Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ami rögtön feltűnt a membránok megfordítása után:
Először nagyon furcsa volt. Azt hittem mindjárt felrobban a blokkom. Vagy legalábbis kiszakad a helyéről. Először le akartam állítani.
Szivató nélkül indul a motor, a szivató teljes kihúzására nem lefullad, hanem felpörög.
Kevés járatás után 10-15 mp beállt normálisan és finoman egyenletesen jár. Már ezt is csodaszámba kell vennem. A gázkar meghúzására a meleg motor azonnal reagál, eddig ehhez képes csak komótosan vándorolt. Fordulatszám esés is begyorsult. Ami a legfeltünőbb, hogy alacsony fordulaton is van ereje.
Ezenkívül a kipufogódbomon lévő lyukból egy kissebb tócsányi vizet csöpögtetett ki. Ilyen sem volt még.
Holnap tudom csak igazából kipróbálni.
Engem az egészben még mindig az zavarna legjobban (még, ha fordítva is volt bekötve a system), hogy a francba kerülhet oda egyáltalán víz/olaj ilyen mennyiségben?
Na srácok az eredmény.
Leslivel való telefonos értekezésem után rá kellett jönnöm, hogy a membránok épek és egészségesek, viszont fordítva vannak behelyezve. Tehát állásuk szerint felfele engedték a szart, lefele nem engedték a levegőt. Köszönöm a segítségnyújtást.

Már csak egy kérdésem lenne. Mivel ezek leszedésével nem válik semmi elérhetővé erős a gyanúm, hogy nem véletlenül lettek megfordítva visszahelyezve.... Vajon minek az elrejtésére szolgálhattak?
Üdv miden motorosnak.
Nagy problémám volna, amiben jó lenne,ha tudnátok segiteni!
Egyik barátomat lerúgta magárol a ZX-9R-je,(98-as) és rommá tört a bal oldali deknije.
Van valakinek ötlete honnan tudnék szerezni ilyet?
Ahány bontóról tudtam annyit hivtam,de sehol nem tudtak segiteni.
Köszönöm
Elérhetőség küldve lesz.
Ettől függetlenül:
1. Szedd le a két gumicsővel a haranghoz csatlakozó kupakot (ezek alatt membrános betét kell, hogy legyen), ellenőrizd az állapotokat, ha kell, tisztíts!
2. Ha van hely és lehetőséged, plusz csővel és 2-3 dl-es hőt valamelyest tűrő *tartály* segítségével csinálj egy gyűjtőtartályt a szekunderből az airboxra csatlakozó cső és az airbox közé. (ezzel látni fogod a víz mennyiségét, plusz figyelve a hűtővíz tartályát is, következtetni tudsz a víz eredetére) Tehát: mindkét cső a tartály tetejére csatlakozna, így a nehéz folyadék lent marad, a /szűrt/ levegő viszont tud áramlani továbbra is.
Köszönöm a válaszokat, sokat segítettetek a dologban, sok félelmem a dologgal kapcsolatban elszállt.
Azért még nem vagyok nyugodt.
Leslie, ha tényleg megtennéd, hogy ránézel az nagy segítség lenne.
Az én szekértelmem és kulcsaim a motor további bontásához a fényképek végén megállt.
Nem tudom mennyire akarod lebontani, de ha ennél jobban akkor szerszámokra is szükségünk lesz.
Az e-mail címem: zoltan.dobrotka@freudenberg.de Küld el a számodat és felhívlak.

Kilencfan,a blokk kép is fontos volt! Köszönöm!
Mindent a használat módja dönt el: motoroknál az olajfürdős kuplung mocska _is_ "ken", tehát egy hanyag/tudatlan/nem rendeltetésszerűen használó gazda negyedelheti az élettartamot, hiába megbízható amúgy egy típus.
Tudni kell mióta tulaj az illető, hány kilométerrel vette (és ha elegendőt volt nála egy szelephézag-állításhoz -ennek periódusa a gépkönyvben/szervizkönyben és egynémely itteni tulaj fejében- akkor rákérdezni), mennyinként cserél olajat és milyen van benne, milyen olajszűrő, stb. A kérdések lényege az eladó reakciója rájuk. Ebből talán sejtheted, fejfájós időszaknak, vagy felhőtlen(ebb)nek nézel elébe..

