Ahogy a 9R-en, úgy a 7R-en is köze van a légszűrőházhoz a kartergáz-kivezetésnek.
Ennek oka dióhéjban: a karter(gáz) túlnyomása akadályozza a lefelé tartó dugattyúkat, ami ront a teljesítményen. Kiküszöbölendő ezt, egy membrán(erre nem esküdnék, de ostoba dolog lenne, ha nem volna egyirányúsítva, tehát 99% hogy van membrán is) és egy cső segítségével rákötik a kartert egy olyan valamire (airbox jelen esetben), ahol vákuum van.
Az, hogy valamennyi olaj(osodás) megjelenik a légszűrőházban, normális (az én motorom ettől függetlenül nem csippent a ~ 5-6000-ként cserélt olajmennyiségből). Ha viszont olajfogyás van, úgy a legszerencsésebb esetben lehet talán oka a membrán hibája (sajnos sokkal valószínűbb a kevésbé gondos tulaj(ok) okán kialakult kopás).
Ami a hengerfejben lévő levegőrendszert illeti, azzal legfeljebb az lehet probléma, hogy némely típusnál a karburátorok szellőzőcsöve rá van kötve (az airbox szűrt levegőjű része helyett), ezáltal a karbik úszóháza nem ugyanolyan légnyomásnak/vákuumnak van kitéve mint a szívótorok, ezáltal nem lehet tökéletesen beállítani a karburálást (a szívótorokba az airbox nyomása, ill. a motor szívóhatása kerül, míg az úszóházba a szekunder rendszer szelepe által megváltoztatott egyéb; airboxba kötve az úszóház-szellőzést nagyságrendekkel csökkenhet a karbik főfúvóka-méret igénye).
A szekunder rendszer két csöve összetoldható egy közdarabbal, ekkor a membránok a hengerfejben egy idő után elkezdenek koszolódni. Meg is lehet hagyni a szelepet, de ha ez az úszóház lekötése mellett történik, mocskosokat tud durrogni gázelvételkor egy nyitott csövön (este meg öltögeti a kék nyelvét is) :)
Meg csak leendo Ninjaskent elore is koszonom a sok muszaki segitseget, mar most elore be vagyok szarva, ha hozza kell nyulni. : ] Frankon ossze van zsufolva (mint minden motor). A plusz levego rendszer sok autobol is ismert, pl. az en Fordomban is van. Mi utanegetonek hivjuk. Az en szelektiv olvasasom egy dolog, de a Tied azt jelenti, hogy gyakorlatilag meg egyel tobb ismert hiba lehet a Ninjaban.... De nem baj az enyem egy 2003-as Ninja lesz, 16.000km-el. Csak nincs semmi baja. . Majd en szethajtom...
Sziasztok
kilencfan
Tőled kérdezném,hogy a motorodon levő kormánymagasítót(remélem jól láttam),hol lehet kapni,és kell e a fejidomon valamit módosítani,hogy elforduljon vele rendesen a kormány?Ja,meg az árát is megírhatnád...
Na várjunk. Én egész végig a kartercsőről brekegtem (meg előtte a szelektív olvasásról ). De most olvasom, hogy te a szelepfedélről (vezérlés) és az abból kijövő két vezetékről meg gumiharangról beszélsz. Na az a bizbasz a szekunderlevegő-rendszer és tartozékai. Aminek elvileg az a szerepe, hogy egy vákumszelepen keresztül a kipufogógázhoz plusszba levegőt adagol, ezáltal elősegíti a jobb emissziójú kipuffgáz keletkezését. Ezt a rendszert minden különösebb következmény nélkül le lehet kötni (csak le kell "dugózni" a 4 db csövecske helyét a szelepfedél alatt, illetve kivül a maradék 2-t)). Szóval ha tényleg kehes, nyugodtan mehet a levesbe. DE ez nem okozhatja az olajosodást a légszűrőházban. Mivel ez a rendszer a légszűrőn áthaladó levegőt pumpálja a kipuffcsatornákba. Tehát visszafele nem jöhet rajta semmi, főleg nem olaj. Az csak a kartercsövön keresztül kaphatja a lecsapodó olajpára által.
