27e Ft. Ez már tartalmazza a postaköltséget is bárhová az EU-ban.
Illetve van még egy lány aki itt hirdeti a régebbi típust, még van neki egy pár amit anno Angliában vettek (merthogy ez egy angol termék, Made in England), szóval teljesen original: http://ns.kepesmotor.hu/motor_...
Nála lehet próbálkozni alkudozással. :)
Köszi; hát igen, szeretek utánajárni a dolgoknak, érdekel is, meg ha már pénzt költök, akkor igyekszek elsőre tökéleteset (és lehetőleg örök életűt) venni, ehhez meg nincs mese, képben kell lenni. Jelenleg nem tudok jobb olajzót a hatékonyság-egyszerűség-ésszerű ár háromszögben. Hogy tényleg így van-e, az majd kiderül.
Egyébként nyomás mindenki motorozni, minket már elért a hidegfront, ami azt jelenti, hogy kb. egy hét múlva Magyarországon lesznek az esőfelhők!
Köszönöm!
Az már világos volt a korábbi irományodból is, hogy rendesen körbejártad a dolgot. Így első olvasatra tetszik ez a fajta kütyü is, a gyakorlatban meg majd úgyis kiderül ha esetleg valamit módosítani kell rajta. Sokkal felhasználóbarátabb mint az amit ezer darabból kell összerakni.
Ha olvastad az előző irományomat, ott részleteztem a típusokat; ez abból a PDoiler, összefoglalva: középkategóriás, elektromos pumpás, egy időzítő irányítja, és egy ecsetszerű fej lóg a lánc fölé, amiről a lánc lehúzza az olajat.
A rendszer alkatrészei + tapasztalatok, megjegyzések:
1. Maga az elektromos pumpa ami a tartállyal egybe van építve. (Most néztem a honlapot, már van egy új változat - Mini - ahol a tartály és a pumpa külön van, ennek az az előnye, hogy egyrészt könnyebb elhelyezni, a pumpa magában nagyon kicsi, másrészt a tartály átlátszó, lehet látni az olaj szintjét. Ráadásul ez az új Mini pont ugyanannyiba kerül, mint a régi. Ha tudom várok még és azt veszem.) Ez a legdrágább része a rendszernek; teszteltem, tényleg minden körülmény közt múködik, mindenféle dőlésszögben és hőmérsékleten (felrakás előtt forgattam, melegítettem, hűtöttem, tényleg mindig megbízhatóan egységnyi olajat nyom). Ezt raktam a bal faridom alá (képen látható a segédvázhoz rögzítve), a feltöltő cső belóg a hátsó ülés alá így könnyen hozzáférhető. A tartály egyébként 100 ml-s elvileg, én szerintem többet nyomtam bele; szóval elég jó ideig ahogy nézem.
2. Csővezeték - ebben megy az olaj a kenőfejig, vékony, könnyű rögzíteni, a csomag alapból tartalmaz egyébként felragasztható csőtartó csatokat, kábelkötözőket, meg azokhoz felragasztható rögzítőfüleket.
3. A kenőfej - ez tényleg olyan mint egy ecset, amiben egy merev cső megy, ez lóg a lánc felett, a csőből kifolyó olaj keni az ecsetet, az meg a láncot (másik kép). Eddig úgy tűnik működik, bár őszintén nekem nem tűnik túl masszívnak, meg nem vagyok benne biztos, hogy mindig jó helyre megy az olaj, mert az olajtól összeállt "ecset" hol erre, hol arra csapódik, szerintem nem mindig van középen. Szóval lehet átépítem majd úgy, hogy a lánckerékre folyjon az olaj, mint más olajzóknál, de egyelőre mondjuk ez is működik. (És ellopom az ötleted, egy golyóstollbetétből csinálom meg a kifolyót. )
4. Időzítő - ez gondolom egy szimpla potenciométer, ami egy kondenzátor feltöltődését szabályozza fokozatmentesen; de azért beskálázták 1-9-ig, a két végállásában kb. 120 ill. 20 másodpercenként sül ki a kondenzátor - ilyenkor nyom egyet a pumpa. Szóval nem bonyolult a szabályozás. Valahol olvastam, talán a termék dobozán, hogy kb. 3 pumpálás kell egy olajcseppnyi mennyiséghez. Majd ha lesz időm csinálok egy Excel táblát, hogy milyen állásnál mennyi olajat pumpál ki a rendszer.
