Amúgy én pont most készülök teló szétszedésre az endurómban, mert ereszti az olajat, úgyhogy a Fuchs Fork Oil-t már én is megvettem.
Másik fórumon kaptam profi leírást telószétszedésről tapasztalt embertől, leírva nem tűnik azért annyira bonyolultnak, de talán nem is olyan egyszerű. Eléggé más a villa, legfeljebb annyi közös az ER-5-tel, hogy mindkettő japán. De azért bemásolom ide, hátha valakinek segít az otthoni telóbarkácsolásban:
"Ha fordított SHOVA telód van akkor a teendő a következő.
Felbakolod a motort középen. Kiveszed a kereket. Megjegyezni a tengelyre való visszaszerelési sorrendet mert két külömböző távtartó van rajta! Ha kinn a kerék akkor a felső kormánykifli telószorító csavart kilazítod. A telón levő fekete kupakot csavarhúzóval leveszed, ha rajta van. Látsz egy imbusz nyílást. Oda sajna köszörülni kell egy imbuszkulcsot mert nem magyar szabványos. Majdnem belemegy a szabvány egy kicsi híján. Ha meg van az imbuszkulcs akkor kicsit meglazítod mindkettőőt hogy elforogjon. Ekkor még az alsó kormánykiflinél nincs kiengedve a csavar. Ezeket cvsak akkor ha egy kicsit megmozdultak a teleszkóp csavarjai.
Ha megklazítottad akkor szépen kihúzod a kormánykifliből a teleszkópokat.
fogod az egyiket és kicsavarod a csavart a teló végéből. Egy O gyűrű miatt kell az elején megindítani mert rég lehetett kicsavarva és egy kicsit beevődik. Csavarod ki a csavart. Kicsit nehézkes az O gyűrű miatt, de kijön.
Foksz egy edényt és az olajat beletöltöd ami a szárban maradt. Kicsit fura szaga van de nem kell szagolgatni.
Mondjuk azt a szárat vetted ki amiben a rugó is van. Kell egy patent fogó, és egy imbusz kulcs. A rugót az imbuszcsavar alatti alátéttel lenyomod kézzel. Van egy cső középen a rugó alatt. Azt a csövet kell úgy megfogni a patent fogóval, hogy ne nxyomd össze de fogja is meg. Ha megvan akkor az imbusz csavart kicsavarod. Ezután szét jun a teleszkóp, és szabaddá válik a porvédő és a szimering. A másik telóban nincs rugó ott csak simán ráfogsz a csőre, vagy egy erősebb szárral megfogod a csőben keresztűl futó lyukban. Azt is kicsavarod és szabad a szimering. A porvédőt leveszed. Az alatt lesz egy kerek rugó ami mint egy zégergyűrű tartja fent a szimeringet a helyén. Azt kiveszed és ki lehet venni a szimeringet is utánna. Aztán ugyan ez csak visszafelé.
Nem sokból tart csak amíg elolvasod már szét is szedted.
A szimeringet egy akkora átmérőjű ezközzel tedd vissza ami egy kicsivel kisebb átmérőjű mint maga a szimering külső átmérője.
Ja azt elfelejtettem, hogy amikor teszed vissza a rugós felöli imbuszcsavart akkor kell egy hosszú csavar is mert a cső beesik a teleszkóp szárba és azzal kell kihúznod a rugó belsején. Aztán lenyomod a rugór , akkor már fogóval megfogod a csövet hosszú csavar ki az eredeti be és meghúz egy kicsit. A rugó úgy is feszíti a csavart illetve csak fel le jár. ettől nem csavarodik ki."
Ha jól látom itt a 92047-es számú alkatrész a kormánycsapágy, amire szükséged lenne? Ha az, kicsit furcsa, hogy itt ÁFÁ-val együtt sem kerül 12 euróba, a Saito meg 40 euró. Amúgy két szám is meg van adva, az első oszlopban lévőket más katalógusokban is használják, gondolom az lehet a gyári cikkszám, a KA... kezdetűek meg az adott bolt saját raktári nyilvántartásszáma. Remélem tudtam valamit segíteni.
Nagyon valószínű,hogy nem.De ez olyan nagy tragédia Az enyém kilenc és még abban sem volt cserélve.Hibátlanul működik.Azért majd kíváncsi leszek olajcsere esetén érzek e érdemi változást.
8 éves bontatlan Er5 villa- a szimmeringek totál jók voltak. Az olaj egyáltalán nem koszos hanem szép tiszta- mondhatni, és aahogy saccoltam hiányozni sem hiányzott belőle, szal azt mondom hogy a kötelező 2 évenkénti olaj csere eléggé biztonságosra van számolva, szívem szerint azt mondom ha 5 évente van cserélve vagy 4 az is totál elég- persze nem full szétszedéssel, csak fejre állítani kiönteni kimosni és új olajjal feltölteni a cuccost!
Hát ezt vele beszéld meg- az olajcsere művelete 8 ropi volt. De az olajat (Fuchs Fork oil 10 w 3000 ft) és a teló szimmeringet, és porvédőt (porvédő 2x 3600- teló szimmering 2x 3490- eredeti gyári Kawa) én vittem.
Bár Suri először nagyon rá akart beszélni hogy teljesne jók a porvédők szimmeringek, úgy voltam vele ha már megvettem meg 8 éve nem volt hozzá nyúlva- akkor legyenek kicserélve.
Szóval nekem annyira nem volt olcsó de nem Suri miatt!
NAgyon profik, villámgyorsan szereltek! LE a kalappal előttük!
Szia!
