3.-ban már nem emelkedik kuplung nélkül, de kuplunggal 5.-ben is! Ha hatodikban leforgatja az órát gyári áttétellel-dobbal akkor nem lehet nagy gáz. Viszont pörgetni kell 7-8000-től indul csak meg igazán (2001-2002). A 99-esem úgy emlékszem alul nyomatékosabb volt, viszont végre nem ment annyit mint a mostani még sportdobbal sem. Ha egykerekezni akarsz előbb engedd vissza a gázt, és utána rántsd rá!
MIÉRT NEM VETTED MEG AZ ENYÉMET, EZ MEGY...
Más: szerintem a 6-os és a 9-es fejidom nem egyezik meg. Legalábbis nekem a 99-esnél nem volt rá jó a hatosé (kisebb volt).
-max fordulat: leszabályzás, tehát sacckb. 1500-al a pirosban, ahol ugyan nem ad már le pluszt, sőt, a teljesítménycsúcs a 1-2000-rel a piros előtt szokott lenni a sportgépeknél, de akkor is el kell odáig forognia
-sor4 motorokra max akkor jellemző a robbanékonyság adott fordulattól, ha hullámos a nyomatékgörbe (teljesítmény-lyuk), ezt pl. okozhatja karburálás, a vezérlés nagy fordulatra hangoltsága, yamaha exup-jához hasonló szelep nyitási tartománya. Mondjuk úgy, hogy a tartomány alsó harmadától határozottan tol egy sor4, félfordulattól erőteljessé válik, visszaváltás felejtős, fent meg üvölt és megy.
-alsó nyomaték határa 6. ban 2000-től (ZZ-R1100 alapjáraton is ment, akkori meglepetésemre, R1-el általában 1500 alatt (33km/h körül) visszaváltok inkább, mert ha meg kell álni, akkor marha nehéz visszajutni 1-esig), persze azt nem kell várni alapjáratnál, hogy letépje a fejed, de el kell indulnia egy ekkora motornak, aztán 3-4000-től már határozottá kell válnia.
-víznek nem kell melegednie: 70-85 fok utazóban, városi cammogásnál viszont szabad bekapcsolni a ventinek is
-végsebesség óra szerint kell, hogy 290 felett legyen, de lentebb írtak 300-at is, tehát 300 körül (280-at a 7R is tud óra szerint)
-durrogni nem kell, de bizonyos beállítások, buheranciák miatt előfordulhat (okozhatja rossz beállítás, vagy jól beállítva, de a szekunder levegőrendszer részbeni meghagyása; a dolog inkább nyitott kipuffal jellemző.
-zajok: ehhez botfülem van/nem volt még szar kawám
Jól beállított 9R ahogy leírták, ha nem is szükségszerűen áll kerékre, de marhára kell mennie. Én régi, 97-essel mentem anno, motorozás tekintetében állati élmény volt.
A sajátomról tudok nyilatkozni, másik 9-est még nem próbáltam. 1-esben nem nagyon merem telegázzal ütni, mert ha nem szabályoz le időben, akkor hátas (nem tudok egykerekezni), másodikban kitépi a kezem, 8 ezertől emeli az elejét, ez már kezelhetőbb, szabályzás előtt szépen leengedi, harmadikban szintén 8000 körül emel, de itt már csak tartja, nem jön fel holtpontra, negyedikben pedig szitál egy kicsit a kormány. Tovább nem tudom, nincs olyan út a közelben, ahol biztonságosan lehetne pöfögni
A tegnapi naptol kezdve en is ZX-9R tulajdonos vagyok. Fogok kepet feltolteni es meg sokminden mast is fogok tenni, pl. szetszedem a motort, atolvasom ennek a forumnak a muszaki kerdeseit. Mindezt azert mert az en megitelesem szerint az altalam vett motor nem megy ugy, ahogy kellene neki.
Akinek van ideje, kerem vazolja itt szoveges formaban, hogy kb. milyen menetdinamika varhato el, egy 2003-as 900-astol? Volt itt szo sokmindenrol, 3-ikban egykerek, stb (En pl. ilyet nem tapasztaltam).
Vazolnam mik erdekelnek:
- max fordulat
- hol robban igazan, mikortol kellene egykerekezzen es hanyadikban, es ezt milyen gaznal (hirtelen rarant, vagy szepen alatesz)
- milyen nyomatekrugalmassagnak kell lennie, mi az also nyomatek hatar
- kell e erezni bizonyos fordulatnal nagy rantast
- mennyire kell melegednie a viznek
- mi a vegsebesseg
- mikor kell durrogjon (es mikor nem szabad, hogy durrogjon)
- milyen zajokat kell halljak, mi normalis, mire kell figyelni
Magyaran erdekelne, hogy mik a jol beallitott Ninja tapasztalhato axiomai...?
