Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én ezt tágabban értelmezem, főleg mióta mentem az On-Road széria mindegyik tagjával.

Amennyire eszetlenül sok erőt, és technikát préselnek a narancsosok az Off-Road szekcióba, ugyanolyan visszafogottság, és racionalitás jellemzi az utcai vasaikat. Csupa praktikum, rengeteg átgondoltság - nekem nagy meglepetés volt.

És az angol Superbike Naked tesztje is megerősítette: a japánoktól élettelibb, de az olaszoknál sokkal használhatóbb, felhasználó-barátabb vas jött létre.
És az ezres blokk 50ezer km után is jó képet vágott a Mező Jani alatt, pedig Marokkótól, Pécel-külsőig mindent bejárt ő is a vassal. Ez nekem jó referencia egy olyan vasnál, ami régen nem épp megbízhatóságáról volt híres.
Igen. Es kozben a szlogen: Ready to Race. Nyilvan nem veletlenul...
Nekem utcainak tűnt / rendszámos volt / , már amennyire NEM versenymotor Zx6r, vagy hasonló társai...
De soha ne keverd ossze a versenymotorokat a hetkoznapi technikaval. Nekem is van krosszmotorom, ami versenytechnika (csufos szegyen, de Yamaha ). Hat bakker, ha volna olyan utcai motor, ami ugy megy, arra en is azt mondanam, hogy ok. De nincs, mert a legerosebb utcai gep dinamizmusa is csak szanalmas tonymorges a versenygep robbanekonysaga mellett. Az RC8 kvazi versenymotor, hasznalhatatlan a hetkoznapokban.
..gondom csak azzal van, amikor nagy fordultahoz erve ennek fokozodnia kellene (szivem szerint) ehelyett abbamarad..

A válasz KTM Rc8 - ott B+ nem akar abbamaradni az erő, 3-ban 180-nál kiszakad a tüdőd, egy állat. Kár hogy utcai használatra elképzelhetetlen az a motor, azt a gőzmozdony erőt szívesen érezném minden hétvégén a seggem alatt...
Egy 8-900 körüli motornál már nem érdekelne hogy sor, vagy V4 - bár anno a VFR-ből Finsterék egyszer kihoztak komplett rencerrel egy olyan hangot, mintha NasCar V8 szólna alattad.

Na az gyerebe volt !
Igen, nagyon lehet szeretni a kis fordulaton jelentkezo elementalis robbanekonysagot es erot. A gondom csak azzal van, amikor nagy fordultahoz erve ennek fokozodnia kellene (szivem szerint) ehelyett abbamarad! Ezt a problemat ugy lehet kikuszobolni, hogy 1400-as sor4-esre kell ulni. Kis forulaton is van olyan eros, mint egy 1000-es vagy 800-as V2-es, nagyon meg.... Csak ennek olyan hatranyai is lennenek, ami nem tul jo, pl. nehez. Lehet egyebkent, hogy egy V2-es jo megoldas lenne, de sajnos nem veszi be a gyomrom. A V4 lehet arany kozeput a VFR 750 es 800-akrol csak rebuszokban beszelnek, nyilvan nem veletlenul. Igazabol az tetszik leginkabb. (Tok jo lenne, ha letezne pl. Kawasaki ZFR 800 , sajna nincs.. )
A V2 - én sem tartottam sokra, a sor2-t meg pláne nem.

Aztán tavaly sorban jöttek a meglepetések: Duci S4Rs, SuperDuke, Ktm Rc8. Megtudtam hogy a sor4-en túl is van élet. Sőt, ha mexokod a herefonnyasztó vibrálást, akkor egyértelmű előnyei is vannak a koncepciónak...
En eddig is ertettelek, mert nyilvan igazad van. Ember vermersekletetol fugg, hogy ki mit, milyennek erez. Ha tele vagy szabadidovel lapozz vissza a ZX-9R forumban kb. 1 evvel ezelott azt fejtegettem, hogy a ZX-9R-t gyengenek erzem (tenyleg igy volt). Aztan megszoktam es kesobb mar nagyon tetszett.

