Jo, ez mind vilagos, csak azt kene tudni, hogy hogyan realizalodik minden....
A puha fekbetet elvileg jobban fog, mert a surlodasi egyutthatoja a tarcsara nezva nagyobb, mint a kemeny fekbetete. Viszont a kemeny beteteknek a tarcsa harapo hatasa miatt lehet jobb a hatasa. A puha kimeli a tarcsat, de a lehet hogy tobb garnitura megy el belole, annyi ido alatt ami alatt a tarcsa elkopna a kemeny betettel, hogy az arukbol ket uj tarcsat lehetne venni. Egyaltalan nem egyertelmu, hogy melyik a jobb!
Egyebkent nem a dugattyuk szama, hanem a fofekhenger keresztmetszetenek es a munkahengerek ossz-keresztmetszetenek aranya hatarozza meg a fekero-attetelezest, ami a fektarcsa atmerojen keresztul (erokar) fejt ki fekezo nyomatekot. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tobb dugos fek kisebb kezerovel fejt ki nagyobb erot. Mivel tobb olaj is van benne es jobban vezeti a hot is - a nagyobb felulet miatt - jobban birja a gyilkolast. A 4 dugos Ninja fek azert (lehet) jobb a 6 dugosnal, mert a 4-es nagyobb tarcsara harap, mikozben a munkahengerek keresztmetszete hasonlo - hiszen a 4 dugosban ugyan kevesebb a munkahenger, de nagyobbak, mint a 6-osban.
Az igaz az lenne, ha a 6 dugos munkahenger haraphatna a 4 dugoshoz valo tarcsara, brutal betetekkel, fem fekcsovel. Vajon, ezt ossze lehetne hozni?
A fékhatás milyensége a tárcsa méretének és a betét minőségének függvénye.A fékdugattyúk száma tudomásom szerint nem lényeges/persze egy fölött!/.Minél puhább egy betét,annál nagyobbat harap,annál nagyobb a fékhatás is,annál jobban kopik is.A tárcsa viszont kevésbé kopik.Kemény betét jobban eszi a tárcsát,gyengébb vele a fék,tovább tart a betét.A nagyon kemény betétnél szokott "visítani" a fék,akkor eszi egymást a két kemény anyag/mint az esztergálásnál/!Én így tudom ezeket a dolgokat.
Ez a fekbetet tema engem is erdekel. A teszben valoban azt irtak, hogy a 4 dugos feku uj Ninjan durvabb a fek, mint a 6-dugos regebbin. (A 4 dugos nagyobb tarcsat harap). Nekem 4 dugosom van es a "hiresen brutal" Ninja fekhatasnak nyomat sem erzem. Semmi extra, stoppihoz pedig rendesen meg kell huzni. Az sem vilagos, hogy a puha vagy a kemeny fekbetet a jo?! Akivel beszeltem (Ninjaval palyazik), 6 dugos fekkel elkepesztoen brutalis fekhatasrol beszelt. EBC HH fekbetetet ajanlott...
beszéltél már rendőrmotorossal ,egy órával a műszak előtt már a k-75-ön tréningeznek, 1000km/ lityi olaj, uj gumikat pedig akkor kapnak ha pirelli-pásztoi megszánja őket. a boxer bmw-nek 180-an a vége, a régi k-75-öt sokkal jobbnak tartják . az m6 pályán vigyázni az ötös váltós fjr 1300s-ek 291 et mennek ora szerint.kérdeztem a csákót hogy akkor az uj hajabusa a tuti. nem . zzr1400! biztos kawás! kawaszeki
üdv! ocsso lessz az tuti! a tipus zx900b 94-97 közötti és egyenesen fut, a felülete pedig nem a hungária bakelit lemezé, a széle pedig nem vállas. 10e ft /db + amit a zöld ruhások elkérnek a fuvarért.vagy jo idö esetén a mátra vs zemplén vs dobsina. kawaszeki
üdv basi2! egy art919 dugattyu,4db szivocsonk,16db lapka, rossz vs jo fötengely hajtokarokkal csapágyakkal,az olajszivattyu szivocsonkja a szürőházzal. a gyertyát már kivettem a hengerfejből, a leszakadt szelep pont azt találta el , a gyertya menete ok, szelepvezetők ok, 3db szelep meghajlott mint az u szeg .2db szivo 2db kipufogo szelep kell eddig, a hengert már honolják. lassan összecsorog a blokk. küld a mail cimemre az ajánlatot .csak tudd, olyan árat kérj ami reális, cigánykodni nem fogok, ha ki tudom fizetni megveszem,ha sok stexet kérsz érte akkor várnod kell most kináltak cserébe egy rf 400-at a kawáért most már csak az a kérdés mennyit virit a mocija mellé hogy cseréljünk . kawaszeki
Vidd el az enyém 1.1-be. Fiatalabb szebb, kevesebb km van benne. Tavaly csak 1 hónapot ment (külföldön voltam). Tudok rá hitelt is intézni. Tavasszal tlejes szervíz+ új hátsó gumi, mondjuk abban már van legalább 5000km...
