Szia, engem is érdekel, hogy kell megnézni, hogy mindkét henger jár-e. Van egy ER-5 nálunk is, nemrég menet közben egyszercsak elment az ereje, de semmi más nem történt. Olajnyomás rendben, nem csörög, nem füstöl, nem folyik. Csak gyenge, az alapjárat kb. a felére esett le. Illetve ha beindítom benzingőzszagot érzek. Benzin elvileg van elég benne, és a benzincsapot is tekergettem, PRI állásban is ugyanilyen, tehát gondolom nem az a gond, hogy nem enged át a membrán elég benzint.
Gyertyacsere lenne a megoldás?
Egyébként sajna sokat áll/állt; mondjuk amikor elment az ereje akkor már pár hete napi szinten használtam és semmi gond nem volt vele addig.
nekem az a tapasztalatom a kawa 2 hengeres blokkal, mondjuk nekem a gpz-ben, hogy ha van olajnyomás , akkor ez a blokk bármit kibír.... huszonkilométert mentem szinte evvel az öreg masinával, ugy, hogy a 200-at verte az óra, s nem volt semmi gond vele. Amikor mostanára bajom lett vele, az is az olaj miatt lett,,, ugyanis, aki előttem gazdájai voltak nemigen cserélték az olajat benne, én meg raktam bele ujat, de a teknőben volt olajsár,,, azt felszívta a szivattyú, s ezért ment el a nyomása szegénynek... nektek új mocitok van, ott ilyen baj nem lehet nagy valoszinüséggel. Meg gondolom gondos gazdái is vagytok ezeknek a gépeknek... :)
Sajnos tekintve hogy nekem GPZ van, nem tudom ezt megmondani, de nálam le kell venni hozzá a tankot. A képeket elnézegetve az ER-5 -ről, hát szerintem ott is le kell. Csak ugy férsz hozzá a gyertyapipákhoz..... és azt is meg kell oldani, hogy a tankot azért a karbival összeköttetésben kell hagyni, különben farslevegőszívások lesznek, s mégszarabbul fog járni szegény... ezt valoszinü a gyári csövekkel...(benzincső, vákumcső) nem fog menni.... Ha gondolod , akkor majd továbbírom, hogy is, mert közben keresnek...
Munkám miatt vasárnapnál előbb nem tudom megnézni! Tank leszedése nélkül tudom ellenőrizni azt hogy jár mind a kétt henger? Elképzelhető hogy gyertya hiba? Régen autónál volt hasonló gondom ami gyertya csere után megoldodott, bár elvileg most rakott bele a szerelő új gyertyákat.
amikor teheted nézd meg, hogy megy-e mind 2 henger. Én általában a sajátomat magam szoktam reparálni, bár én autoszerelő vagyok, így könnyebb egy kicsit. A gpz-t is ugy vettem, hogy üzemképtelen volt, aztán szép lassan megcsinálgattam, szegény elég leharcolt volt minden tekintetben, egy henger indult be, vezérlés hibásan volt összerakva, szelepcsere kellett, le voltak ragadva a dugattyugyürük, csak gyengusz kompresszio volt. Javitás után meg tiszta élménymotor lett, megszerettem ezt a 2 hengeres motorkonstrukciót. A Gpz előtt már 1 évvel, vettem egy GPX 250-R -t (89-es 44le) az is kéthengeres, olyan szinte mintha a gpz/ER-5 motor lenne, csak kicsiben... Egy hölgytől vettem, az a mai napig küllőre indul , s megy.... és viszonylag jól megy, mert végre megyi a 170-et.... egész forgós kis masina 13800rpm nél szabályoz le. Na persze a GPZ még 170 nél simán felfelé megy....... viszont pl a gpx nél volt olyan, hogy a tank szellőztetője eldugult, s nem tudott elég gyorsan utánafojni a fuel..... na utána az is hörgött gyorsitáskor.... azt ugy lehet észrevenni, hogy mikor kinyitom a tanksapkát, hallható a szisszenés a tankból.....
Ez benne a furcsa hogy az alapjárat nem változott! Az olajnyomás is rendben van, legalábbis a visszajelző nem világított! Remélem nem hasonló gondom van mint neked!
hmm, nem akarok vészmadár lenni, én úgy jártam a gpz-vel, hogy előzésközben egyszercsak mintha kiment volna az ereje, s nálam kivillant az olajnyomás is, utána már ki sem pörgött többet leszabályzásig (amig felpörgött, azt is lassan tette, előtte meg pikk-pakkra fennt volt 11500 rpm-en).... effektiv nálam megszorult az egyik hajtókarcsapágy, s fogta a teljesitményt, ettől persze elkezdte forralni a vizet is. Én ott tartok, hogy nem tudom milyen csapágyat szervirozzak bele, mert ugyebár lehet kapni, csak szinjelölések vannak benne, ami már kifakult és nálam fehér, de gyárilag nincs is megadva fehér jelöléssel ellátott méret. Bár az alkatrészesek szerint az barna volt vmikor....
Neked azt tanácsolom először győződj meg róla megy-e mindkét henger! Meg az alkapjáratod, ugyanakkora-e mint volt a teljesitménycsökkenés előtt. Ha nem tudod hogy nézd meg, megy-e mindkét henger, akkor leirom, én hogy szoktam ezt a gpz-n... Ha megy mind 2, akkor tovább kell gondolkodni...
Sziasztok! Ma hazafelé egy előzés után elszállt az erő a motorból, alapjárat van, el is indul de olyan 3000-es fordulat után hörög és nagyon lassan vesszi a fordulatot. Szerintettek mi lehet a baj?
Egy lovas kell rá.Amúgy talán ötven.De a szám semmit nem mond a a tulajdonságairól. Versenyzésen és főterezésen kívül mindenre jó.
Minden további infó:FISI tesómtól kapható.
Elnézést a beleszólásért a fórumba, de a kérdésem az lenne, hogy a kawa er 500-nak mi a motorkódja, 2. kérdésem nem egyezik ez meg véletlen a GPZ 500 ak motorjával? 2 henger 8 szelep. Sajna hajtókarcsapágyas lett a gpz-m, s nem tudom milyen méretű csapágyakat kell vegyek hozzá, állitolag van vmi festékes, azaz színjelzés a motor belsejében, hogy megtudjuk mely méretet kell venni hozzá, de sajnos nem tudom hol kell keresni, van vkinek ilyesmivel kapcsolatban tapasztalata? üdv mindenkinek... Gab.
Gyertyacsere lenne a megoldás?
Egyébként sajna sokat áll/állt; mondjuk amikor elment az ereje akkor már pár hete napi szinten használtam és semmi gond nem volt vele addig.