Autókra értve, de motorra is igaz: "A dugattyúgyûrûk mentén kialakuló olajfogyasztást jóval költségesebb orvosolni. A motor szétszerelése nélkül megfelelõ mérõmûszerekkel (kompressziómérés) állapítható meg. Házilag is tudunk azonban következtetni: Elõször is vizsgáljuk meg, milyen mértékû a kartergáz a motorban. A járó motor olajfeltöltõ nyílását lecsavarva vagy a kartergázt visszavezetõ csövet lehúzva (ez megy a légszûrõre) meggyõzõdhetõnk a dugattyúgyûrûk tömítetlenségének mértékérõl. Ha erõs a kartergáz-képzõdés, úgy a betöltõ nyíláson keresztül kiáramló gázok nem kevés olajködöt is hoznak magukkal - ez már a kopott dugattyúk-gyûrûk jele lehet. A szelepszárak és dugattyúgyûrûk tömítetlensége egyaránt a motor káros emissziójának megnövekedését idézi elõ, tehát egy zöldkártya-mérés is segíthet a diagnosztikában."
1- szekunderlevegő bemenőnyílás(nekem már nincsen)
2- kartercső
Egy megbizható szerelő megskubízhatná a gépet. Biztos van a közelben aki a haverok gépét is bűvöli. Legalább kompressziót kellene méretni a hengerekbe. Az már sokmindent elárulhat. Lehet csak egy henger defektes pl. Közeleg a tél lesz rá idő, tavasszal meg go go go
Végre egy hozzáértő ember!
A legnagyobb bajom, hogy bizony a teljesítményen is érzem.
12000 felett érezni, hogy néha nem megfelelő az ütem. Mintha megcsúszna a kupplung egy pillanatra.
Gondolom ilyenkor fúj mellé.
Különben az enyémben 42000 van, az olajosodást kb. 2000 km-rel ezelőtt vettem észre.
Elvileg szervízkönyves, de amiket észrevettem a motoron miután megvettem.
Mondjuk jelen esetben pont egy ZX-6-osról van szó. Szóval nem nyert Kicsit szelektíven teccik olvasni Ebben az esetben sem a moci a bűnös, hanem az előző tulaj(ok) hozzáállása. Mert, ha van 80-100000 km a gépben, akkor azt mondom már belefér, de valószínűleg ettől még messze van. Az előttem szólók már vázolták a többit.
zdobrotka
Annyiból vagy "szerencsés", hogy a géped még vashengeres és nem Nikasil-os. Fel lehet furatni. De az sem két forint, akármilyen utángyártott dugókat is raksz bele. Érdemes próbálkozni csak gyűrűzéssel? A legolcsóbb megoldás, ha a kartercsövet lekötöd a légszűrőházról és kivezeted a "szabadba". Nem egy greenpeace megoldás, de sok-sok liter olajat tudsz venni egy motorgenerál árából. Jamakkák többet is megkajolnak oszt mégis mennek Mondjuk a te esetedben nem a kipuffon távozik, hanem a karterből dolgozza ki a felesleget. 1dl/1000km olajfogyi az nem egy vészes dolog még. Ha a teljesítményen nem lehet észrevenni, akkor hagyni kell a francba. Vagy megbarátkozol a gondolattal és túladsz a gépen. (És veszel egy ZX-9-et ) Pedig a kép alapján eléggé fáinnak néz ki.
Én azt mondom hogy egy használt speed motornál mindíg van esély hogy van valami rejtett hiba.Aki fél ettöl annak újat kell venni.Sajna mindent nem lehet kivédeni.A tipus hibák sem biztos hogy mindegyik motornál kijönnek.Az előélet is fontos ki hogy használta, hiába szép kívülről ha a torka véres.
Amikor kerdeztem, hogy a ZX-9R-eknel mire kell figyelni, mik a jellemzo hibak, akkor mindenki csendben volt. Azota kiderult, hogy itt-ott jon a kartergaz, mahol olaj, egy ket decit megeszik es neha a valto is vegleg megadja magat.... Kezdek beszarni, pedig mar lefoglaloztam eegy Ninjat....
Akkor nekem a szelepgyűrűk vannak elkopva, mivel tudom, hogy sok a kartergáz és tudom, hogy ezt a vezérműház felöl nyomja fel. A vezérműházból kijön két cső bele egy fémöntvénybe és ezen van egy gumiharang. Ebben van egy henger alakú szivacs, ami nekem rendszeresen szétmálik és a harangot is volt már, hogy ledobta a gép amikor kihúztam. Na de most kezdek csak rosszul lenni. Vajon mibe kerül ezt megcsináltatni.
Mindenesetre köszönöm a választ.