Ez a motor viszont veszelyes hulladeknak tunik. V2-t nem akarok, mert az hullagyenge. Most felkatad a fejed nyilvan, hogy nekem semmi sem jo?! De! A sornegy blokk teljesitmenyleadasat es erejet szeretem, ragaszkodok hozza. A kenyelmes hasznalhatosag kedveert viszont kozepes vagy nagy kobcenti kell, mert a kicsik alul gyengecskek. Sportgepbol jo a 600-as, ugyis mindig nyelgazon megy vele az ember. Sot nagyon gondolkozom egy ZXR 400-as beszerzesen is, csak palyagepnek.
Na ilyenkor gondolom azt, hogy az a lopás esetén kéz levágás nem volt olyan rossz módszer.
Igyekezz minél több gépet kipróbálni addig (tesztnapok, stb.), így jut némi motorozás is, könnyebben választasz, hátha rátalálsz az igazira.
Nekem összesen két fájdalmam volt motorokkal kapcsolatban az életben, és akkor megérted hogy PONTOSAN ugyanazt gondoljuk :

1, Amikor a Kawa bejelentette, hogy lesz egy 1000-es, dobozolható túraendúrója. Meghirdettem a ZiZi-t és vártam a híreket. A tél közepén meg se csörgették a motort, engem meg szétvetett az ideg.
2, Amikor meg is jelent ez a motor, és egy Kawa matricás DL1ooo volt Komoly csalódás volt, a ZiZi pedig maradt...
De. A 9-es egy kivalo motor de sokkal inkabb sport, mint tura. A legkenyelmesebb sportmotor, igy mondhatnank. Az en kilencesemnek, viszont van egy nagy hatranya: elloptak. Nem akarok motort venni, de alakulhat ugy, hogy el fogok gondolkodni egy kozepes turagepen. Szeretnem addig is megismerni a tipusokat. Keresgeltem neten de sehol nem volt ZZR900 se ZZR750, pedig a Ninja szeriaban van - es van rokonsag a ZX es ZZR modellek kozott ugyebar. Azt remeltem, hogy csak en nem talalok ilyet, vagy esetleg nagyon ritka, vagy csak belpiacos, vagy csak amerikaban letezik... Csak ezert kerdeztem, hatha en vagyok a balek.

De mostmar minden vilagos: Z750S van ez az egyetlen alternativa. Megmondom oszinten ahelyett inkabb ZZR 600-at vennek.
Bazz, nem akartalak elüldözni , ennyire ilyen voltam?
9 -es ennyire nem jó hosszabb utakra, pedig az nem egy RR?
Mar itt se vagyok...
Ez az erőlködés szerintem felesleges. Neked olyan gép kéne ezek szerint Kawában ami NINCS, tehát jelentem nem vettek figyelembe a piaci szegmenseik feltérképezésénél. Amúgy ez egy ZZR -es fórum, így nem igazán tudok (tudunk?) a saját lovamtól elvonatkoztatni (mert ugye mindenki a sajátját dícséri). Ezt lassan fel kéne adni, és aszerint választani motort, amire használni szeretnéd, bár ez az elvárásaidat tekintve biztos nem Kawa lesz. Értem én, hogy megvan a márka szeretet, de ha jelenleg korszerűbb, nagyobb köbcentis túragépet kéne választanom én sem találnék ilyet ebben a márkában, vagy komoly kompromisszumokkal.

U.i.: Aki nem akar váltogatni vegyen robogót, én kimondottan élvezem. Szerintem abszolut nem kell sokat pedálozni.
Peace
Javithatatlan vagy. En 900 alatti motoron eddig meg mindig csak azt ereztem, hogy szanalmas vanszorgas van, nem gyorsitas. Persze sport-filozofiaval motoroztam mindig, ezert turazast tekintve lejjebb adnam kicsit mas - esszeru - megfontolasok alapjan. Lejjebb adnam, de azert 600-ig nem! Persze, vehetek VFR-t de nekem Kawasaki kell! (csak a pontos valto miatt )
Ennyire nem fekete/fehér a helyzet. Az az 'alapjárat feletti' nyomaték amiről én beszélek, az tényleg közvetlenül felette van: értsd 1ooo-3ooo rpm.

