Cross motorost akartak igazoltatni a rendőrök csütörtökön délután Veszprém és Szentkirályszabadja közötti szakaszon. A motoros azonban nem állt meg, hanem kikerülte a járőröket és menekülni kezdett. A rendőrök elkezdték üldözni.
A cross motoros férfi hirtelen balra, egy földes útra bekanyarodott majd nagy sebességgel elhajtott a közeli erdő irányába.Ismeretlen tettes ügyében eljárás indult ellene.
Na, megint témánál vagyunk, aztán majd én leszek a flegma megint...ha nem olvasol előzményt, akkor nem is értheted, hogy mire gondolok éppen. Azért írtam, hogy ütemfüggő, mert egy 2T motor sokkal érzékenyebb a beállításokra, mint ahogy a manual is írja, magasság, hőmérséklet függvényében cserélned kell tűt, fúvókákat, és a levegőcsavart is állítanod kell. A 4T modellek meg ebből a szempontból sokkal érzéketlenebb (Keihin FCR), ezért ott nem nagyon kell tekergetni. Bár itt az ellenpélda, hogy valaki azt írja, hogy egész évben ugyanazzal a beállítással megy, és nem igazán érez különbséget. Majd, ha elolvad a dugattyúja, akkor fog, főleg a pénztárcáján fogja érezni...:P
Persze nem mintha kb bármelyik modern ktm modell service manualjban ne lenne jetting táblázat.
Hőmérséklettel, páratartalommal mindennel egybekötve. Szóval nem is értem :)
Vagy fordítva :)
Van pár 2t-ről száramzó porlasztóm, olyan vegyes ahogy kell.
De persze pl ott van a bvf 16n3-as simson karbi, ott mindkettőt állítod és a súber zárt. Az 3t? :)
2 fő típusa van az alapjárati rendszereknek ezeknél a karbiknál (de vannak ettől eltérő megoldások is)
Mindegyikben van egy alapjárati csavar, amivel a súbert emeled.
Illetve egy keverékcsavart.
Egyiknél a súbertől előrébb van a légszűrőház fele. Ez egy levegőfuratot zár el. Nyilván minél jobban kitekered, annál több levegőt adsz a keverékhez, tehát kifele szegényíted.
A másik rendszernél keverékcsavar található, a súber után, a henger felől van. Itt pedig már egy benzin-levegő keveredett hab-ot szabályzól. Kifele tekerve dúsítassz.
4t-nél és 2t-nél is.
2T-nél befelé dúsítasz, és kifelé szegényítesz rajta. Bár nem mostanában állítottam alapjáratot.
Egyébként hamar észreveszed, ha elkezded tekergetni a csavart.
Változik az alapjárat, meg kell nézni milyen irányú tekerésnél merre változik a fordulatszám..ennyi. Ez a legegyszerűbb pajta módszer. De a beállítás az már más tészta, ez csak a kiderítés ;)
Más más típusú karbiknál másképp kell beállítani az alapjárati csavart. Nem de bár? Egy dellortonál, vagy egy keihinnél esetleg egy mikuninál eltérhet, h befelé vagy kifelé tekeréssel dúsítod avagy szegényíted a keveréket.
Bár ezt egészen egyszerűen megállapíthatja a delikvens, ha elindítja a motort és tekergeti a csavart.. (csak előtte jegyezze meg, hogy hol állt pontosan)
200at már nem kell annyira pörgetni, alul is húz vmennyire, nem úgy mint a 25ös kisöccse. Viszont tapasztalatlan kézben kezelhetőbb mint a 250. Szerintem. Enyémmel én abszolút meg vagyok elégedve.
Vasárnap?
Egy light-os csapatás?