Az a gond, hogy a gyári méret az 120/65-ös ...
Így a /70es gummával magasabb az eleje a motornak, amin még 65-ös gumival sincs sok súly, így a motor súlypontja nagyon hátul van, és nem fordul úgy, mint egy normál orrsúlyos sportmotor...
Pontosan erre vonatkozott az én hozzászólásom is. 600asok sokkal kezesebbek mint az ezresek, ergo kanyarban sokkal gyorsabb tudsz vele lenni, viszont ezerrel egyenesben vissza tudod hozni a lemaradást. Talmára kíváncsi lettem volna, bár szemre ugyan azt tudhatja mint aqua vagy brian...
Pályamotor. Nemtom pontosan mi van benne. Majd megkérdezem. Amúgy nehogy azt hidd, hogy a motorerő számít az én vagy ha jobban tetszik a Mi szintünkön. Brian ZX-6R-je 30Le gyengébb volt az én motoromnál és 60-al az Aquaé-nál. még is 1:58-at ment vele. Minél erősebb egy motor annál nehezebb vezetni. A Tizedessel az első 10 pályanapon a 2-es féktávnál nem tudtam akkora sebességet elérni mint a K4 750-el. Egyszerűen ha nyélgázt húztam rajta harmadikban kivitt a pálya bal szélére. Onnan meg nem szerencsés megkezdeni a 2-es kanyart. A 750-el mindig meg volt a 210 a Tizedessel meg csak 195-200.(óra szerint) Aztán belejöttem. Már amennyire.
2:00-át szériában tud bármelyik 2004-től gyártott sportmotor.
Talma a szemre széria (széria dob, gyári futómű) 1000RR-el 1:55-öt ment. Saját kezűleg mértem.
Nos, megvolt a 2. ringes napom is. (előző kicsivel több mint 1 éve sv650-nel volt.) Odaérkezve közölték, hogy várólistás vagyok (lévén hogy kocapályázó és picit megkésve regeltem ), de 18:05kor fel tudtam venni a jegyem 13k-ért és irányba is vettem a pályát. Első körömben döcögtem jobb-balra, és inkább bójának mondanám magam, akiket a többiek kerülgettek . 3-4. körömet úgy gondoltam lemérem, hogy mégis mennyit mehetek így nos, nem tetszett amit láttam: 2:44 volt. 23 perc után lementem pihenni. ddt-vel megbeszéltük, hogy valóban nem nyerő még mérni az időt . Visszamentem 2. menetre, és célom az ívek fürkészése volt, már-már kezdtem érezni az íveket, 1-2 motorost meg is előztem, de azért nagyobb %-ban előztek engem (rosszabb esetben jobbról-balról egyszerre ). Végén már úgy éreztem egész jól érzem az íveket, és célegyenesben is sikerült 240et mennem, így úgy döntöttem megint mérek picit.. Hát sokkal jobb nem lett, a legjobbam volt 2:34... Így ekkor végleg letettem a mérésről 7kor a mansel előtti egyenesben húztam 160-170nel, amikor is egy k1es 600as gixxer beelőzött, de látni lehetett rajta hogy picit rutintalan volt, akárcsak én, mert nem a megfelelő íveket használta, és előzése is bizonytalan volt. Szóval megelőzött, de tapadtam a seggébe, jött a balos kanyar, döntjük kb 140nel 10méterre lehettem mögötte a kanyarban mikor is elvesztette a tapadást és kicsúszott, a motor forgott és csúszott össze vissza a betonon, a srác meg pattogott keményen. Durva volt ilyen közelről látni egy esést... Este egyébként 4 esés volt ha jól tudom. Utóbbiért le is kellett jönni a pályáról. Egy szó mint száz, közel sem voltam elégedett sem magammal sem pedig a motorral. Érezhető volt rajtam, hogy nem húzom úgy ahogy kellene (valószínűleg még előző motorom tkzása bennem van) másrészt a ninja nem fordul úgy kanyarban ahogy azt kellene, ezért majd alátételezem a hátsó rugót, hogy több súly kerüljön az orrára.
7-én találkozunk!
Na a mai napról. Szépen rendben időben kiértem a ringre. Az első menet második körében egy igen érdekes manővert hajtottam végre mikor is a -2-ből úgy jöttem ki, hogy külső szemlélő azt hihette a box-utcába készülök. Na onnan visszakanalaztam a mocit de sikerült addig súlyosbítanom a helyzetet, hogy a célrarát egy lemondó sóhajjal kiegyenesítettem. Szerencsémre közel-távol nem volt senki így még a sárga zászlót sem tették ki. Az egész menetben eléggé indiszponált voltam amire rátett még egy lapáttal a nagy meleg is. Egyszer a 2-es kanyarban körbe akartam motorozni egy emberkét de a repedésen megcsúszott kicsit a moci úgy, hogy megint beszartam. Mindenesetre 2:10.5 az összejött. A következő menetben semmi nem történ. 2:11,5. Uccsó mentre megjött Atesy és teszt célzattal odaadta a GPS-es mobilját. Kurva fasza kis készülék. Kajakra kirajzolta a pályát meg minden érdekes adatot. Volt pár hibája de a köridőt pár tizedes pontossággal mérte. (A transzpanderhez képest) Itt futottam is egy 2:10.8-at.
Sajna a moci a célegyenesben nagyon kapálódzott de fogalmam sincs miért. Sokszor a féktáv előtt 150m-el el kellett spórolnom a gázt. Talán elkopott a gumim. Dönteni még mindig nem tudok. Pontosítok. A lassú kanyarokban nem megy igazán. A gyors balosban többet térdeltem mint bárhol másutt.
Predatornak elszakadt a lánca de olcsón megúszta. Más érdekes dolog nem történt. Utána ottmaradtam a MERSZ-en haverkodni. Break11 barátunk hamar magáévá tette azon elképzelésemet miszerint ne hajszolja a köridőt. De majd Ő elmeséli.
Arra tényleg kicsit lyukacsos de azt vettem észre hogy egertől lilafüredig vegyes az út és azért töbségben van a jóút szerintem,csak az új úton vigyázni kell mert ahogy néztem itt ott a kanyarban van egy kis kavics.Remélem sokáig bírni fogja az az aszfalt,de igazán megcsinálhatták volna lilafüredig.
Így a /70es gummával magasabb az eleje a motornak, amin még 65-ös gumival sincs sok súly, így a motor súlypontja nagyon hátul van, és nem fordul úgy, mint egy normál orrsúlyos sportmotor...