Lesznek konkret kerdeseim is, de nem akarok senkit farasztani, sem hulyesegeket kerdezni, elobb atolvasom ezt a topicot vegig. Hetvegen lesz idom olvasgatni es a motort probalgatni is, de egy kis elozetes tisztanlatas jo lenne, orulnek neki.
Hi,
Köszi minden segítséget, ma ránézek az alapjárati levegőre, úgyis esőre áll...
Abból gondolom, hogy nem összetett baja van, hogy ha húzom neki, akkor hanyatt akar verni, még 3.-ban is, szóval nagyon megy (95kg vagyok). Ha megcibálom a fülét, utána dorombol, szépen megy, csak hidegindítás után csinálja, hogy sokáig hebeg. Még a gyertyára tudok gondolni, hogy túl magas lenne a hőértéke ? Nem is tudom milyen van benne, csak azt, hogy rohadt drága volt...
Na, majd jelzek, hogy csináltam-e valami értelmeset a levegővel, üdv, ...sörci
(egy kép Déváról)
Nem hiszem, hogy nálad is ez a probléma állna fennt, de nálam is ilyen volt a masina a membránok megfordítása előtt. Amiket leírtál kísértetiesen hasonlítanak a gépem korábbi viselkedéséhez.
Csak nálam előfordult hidegben, hogy még le is állt a motor. A többiek azt mondják (itt a fórumon) náluk a gumiharangban a légszűrő alatt nincsen szivacs, viszont nekem a szivacsra külön kitér a szervízkönyvem, hogy állapotát 6000-enként ellenőrizni kell, mivel ha tönkremegy az a motor egyenetlen,akadozott járását okozhatja. Amikor a szivacsot kicseréltem az akadozott alig akar csinálni valamit hidegen dolog megszűnt. Bár az igazi áttörést, amire később írtam, hogy szivató nélkül indul a membránok megfordításával sirekült elérni. Korábban a szerelők akiknek panaszkodtam a nálad is fellépő jelenséggel, mind nagyobb alapjárati fúvókákkal fűztek, tehát lehet nálad is lehetne ezek valamelyike a megoldás. A KAWASAKI kereskedésből a fúvókák megvásárlásakor viszot elküldtek, hogy várjam meg míg melegebb lessz az idő és minden rendben lesz.
Nem akarlak elkeseríteni, mert nem biztos, de én a nagy keresgélés közben vettme egy fejidomot amire azt modta a bontós, hogy 98-99-es zx6-ra való. Hazavittem és nem stimmeletek a csavarozási pontok, lámpaméret, indexbefoglalókeret, plexi, tehát minden arrébb volt 3-4mm-rel. Remélem te nem fogsz így járni. De ha 100€ itthon eladhatod 50000-ért.
Sikerült fejidomot szereznem,egy motoros kolléga segítségéval az ebay-ről!Igaz,hogy zx6r-é,de remélem az is ilyen!102euro,postaköltséggel 130.Akkor se 75000,mint itthon,és rajta van a légbeömlő müanyagja,és a plexi is!Ezuton is megköszönöm a közreműködését,és azt hiszem lámpát is igy fogok venni.Egyébként örülök,hogy a MOTOROSOK közé tartozhatom,és azoknak is köszönöm,akik az esés után azonnal körbeálltak,és segítettek...
Nos, én az alapjárati csavarokkal próbálkoznék, mert az nem igényel nagy belenyúlást: a karbik alján találhatók, elvileg a tank kisebb fokú emelésével hozzá(juk) lehet férni. Egy kis dúsítás itt szvsz segít abban, hogy ne csutkagázzal kelljen üzemmelegre/használhatóra melegítened. Kell hozzá egy bitkészlet keskeny (3-4 mm kb) feje, meg a toldószára, legalábbis a 7-esnél.
Jobban nem piszkálnék bele, főleg ha amúgy ill. nyáron jó volt!
Sziasztok,
Leslie, szerinted elég lenne az alapjárati levegőcsavart állítani, vagy fúvókázni kellene ? Egy állítás beleférne, az nem olyan nagy meló, csak jobban egyelőre nem nyúlok bele, nincs se helyem, se szerszámom igazán...
Engedd meg, hogy leendo Ninja-skent elsokent gratulaljak! Nekem meg nincs meg a motorom, de ha a nagy feher esoisten is ugy akarja akkor estere meg lesz! Hatalmas nagy lesz itt a Ninja allomany...
