Miután egy "öreg" gépről van szó (8 szezonos), szezononként minimum 3000 km-t (10-15 tankolás évente) érdemes vélelmezni.. Ez mindössze 24000 km (én a gpz500-at 34000++ -al az órájában adtam el a 3. évében) , ha az órában ennyi van, akkor újszerű állapotot lehet elvárni (egy alapos tisztítás után mindenképp).
Műszakilag nem lehet elsorolni mire figyelj, mert szerintem nincs típushibája ezeknek a motoroknak (sem), hanem a használat módja, karbantartás igényessége a mérvadó. Erre pedig a tulajdonosok száma, ill. az aktuális tulajnál töltött idő és az illető által keltett benyomás enged következtetni. Tegyél szert olyan ismerősre, akinek sok tapasztalata van azzal az évjárattal/változattal és úgy menj megnézni.
Hát akkor marad a bontó,de akkor el kell kezdenem gyüjtögetni erősen,bár tavaszig még van idő,addig már ugyse nagyon sokat lehet motorozni.Üzemképes igy is,szerencsére semmi fontosabb része nem sérült,de éppen elég ez is!Azt hittem,egy százasból kijön,de ugy veszem észre,hogy hiu ábránd volt...
Figyelem a hirdetéseket is,itt is,máshol is,de azokra mindjárt lecsapnak,hiszen más is jár hasonló cipőben.Utángyártottról meg nem tudok,R1-hez,Hondához lenne,ehhez nem tudom miért nincs.Ha valaki mégis tud olyat aki csinál ilyeneket,akkor írja meg ide,sose tudni...
Nem kizárt, hogy a licit vége is nagy összeg (lesz), mert ha van kereslet, hiába 1 euro a cucc kikiáltási ára, licitálni fognak rá ezerrel - persze az utolsó nap és inkább a lejárat perceiben.
Regisztrálni kell és valószínűleg hitelkártya-számot is fog kérni az azonosításhoz, mivel külföldről e módszerrel a legegyszerűbb nekik ellenőrizni, hogy valóban a név birtokosa regisztrál-e.
Találtam fejidomot az ebay-en,csak nem tudom,hogy kell,lehet rá licitálni,mivel nem tudok németül.Azt se tudom,hogy kell e valamilyen regisztráció hozzá,mint mondjuk a vaterához.A szállítás talán még megoldható lenne,mert van ismerősöm,aki hetente megy ki németbe.Találtam itthon is idomot,lámpát is,de eszméletlen áron,idom kb 75ezer ft,lámpa 75-85ezerig!Ennyiért a fiatomhoz komplett alkatrészvámos autót kapok...
Én nem vagyok perfekt, tehát nem vagyok az embered (bár már vettem pár dolgot az ebay segítségével).
Mivel idomot keresel, itt egy link a kínálatukról (ill. annak egy részéről): ebay 9r idom
Különféle módon írva a típusjelzést esetleg olyan találatokat is megmutathat az ottani kereső, amit egyébként nem.
Postaköltségre számolj bőven, mivel ha veszel valamit, akkor biztosított küldeményként szeretnéd megkapni. Különben ott is tanulópénzzé válhat a befektetésed.
Én a helyedben megpróbálnám összeszedni a darabkákat.
Nekem is összetört a gép és tájékozatlanságom miatt vettem egy másik fejidomot, mikor a meglévő darabjait simán össze tudták volna heggeszteni. Mostanában fogom vinni a régit megcsináltatom
és javítva eladom.
Hát elég sok darab kitört belőle,és el se hoztam.Hívtam pár bontót,de nem igen van fejidom 2000 utánihoz.Azt hiszem,a lámpa sem lesz egyszerű,se olcsó,sajnos majdnem mindig ezek sérülnek először egy esetleges ütközéskor.
Kérdezném,hogy akad e itt olyan valaki,aki már vásárolt az ebay.de oldalról,ért hozzá,tud németül?Segítségét kérném,alkatrészbeszerzés ügyben.De csak olyan valakiét,aki perfekt ebben!
szia, Nekem pedig kellene a plexi, amennyiben nem csal a szemem es egy szinezetlen turaplexi (magasitott, fej-domboritott) van a kepen.
ugynezki 1 heten belul hozzajutok egy Ninjahoz, amin nem ilyen plexi van, hanem alacsonyabb es nem ilyen pupos. csak egy rovid probakort mentem vele eddig, de minden bizonnyal jol fog jonni egy magasitott plexi nekem.
mindenki: jol latom, hogy a seducertt altal feltett kepen egy gyaritol eltero turaplexi van? (ha igen, akkor a leendo enyem nyilvan a gyari)
Kérdezném,hogy bontva is eladó?Mennyiért adnád az első fejidomot,lámpát,meg ami ott van sallang?