Azt már tudom, hogy az 1-es állás túl kevés, a 9-es túl sok, tehát tényleg az állítható tartományban van az optimális érték. (Ez magától értetődőnek tűnhet, de olvastam olyan olajzóról, ahol pl. a legkisebb álláson is túl sok olaj folyt - szívás, azt nem lehet beállítani.)
Egyébként még lehet finomhangolni szükség esetén vagy elektronikusan, vagy mechanikusan, pl. az időzítőbe másik kondenzátort rakni, vagy a csőbe szűkítőt beépíteni, de úgy látszik erre nem lesz szükség.
Mindenesetre ma pl. zuhogó esőben 9-es álláson jöttem, és a lánc olajos maradt - juhéj! Az elsődleges célomnak, az esőben motorozásnak megfelel a rendszer.
5. Kábelezés - ezt is tartalmazza a csomag, szigetelt csatlakozókkal, biztosítékkal; egyszerűen összeépíthető, csak rövid. Legalábbis ahhoz mindenképp, hogy a faridomban lévő pumpát összekössem a kormányra szerelt időzítővel. Szóval egyelőre az időzítő is a hátsó ülés alatt van, de majd kitalálom, hogy rakom előre (és pontosan hova, mert a kormányon már nemigen van hely), mert ugye az lenne a másik lényeg, hogy menet közben is tudjam tekergetni, ha pl. elered az eső.
Még annyival bonyolítottam a dolgot, hogy nem automatán kapcsol a rendszer, hanem én nyomok be egy kapcsolót - eredetileg azt javasolják, hogy kössük egy gyújtással aktivált kábelhez (pl. automatán felkapcsolódó tompított), de én jobban szeretem kézben tartani a dolgokat, ne menjen ha nem akarom, és a motor járatása nélkül is be tudjam kapcsolni, ha kell - szóval én közvetlen az akksihoz kötöttem, és közbeiktattam (elérhető helyen) egy nagy és vízálló kapcsolót, amit kesztyűben is könnyű nyomogatni. Plusz egy mozdulat le- és felszálláskor, nem nehéz megszokni. Az időzítőben egyébként meg van egy visszajelző LED, szóval lehet látni, mikor van bekapcsolva a rendszer.
6. És végezetül az olaj: egy nagy (-20ml-es) fecskendőben adtak hozzá "gyári" PTlube olajat (de egyébként bármivel elmegy, nem muszáj ezt használni). Jónak tűnik, biológiai úton lebomló, és szemmel láthatóan viszkózusabb, mint a Stihl félszintetikus, kíváncsi vagyok, mennyire befolyásolja majd a beállításokat, ha olajat váltok - de nem is ez a lényeges, hanem maga a fecskendő, ami zárható egy kis kupakkal: ilyet még nem láttam, de nagyon jó, feltöltve nem folyik ki az olaj, kényelmesen elfér a jobb faridomban, és így mindig van nálam tartalék olaj, ha véletlen kifogyna váratlanul - és nagyon egyszerűen és gyorsan (és tisztán :)) fel lehet tölteni vele a tartályt.
Na egyelőre ennyi, majd ha gyűlnek a tapasztalatok beállításokról, fogyasztásról stb., szívesen megosztom azt is, kérdezzetek bátran. :)
Ugye? Pedig mindig próbálok röviden írni. De ha tömörebben fogalmaznék, az vagy nem lenne teljes, vagy nem lenne egyértelmű, vagy nem lenne igényes. Így mire mindent úgy írok le ahogy szeretnék, már megint betelt az oldal.
De nem baj, amúgy is gyorsabban gépelek mint beszélek... Csak győzzétek olvasni.
Persze, szívesen, de majd csak holnap, ma már nem lesz időm az 5 oldalra... Amúgy még nem sok tapasztalatom van vele, tényleg ma volt az első utam, legtöbbet a felszereléséről tudok írni, pl. újra megtanultam, hogy ha egy csőbe felül valamit betöltök, az alul kijön... De ezzel együtt is viszonylag könnyen ment és nem lett minden olajos.
Nem baj, majd lesz legalább olvasnivaló amíg szárad a festék...
a bukócsövemen igazítottam, merthogy jó valami az, persze csak ha normálisan van felszerelve
Felesleges neki kezdeni- többen próbálták már csak Laca tudta megcsinálni. Szerintem a kisérletezés és a bosszankodás helyett egy profi munkáért
nem sok a 16...
Hát sajna nem... A pontos mérnöki információim kimerülnek abban, hogy a színe fekete. :)
Egy Debrecenben dolgozó szoboszlói srác csinálta, a méretezést meg szerintem Fisi intézte, de javítsatok ki ha tévedek... Én csak fizettem, elhoztam, felraktam. :) Szóval szerintem Fisi meg tudja mondani, vagy ha megmondod, hogy hol mit mérjek le, megpróbálom lemérni...