Na, elég mán belőlem.
A karbikat csak most nézem... Ez nagyon gáz első ránézésre, meglehetősen vizes... A 7-esen egy csepp víz nincs ott, és olaj is alig, nemhogy olajsárga legyen a karbitorok..
Nem akarlak ijesztgetni, meg azt is írtad, hogy mostanság már nem eltünteti, hanem *visszatermeli* a vizet a géped, de..: a szekunderből nemigen jöhetne fel pára, még akkor se, ha a kipuffban sok kondenzálódna, hiszen ott a hő, a dob felé tessékelés a kipugáz által és a membrán, aminek nem szabadna abból az irányból átengednie semmit. A másik -csak gondolat- az, hogy a víz a karterből párolog fel (alacsonyabb a forráspontja mint az olajé) és kondenzálódik, de akkor azt látnod kéne az olajon is (mármint hogy trutymós).

Elsősorban a víz forrását *kell* megtalálni, mert annak a hűtőrendszeren kívül nagyon nincs keresnivalója.

(Nem szeretnék könnyelmű ígéretet tenni, de ha gondolod és időm is engedi a hétvégén, megnézem szívesen, legfeljebb ketten vakarjuk a fejünk közben/utána.)
No és az én szekunder "harangomban" nem volt szivacs, persze ez nem zárja ki hogy az előző tulajok vették ki (bár akkor minek hagyták fent bekötve?). Azt zárójelben jegyezném meg, hogy a blokk tetején csücsülve bírnia kell a csere-szivacsodnak a hőt, és az is lehet, hogy eltömte a harangot (ha túl nagyot vágtál). Én elhagynám, persze miután leszedtem a két kupakot és meggyőződtem a membránok meglétéről, ill. működőképességéről, mivel a szűrő utáni levegőt tök felesleges szivaccsal is szűrni.
Te, az enyém nem lyukas (ez a fémakármi). Kéred? :)
Igen, ezexerint a hengerek elvileg rendben vannak, mert a képeid alapján egyértelmű, hogy valami oknál fogva a szekunderrendszer felöl szipkázza be az olajos vizet. Valami tömítés lehet defektes, ahonnan vékonyan átszivárog a hűtővíz. Más nagyon nem lehet. Le kéne kapni a szelepfedelet/ hengerfejet és utána járni a dolognak, mert hiába dugózod le a szekundert attól még a gixi megmarad a hengerfejben.
Felreertitek, en nem parazom. Csak megjegyeztem (leginkabb viccbol), hogy elobb is szoba johettek volna ezek a "remhirek". Az altalanos ismereteim szerint, a ZX-9R nagyon jo motor es bizom benne, hogy az en gepem is igazolja majd ezt. A haveri korben 1db 954-es van, arra sem lehet semmi rosszat mondani. Szamomra megsem felelt meg ket szemelyes okbol: 1. tul kicsi, nagyon nehezen ferek rajta (a Ninja se valami nagy, de nagyobb azert). 2. a tul draga, nem tellene ra.

Annak viszont nagyon orulok, hogy eddig itt a ZX-9R forumon talalkoztam a legmagasabb muszaki hozzaertessel a motorosok reszerol, ami az en szememben nagy ertek. Nekem ez lesz az elso sportmotorom es a 3. sportmotor amin eletemben egyaltalan ultem. Mivel semmilyen sportmotor tapapsztalatom nincs, asszem joggal szoritkozom a muszaki megbizhatosagra, mint elvart "kvalitasra" az uj motorom reszerol. Ez az egyetlen kerdes, amit minden tapasztalat nelkul merlegre tehetek.