Ma a demóra menet elcsúsztam a Hungárián,és kicsit leamortizáltam az elejét.Plexi nem kellene,csak a lámpa,fejidom,a légbeömlő müanyagja,meg ami van ott apróság.
Előre is köszi!
-eladó S.O.S nem törött kawa zx9r 2002-es komplett elej:teló, fékek, fém fékcső, kerék jó gumival féktárcsával, tengely, villahidak, sárvédő és a komplett hátsóidom lámpástó,l a legjobb ajánlatért. a cucc megnézhető, kipróbálható esetleg a komplett moci eladó ára alatt (1.150). Már megvan az MV hátsó egyűléses idom és a forditott elej. Ugyanitt pirrelli diablo corsa első guma szinte új 14000Ft. MV hátsó lámpát keresek! Tel.: 70/520-4856
Kezdek jobban összemelegedni a motorommal,és hát kezdek kicsit félni is...Ez egy vaddisznó!Kicsit jobban megtekerem a gázt,már veszi is fel az elejét,egyesben,kettesben is.Bár ezt is várja az ember 147 le-től!Na jó,semmi baj,csak azért írom le,hogy aki ilyent akar venni még több kedvet kapjon,akinek meg már van az vigyázzon!Mert ezzel nem lehet "lassan"menni...
Szutyok tekintetében szerintem semmit: a fórumban látott robbantott ábra alapján a szekunder járat a hengerfejben teljesen szeparált, szóval a víz max. a karbik felé vihette a szutykot. Szivacsot kidobnám, erboxot pucolnám és dolgavégzett módon elfelejteném az ügyet. Ha maximalista vagy, porlasztósor tisztítás + ha már levetted, bowdenkenés (gázét) és a szívotorok átnézése, ha esetleg szivacs jutott oda de tovább nem ment egy része, akkor kitörölni.
Kicsit örülök, hogy jófele (is) tippeltem, no és annak, hogy nem hengerfejtömítéses a géped. Vizet figyeld, esetleg privben küldd el ha az is rendben.
A prolongnak van egy fast-fuel nevezetü benzin adaléka ami állítólag a lerakódást kormot segít eltávolítani és tisztit.Én használtam rosszab nem lett a motor háromezer párszáz jó magyar forint volt.Ha gondolod próbáld ki.
Na, a korábban említett "berepülés" eredményei:
Motor pöccre indul szivató nélkül. Motor egyenletesen, INGADOZÁS nélkül jár.
Elindulás nem 6000 es fordulatszámon, hanem max 4000-en.
Alacsony fordulaton háromszor erősebb, magas fordulaton 10000-felett mintha nyertem volna 5-8 lóerőt.
A nyomatékgörbém nem 13000 körül törik, hanem sokkal feljebb.
És ami a legfontosabb, hogy amióta megvan, először nyújtja a teljes megbízhatóság élményét.
Egyszóval mintha kicserélték volna a blokkomat tehát: TÖKÉLETES.
Most, hogy ezen túlvagyok kíváncsi lennék a véleményetekre mit kellene tennem, hogy a belélegzett szutykot a motorból maradéktalanul eltüntessem.
Arra szolgált, hogy... szerintem aki megfordította, egyszerűen elfelejtette hogy volt benne mielőtt kivette ;)
A tapasztalataid alapján ez kondenzvíz is lehet. Húzzad neki ami kifér, akkor elpárolog (saját felelősségre) ;)
Erről annyit, hogy anno a simson enduro típ. aszfaltmarógépem a szabadban volt tárolva. Némi állás után előkaptam, hogy én most jó elmegyek motorozni. Nem indul, hiába rugdosom.. Gyertya ki, nézzük van-e szikra.. Szikra volt, meg hozzá egy kisebb vízoszlop jött ki az égéstérből a gyertyanyíláson.. Akkor nem mosolyogtam, ott határoztam el, hogy többet télen nem szerelek kint (hidegben a lefagyott kézre folyt benzin *hűsítő* párolgása)
No, örültem! ;)
Na, ez már biztató Akkor már csak egy alapos koromtalanítást kell végezni Írd majd le mire jutottál a "berepülésen". Magasfordulaton is helyreállt a rend? Meg ilyesmik
Műszakilag nem lehet elsorolni mire figyelj, mert szerintem nincs típushibája ezeknek a motoroknak (sem), hanem a használat módja, karbantartás igényessége a mérvadó. Erre pedig a tulajdonosok száma, ill. az aktuális tulajnál töltött idő és az illető által keltett benyomás enged következtetni. Tegyél szert olyan ismerősre, akinek sok tapasztalata van azzal az évjárattal/változattal és úgy menj megnézni.