Én Ferrodo-t vettem szintereset. Na az nagyon ott van. 2-3 fékezés után bemelegszik utánna hatalmasat fog. Igaz a tárcsa bánja. Egyébként a 3 dugattyús fékről írták tesztben nem olyan jó mint a 2dugós.
AP racingról dr vfr irta hogy neki nem jött be a goldfrenről meg igaz nem a zxembe volt de annyit tudnék megjegyezni róla, ha erős igénybevételnél én nyúlósnak éreztem. egyébként a régebbi superbikébe van egy teszt amiben elég sok fékbetétről irnak....sajna nem találom az újságaim...
ja persze úgy hogy az eggyik oldalon volt mindakettő elkopva...nézegettem a neten szint semmi nincs erről a márkárol, viszont aztmár tom hogy ez is versenyfékbetét.
Egyébként azért cseréltem le csak a betéteket mert iszonyatosan gyengusznak éreztem, a kétdugós úszónyergem sokkal jobban fogott mind ez. néztem a betéteket , mindegyik pár szépen egyenletesen volt lekopva , de míg az eggyik majdnem vason volt a másik szinte alig kopott. ?A dugók mindegyik nyeregben ugyanolyan könnyen mozogtak. Gondoltam talán ezért szarabb.
Annak a mocinak az árához hozzá kell még számolnod jó 150-et, mivel regadó aztán papirozás...stb...figyelj a papirokra, van a fórumnak olyan része ha jól látam ahol külföldről behozott mociknál mire kell figyelni. egyébként nem néz ki rosszul, viszont ha 650+kb150=800 és egy ilyen papirozósdiál hozzá kell venned azt hogy időbe fog telleni mire forgba helyezed.
Racing betét utcán nehezen éri el az üzemi hőfokot,és JOBBAN is kopik.Ha pedig nem elég meleg,akkor nem is fog rendesen.Utcára nem a legjobb választás!Mint a neve is mutatja,nem igazán az utcai körülményekhez lett kialakítva.Egy "sima" szinteres tökéletes,ha csak utcára kell!És az vagy 14 a két pár.
Papp Laci mondta nekem a napokban,hogy egy kilences kb. 60000-t megy el megbontás nélkül,ha végig NAGYON KEMÉNYEN volt ütve,és kb. százezret kibír egy átlagos használatnál hozzányúlás nélkül!Persze mindezek akkor igazak,ha az olajcserét és a légszűrőtisztítást betartják ahogy kell!
De lehet még válsztani 93körüli gépeket 24000km errel is.... én azt olvastam, hogy egy ilyen nagyobb mocinak birnija kell a 100e km ha "normálisan" van hajtva és az olaj előrtak szerint cserélve lesz benne.
Azaz nem kell gyűrűzni dugózni ,fúrni stb.. hanemcsak vezlánc meg szelepállítás stb...pl a rendőr mocik bmv -kbe már valamelyikbe 300e km van és mégis simán megy és olajcsere és szokásos beállításokon kívűl még nem volt semmi...
A puha fekbetet elvileg jobban fog, mert a surlodasi egyutthatoja a tarcsara nezva nagyobb, mint a kemeny fekbetete. Viszont a kemeny beteteknek a tarcsa harapo hatasa miatt lehet jobb a hatasa. A puha kimeli a tarcsat, de a lehet hogy tobb garnitura megy el belole, annyi ido alatt ami alatt a tarcsa elkopna a kemeny betettel, hogy az arukbol ket uj tarcsat lehetne venni. Egyaltalan nem egyertelmu, hogy melyik a jobb!
Egyebkent nem a dugattyuk szama, hanem a fofekhenger keresztmetszetenek es a munkahengerek ossz-keresztmetszetenek aranya hatarozza meg a fekero-attetelezest, ami a fektarcsa atmerojen keresztul (erokar) fejt ki fekezo nyomatekot. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tobb dugos fek kisebb kezerovel fejt ki nagyobb erot. Mivel tobb olaj is van benne es jobban vezeti a hot is - a nagyobb felulet miatt - jobban birja a gyilkolast. A 4 dugos Ninja fek azert (lehet) jobb a 6 dugosnal, mert a 4-es nagyobb tarcsara harap, mikozben a munkahengerek keresztmetszete hasonlo - hiszen a 4 dugosban ugyan kevesebb a munkahenger, de nagyobbak, mint a 6-osban.
Az igaz az lenne, ha a 6 dugos munkahenger haraphatna a 4 dugoshoz valo tarcsara, brutal betetekkel, fem fekcsovel. Vajon, ezt ossze lehetne hozni?