az enyém is ez.. a crosspályán az exc-d mondjuk még 4. be is elkapar a homokba de a betonon sm szettel már vajmi kevésnek bizonyul az a 4. sebességi fokozat a kapargászáshoz.. mert a betonon nagyobbat fog.. sztem sokkal jobban igénybe veszi a kuplungot meg a váltót is mondjuk az SM pálya.. nemhiába kell máshogy számolni az üzemórát 1 450 SMR en meg 1 450 SX en.. azért az a 165 ös slik fog ám a forró betonon főleg 1 puhább keverék :) és igen nekem van/volt endúrókerekem lc4 re és sokkal kevesebbet forgattam mondjuk a porba (földutak, erdő meg kevés homokbánya) mint mikor a betonon megyek SM szettel és 170 nél már üveghangon szabályoz és addig minden sebességbe kihuzatom h haladjunk is előre.. szóval sztem az utca jobban fog!
Na visszaolvastam és látom arrol megy a vita hogy hol kap nagyobb terhelést a motor.Az utca nem versenypálya csakúgy mint az erdő sem az.Bár sokan arra használják.Viszont ha pl kimész kakucsra egy supermotoval és tudsz is motorozni ímmel ámmal akkor biztosra veheted hogy kap legalább annyit a motor mintha crosspályán mennél egy keményet.Írjátok hogy mennyi váltás meg kuplungolás megy terepen.Ja utcán meg sokkal több az egyenes és sokkal jobban ki lehet huzatni a gépet.Magamból indulok ki amatőr motoros a 250 4T EXC-vel az erdőben meg szántón homokbányában simán elvoltam az erejével de az utcán supermoto szettel már sokszor ment tiltásig a gép.Terepen soha nem kellett ennyire forgatnom a gépet.De csak egy példa erre hogy crosspályán amatőrnek simán elég egy 125-ös 2T vagy 250 4T.Utcán meg kevéske ez a teljesítmény.Nagyköbcentis gépnél meg hol motorozod ki azt a teljesítményt terepen ami benne van?Szerintem sehol.Viszont Utcán elég keményen ki lehet forgatni a sebességeket.Szóval én cáfolnám eztaz állítást miszerint terepen többet kap a motor.Kopó alkatrészeket többet kell cserélni persze de a motorblokk komolyabb igénybevételt kap utcán.És most ne az utcán tönyörgős túrázós motorozást vegyük alapúl!Ez az én véleményem.
Nem értettem egy pillanatra a rozsdamentes cső célzást de mikor megnéztem a képeid akkor láttam,hogy egy motoros csaj vagy én meg azt hittem itt mindenki csávó
szó mi szó bizony sajnálnám, mert imádom a kis takaros fajtáját ennek a dögnek ezért akarok menni nyáron több helyre melózni hogy legyen "játszós" motor is
akkor már tervezz egy kombinált műszert ami méri mennyi fordulatot forgott(db)
már csak kíváncsiságból
mondjuk ha utána nem fogsz komolyabban terepezni fals adatok lesznek
enduroztam én is nyugi szét is esett a suzuki (rímel is ha-ha )
komolyan csinálok valami kütyüt ami megméri a váltások számát adott szakaszon.. szerintem csak egy 20km-es bükki szakaszon bőven 100 fölé menne
de legyen igazatok
a dereka
Gondolom az első lámpád nem maradt meg.Pedig nekem kéne
igaz olyan 40alatti esések voltak
már csak kíváncsiságból
mondjuk ha utána nem fogsz komolyabban terepezni fals adatok lesznek
komolyan csinálok valami kütyüt ami megméri a váltások számát adott szakaszon.. szerintem csak egy 20km-es bükki szakaszon bőven 100 fölé menne
de legyen igazatok