A C-D-E-F -ben nincs plusz lánc a vezláncon kívűl!
A B -ben a vezláncon kívűl van még egy lánc ami az önindító szabadonfutójával az olajpumpával és a kuplungkosárral van összekötve!Tehát indítózás közben ezen keresztül van meghajtva a főtengely!
amit esetleg keresel-lánc- az nem is lehet benne.lánc, amivel meghajt a főtengely vagy kuplung egy másik fontos mechanikus részt,de ezt durván értsd.a vezérműlánc az szerintem érthető mit tesz vesz, kuplung lánc, pl etz 125, de 250 nem,cbx 550-nél pl a főtengely adja át a kuplungnak a hajtást, betetted 1 be, a kuplungot kicsit ráengedted és a megfeszített láncnál élvezhetted a 16 szelep zenéjét.régi yamahák is ugyan így műxenek, a régi B kawánál a generátor a blokkon a hengersor mögött van és kívül, azaz kell egy hajtás neki a főtengelyről, vagy kuplungról.ezért is hívják generátorláncnak, és a kuplungról kapja a hajtást. a 98 tól gyártott C modellnél a generátor a főtengely végére került, tehát nincs másik lánc a vezérműláncon kívül a rendszerben, egy hibára hajlamos alkatrésszel kevesebb, de igy a főtengely nehezebben pörög fel a + tömeg miatt.
Hol olvastál primerláncról?
A tiédben a primer hajtás fogaskerékkel van megoldva!
Tudomásom szerint a tiédben csak egy lánc van az a vezérműlánc!
Mindjárt megnézem a service manualt!
A B típusban van lánc de az sem primer hanem ha jól emlékszem az olajpumpát hajtja! Azt is megnézem mindjárt!
Az enyémben van a kuplung mögött három tengely amit lánc köt össze, de a főtengely a hajtást fogaskerékkel adja át.
User manual: crankshaft / transmission
Lehet arra a láncra gondolnak.
Jóccakát