Lehet vitázni az olajokról,mert mindenki másra esküszik. Egy a tuti, ZX 12-be és hasonló sokat forgó,nagy teljesítményű,sokszelepes motorokba csak Full Synt 10W-50. Én a Castrol Power 1-et árulom,és ezt nyugodt szívvel öntöm bele bármilyen motorba!
Hát akkor ennyit az oil-ról. Amúgy+annak száradjon le a f.sz. aki ezt szereti és még sem nézi+néhány óra múlva élőben. http://www.youtube.com/watch?v...
"De vajon mi a különbség egy SAE 10W-60 és egy SAE 20W-40 olaj között? Nézzük a 10W-
60 -as olajat. Hidegoldali viszkozitása alacsony (10W), tehát az olaj hidegben is relatíve híg
marad. Melegoldali viszkozitása magas, tehát az olaj nem veszít magas hőmérsékleten sem a
kenési tulajdonságaiból. A SAE 20W-40 olaj hidegoldali viszkozitása SAE 20W, tehát
alapvetően sűrűbb az olaj hidegen. Melegoldali viszkozitása SAE 40-es, a hőmérséklet
emelkedésére kissé jobban felhígul majd. Ezt a sűrűbb olajat eredményesen alkalmazhatjuk
egy már kopottabb motorban, hiszen a hidegindításkor a megnövekedett csapágyhézagok
réseiben "van hely" a sűrűbb olajnak. Ezekből a kopottabb csapágyakból a 10W-s "vékony"
olaj már elképzelhető, hogy kifolyik és vegyes súrlódás alakulna ki az optimális
hidrodinamikus kenés helyett, a motorunk kicsit kopogva járna, és a motorkopás is
intenzívebb lenne. Valószínűleg a motor olajfogyasztása is megnövekedne, különösen abban a
periódusban, amikor az üzemi hőfokát még nem éri el a motor. Látszik tehát, hogy az
alkalmazható kenőolaj viszkozitásának mértéke nem csak a külső hőmérséklet, hanem a
motor műszakai állapotának is függvénye. A fenti táblázat és hazánk éghajlati adottságaiból
adódóan látható, hogy a SAE 15W-40 viszkozitás indexű motorolaj (nem
versenykörülményekre persze) a legtöbb motorba megfelelő.
Nagy általánosságban elmondható, hogy a SAE 15W-40-es olaj előállítható ásványolaj
bázisból megfelelő adalékolással, de a SAE 10W-40-es már megkívánja a szintetikus
komponenseket, ezek az úgynevezett részszintetikus olajok. A SAE 5W-40-es olaj már
általában teljesen szintetikus bázisolajból áll, mert kiváló hidegoldali tulajdonságai csak így
biztosíthatók."
Ez eddig rendben is van!
De egy 10W-50-es olaj -20 fokig szivattyúzható,egy 10W-40-es úgyszintén!
Tehát a hidegindítási jellemzőket a 10-es szám mutatja,nem az 50-es.
"Immár láthatjuk a szintetikus olajok előnyeit az ásványiakkal szemben, de mégis a legnagyobb előnye a laboratóriumban született olajoknak, hogy sokkal jobb kenésre képesek hidegindításkor."
"Jelenleg nincs olyan motorolaj amely elég híg lenne, illetve tökéletesen működne motorunk hidegindításakor. Mindegyik olaj esetében többlet kopás jelentkezik ilyenkor."
Az általam használt Agip 10W-60-as teljesen szintetikus.
De vajon mi a különbség egy SAE 10W-60 és egy SAE 20W-40 olaj között? Nézzük a 10W-
60 -as olajat. Hidegoldali viszkozitása alacsony (10W), tehát az olaj hidegben is relatíve híg
marad. Melegoldali viszkozitása magas, tehát az olaj nem veszít magas hőmérsékleten sem a
kenési tulajdonságaiból.
Én ezért használom évek óta az Agip 10W-60 -as Racing olaját nagy elégedettséggel!
Kedves kozihetvennyolc! Az ötven az olaj hideg folyási indexe, szerinted jó az a motorodnak, ha hidegen egy sűrűbb olaj keni, kétezer/min fordulaton. Vagy jobb egy hígabb negyvenes olaj, ami hamarabb elér a hideg alkatrészek közé.
