hivatalosan igen. E betű, műbizonylat és bejegyzés. Ami már csak azért is faszság mert a németeknél (akik elkezdték ezt az egész E betű dolgot) vagy E betű kell vagy forgalmiba bejegyzés arról hogy nem eredeti cucc van rajta de megfelel az előírásoknak amit egy műszaki vizsgán leteszteltek (ezt igazolná a bejegyzés)
Azt, hogy MO-n mi a fasznak szeretnének műszaki állomáson tesztelni olyan alkatrészeket amiről a gyártója nyilatkozik hogy megfelel az EU előírásoknak...nem tudom....
Nem könnyen emésztem az ilyen jogi szöveget, de ez most azt jelent, hogy csak olyan kipufogó lehet fent, amiben van E betű, van hozzá műbizonylat és be is van jegyezve a forgalmiba?
Valami papírom van hozzá, de nem nagyon néztem még bele (így vettem a motort, hogy rajta volt a kipu).
Elméletileg az a bevett szokás se menne, hogy gyári kiput rakok fel a vizsga idejére, mert később egy közúti ellenőrzésnél ugye nem lenne a forgalmiba bejegyezve a sportdob. Egyébként sincs gyári kipufogóm, úgyhogy nem fogom tudni felrakni a vizsgára sem.
áprilisban ezt küldték nekem közlekedési felügyelettől:
A Nemzeti Közlekedési Hatósághoz érkezett elektronikus levelére, az alábbi tájékoztatást adom.
A kipufogóhoz kötelezően mellékelendő műbizonylat tartalmazza azoknak a járműtípusoknak a felsorolását, amelyekre a jóváhagyó hatóság engedélyezte a felszerelését. A műbizonylat hiányában nem tudja igazolni, hogy az Ön járművére a jóváhagyó hatóság engedélyezte a felszerelését, így nem szabályos a kipufogó használata.
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a következőket írja:
2. § (3) Nem minősül átalakításnak
„h) a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre a közlekedési hatóság alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít;”
13. § „(1a) A jármű átalakítását, alkalmazási engedély alapján történő megváltoztatását, vagy egyéb okból bekövetkezett műszaki adatváltozását követő időszakos vizsgálata esetén Műszaki adatlapot is ki kell adni. A Műszaki adatlapon - az (1) bekezdésben foglaltakon túl - fel kell tüntetni az átalakításra, vagy alkalmazási engedélyre utaló záradékot és a megváltozott műszaki adatokat. A Műszaki adatlap adattartalmáról a Nyilvántartót elektronikus úton is értesíteni kell.”
A fentiek alapján az alkalmazási engedéllyel rendelkező kipufogó engedélyszámát még a forgalmi engedélybe is be kell jegyezni. Közúti ellenőrzéskor a forgalmi engedély bevonása is lehetséges a bejegyzés hiánya miatt.
Uhh, de jó hogy felhoztad a témát!
Ma jelentkeztem be műszaki vizsgára. Kérdeztem, hogy mire készüljek, mennyire harapnak. Ledes indexek, nem gyári tükrök, nem gyári rendszámtartó (kicsit feljebb is van hajtva), Leo Vince nyitott dob (E betűs).
Azt mondta, hogy a rendszám azért ne vízszintesen álljon, a kipu kicsit nyűgösebb. A db killert tegyem bele, és +3000 mátyás lesz mert be kell vezetni a forgalmiba. Ez most január 1 től van.
Hallottunk már róla?
Nem igazán terveztem hozzászólni, DE... ha már ilyen szempontokkal mész bárminek, akkor inkább vegyél egy ócsó hiperszuper tacskós bringát és járjál azzal, vagy vegyél babettát, mert az miltifunkciós. Ha meg már belekutyultad az autót is, akkor abból is vegyél valami agyonrohadt ezerkettes zsigulit, mert azt nem sajnálod. Szóval az ilyen felborítják, stb... dolgok eléggé szar indokok.
Sajnálom hogy gondolkozom és nem áldozok minden pénzt egy motorra
Láttam már ahogy a 4millios motor felboritották, pedig a tulaj szeme fénye volt, ezért nem költök sokat se aztora se motorra.
Veled az élen. Érdekes a hozzáállásod. Beirsz egy topicba, avval kezdve hogy hát utalod a márkát de azért most jó lenne ez a fos is. Mire megjegyzést kapsz majdnem mindenkitől hogy faszparaszt modjára viselkedsz, mit félig vagy teljesen el is ismersz, de ettől még kapja be a kis pocsod aki ezt irta meg elszarodott, azaz le van szarva a többiek véleménye de ne húzzák fel rajta magukat, maradjunk a tények és kérdések vonalán, szal azért mindezek után mindenki ettől eltekintve ossza meg veled a tapasztalatait.
Nem vagy te egy kissé kabbefaxxom?
Elég csak Zolita nézni, ő utál engem. De minden egyes hozzaszólásomat olvassa, blokkolt mint felhasználót tehát mindig ki-be kell jelentkezzen, érdekes szemelyisegek vannak itt a sportmotoron, itt nem varatokat keres az ember :)
Én is hasonlóan gondolom, a 750 nyomatekrugalmassaga mar tökéletes utcára, 600asok túlnyomó többségével szemben.
Az ezres a futóműve miatt tetszene jobban, mert a 750esnek a pálcika elsoteloja már csak a szememnek sem tetszik, mentem vele, nem volt vészesen rossz, de ha ~100ezer plusszert az ezresnek jobb a futóműve akkor egyértelműen azt választanám. Persze most itt az elso szeriéról beszélek én.