Rovid hetek kerdese es minden kiderul, drukkoljatok! : ]
Jaja, ez inkább olajos víz, mint vizes olaj
Nem tudom hol lehet kapni én már ezzel vettem a motort. Ez egy DPM (De Pretto Moto) Race termék. kb 3 centit emel a csutkákon max, és talán 4 fokozatban lehet állítani. Ez most maxon van, de nem kell hozzá semmit sem farigcsálni, egy kicsit szűkösebb a hely a kezednek, ha teljesen alászeded. Ilyenkor érdemes egy cseppet kintebb fogni a markolatot. A ZX-7-nek gyári kormánnyal is kb ez a helyzet, szóval nem vészes.
Ha ennyire parázol a Kawától, akkor miért nem vettél egy 954-et? Azzal sosem lehet gond, nem
Abban a szokokutbol feltunoen sok viz is jon, nem csak olajgoz.... Legalabbis en igy latom.
Gondolom ez lessz a hibás alkatrész.
Első képen látható, hol van a szökőkút.
A többit pedig biztosan be tudjátok azonosítani.
Megnéztem a kartergázt az előzőekben leírt módon és se nem füstöl, se nem sok, se nem büdös.
Tehát a hengerek elvileg rendben?!
Akkor a képek:
Én nagyjából ott elvesztem a fonalat, hogy el nem tudom képzelni mit keres ott egy szivacs... (ha valóban ott van ahol gondolom). Szerencsés volna, ha tudnál küldeni pár képet a nevezett alkatrészről (hol helyezkedik el + közelebbit) e-mailben (szlaszlo77@freemail.hu), szaki ugyan nem vagyok, de a 7-esen tisztítottam már párszor légszűrőt (is), legalább össze tudnám hasonlítani az enyémen látottakkal.

