A glikol a hűtőrendszerből kerül a motorolajba, a hengerfejtömítés hibájából, a hengerfej repedése, korrózió vagy üregesedés miatt.
Mit okoz?
Összegyűjti a kormot, azaz nem engedi az olaj diszpergens adalékait dolgozni. Reakcióba lép az olaj bizonyos alkotóelemeivel, és korróziót, valamint vastag, fekete/szürke, „majonéz-szerű” lerakódást okoz. Növeli az olaj viszkozitását, így rontja a kenést és az olaj által biztosított hő-elszállítást.
Mit lehet tenni ellene?
Oda kell figyelni a hűtővíz-szintjének csökkenésére. Ha ilyet tapasztalunk, azonnal szervizbe kell vinni az autót, a szivárgás okát megszüntetendő. Flottaüzemeltetők részére reális alternatíva az olajvizsgálat: a nátrium és a kálium jelenléte az olajban mindig a glikolos szennyeződésre utal."
köszönöm a gyors reagálást,de vessek magamra,mert nem írtam le mindent.frissen hajtókarozott gépet vettem,amit én hoztam a szerelőtől,mivel a tulaj nem tudta kifizetni,benne volt az árban,nem gondoltam,hogy széthúzott blokkot nem tisztít ki valaki.vagy ez a probléma, vagy kopás,de hirtelen megijedtem,de annyira,hogy most már biztos belenézek.köszi.
szürke az olaj...
az baj...
két lehetőség..viz..ettől igazán szürke csak...
vagy nagyon finom fémforgács...nem jellemzően
vagy a régi túlhasznált olaj!de ez is inkább dzsuvás fekete
sanyiiikám..há mi van veled..csicsit flusztrált vagy..
ezen kedves szövegeid alapján remélem sok választ kapsz . . .
mer amúgy biztos lyaú fely wagy...máshol
Olajcsere alkalmával se az összes olaj, se az összes kosz nem jön ki a blokkból. Így amikor beöntöd az új olajat, akkor szinte rögtön keveredik a leülepedett kosszal, piszokkal. Szedd szét egyszer a blokkot teljesen, és akkor ki tudod takarítani. Mondjuk ne emiatt szedd szét, mert az felesleges költség...
köszi a gyors választ,de nem ilyen egyszerű a probléma,csak gondoltam ha valaki találkozott ezzel a problémával egyből a közepébe talál.a forgórészből mintha, grafitos szutykot töröltem ki olajcsere után kb. 1 óra használat .valami kopik biztosan,nem kuplung,normálisan működik minden,de szerintem szét kell kapnom,csak az idegesít hogy az említett helyen koncentrálódik,mintha a forgó az állót koptatná.köszi még egyszer.
ha itt illesztgetsz bannollak a faszba.. sztem normálisan megkértek h ne cdináld.. mibe vagy h így válaszolsz? örülj h nem zéróba töröltem a felhasználód..
Off autón láttam már illetve buszon, hogy ott akkor szürkült el az olaj, amikor a hengerfej tömítés szétment és egybe folyt a vízzel... Remélem nálad nem ez történik.
sziasztok.egy érdekes problémám akadt 525 exc,ha valaki okosat tudna mondani ez ügyben,annak nagyon megköszönném.nagyon koszolódik az olajam a gyújtás deknit levéve látszik nagyon,a frissen cserélt olaj szinte azonnal szürkére szinezi.szerintem nem természetes módon.valakinek van még ilyen problémája rajtam kívül?
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek...Kezdem az elején: lenne egy 2003 mas KTM exc m 125cc aminek a hátsó részét szeretném lecserélni a 2004re, amihez segédvázat, ülést, levegőszűrő házat kell cserélni..pár bontót hívtam sajnos mindenhol csak ígérgetnek, hogy lesz de idáig még semmi...ha esetleg itt lenne valakinek, vagy esetleg tud valakit akinek lenne szívesen venném ha szólna. Előre is köszönöm!
Sziasztok! Eladó egy nagyon jó állapotban lévő Ktm Racing kétrészes bőrruha! Csúszás, szakadás mentes hibátlan állapotban! Méret probléma miatt eladó. Ár: 90000Ft ...az új ára a ruhának 240.000Ft
http://www.kepesmotor.hu/motor...
"Glikol
Honnan van?
A glikol a hűtőrendszerből kerül a motorolajba, a hengerfejtömítés hibájából, a hengerfej repedése, korrózió vagy üregesedés miatt.
Mit okoz?
Összegyűjti a kormot, azaz nem engedi az olaj diszpergens adalékait dolgozni. Reakcióba lép az olaj bizonyos alkotóelemeivel, és korróziót, valamint vastag, fekete/szürke, „majonéz-szerű” lerakódást okoz. Növeli az olaj viszkozitását, így rontja a kenést és az olaj által biztosított hő-elszállítást.
Mit lehet tenni ellene?
Oda kell figyelni a hűtővíz-szintjének csökkenésére. Ha ilyet tapasztalunk, azonnal szervizbe kell vinni az autót, a szivárgás okát megszüntetendő. Flottaüzemeltetők részére reális alternatíva az olajvizsgálat: a nátrium és a kálium jelenléte az olajban mindig a glikolos szennyeződésre utal."
az baj...
két lehetőség..viz..ettől igazán szürke csak...
vagy nagyon finom fémforgács...nem jellemzően
vagy a régi túlhasznált olaj!de ez is inkább dzsuvás fekete
ezen kedves szövegeid alapján remélem sok választ kapsz . . .
mer amúgy biztos lyaú fely wagy...máshol
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek...Kezdem az elején: lenne egy 2003 mas KTM exc m 125cc aminek a hátsó részét szeretném lecserélni a 2004re, amihez segédvázat, ülést, levegőszűrő házat kell cserélni..pár bontót hívtam sajnos mindenhol csak ígérgetnek, hogy lesz de idáig még semmi...ha esetleg itt lenne valakinek, vagy esetleg tud valakit akinek lenne szívesen venném ha szólna. Előre is köszönöm!