Helló.Nekm van 98-99 modelre fejidomom lámpástól ,az a helyzet hogy ki akarom cserélni 2000-resre azért keresek komplet fejidomot lámpával,beömlővel, plexivel.
A fejidom csak akkor eladó, ha valaki tud egy 1098-as duki elejet lámpástól. A teló fék, kerék, hátsó idom továbbra is eladó lehetőleg egyben. A duplabubis plexi nagyon király 180-200-ig nem kell bújkálni, pedig magas vagyok (185cm), mindenkinek javaslom. Egyébként én szineztem be. A kilencesnek (2001-2002) gyárilag vinni kell a 300-at óra szerint gyári dobbal (az enyém tudja), csak qva nagy a gumifogyás és 250 fölött zabál is. pl. Pest Debrecen 2 óra oda vissza: 12-15 literes fogyasztás (amúgy 6l 200-nál), plusz egy fél dunlop d207 hátsó guma. Keresek180-as hátsó gumit. A moci egyben nem érdekel senkit? ócsó:1150eFt
A tárcsákat nézd meg (nem ártana tudni a standard vastagságot - mármint a gyári új tól-ig méretet), ennyi km-rel nem lehet rajtuk különösebb kopás. Nomeg ezt a futást 2 tulaj simán produkálhatja 2-2 év alatt. Mindenesetre a kép alapján ígéretes példány!
Arra mindenképp figyelj, hogy a lelkesedésed ne nyomja el, ha valami olyat látsz a kiszemelt gépen ami zavar: utóbb rossz szájízzel ráülni sokkal szarabb, mintha valóban jó vásárt csinál az ember. (Hál Istennek nagymotorokkal még nem faragtam rá, de az első simsonommal és egy 80-as DT-vel anno nagyon csúful átejtettek.. :) )
Elképzelhető (inkább valószínű szvsz), hogy karburálási probléma: ha szegényebb benzinben a keverék, akkor a helyzet javul a motor melegedésével. A jelenséget azóta észleled amióta az idő hűvösebbre fordult: a levegő sűrűbb, többet szív be mint korábban. Az alapjárati fúvókán kívül mással nem próbálkoznék ebben az esetben.
Sziasztok,
Kb. 2 hónápja van meg a szerelmem, eddig szinte hiba nélkül (első defekt, a szelep elengedett, +felborult a kocsma előtt, csak ezren látták a sétálóutcán
Mikor vettem, azzal kezdtem, hogy gyertya-olaj csere, szinkron állítás, azután rögtön mentem vele vagy 1500 km-t Erdélyben. (Bucsin-tető kötelező program, 60 km szerpentin, tükör aszfalt, szinte forgalom nélkül, max 200 méter egyenes egyszerre). Átlagban 5 litert evett 100-ra, nem akartam elhinni. Azóta, hogy leginkább csak városban járok vele, és az idő is hűvösebb, kezdek felfigyelni egy dologra, ami nem tudom, hogy normális-e ? Azért gondolkodtam el a dolgon, mert az előbb írta egy cimbora, hogy szívató nélkül indul a gépe, és pár másodperc alatt simán jár a motor. Nos, nálam ez úgy működik, hogy teljes szivatóval, gáz nélkül indítom (csak így hajlandó, ha nem akarom 4000-en pörgetni), utána lassan engedem vissza a szivatót, és kb. elszívok egy cigit, mire elindulok. Ekkor 2-3 egység világít a műszeren (hőfok, 98-as a gép). A nagykönyv szerint megyek vele még vagy 5-10 km-t kényelmesen, gondolva, hogy most már mehetek vele, azonban a viselkedése olyan, mintha még teljesen hideg lenne. Ha erőltetem, megy, mint a disznó, de lassan nem lehet vele menni, rángat. Mérgemben megkínáltam 2-es 3-asban szabályzásig, utána olyan, mint a kisangyal. Hosszúranyúlt irományom kérdése a következő:
-Mitől lehet ez a jelenség, hogy hetente 2-szer meg kell égetnem, hogy lassan is szépen tudjak menni, ne dadogjon, amikor lámpától indulok el ? Klubtársamnak miért indul szivató nélkül szépen, és jár simán ? (vagyis, hogy nekem miért nem vajon ? )
Valószínű, hogy az idén már nem fogom szerelgetni, kihasználom még ezt a pár napot, amíg lehet élvezni a motorozást, de télen szeretném teljesen rendberakni a vasat, és pár ötlet jól jönne.
Üdv, sörci
MIÉRT NEM VETTED MEG AZ ENYÉMET, EZ MEGY...
Más: szerintem a 6-os és a 9-es fejidom nem egyezik meg. Legalábbis nekem a 99-esnél nem volt rá jó a hatosé (kisebb volt).