Amúgy szerintem a szekunder az airbox szűrt feléből _veszi_ a levegőt, tehát ha oda _fújta_ , valami gebasz van a membrán(okk)al a hengerfejen található fémkupakok (amikből gumicsővel csatlakozik a szekunder rendszerhez) alatt. Ez esetben feltétlen ki kell kötni a rendszert - legalábbis az airboxból / ledugózni, mert a szűrt oldara kerülő szemét -pláne ha olvadékony műanyag- nagyon egészségtelen lehet a blokk számára ha belélegzi..(!)
Boccs, hogy velem van tele a 9-es fórum.
Ha már végre sikerült olyan embereket találnom akik értik is miről beszélnek, csak a tisztánlátás kedvéért leírom a jelenséget.
Tehát a motor egyszer csak kb 6000-km-rel ezelőtt elkezdett rángatózni.
Elvittem szervízbe, a gumiharangba lévő szivacsból kicsavartak egy valag vizet.
Jókat mulattunk rajta, hogy majd eladjuk afrikában, stb.
Utána jó volt a canga, majd 1500 km-múlva megint rángatózik.
A szivacs ekkorra teljesen összeomlott, cafatokká ment és a légszűrő házam a már szűrt oldalon tele lett pici porszerű szivacsdarabkákkal. Elmentem boltba, azt mondták sima légszűrőszivacs jó bele.
Meg is vettem, kivágtam, feltekertem, így lett henger alakú, bele a harangba, jó is volt ismét 1000 km-re.
Akkor volt egyszer, hogy kihuzattam a dolgot és ledogta a harangot.
Aztán érzem, hogy a motor nem megy, meg fulladozik, alapjárat inog össze vissza. Harang le, a szivacsot látom, hogy a légszűrőház felé elindult fel a csövön(olyan volt mint a klu-klux klánosok sapkája, tehát ék alakú(de csak a csü belsejében). Ekkor vágtam új szivacsot, úgy tettem bele, hogy a közepén egy tisztes lyuk legyen.
Ekkor volt az olaj légszűrő olajszűrő stb. cserém. a motor így ment elég sokat 1000-km szedem szét megnézni és látom, hopgy az új légszűrőm bal sarka olajos. Ez van, mondom megy tehát nem tudom.
Aztán jött a legutúbbi amit észtevettem, hogy a motor mintha kifogyna a benzin megállt alattam. Gyújtás le-vissza, motor pöccre indul . Gyerünk haza, a légszűrőt mindent le, minden oké, csak a szűrő kicsit olajos. Nem értem a dolgot, használom a gépet, egyszer csak észreveszem, hogy az olajcsere óta, ez már 3000. km hiányzik 2 és fél dl. olaj.
Ezekmellett pedig a hűtő kiegyenlítő tartályból egyszer eltünik aztán megint megjelenik 1-1,5dl víz.
Na ekkor kezdtem el nyomozni.Aztán írtam ide.
Ha már végre sikerült olyan embereket találnom akik értik is miről beszélnek, csak a tisztánlátás kedvéért leírom a jelenséget.
Tehát a motor egyszer csak kb 6000-km-rel ezelőtt elkezdett rángatózni.
Elvittem szervízbe, a gumiharangba lévő szivacsból kicsavartak egy valag vizet.
Jókat mulattunk rajta, hogy majd eladjuk afrikában, stb.
Utána jó volt a canga, majd 1500 km-múlva megint rángatózik.
A szivacs ekkorra teljesen összeomlott, cafatokká ment és a légszűrő házam a már szűrt oldalon tele lett pici porszerű szivacsdarabkákkal. Elmentem boltba, azt mondták sima légszűrőszivacs jó bele.
Meg is vettem, kivágtam, feltekertem, így lett henger alakú, bele a harangba, jó is volt ismét 1000 km-re.
Akkor volt egyszer, hogy kihuzattam a dolgot és ledogta a harangot.
Aztán érzem, hogy a motor nem megy, meg fulladozik, alapjárat inog össze vissza. Harang le, a szivacsot látom, hogy a légszűrőház felé elindult fel a csövön(olyan volt mint a klu-klux klánosok sapkája, tehát ék alakú(de csak a csü belsejében). Ekkor vágtam új szivacsot, úgy tettem bele, hogy a közepén egy tisztes lyuk legyen.
Ekkor volt az olaj légszűrő olajszűrő stb. cserém. a motor így ment elég sokat 1000-km szedem szét megnézni és látom, hopgy az új légszűrőm bal sarka olajos. Ez van, mondom megy tehát nem tudom.
Aztán jött a legutúbbi amit észtevettem, hogy a motor mintha kifogyna a benzin megállt alattam. Gyújtás le-vissza, motor pöccre indul . Gyerünk haza, a légszűrőt mindent le, minden oké, csak a szűrő kicsit olajos. Nem értem a dolgot, használom a gépet, egyszer csak észreveszem, hogy az olajcsere óta, ez már 3000. km hiányzik 2 és fél dl. olaj.
Ezekmellett pedig a hűtő kiegyenlítő tartályból egyszer eltünik aztán megint megjelenik 1-1,5dl víz.
Na ekkor kezdtem el nyomozni.Aztán írtam ide.
Egyetértek, ill. hozzáteszem a kompressziómérés mellé, hogy veszteségméréssel még komolyabban megállapíthatják a motor állapotát (meg az elosonó levegő elárulja, hol szökik, azaz hol a kopás). Szelepeknél nem szökhet el, mert ha igen, az is baj, dugattyúnál 4-5% vagy kevesebb a jó.

(szelepszár-szimmering: Anno simsonos koromban voltam egy karasnás találkozón, ott mondta a szpíker az egyik csávónak miután agyon(le)szabályoztatta a motorját, hogy mehet majd a karasnába szelepszár-szemmeringeket venni... :) )