Viszont a használt piac egyre jobban azt mutatja hogy a szép z750 irrealisan drága és nemsokkal drágábban szép fz1-est tudok venni, pár itteni kawa tulaj örömére
Még jó, hogy a kategóriájába drága a motortípusunk, így nem mindenki merészkedik rá és nem jön szembe minden utcasarkon.
Viszont 750-1000 hát én az ezres 2007 es modellt pályáztam be, hogy olyat szeretnék sajnos kevés volt a választék és a felhasználás szinte szerint bőven elég a 750 utcára elmajomkodni, örömködni és melóba járni.
Fogyasztását nem tudnám megmondani 5000 km-t tekertem bele de egyszer se számolgattam az én tempómmal olyan 200-250 km-t bírt a teli tank.
Szervize a nagyszervíz a szinkronokkal olajjal szűrőkkel gyertyával fékfolyadékkal valami 55 ezert fizettem a kawa ivanicsnak fehérváron.
Biztosítása nekem egész évre 23 ezer, a súlyadó 32 ezer (Felcsút) vidéken.
Szeretem és jó kis gép. az ezres tényleg szebb jobb gyorsabb de közútra szerintem mindegy melyiket veszed, ha rongyrázásra kell akkor persze ezrest kell venni ;)
Azt, hogy MO-n mi a fasznak szeretnének műszaki állomáson tesztelni olyan alkatrészeket amiről a gyártója nyilatkozik hogy megfelel az EU előírásoknak...nem tudom....
Valami papírom van hozzá, de nem nagyon néztem még bele (így vettem a motort, hogy rajta volt a kipu).
Elméletileg az a bevett szokás se menne, hogy gyári kiput rakok fel a vizsga idejére, mert később egy közúti ellenőrzésnél ugye nem lenne a forgalmiba bejegyezve a sportdob. Egyébként sincs gyári kipufogóm, úgyhogy nem fogom tudni felrakni a vizsgára sem.
A Nemzeti Közlekedési Hatósághoz érkezett elektronikus levelére, az alábbi tájékoztatást adom.
A kipufogóhoz kötelezően mellékelendő műbizonylat tartalmazza azoknak a járműtípusoknak a felsorolását, amelyekre a jóváhagyó hatóság engedélyezte a felszerelését. A műbizonylat hiányában nem tudja igazolni, hogy az Ön járművére a jóváhagyó hatóság engedélyezte a felszerelését, így nem szabályos a kipufogó használata.
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a következőket írja:
2. § (3) Nem minősül átalakításnak
„h) a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre a közlekedési hatóság alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít;”
13. § „(1a) A jármű átalakítását, alkalmazási engedély alapján történő megváltoztatását, vagy egyéb okból bekövetkezett műszaki adatváltozását követő időszakos vizsgálata esetén Műszaki adatlapot is ki kell adni. A Műszaki adatlapon - az (1) bekezdésben foglaltakon túl - fel kell tüntetni az átalakításra, vagy alkalmazási engedélyre utaló záradékot és a megváltozott műszaki adatokat. A Műszaki adatlap adattartalmáról a Nyilvántartót elektronikus úton is értesíteni kell.”
A fentiek alapján az alkalmazási engedéllyel rendelkező kipufogó engedélyszámát még a forgalmi engedélybe is be kell jegyezni. Közúti ellenőrzéskor a forgalmi engedély bevonása is lehetséges a bejegyzés hiánya miatt.
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásulvételét.
Ma jelentkeztem be műszaki vizsgára. Kérdeztem, hogy mire készüljek, mennyire harapnak. Ledes indexek, nem gyári tükrök, nem gyári rendszámtartó (kicsit feljebb is van hajtva), Leo Vince nyitott dob (E betűs).
Azt mondta, hogy a rendszám azért ne vízszintesen álljon, a kipu kicsit nyűgösebb. A db killert tegyem bele, és +3000 mátyás lesz mert be kell vezetni a forgalmiba. Ez most január 1 től van.
Hallottunk már róla?
Láttam már ahogy a 4millios motor felboritották, pedig a tulaj szeme fénye volt, ezért nem költök sokat se aztora se motorra.
Nem vagy te egy kissé kabbefaxxom?
Az ezres a futóműve miatt tetszene jobban, mert a 750esnek a pálcika elsoteloja már csak a szememnek sem tetszik, mentem vele, nem volt vészesen rossz, de ha ~100ezer plusszert az ezresnek jobb a futóműve akkor egyértelműen azt választanám. Persze most itt az elso szeriéról beszélek én.
Viszont a használt piac egyre jobban azt mutatja hogy a szép z750 irrealisan drága és nemsokkal drágábban szép fz1-est tudok venni, pár itteni kawa tulaj örömére
vennék 2004es Kawasaki Z1000re jó állapotú sportdob párt. Slip-on érdekelne.
Köszönöm.
Viszont 750-1000 hát én az ezres 2007 es modellt pályáztam be, hogy olyat szeretnék sajnos kevés volt a választék és a felhasználás szinte szerint bőven elég a 750 utcára elmajomkodni, örömködni és melóba járni.
Fogyasztását nem tudnám megmondani 5000 km-t tekertem bele de egyszer se számolgattam az én tempómmal olyan 200-250 km-t bírt a teli tank.
Szervize a nagyszervíz a szinkronokkal olajjal szűrőkkel gyertyával fékfolyadékkal valami 55 ezert fizettem a kawa ivanicsnak fehérváron.
Biztosítása nekem egész évre 23 ezer, a súlyadó 32 ezer (Felcsút) vidéken.
Szeretem és jó kis gép. az ezres tényleg szebb jobb gyorsabb de közútra szerintem mindegy melyiket veszed, ha rongyrázásra kell akkor persze ezrest kell venni ;)