köszi szépen!
bocs a sok kérdésért, most egy olyan jutott eszembe, hogy elég rövidek a fokozatok. de biztos így jó.
3000-nél megy 70-nel,
4000-nél 90km/h.
tehát pörgős, de ER is ilyen volt, ahhoz tudom csak hasonlítani. ez akkor így jó?
majd később végigszámolgatom a lánckerekeket, hogy gyári-e, de gondolom igen.
A kuplungkarnak kell, hogy legyen valamennyi holtjáték mert különben érdekes dolgok történhetnek :D
1-ből 2-be alacsony fordulaton nem kell vele finomkodni mert akkor viszonylag sűrűn lehet üreset lőni :D Ott odacsapsz neki de ha már megvan a fordulat akkor kevesebb erő is elég hozzá. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
Igen a vízhőfok simán felmehet 100 fokra. Elvileg a venti kapcsol olyan 105 körül aztán ha lemegy 99 fokra akkor meg lekapcsol szóval ez teljesen normális.
ja ami fontos, láma vagyok még ehhez tényleg, hűtő kérdés.
tényleg nincs kiegyenlítőtartály??(tágulótartály)
olvasom hogy zárt rendszer meg minden, és simán felmehet 100 fokra is, sőt 115nél kezd el mutatni valami jelzést hogy kezd melegedni.
városi csúcsosban a végére ment is a venti rendesen, ma reggel is pl. pedig csak 18 fok volt :)
szokom szokom :)
még annyi hogy ahogy néztem, nekem most a váltókar vége a rúd felett van egy picivel, képeken meg úgy látom inkább kicsivel a vízszintes rúd alatt kéne lennie, ezt majd csekkolom még hogy hogy kell állnia. hátsófék kar is kicsit feljebb áll sztem, majdnem egy síkban a lábtartóval.
de ezek csak állítgatások, szóval alakul ez. :)
nem tudom kuplung nélkül mennyire szoktatok felfelé váltogatni?
tegnap hazafelé 2x előzés közben 2x ment "lyukba"... el is szomorodtam kicsit.
mert akkor persze jön az üresben gurulás és kuplung húzva 6ba vagy 5 be vissza, mire reccsent szépet szegény.
pedig váltottam életemben párat már.. ugye..
aztán ma reggel állítottam még a kuplungon - mikor megvettem sztem alig emelt ki, egyből fogott, már a próbaúton is kijjebb állítottam a kuplungon :D -
szóval ma reggel még állítottam rajta és már sokkal komfortosabb lett! szóval ma egész jót motoroztam vele. :)
csak egyszer ment üresbe 5-6 között meg forgalomban 1ből 2be még üreset fogott alacsony fordulaton.
alakul ez, be kell állítgatni ezt tudtam, meg olajcsere nagyon hamarosan megejtem.
Nekem 750es van. Abba motul 7100 10w40 van.
Annyit vettem észre a 5100 sal szemben hogy picit lassaban éri el az üzemi hőmérsékletet. Viszont nagyobb terhelést is bír elvileg.
Még annyi hogy ha lyukat váltasz akkor ne erőltesd. Álj félre és kezd előről.
Hosszabb életű lesz a váltó talán.
hello,
köszi Neked is, Mityoknak is az ötletet, próbálgatom majd.
ha már itt tartunk, 5100 vagy 7100 kell/mehet bele?
ERben előbbit használtam.
szintetikus kell vagy fél is jó?
mit szoktatok?
Szia
Valószínűleg csak annyi a gond hogy hozzá vagy szokva a lágy váltához. Ehez határozott mozdulat kell és megfelelő fordulat. Ha egy kicsit megforgatod mindjárt jobb lesz a váltás. Nekem legalábbis sokat számít. És a jó olaj sem árt.
Sziasztok.
Egy kis segitseget szerentek kerni tőletek.
Adott egy Z750 2007. Ma haza erkezes elott kb 5 km el behuztam a kuplungot es ugy maradt. Marmint a kar. Hajtani hatotta a kereket. De nagyon nem huztam neki mert esett az eso. Haza ertem, megalltam, es kiakasztottam a bovdent. Az jar szepen. Tehat belul lehet valami problema. A kar ami kijon a blokkbol, az kezzel mozgathato siman, de behuzott alapotban van egy pont ahol visszafele megakad. Valakinek valami otlet?
Elvinnem szerelohoz, csak ausztriaban vagyok 700 km re otthonrol es jo lenne tudni, h nagy e a baj, mert akkor inkabb haza szallitom szerelohoz,, mint hogy itt fizessek ötszörös szerviz dijjat.
Koszonom
sziasztok,
bevásároltam egy narancsos Z1000-et, 52e van benne, jópár extrával, Er6N lesz leváltva.
hasidomot keresgélek rá, 10ért van amit fújni kell ezt találtam. ez csak kétoldaliban létezik erre a motorra, vagy van ekeidom is?
ami kicsit érdekes, hogy néha üresbe váltok vele.
oké szokni is kell még, de van hogy 4-5-6 között üreset fog. vagy 1 ből 2be alacsony fordulaton sikerül üresbe tenni :)
olajcsere kell a volt tulaj szerint, amúgyis mindenképp megteszem remélem javít rajta majd.
meg átnézni tüzetesebben, beállítgatni a dolgokat, de amúgy rendben van a gép.
erre a váltó dologra van ötletetek, van/volt akinek volt ilyenje?
ER nek pontos volt a váltója nagyon. ahhoz viszonyítok.
aztán majd jövök még kérdésekkel stb. :)
Hát azt meg honnan szeded, hogy igénytelenségre meg széthajtásra vall, ha el van színeződve a leömlő? Ha pár alkalommal normálisan kiforgatod a motort ilyen lesz. Az elégett üzemanyag forró, az ilyen rozsdamentes acél leömlők pedig megégnek, ezzel rohadtul nem tudsz mit kezdeni. Persze ha konstans 5000-es fordulat körül jársz, akkor biztosan nem látszik meg semmi a kipufogón, de úgy meg mi értelme van menni a motorral? Basszus, nálam apásabban nem sokan mennek sztem, de még nekem is tiszta aranybarnára meg néhány helyen kékre van égve a kipuff (mondjuk a PC miatt üzemanyagból is többet kap a motor).
Röviden a kékre égett kipufogó nem arra vall, hogy széthajtotta, hanem arra, hogy rendeltetés-szerűen használja a motorját.
Gratulálok a motor vételhez. Hol sikerült és milyen évjáratú? Teszel fel képet róla?
Én még csak nézegetem a motorokat, de mivel nem sürgős az ügylet, csak akkor veszek, ha olyan állapotút találok, amely megfelel az én elvárásaimnak. Nálam nem az évjárat vagy a Km számít most, hanem a motor állapota és a gazda gondossága, igényessége.
Köszi a tanácsot az általam feltett eladó motorok engem sem győztek meg.
A feltett és ajánlott linkeket is köszönöm, melyek tényleg jól néznek ki, de én 'S" idomos változatot keresek.
bocs a sok kérdésért, most egy olyan jutott eszembe, hogy elég rövidek a fokozatok. de biztos így jó.
3000-nél megy 70-nel,
4000-nél 90km/h.
tehát pörgős, de ER is ilyen volt, ahhoz tudom csak hasonlítani. ez akkor így jó?
majd később végigszámolgatom a lánckerekeket, hogy gyári-e, de gondolom igen.