Pont most jártam, ugyanez, de nem tudom a megoldást egyelőre. Mentem az úton hosszabb ideje, már jó üzemmeleg volt a motor, egyenletes tempóval mentem egy egyenesben, egyszer csak elmegy az ereje, kb. felére csökken. Semmi előjel, semmi hang vagy füst vagy egyéb jelenség... Egyik kereszteződésben le is fulladtam, mert az alapjárat leesett a szokásos 1000-1200 körüliről 5-700-ra.
Már nem voltam messze a házunktól, úgyhogy hazagurultam így, azóta nem tudtam foglalkozni vele. Bukókeretet szereltem.
Másnap hidegen beindítottam mégegyszer, de nem javult a helyzet. Mivel pont a felére esett vissza a fordulat, gondoltam nem jár az egyik henger és megnézem első körben a gyertyákat legalább, mielőtt segítséget kérek. De amúgy nem vettem észre, hogy az egyik henger nem lenne meleg vagy ilyesmi (honnan lehet tudni ha nem jár az egyik henger?), igaz már be volt melegedve a motor, a fene se tudja...
Benzincsapot megpróbálom én is ma este, még a normál ON állásban van, de azért nem tekergettem el eddig, mert a tankban még nekem is elég benzin van.
Egy kis benzinszagot is éreztem amúgy nem sokkal a gyengülés után, erre is azt gondoltam, hogy bizonyára ha nincs gyújtás az egyik hengerben, akkor a benzingőz elégetlenül jön ki a kipufogón... De most hogy mondod a benzincsaphoz is köze lehet. De amúgy nem folyik nem csöpög sehol semmi.
MOL Evo Neo-t tudom ajánlani, amíg otthon laktam, motorba én is mindig azt tankoltam, és nekem is csökkent a fogyasztásom tőle egy kicsit, nekem bejött.
Annyira jó lett, hogy miután mindent felraktam pont annyira lógott ki a vége az anyából, mint amennyire előtte a gyári blokktartó csavar lógott ki a saját anyjából. (Vagy miből... )
Egyedül annyit változtattam, hogy megfordítottam a hátsó bilincset, úgy nekem könnyebb volt felrakni, hogy az L-hajlított vége néz kifelé a keret felé.
Nagyon király amúgy, szép is, masszív is, feleségemet teljesen lenyűgözte. És tetszik, hogy alig lett tőle szélesebb a motor, láttam már olyan bukókeretet amivel kanyarban nem mertem volna dönteni, nehogy lekarcoljon. Azért nyomtam azt a rajtaülős képet, hogy látszódjon, hogy nem ér kintebb a lábtartó végénél (meg feljebb is van), csak a lábtartó lemaradt.
Első képen meg nagyszerűen belekomponáltam a képbe a kukát meg a ruhaszárítót, de csak a művészi hatás kedvéért.
Még egyszer köszönöm a segítséget minden Lacinak, szervezésben, kivitelezésben, profi munka lett! Irány a sorozatgyártás!
Na ezeket csinálgattam mostanában, végre kész vagyok (bár az olajzón még finomítok, ma reggel raktam össze a végét sebtében, így is elkéstem a munkából).
Illetve van még egy lány aki itt hirdeti a régebbi típust, még van neki egy pár amit anno Angliában vettek (merthogy ez egy angol termék, Made in England), szóval teljesen original: http://ns.kepesmotor.hu/motor_...
Nála lehet próbálkozni alkudozással. :)
Szóval mennyi volt az ára ennek a rendszernek?
Egyébként nyomás mindenki motorozni, minket már elért a hidegfront, ami azt jelenti, hogy kb. egy hét múlva Magyarországon lesznek az esőfelhők!
Az már világos volt a korábbi irományodból is, hogy rendesen körbejártad a dolgot. Így első olvasatra tetszik ez a fajta kütyü is, a gyakorlatban meg majd úgyis kiderül ha esetleg valamit módosítani kell rajta. Sokkal felhasználóbarátabb mint az amit ezer darabból kell összerakni.
Ha olvastad az előző irományomat, ott részleteztem a típusokat; ez abból a PDoiler, összefoglalva: középkategóriás, elektromos pumpás, egy időzítő irányítja, és egy ecsetszerű fej lóg a lánc fölé, amiről a lánc lehúzza az olajat.
