Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tudtam, hogy nem hagyod szó nélkül Te nagyon kawaszakis... mivel nekem meg csak szutyukim van ezért értékeld a mondatot öniróniaként
A láncolajozó nagyon szépen teszi a dolgát. Indulás előtt túlbuzgóságból állítottam a láncfeszességen (merthogy régen sűrűbben kellett...) aztán az indulás reggelén amikor a három (darabonként 12kg-os) dobozt felraktam a motorra úgy éreztem sok lesz a feszesség és visszaállítottam oda ahol előzőleg volt. Mióta felépítettem a kütyüt nem akar nyúlni a láncom, gondolom a szünetmentes olajfilm miatt. Annyit csináltam indulás előtt, hogy az 5perces ciklust 3percesre állítottam, számítva a poros és esetenként múrvás szakaszokra. A Stihl olaj könnyen lejön a felniről, amikor eszembe jutott egy kis konyhai papírtörlővel körbetöröltem a felnit, de egyébként nem volt vészes a leszóródó mennyiség.
Nem tudom, nem láttam amikor cserélte. Én is erre gondoltam, hogy ez a gumi másra van tervezve, ezért ereszt, ebből gondolom, hogy nincs benne belső. Egyébként egy Mitas H-15 gumiról van szó.
A héten rendelek hozzá egy újat, Michelin Pilot Street Radial lesz valószínűleg.
Én is végignéztem-olvastam a galériát, minden elismerésem, a túrához is meg a képekhez is, nagyon jól fényképezel.

Kíváncsiságból kérdem, hogy erre a hosszú útra a láncolajzóval mentél, és ha igen, hogy voltál vele megelégedve?
Azt hogy? És tett bele belső gumit is rendesen? De akkor mit csinált a tubeless szeleppel, kivágta?

A Tube Type köpenyben nincs légzáró réteg, ezért ha nincs benne belső, akkor igen, teljesen normális hogy ereszt, a levegő átdiffundál rajta.
De még ha van is benne belső, az sem túl jó ötlet, erre a motorra Tubeless kell, én a helyedben sürgősen cserélném.

(Mert a belső és külső elmozdul egymáson, minél nagyobb a sebesség, annál jobban, a súrlódástól a belső felmelegszik, és nagyobb sebességnél könnyen kaphatsz durrdefektet... De tapasztalatom szerint egyébként sem túl tartósak, a mozgástól-melegedéstől előbb-utóbb a szelep - ami rögzítve van és nem tud elmozogni - mellett kirepedezik és ereszteni kezd. Tube Type gumi kis sebességekre, robogóra, terepmotorra stb. jó.)
"Amúgy meg Neked Hondád van, nem is értem miért aggódsz
"

Lehetz épp emiatt aggódik!?!
Bukókeret sincs...
Köszi!
Valahogy én is gondolkoztam, bár a lánc javításához nincs semmim.
Bowden javító készlet, defekt spray van, kulcsokat viszek, meg lánc sprayt is. Gyertyát cserélek, légszűrőt kimostam, gumikat idén cseréltem.
Az ülés gáz, de nincs pénzem újrahúzatni.
Már 100 km után fájni fog a fenekem, de majd megszokja.
Köszönöm, majd kipróbálom. Lehet, hogy próbára tudok szerezni egy másik gumit, azzal is le lesz tesztelve.
Más: A hátsó gumim naponta enged ~0.1 Bart.
Az előző tulaj "Tube type" külsőt vett hozzá, pedig tudomásom szerint hátulra is Tubeless-es szükséges. Előfordulhat, hogy emiatt enged? A szelepnél nem ereszt.
Nem is tudom amikor újrakezdtem a motorozást óvatosabb voltam, talán az MZ-s korszakból maradt emlékek miatt ahol néha előfordult az útszéli szerelés. Az előző két CB-hez pl. csináltam olyan láncszemet ami -ha szakad a lánc- az úton is felszerelhető lett volna, természetesen hozzávaló szerszámokkal. Volt nálam defektjavító és univerzális bowdenvég készlet, kulcsok, fogók...stb. Ma már nem viszek ennyi mindent mert így is kevés a hely, inkább a megfelelő karbantartásban látom a megoldást ami persze nem zárja ki a meghibásodás lehetőségét, viszont nem enged semmilyen ráhagyást, azaz nincs olyan hogy "kibírja még ez egy darabig!" Bowdenvégek nem ártanak, de ha nem rest az ember ellenőrízni és ápolni rendszeresen azt az összesen 3db (kuplung, gáz, szivató) bowdent akkor ritka az előjel nélküli meglepetés. Az abroncsaimban defekttűrő gél van, gyertyákat akkor cserélek ha eljön az ideje, nem pedig amikor hibát produkál és olyan helyről veszem ahol nem futok bele rossz minőségű hamisítványba. Sajnos egy kisebb eldőléstől is lehet mozgásképtelen a motor, nagyon lényeges a bukócső, nekem tavaly nagyot mentett, láttam is már néhány "perecet" az úton és ahol nincs védelem ott nagyon könnyen beroppan a blokk oldala...
Erdélyben lehetőség szerint kihagyom a kisebb kutakat (volt rossz tapasztalatom) és mindig van nálam spuri.
Amúgy meg Neked Hondád van, nem is értem miért aggódsz
Köszönöm!