3ooo fordulat ( 60 km/h ) környékén már nincs diferencia, felette meg már pont a Kawa javára van.

Ettől függetlenül, ha 50-60-nál előzök 2személlyel, sok csomaggal, nyilván vissza kell kapcsolni, mint minden ilyen kategóriájú gépnél. De ebben sincs semmi furcsa.

( ps.: vagy ahogy a lefizetett szakújságíró írná: "..alacsony fordulaton sűrű váltásokat igényel a ZZR, de a fantasztikus akusztikai hatást keltő váltóművel, ez is csak az élmény fokozására szolgál. És legalább minden kapcsoláskor jóleső nyugalom tölthet el, a tengelykapcsoló sebészi pontosságát érezve..." )
Ok, tisztazodott minden. Nincs harag.
Igen es errol recsegek az eleje ota: hogy also tartomanyban erosebb a Suzi, ezert annal nem kell visszavaltani ott, ahol a ZZR-el vissza kell... Ez ronjta a turaelmenyt, mert egy progos 6 kilossal megyunk, amivel allandoan kapcsolgatni kell 2 szemellyel csomaggal. Az 1200-esnek meg az a "baja", hogy 150 lo, kiba nyomatekos es vizes aszfalton az ember elfarad vele. Az sem az igazi. 8-900 korul van a jo turagep (szerintem).
Bocs, én ezt értettem félre:

..En azt tapasztaltam, amit irok. ZZR 600 98LE, GSX 750F 100LE, Z750 111LE..

Azt hittem ezekkel MENTÉL , és ez alapján keresel most motort.
Ebben egyetértünk - az egyetlen dolog ami hiányzik (nekem) egy ZZR600 -ból, az kb 200+ köbcenti, változatlan váz/futómű mellett.
..Hiaba csak 2 loval erosebb a GSX 750F, mint a ZZR 600, ha jobban megy..

Ezért ajánlottam fel a direkt összehasonlítást: az alapjárat feletti nyomatékban ( a köbcenti miatt ) erősebb a Suzi, de közép-felső tartományban keményebben megy a ZZR.
Persze nem muszáj Kawát venni, de azért sokan vannak it, akik ajánlják...
Ehh... teljsen rossz helyen kapizsgaltok. Engem nem kell meggyozni arrol, hogy melyikkel jarok jobban, stb. Azt sem mondtam, hogy akarok venni ZZR-t. Az erdekelt, van-e olyan Kawasaki model, ami a 750-900 turamotor kategoriaban versenykepes lenne. Mar tisztaztuk, hogy nincs (sajnos). Azon meg kar erolkodni, hogy a 600-as tud annyit, mint mas markabol a 750-es, mert egyreszt aligha igaz, de ha meg igy is lenne, akkor is hianyzana nekem egy olyan 750-900 kozotti Kawa turagep, ami esetleg tobbet tud, mint a tobbi marka ugyanezen kategoria kepviseloje.

Volt 750-esem, volt 900-asom, mentmem mas 750-esekkel, 600-asokkal, 500-assal is. Van elkepzelesem arrol, mi mit tud. Nem ketlem, hogy kivalo a ZZR 600 egy remekmu a kisse oreguras GSX 750F mellett, de attol meg 600-as. Marpedig a palettan vannak meg VFR esek, GSX-ek, Multistrada meg hasonlo szarok 750 es 900 kozott. Kar, hogy Kawasakibol nincs...
Es en nem pont errol beszelek? Hiaba csak 2 loval erosebb a GSX 750F, mint a ZZR 600, ha jobban megy... A 2 lo kulonbseg 20-nak erzodik. Eppen ezt mondom en is (vagyis csak mondanam), mert sosem probaltam ZZR 660-at.
2001 óta valahogy nem sikerült senkinek odaadnom a motoromat - de ha gondolod Rammstein cimboráddal összehozzuk: viszünk egy-egy kört mindketten ( gsx-f vs. ZiZi ) garantáltan érezni fogod a különbséget !

Jó motor a GSX-f , tartós, egyszerű, pofátlanul olcsó stb. De a ZZR ártöbbletét sem a semmire költöd el vásárláskor - ez már az első próbakör alatt kiderül.