Hát nézd, kocsiban olajat sem kell cserélni periódusonként. Ismerek ilyen embert. Igazából tudod akkor is neki lehet állni, mikor már csattognak a hidrotőkék vagy egy-egy helyzetben kigyullad az olajnyomás lámpa. És menni fog.
Pl egyik informatikus ismerősöm sem cserélte a swift 1-ben. Soha. Azt várta, hogy az olajlámpa majd kigyullad, ha kell. Ki is gyulladt neki, 2 litert öntttem bele és sűrgős olajcserére küldtem. Azóta is meg az autó, "probléma" nélkül.
Nyilván sehonnan nem tudom szétszedés nélkül, hogy mennyire van megkopva. De azt is feleslegesnek tartom, hogy hobbi használat mellett eléri a pl. 40 üzemórát és szétborítsam a blokkot. Nyilván ha vannak figyelmeztető jelek, akkor úgyis szétszedem.
Periódusokat nyilván nem véletlenül hasracsapva határozza meg a gyár. És nem véletlenül kéne mérni az utolsó csúsztatótárcsát sem a motorban.
Pl nagyon jó példa már csak a henger téma is. Pl ha üzemóra szerint cserélgetnék, akkor nem lenne centis gyűrűhézag, nem kéne a-s dugó után c-set rakni, nem verné le kolompolva a nikasilt, nem mozogna, fordulna be a gyűrű és nem enné ki az ablaknál a nikasilt. Persze lehet van akinek mákja van és lényegében kisebb károsodással túléli hogy kisértik a sorsot.
Jóreggelt!
Előzőhöz szólva pár szót.Saját véleményem szerint itt magyarországon az emberek nincsenek tisztába dolgokkal!Pl ha veszek egy használt versenymotort akkor bele kéne kalkulálnom az esetleges javitási költségeket.Persze ha az a motor külsőre makulátlan és nem látszik rajta a használat nyoma akkor talán lehet hogy nem érdemes szétszedni megvizsgálni és azt amit kell kicserélni.Itthon más a helyzet.Olcsón vannak pár éves motorok de kitudja hogy milyen állapotban.Nemhiszem hogy sokan kezdik azzal hogy szétbontják a blokkot.Pedig ezt kéne csak hát a pénz a magyarnak karcsu,motorozni meg szeretne
Az üzemóra az egy szervizelési/karbantartási támpont. Honnan tudod, hogy el van kopva, ha nem azért szeded szét, mert a karbantartási segédlet javasolja az üzemóra függvényében? Mert sok olyan hiba, és kopás van, amit nem feltétlen veszel észre...
Én tudom, hogy itt ez így működik, saját bőrömön tapasztaltam . Én csak azt akartam ezzel mondani, hogy szerintem vásárláskor az emberek az üzemórát akarják felhasználni alkudozásra, hogy hú, annyi üzemóra van benne? akkor már biztos cserélni kell benne ezt-azt és akkor add oda annyival olcsóbban. Valahol megértem, mert a magyarok leleményesek meg most ugye válság is van és próbálkoznak hogy hátha meg tudják szerezni kevesebbért is. Én pl nem üzemóra alapján szervizelem a gépet, hanem kopás alapján, ha megvan az üzemóra, de még nincs annyira elkopva, minek cseréljem? vagy fordítva, ha még nincs meg az üzemóra, de már szarrá van kopva, akkor biztos ki fogom cserélni. De itt most a vásárlásról volt szó.
Hát tudod... azért álljunk meg egy szóra.
Szóval westbalkán:
karbantartás - akkor amikor már beállt, meg különben is minek cserélni, jó lesz az még, hülyék ezek, elmegy 3x is annyit
És ugye a hülyeség, azaz a normális országokban lévő karbantartás: service manualban leírt és mérhető kopásértékek alapján cserélni, nem megvárni azt, amikor már beállt, hanem karbantartani.
Ja hogy neeem, ki tudja azt kifizetni? Hát mindenki addig nyújtózkodjon ameddig a takarója ér. Vagy ha rizikózik, belekerül ebbe a játszmába, akkor ne sírjon.