A rendszer alkatrészei + tapasztalatok, megjegyzések:
1. Maga az elektromos pumpa ami a tartállyal egybe van építve. (Most néztem a honlapot, már van egy új változat - Mini - ahol a tartály és a pumpa külön van, ennek az az előnye, hogy egyrészt könnyebb elhelyezni, a pumpa magában nagyon kicsi, másrészt a tartály átlátszó, lehet látni az olaj szintjét. Ráadásul ez az új Mini pont ugyanannyiba kerül, mint a régi. Ha tudom várok még és azt veszem.) Ez a legdrágább része a rendszernek; teszteltem, tényleg minden körülmény közt múködik, mindenféle dőlésszögben és hőmérsékleten (felrakás előtt forgattam, melegítettem, hűtöttem, tényleg mindig megbízhatóan egységnyi olajat nyom). Ezt raktam a bal faridom alá (képen látható a segédvázhoz rögzítve), a feltöltő cső belóg a hátsó ülés alá így könnyen hozzáférhető. A tartály egyébként 100 ml-s elvileg, én szerintem többet nyomtam bele; szóval elég jó ideig ahogy nézem.
2. Csővezeték - ebben megy az olaj a kenőfejig, vékony, könnyű rögzíteni, a csomag alapból tartalmaz egyébként felragasztható csőtartó csatokat, kábelkötözőket, meg azokhoz felragasztható rögzítőfüleket.
3. A kenőfej - ez tényleg olyan mint egy ecset, amiben egy merev cső megy, ez lóg a lánc felett, a csőből kifolyó olaj keni az ecsetet, az meg a láncot (másik kép). Eddig úgy tűnik működik, bár őszintén nekem nem tűnik túl masszívnak, meg nem vagyok benne biztos, hogy mindig jó helyre megy az olaj, mert az olajtól összeállt "ecset" hol erre, hol arra csapódik, szerintem nem mindig van középen. Szóval lehet átépítem majd úgy, hogy a lánckerékre folyjon az olaj, mint más olajzóknál, de egyelőre mondjuk ez is működik. (És ellopom az ötleted, egy golyóstollbetétből csinálom meg a kifolyót. )
4. Időzítő - ez gondolom egy szimpla potenciométer, ami egy kondenzátor feltöltődését szabályozza fokozatmentesen; de azért beskálázták 1-9-ig, a két végállásában kb. 120 ill. 20 másodpercenként sül ki a kondenzátor - ilyenkor nyom egyet a pumpa. Szóval nem bonyolult a szabályozás. Valahol olvastam, talán a termék dobozán, hogy kb. 3 pumpálás kell egy olajcseppnyi mennyiséghez. Majd ha lesz időm csinálok egy Excel táblát, hogy milyen állásnál mennyi olajat pumpál ki a rendszer.
Azt már tudom, hogy az 1-es állás túl kevés, a 9-es túl sok, tehát tényleg az állítható tartományban van az optimális érték. (Ez magától értetődőnek tűnhet, de olvastam olyan olajzóról, ahol pl. a legkisebb álláson is túl sok olaj folyt - szívás, azt nem lehet beállítani.)
Egyébként még lehet finomhangolni szükség esetén vagy elektronikusan, vagy mechanikusan, pl. az időzítőbe másik kondenzátort rakni, vagy a csőbe szűkítőt beépíteni, de úgy látszik erre nem lesz szükség.
Mindenesetre ma pl. zuhogó esőben 9-es álláson jöttem, és a lánc olajos maradt - juhéj! Az elsődleges célomnak, az esőben motorozásnak megfelel a rendszer.
5. Kábelezés - ezt is tartalmazza a csomag, szigetelt csatlakozókkal, biztosítékkal; egyszerűen összeépíthető, csak rövid. Legalábbis ahhoz mindenképp, hogy a faridomban lévő pumpát összekössem a kormányra szerelt időzítővel. Szóval egyelőre az időzítő is a hátsó ülés alatt van, de majd kitalálom, hogy rakom előre (és pontosan hova, mert a kormányon már nemigen van hely), mert ugye az lenne a másik lényeg, hogy menet közben is tudjam tekergetni, ha pl. elered az eső.