Laci, te ilyenkor mennyire készülsz egy esetleges műszaki problémára?
Jó utat és kellemes kikapcsolódást kívánok!
Tudom, hogy nézik, de nincs titkolni valóm. Amúgy ez a taktika része.

Persze semmilyen véleményt sem fejtek ki ott.
Rokonokhoz megyek, két helyre is, és meg szeretném nézni azt, ami még belefér az időmbe.
Család itthon marad. Én is tartottam a frontot, amíg nejem és nagyfiam a magas Tátrában túrázgatott a múlt héten. Most én jövök.
A sóbánya betervezve, Székelykőre nem lesz időm. Aznap még kolozsvári városnézés is van, meg Szilágynagyfaluba is oda kell érnem...
De majd meglátjuk, szokta mondani a vak ember.
Csakis motorral!
Torda:A hasadék nyilván megvan de mostanában nyitották meg a sóbányát a turistok előtt.Ha nem voltál Parajdon vagy Wielickában akkor nézd meg!Ha voltál akkor is elmegy.Úgyse láttál még bányában óriáskereket.Ha a családdal mész akkor a hasadék érdekesebb.Ott az ifjakra jobban kell vigyázni.(Tyúkapó effekt)
Nem vagy lemaradva.Csak nem akarsz fenn lenni a az önkéntes titkosszolgálati oldalon.(ahogy én sem )
Idén mi se székelyföldet jártuk be.Sajnos.Torockó jó célpont.Ha van idő meg kell mászni a Székelykövet.Kb. három óra.Szerintem több.Nekünk most nem volt ezért jövőre vissza megyünk. Torockószentgyörgy ott van mellette régi unitárius templom és egy várrom ami minimum egy óra de inkább több.Mi megmásztuk toronyiránt teljes motoros szerkóba ahogy kell.Néztek is fenn a várban a túristák.
Le vagyok maradva.Motorral vagy családdal?
Szóval Szatmár megye, Kalotaszeg, Szilágyság...

Nem igazán Székelyföld, de ez nem is arról szól...
1. nap is útba ejtek vagy 3 várat, illetve kastélyt v. romot.
Útiterv:
1. nap:Kecskemét-Debrecen-Nyírábrány-Nagykároly-Erdőd-Aranyosmedgyes
-Koltó (392 km)
2. nap: Koltó és környéke (Nagybánya, Bódi-tó stb.)
3. nap: Kolozsvár-Torda-Torockó-Szilágynagyfalu (345 km)
4. nap: Szilágynagyfalu és környéke
5. nap: indulás haza, Szilágynagyfalu-Nagyvárad (vár)-Kecskemét (316 km)
Melyik része Erdélyországnak?(Csak a tippek miatt)