Mennyit kért Suri az olajcseréért? Pont ma akartam írni neki, hogy én is le szeretném cseréltetni, illetve megnézetni, mert valami miatt napról-napra egyre jobban szitál az eleje kanyarokban.
Én inkább megcsináltatom.
Másik fórumon kaptam profi leírást telószétszedésről tapasztalt embertől, leírva nem tűnik azért annyira bonyolultnak, de talán nem is olyan egyszerű. Eléggé más a villa, legfeljebb annyi közös az ER-5-tel, hogy mindkettő japán. De azért bemásolom ide, hátha valakinek segít az otthoni telóbarkácsolásban:
"Ha fordított SHOVA telód van akkor a teendő a következő.
Felbakolod a motort középen. Kiveszed a kereket. Megjegyezni a tengelyre való visszaszerelési sorrendet mert két külömböző távtartó van rajta! Ha kinn a kerék akkor a felső kormánykifli telószorító csavart kilazítod. A telón levő fekete kupakot csavarhúzóval leveszed, ha rajta van. Látsz egy imbusz nyílást. Oda sajna köszörülni kell egy imbuszkulcsot mert nem magyar szabványos. Majdnem belemegy a szabvány egy kicsi híján. Ha meg van az imbuszkulcs akkor kicsit meglazítod mindkettőőt hogy elforogjon. Ekkor még az alsó kormánykiflinél nincs kiengedve a csavar. Ezeket cvsak akkor ha egy kicsit megmozdultak a teleszkóp csavarjai.
Ha megklazítottad akkor szépen kihúzod a kormánykifliből a teleszkópokat.
fogod az egyiket és kicsavarod a csavart a teló végéből. Egy O gyűrű miatt kell az elején megindítani mert rég lehetett kicsavarva és egy kicsit beevődik. Csavarod ki a csavart. Kicsit nehézkes az O gyűrű miatt, de kijön.
Foksz egy edényt és az olajat beletöltöd ami a szárban maradt. Kicsit fura szaga van de nem kell szagolgatni.
Mondjuk azt a szárat vetted ki amiben a rugó is van. Kell egy patent fogó, és egy imbusz kulcs. A rugót az imbuszcsavar alatti alátéttel lenyomod kézzel. Van egy cső középen a rugó alatt. Azt a csövet kell úgy megfogni a patent fogóval, hogy ne nxyomd össze de fogja is meg. Ha megvan akkor az imbusz csavart kicsavarod. Ezután szét jun a teleszkóp, és szabaddá válik a porvédő és a szimering. A másik telóban nincs rugó ott csak simán ráfogsz a csőre, vagy egy erősebb szárral megfogod a csőben keresztűl futó lyukban. Azt is kicsavarod és szabad a szimering. A porvédőt leveszed. Az alatt lesz egy kerek rugó ami mint egy zégergyűrű tartja fent a szimeringet a helyén. Azt kiveszed és ki lehet venni a szimeringet is utánna. Aztán ugyan ez csak visszafelé.
Nem sokból tart csak amíg elolvasod már szét is szedted.
A szimeringet egy akkora átmérőjű ezközzel tedd vissza ami egy kicsivel kisebb átmérőjű mint maga a szimering külső átmérője.
Ja azt elfelejtettem, hogy amikor teszed vissza a rugós felöli imbuszcsavart akkor kell egy hosszú csavar is mert a cső beesik a teleszkóp szárba és azzal kell kihúznod a rugó belsején. Aztán lenyomod a rugór , akkor már fogóval megfogod a csövet hosszú csavar ki az eredeti be és meghúz egy kicsit. A rugó úgy is feszíti a csavart illetve csak fel le jár. ettől nem csavarodik ki."
Ha jól látom itt a 92047-es számú alkatrész a kormánycsapágy, amire szükséged lenne? Ha az, kicsit furcsa, hogy itt ÁFÁ-val együtt sem kerül 12 euróba, a Saito meg 40 euró. Amúgy két szám is meg van adva, az első oszlopban lévőket más katalógusokban is használják, gondolom az lehet a gyári cikkszám, a KA... kezdetűek meg az adott bolt saját raktári nyilvántartásszáma. Remélem tudtam valamit segíteni.
Köszi a tájékoztató árakat, én félek attól, hogy ebben még nem cseréltek olajat, pedig már 10 éves.
8 éves bontatlan Er5 villa- a szimmeringek totál jók voltak. Az olaj egyáltalán nem koszos hanem szép tiszta- mondhatni, és aahogy saccoltam hiányozni sem hiányzott belőle, szal azt mondom hogy a kötelező 2 évenkénti olaj csere eléggé biztonságosra van számolva, szívem szerint azt mondom ha 5 évente van cserélve vagy 4 az is totál elég- persze nem full szétszedéssel, csak fejre állítani kiönteni kimosni és új olajjal feltölteni a cuccost!
Eredeti full sárga Er-5? Szuper! Elég ritka jelenség!
Bár Suri először nagyon rá akart beszélni hogy teljesne jók a porvédők szimmeringek, úgy voltam vele ha már megvettem meg 8 éve nem volt hozzá nyúlva- akkor legyenek kicserélve.
Szóval nekem annyira nem volt olcsó de nem Suri miatt!
NAgyon profik, villámgyorsan szereltek! LE a kalappal előttük!
Mennyit kért Suri az olajcseréért? Pont ma akartam írni neki, hogy én is le szeretném cseréltetni, illetve megnézetni, mert valami miatt napról-napra egyre jobban szitál az eleje kanyarokban.
Szombaton már pakolom az autót.
De sajnos cikkszámot nem tudok...