Nézd meg miket szponzorál a motul, szerinted azé drága mert annyival jobb. Nem, nagy bölcsen hozzájárulsz az olaj cégek reklámjához.
Motul 7100 Drága viszont nem olcsó talán a legjobb a piacon és szereti a Kawasaki....... Nekem a Castrol-al nagyon zörgött csattogott a moci, a Repsol-al állandoan tul melegedett a moci... Most a Motul-al minden ok.....
10w-50-es olaj! azt mondták nekem a szerelők hogy voltak v.mi továbbképzésen és a 10w-40-ek már nem tudják azt amit tudni kell!V.ki mondjon már egy tuti olajat,márkát is!Köszönöm előre is!
Szivattyúzhatósági
határhőmérséklet (°C, legfeljebb)
Kinematikai viszkozitás
100 °C (mm2/s)
0W -30 3,8
5W -25 3,8
10W -20 4,1
15W -15 5,6
20W -10 5,6
60 -as olajat. Hidegoldali viszkozitása alacsony (10W), tehát az olaj hidegben is relatíve híg
marad. Melegoldali viszkozitása magas, tehát az olaj nem veszít magas hőmérsékleten sem a
kenési tulajdonságaiból. A SAE 20W-40 olaj hidegoldali viszkozitása SAE 20W, tehát
alapvetően sűrűbb az olaj hidegen. Melegoldali viszkozitása SAE 40-es, a hőmérséklet
emelkedésére kissé jobban felhígul majd. Ezt a sűrűbb olajat eredményesen alkalmazhatjuk
egy már kopottabb motorban, hiszen a hidegindításkor a megnövekedett csapágyhézagok
réseiben "van hely" a sűrűbb olajnak. Ezekből a kopottabb csapágyakból a 10W-s "vékony"
olaj már elképzelhető, hogy kifolyik és vegyes súrlódás alakulna ki az optimális
hidrodinamikus kenés helyett, a motorunk kicsit kopogva járna, és a motorkopás is
intenzívebb lenne. Valószínűleg a motor olajfogyasztása is megnövekedne, különösen abban a
periódusban, amikor az üzemi hőfokát még nem éri el a motor. Látszik tehát, hogy az
alkalmazható kenőolaj viszkozitásának mértéke nem csak a külső hőmérséklet, hanem a
motor műszakai állapotának is függvénye. A fenti táblázat és hazánk éghajlati adottságaiból
adódóan látható, hogy a SAE 15W-40 viszkozitás indexű motorolaj (nem
versenykörülményekre persze) a legtöbb motorba megfelelő.
Nagy általánosságban elmondható, hogy a SAE 15W-40-es olaj előállítható ásványolaj
bázisból megfelelő adalékolással, de a SAE 10W-40-es már megkívánja a szintetikus
komponenseket, ezek az úgynevezett részszintetikus olajok. A SAE 5W-40-es olaj már
általában teljesen szintetikus bázisolajból áll, mert kiváló hidegoldali tulajdonságai csak így
biztosíthatók."
Szerintem ebben benne van a lényeg!
De egy 10W-50-es olaj -20 fokig szivattyúzható,egy 10W-40-es úgyszintén!
Tehát a hidegindítási jellemzőket a 10-es szám mutatja,nem az 50-es.
"Jelenleg nincs olyan motorolaj amely elég híg lenne, illetve tökéletesen működne motorunk hidegindításakor. Mindegyik olaj esetében többlet kopás jelentkezik ilyenkor."
Az általam használt Agip 10W-60-as teljesen szintetikus.
60 -as olajat. Hidegoldali viszkozitása alacsony (10W), tehát az olaj hidegben is relatíve híg
marad. Melegoldali viszkozitása magas, tehát az olaj nem veszít magas hőmérsékleten sem a
kenési tulajdonságaiból.
Én ezért használom évek óta az Agip 10W-60 -as Racing olaját nagy elégedettséggel!
http://www.soproniolajdepo.hu/...
Nézd meg miket szponzorál a motul, szerinted azé drága mert annyival jobb. Nem, nagy bölcsen hozzájárulsz az olaj cégek reklámjához.
De bele is pisáhaccc!
Itt egy sártaposó!
link
Haver találta őket valahol a neten!