az sm között. még mindig a 2003-as évjáratról beszélünk. Olyan dolog érdekelne amit szemügyre lehet venni... Pl 43 helyett 46-os teleszkóp szár vagy hasonló... mert pl a rugó utat nem bírom bemérni:)
Valamint mennyi a gyári áttétele már olvastam itt minden fajtát.. de talán a 16-42 tűnik gyárinak...(Ebből pedig a motor 1 keréken töltött életére szeretnék következtetni.)
Köszönöm
Üdv.:Árpy
a 990 már inkább nakid bike mint supermoto mégha az is van rá írva,a jóval nagyobb súly más kategóriába sorolja át.
Ez az én véleményem nem kell vele egyetérteni.
Na ja!
Amikor ott jártam és láttam hogy egyesek hogy mennek azon az életveszélyes úton a motorjukkal (köhöm köhöm.......... ), hát az valami kegyetlen.
Minden tiszteletem az övék hogy úgy mennek azon a szar, széttoldozgatott foldozgatott, kátyús, út közepén aknafedeles úton
Bemásolod azt a duke620-as irományt?
Szóval a téma a fekete blokk kontra szürke blokk. Nem mindenki tudja, hogy KTM-eket azon belül pedig elsősorban LC4-eket szerelgetek, szóval van tapasztalatom a típussal. Ez a tapasztalat pedig azt mondatja velem, hogy a 2002-ig gyártott fekete blokkos LC4-ek egyértelműen stabilabb motorok mint a 2003-ban elkezdett szürke blokkos modellek. Nem véletlen, hogy nem a „megbízhatóbb” jelzőt használtam. Minden LC4 kifejezetten megbízható, feltéve a megfelelő szervízelést. A szürke blokk egyszerűen több jellemző hibával bír. Az alapvető tény, hogy a szürke blokk valamiért zajosabban jár. Továbbá az is tény, hogy az olajzási rendszer kialakítása miatt az LC4 blokk nem bírja a hosszú holtpont közeli egykerekezést. Ezt forszírozva idővel tutira kifekszik jellemzően a hajtórúd alsó csapágya. Ez igen gyakori probléma és mindkét blokkra jellemző.
A fekete blokkok gyakori hibái (1996-tól a 2 olajpumpás változattól!):
- a kuplungtengely golyóscsapágya alulméretezett (főleg SM-eken jön elő ahol nagyobb a terhelés)
- a sztender kapcsoló beázása ill. az ülés alatti stekkerének kontakthibája
Ennyi a fekete blokk. Persze már egyre több a nagy futásteljesítményű példány, jönnek elő az elhasználódásból adódó hibák, de ezek más lapra tartoznak.
A szürke blokkok gyakori hibái:
- az önindító áthajtó fogaskerék fogtörése (és a letört fog miatti járulékos hiba ami gyakorta a gyújtás álló- és forgórész sérülése ill. ha nem áll meg itt a fog akkor bármi. Szereltem már olyan blokkot amiben az olajpumpát akasztotta meg a letört fog…)
- a himbagörgő (szívó ha jól emlékszem) tönkremenetele. Ha nincs időben cserélve, viszi magával a vezérműtengelyt is.
- a vezérműtengelyen lévő aut. deko. kitámasztó bütykének lenyalódása. Nem funkcionál az aut deko, az önindító gyakran elakad a holtpont közelében. Kézi dekóval tovább használható a motor, de nagyon megviselheti az önindító áthajtást ill. a szabadonfutót. Lenne fogadásom, hogy van a fórumon ilyen hibával bíró motor…
- a szabadonfutó idő előtti tönkremenetele (részben a fentiek miatt)
- olajszivárgás a szelepdekninél ill. a hengertalpnál (fekete blokkoknál is előfordul)
Ezeken kívül persze ezer és egy meghibásodás lehet, de a fentiek a jellemzők, ezekre érdemes odafigyelni. No és persze az is fontos, hogy nyugodtan meg lehet venni a szürke blokkos példányokat is, nagyon jó kis motorok csak érdemes rákérdezni ezekre a jellemző hibákra, hogy előjöttek-e már és ha igen hogyan lett javítva (pl. szabadonfutónál nagyon fontos, hogy az egész legyen cserélve kompletten, mert - mint a láncszettnél – együtt kopik el minden eleme).˝
na meg is találtam nagy nehezen
Már nincs meg a gyári könyvem!
Köszi!
Mi a különbség az enduro és az sm között. még mindig a 2003-as évjáratról beszélünk. Olyan dolog érdekelne amit szemügyre lehet venni... Pl 43 helyett 46-os teleszkóp szár vagy hasonló... mert pl a rugó utat nem bírom bemérni:)
Valamint mennyi a gyári áttétele már olvastam itt minden fajtát.. de talán a 16-42 tűnik gyárinak...(Ebből pedig a motor 1 keréken töltött életére szeretnék következtetni.)
Köszönöm
Üdv.:Árpy
Ez az én véleményem nem kell vele egyetérteni.
Amikor ott jártam és láttam hogy egyesek hogy mennek azon az életveszélyes úton a motorjukkal (köhöm köhöm.......... ), hát az valami kegyetlen.
Minden tiszteletem az övék hogy úgy mennek azon a szar, széttoldozgatott foldozgatott, kátyús, út közepén aknafedeles úton