Helló Fiúk!
Már most szólok ,hogy április közepe felé szervezek egy egész napos motoros programot az EURORING-re sok-sok érdekes progival :))
és nagyon kedvező árú részvételi díjjal !
Remélem minél többen el tudtok majd jönni csapatni egyet!
Én meg véletlenül éppenséggel hengerfejet javítok,szelep köszörülök,illesztek és csontra zárni fog és még a sík is sík lesz.
ha esetleg valakit érdekel.
Egyébként ha a szelepek nem zárnak, attól még nem biztos hogy hengerfejes. Hengerfejes akkor lenne, ha a tömítés szar lenne és átfújna. Rosszabb esetben gátrepedés stb. Ha szelepes, az lehet egyszerűbben korrigálható, bár ha elfogytak a szelepek, akkor csere, az meg nem olcsó. Viszont nekem van egy szerelőm, aki kawasaki specialista, itt Székesfehérváron, lehet hogy ő ránézésre is többet tudna mondani erről. Nekem ő csinálta a hengerfejet, ő cserélt szelepeket stb. Vágja a témát. Ha érdekel hozd el ide, lehet hogy olcsóbban megúszod.
Elég nagy dilemma. Hibás blokkal ne tedd fel, mert ezeket amúgy sem nagyon lehet eladni árában, ha jók. Hibásan szart se kapsz érte, maximum elkezdheted alkatrészenként kiárulni, amivel meg az a baj, hogy nem nagyon keresik már ezek alkatrészeit, mert amúgy sincs túl sok belőle. Komplett blokkot 100-150 alatt nem igen kapsz bele. Én keresnék egy töröttet kis pénzért, aztán átakasztanám a hengerfejét, aztán az ép cuccokat meg megtartanám tartaléknak. Az a baj a 91-es J szériával, hogy megegyezik a hengerfeje a 94-97-ig ZX9R-ével, ami meg hengerfejesedett és elhordták hozzá anno az összeset a bontókból.
Van egy zxr750-em, 91-es. 2013 nyarára akartam megcsináltatni, de nemjött össze, kapott új szimeringeket, blokk tömítéseket, váltót, új olajat, 4 új gyertyát, új láncszettet, benzinpumpát, meg az isten tudja, hogy mit. A vége azlett az egésznek, hogy a szerelő nem tudta megcsinálni, azt mondta, hogy vegyek bele egy másik blokkot. Indítható volt, sok állás után nagyon nehezen indult be, sokszor nemment csak 2-3 henger. Elég valószínű, hogy hengerfejes (szarok a szelepek), mert kompresszió, szikra benzin, minden van. Én vettem hozzá egy másik hengerfejet már jórég, kiszedtem belőle a blokkot, hogy majd kicserélem és kiderült, hogy ez 90-91es hengerfej. Itt elegem lett belőle, most annyira van szétszedett állapotba, hogy a blokk egészbe kivan belőle véve, megvan minden cucca, idoma, forgalombol ideiglenesen kivont papírjai vannak. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mennyiért merjem ezt felrakni a netre? Vagy érdemesebb lenne foglalkozni vele? esetleg venni egy másik blokkot bele?
Párszor megjárta a ringet így a motor. Gondolom ott elég nagy hőterhelést kap. De mentem már vele városban is nyáron 40 fokban.
Féknyerget is rendszeresen leszedem,és pucolom. Természetesen azt is kézzel húzom vissza,sima pipa imbusszal... Úgy tűnik a kezemben van a nyomaték érték.Szerintem nagyon tahónak kell lenni ahhoz hogy az általad említett dolgok előjöjjenek. Vagy csak nekem van mákom.
Nézd meg a kapcsrajzot hogy az 5-6vezetékesen mi hova megy.
Majd ezen nézd meg mi hova ment.
Aztán kiderül mi micsoda.
Látatlanban gondolom a 4vezeték:
test
táp
jeladótól jövő
trafóra menő
Ez a 4 így szerintem alap :)
Több vezetéknél lehet vészleállítás miatt, több test(pl. árnyékolt kábelek), egybe épített fesszab,valami testfüggetlen(pl. jeladó), hőérzékelő vagy egyéb senzor amire letilthat,stb.
na egy 1Milliós kérdés feltennék
a képen látható gyújtás yamaha jog-é, tuning elektronika, de sajnos 3 hónapja nem találok ilyet, amin 4 vezeték jön csak ki. ami kapható az 5 vagy 6 vezetékes.
a motoron amúgy gyári kábelköteg van, de ilyet akkor sem hoz fel egyetlen forgalmazó honlapja sem
szerinted hogy orvosolható a probléma
Rám számíthatsz így első ránézésre, és remélem addig az RR is kész lesz már