Tipikusan ugyanaz a téma, amikor a nagy dízelmájerek fikázzák a benzines kocsikat, közben egy túrós benzinesnek a cipőjét nem veheti fel semelyik koromgyár. De egy valami fáj igazán nekik rohadtul, ők nem tehetik meg hogy azzal járjanak :) :)
Ejj hallod ezt a kérést ilyen formába még a mikulás se teljesítené
Írd már meg hogy milyen tipus a motor pontosan talán úgy tudnak neked segíteni.De biztos te akarod összerakni a váltót?
Azért sokalják mert vannak akik 150órával árulják az 5-6éves EXC-ket meg hogy teljesen megkímélt csak boltba jártak vele.Meg azt hiszik hogy most ebben a csóróságban úgyis pofátlanúl lehet alkudni.Persze akad sajnos ilyen is hogy tényleg kenyérre kell a pénz.Kint németbe már drágábbak a KTM-ek mint itthon használtpiacon,annyira lenyomták az árakat!
Kb eddig 15 ember hívott 20 emailt küldött, de senki nem jött el.... Ja és szinte mind cserélni akar, pedig oda írtam nagy betűkkel csere nem érdekel.... Ja és egyből alkudoznak úgy hogy a motort még nem is látták......
Pl egyik informatikus ismerősöm sem cserélte a swift 1-ben. Soha. Azt várta, hogy az olajlámpa majd kigyullad, ha kell. Ki is gyulladt neki, 2 litert öntttem bele és sűrgős olajcserére küldtem. Azóta is meg az autó, "probléma" nélkül.
Pl nagyon jó példa már csak a henger téma is. Pl ha üzemóra szerint cserélgetnék, akkor nem lenne centis gyűrűhézag, nem kéne a-s dugó után c-set rakni, nem verné le kolompolva a nikasilt, nem mozogna, fordulna be a gyűrű és nem enné ki az ablaknál a nikasilt. Persze lehet van akinek mákja van és lényegében kisebb károsodással túléli hogy kisértik a sorsot.
Előzőhöz szólva pár szót.Saját véleményem szerint itt magyarországon az emberek nincsenek tisztába dolgokkal!Pl ha veszek egy használt versenymotort akkor bele kéne kalkulálnom az esetleges javitási költségeket.Persze ha az a motor külsőre makulátlan és nem látszik rajta a használat nyoma akkor talán lehet hogy nem érdemes szétszedni megvizsgálni és azt amit kell kicserélni.Itthon más a helyzet.Olcsón vannak pár éves motorok de kitudja hogy milyen állapotban.Nemhiszem hogy sokan kezdik azzal hogy szétbontják a blokkot.Pedig ezt kéne csak hát a pénz a magyarnak karcsu,motorozni meg szeretne
Szóval westbalkán:
karbantartás - akkor amikor már beállt, meg különben is minek cserélni, jó lesz az még, hülyék ezek, elmegy 3x is annyit
És ugye a hülyeség, azaz a normális országokban lévő karbantartás: service manualban leírt és mérhető kopásértékek alapján cserélni, nem megvárni azt, amikor már beállt, hanem karbantartani.
Ja hogy neeem, ki tudja azt kifizetni? Hát mindenki addig nyújtózkodjon ameddig a takarója ér. Vagy ha rizikózik, belekerül ebbe a játszmába, akkor ne sírjon.
Tipikusan ugyanaz a téma, amikor a nagy dízelmájerek fikázzák a benzines kocsikat, közben egy túrós benzinesnek a cipőjét nem veheti fel semelyik koromgyár. De egy valami fáj igazán nekik rohadtul, ők nem tehetik meg hogy azzal járjanak :) :)
Van 1-2 eladó új alkatrészem!
Ktm exc,sx 450 vezérműlánc(Exc 03-07, Sx 03-06 -ig).
Twin Air légszürő és gyertya.
Az árat megbeszéljük!
Így nem lesz egyszerű rajzot találni hozzá!
Írd már meg hogy milyen tipus a motor pontosan talán úgy tudnak neked segíteni.De biztos te akarod összerakni a váltót?
Mert nem tudom össze rakni. :(