Nem tom mit látsz a bal sarokban, de az nem olaj Még sosem kellett utántöltenem egy ml-t sem és remélem sokáig megtartja jó szokását Ez simán a ragacsos légszűrőfolyadék, benne por, légy, szöszmösz stb.
Szerintem a te géped visszadolgozik a kartercsövön a légszűrőházba és mivel a mocidon a sztender a bal oldalon van, értelemszerűen a bal sarokban gyülik össze a lecsó az állásban. Általában túl magas olajszint esetén szokott ilyesmi előfordulni, persze kopott motornál is ez a helyzet. Sok a kartergáz és megcumiztatja a légszűrőbetétet Máshogy nem kerülhet olaj a légszűrőbe.
A légszűrős hozzászólasodnál van a második kép, amin lárni, hogy a blokkod a bal sarokban olajjal itatja a légszűrőbetétet.
Érdeklődnék, hogy a mocidon utánamentél már mi okozza ezt?
Az enyémben is jelentkezik ez a dolog csak hozzá még egy 2000 km alatti 2 dl-es olajfogyasztás is.
Ha kiveszem a betétet és a bal oldalon összeszorítom elkezd belőle szivárogni az olaj.
Csakis a bal sarokban.
Szerintem ha rendesen megszorongatnám akár fél deci is lenne.
A te gépeden is ezt a csordogálást lehet látni.
Hmm....., szoval a valto amolyan "Kawasakis". Nem jo hir. Remelem nekem osszejon es nem lesz vele gond. Drukkoljatok, mert a Z forumon mar osztottam az eszt, oda nem mehetek vissza.
Szia.
Én zx6r-t cseréltem 9-esre. "98-as 35000 km óra szerint. Nagyon teccik . Igaz eddig csak 1500 km-t tudtam vele menni, aztán a váltó megadta magát. Használt bontott, ha lenne, 250 euro lenne. Az új fogaskerék pár szintén. De nagyon élvezetes vele a motorozás.
Szia
Nekem is ilyen van,bár komolyabb tapasztalatom még nincs vele,örülök,hogy ezt választottam!Kényelmes,nagyon jól megy,csupa jót tudok csak mondani,de ezt már előttem sokan megtették...
Szerintem ne sokat gondolkodj rajta,ha találsz egy szép példányt,árban is megfelel,csapj le rá!Én sikert arattam vele az ismerősök körében,mindenkinek tetszett!
Remélem nemsokára üdvözölhetünk itt,mint zx tulajt!
Ennek oka dióhéjban: a karter(gáz) túlnyomása akadályozza a lefelé tartó dugattyúkat, ami ront a teljesítményen. Kiküszöbölendő ezt, egy membrán(erre nem esküdnék, de ostoba dolog lenne, ha nem volna egyirányúsítva, tehát 99% hogy van membrán is) és egy cső segítségével rákötik a kartert egy olyan valamire (airbox jelen esetben), ahol vákuum van.
Az, hogy valamennyi olaj(osodás) megjelenik a légszűrőházban, normális (az én motorom ettől függetlenül nem csippent a ~ 5-6000-ként cserélt olajmennyiségből). Ha viszont olajfogyás van, úgy a legszerencsésebb esetben lehet talán oka a membrán hibája (sajnos sokkal valószínűbb a kevésbé gondos tulaj(ok) okán kialakult kopás).
Ami a hengerfejben lévő levegőrendszert illeti, azzal legfeljebb az lehet probléma, hogy némely típusnál a karburátorok szellőzőcsöve rá van kötve (az airbox szűrt levegőjű része helyett), ezáltal a karbik úszóháza nem ugyanolyan légnyomásnak/vákuumnak van kitéve mint a szívótorok, ezáltal nem lehet tökéletesen beállítani a karburálást (a szívótorokba az airbox nyomása, ill. a motor szívóhatása kerül, míg az úszóházba a szekunder rendszer szelepe által megváltoztatott egyéb; airboxba kötve az úszóház-szellőzést nagyságrendekkel csökkenhet a karbik főfúvóka-méret igénye).
A szekunder rendszer két csöve összetoldható egy közdarabbal, ekkor a membránok a hengerfejben egy idő után elkezdenek koszolódni. Meg is lehet hagyni a szelepet, de ha ez az úszóház lekötése mellett történik, mocskosokat tud durrogni gázelvételkor egy nyitott csövön (este meg öltögeti a kék nyelvét is) :)