Még annyival bonyolítottam a dolgot, hogy nem automatán kapcsol a rendszer, hanem én nyomok be egy kapcsolót - eredetileg azt javasolják, hogy kössük egy gyújtással aktivált kábelhez (pl. automatán felkapcsolódó tompított), de én jobban szeretem kézben tartani a dolgokat, ne menjen ha nem akarom, és a motor járatása nélkül is be tudjam kapcsolni, ha kell - szóval én közvetlen az akksihoz kötöttem, és közbeiktattam (elérhető helyen) egy nagy és vízálló kapcsolót, amit kesztyűben is könnyű nyomogatni. Plusz egy mozdulat le- és felszálláskor, nem nehéz megszokni. Az időzítőben egyébként meg van egy visszajelző LED, szóval lehet látni, mikor van bekapcsolva a rendszer.
6. És végezetül az olaj: egy nagy (-20ml-es) fecskendőben adtak hozzá "gyári" PTlube olajat (de egyébként bármivel elmegy, nem muszáj ezt használni). Jónak tűnik, biológiai úton lebomló, és szemmel láthatóan viszkózusabb, mint a Stihl félszintetikus, kíváncsi vagyok, mennyire befolyásolja majd a beállításokat, ha olajat váltok - de nem is ez a lényeges, hanem maga a fecskendő, ami zárható egy kis kupakkal: ilyet még nem láttam, de nagyon jó, feltöltve nem folyik ki az olaj, kényelmesen elfér a jobb faridomban, és így mindig van nálam tartalék olaj, ha véletlen kifogyna váratlanul - és nagyon egyszerűen és gyorsan (és tisztán :)) fel lehet tölteni vele a tartályt.
Na egyelőre ennyi, majd ha gyűlnek a tapasztalatok beállításokról, fogyasztásról stb., szívesen megosztom azt is, kérdezzetek bátran. :)
De nem baj, amúgy is gyorsabban gépelek mint beszélek... Csak győzzétek olvasni.
Holnap folytatom!
a bukócsövemen igazítottam, merthogy jó valami az, persze csak ha normálisan van felszerelve
nem sok a 16...
köszi előre is!
Egy Debrecenben dolgozó szoboszlói srác csinálta, a méretezést meg szerintem Fisi intézte, de javítsatok ki ha tévedek... Én csak fizettem, elhoztam, felraktam. :) Szóval szerintem Fisi meg tudja mondani, vagy ha megmondod, hogy hol mit mérjek le, megpróbálom lemérni...
Jó lett:)
A méreteket át tudnád nekem küldeni?
Már nem voltam messze a házunktól, úgyhogy hazagurultam így, azóta nem tudtam foglalkozni vele. Bukókeretet szereltem.
Másnap hidegen beindítottam mégegyszer, de nem javult a helyzet. Mivel pont a felére esett vissza a fordulat, gondoltam nem jár az egyik henger és megnézem első körben a gyertyákat legalább, mielőtt segítséget kérek. De amúgy nem vettem észre, hogy az egyik henger nem lenne meleg vagy ilyesmi (honnan lehet tudni ha nem jár az egyik henger?), igaz már be volt melegedve a motor, a fene se tudja...
Benzincsapot megpróbálom én is ma este, még a normál ON állásban van, de azért nem tekergettem el eddig, mert a tankban még nekem is elég benzin van.
Egy kis benzinszagot is éreztem amúgy nem sokkal a gyengülés után, erre is azt gondoltam, hogy bizonyára ha nincs gyújtás az egyik hengerben, akkor a benzingőz elégetlenül jön ki a kipufogón... De most hogy mondod a benzincsaphoz is köze lehet. De amúgy nem folyik nem csöpög sehol semmi.
Hogy mi ez? Remélem nincs nagy gond.
Egyedül annyit változtattam, hogy megfordítottam a hátsó bilincset, úgy nekem könnyebb volt felrakni, hogy az L-hajlított vége néz kifelé a keret felé.
Nagyon király amúgy, szép is, masszív is, feleségemet teljesen lenyűgözte. És tetszik, hogy alig lett tőle szélesebb a motor, láttam már olyan bukókeretet amivel kanyarban nem mertem volna dönteni, nehogy lekarcoljon. Azért nyomtam azt a rajtaülős képet, hogy látszódjon, hogy nem ér kintebb a lábtartó végénél (meg feljebb is van), csak a lábtartó lemaradt.
Első képen meg nagyszerűen belekomponáltam a képbe a kukát meg a ruhaszárítót, de csak a művészi hatás kedvéért.
Még egyszer köszönöm a segítséget minden Lacinak, szervezésben, kivitelezésben, profi munka lett! Irány a sorozatgyártás!
Írjad hova küldjem a sört!
Mikikém, nem győzöm hangsúlyozni mennyi extra belga sörödbe fog ez neked kerülni!
Amúgy a 28 centis tőcsavar pont jó lett méretben?