Szomorítalak.Dobozhoz köze nincs a dolognak.Nekem is játszotta Rosinante már háromszor is.Gumicsere után béke és boldogság.Viszont ez mostani radiál még nem kezdi.Pedig már van benne ötezervalamennyi.(Júliusban)
Ennek a szitálásnak valahol máshol van a magyarázata.
Pedig dobozokkal fokozottan érvényes ez!
Az volt még a fura, mikor Győr környékén jártunk nekem is cincálta az elejét, mire hazaértem, itthon meg szinte semmi.
Sok szitálás az úttól is függ!
Nem elég ha símának tünik!
Én is hasonló cipőben jártam (-ok). Felkerültek az új gumik és nekiállt szitálni az eleje 1 bizonyos sebességnél. Bár a kormányt nem szedtem szét mert annak majd a rossz idő beköszöntekor jön el az ideje, de mindent ami csak eszembe jutott megpróbáltam. Körberáncigáltam a futóművet, nem lóg sehol, újracentírozás, minden ok, tengelyen pörgetve szemmel is minden rendben a kerékkel is gumival is. Kipróbáltam különböző guminyomáson is, úgy is csinálta. Komoly bukás sincs a motorban. Aztán egyszer véletlenül levettem az amúgy örök tartozék dobozt... és tadamm... ki hitte volna... mert én nem.
Persze ha nem lennék ennyire maradi és lenne Facebook-om valószínüleg tájékozottabb lennék... na de ez van és ez így is marad!
Kalocsát azért betervezem idén de lehet majd csak ősszel
Szia Fisi!
Érdekes ez a kipufogós téma. A motort nyitott karbonnal vettem, hozzá is volt karburálva a gép, nem volt tolakodó hangja olyan szép dörmögős... persze lehetett volna kicsit halkabb... pl.ha nagyobb átmárőjű a karbon héj és több benne a gyapot, ergo jobb tompítás... na de nem ez a lényeg!
Vettem egy gyárit amit tavaly baleset ért, Erdélyben felborultam a múrván ami szerencsésnek mondható mert a kipuffon feküdt fel a motor egy kisebb puklinak köszönhetően, így a motor többi része megúszta sérülés nélkül. Kijavítottam a dobot, nem látszott a prezúr de belül pont a horpadásnál megroppant a ponthegesztés és cirippelt egy bizonyos fordulaton ami idegesített. Kibeleztem a dobot de meghagytam a hővédő gyapotozást a palást alatt és a régi karbon dobom belvilágát építettem a gyári dob palástja alá a hangtompító henger belsejébe ami jóval több gyapotot fogadott így be mint a karbon... ezzel se fárasztalak mert ez se lényeges.
A lényeg, hogy tulajdonképpen nyitott dobom lett újra (csak jobb hangtompítással mint a karbon idejében) és érdekes módon fogyasztási rekordokat döntöttem meg az elmúlt napokban amikor közel 1500km-t motoroztam utassal. Karburáláshoz nem nyúltam, csak a szokásos szinkronizálás és szelepbeállítás... semmi fúvókázás!
Ezzel csak azt akartam magyarázni, hogy nem feltétlenül jár többletfogyasztással egy nyitott dob, persze csak ha rendesen hozzá lett hangolva a motor és a csuklónknak is tudunk parancsolni, ami ugye nem olyan egyszerű amikor megjön a hangélmény is Hozzám alapból így került és tulajdonképpen most a kipufogó lett visszaállítva a nyitott dobhoz hangolt karburáláshoz. Nagyon tetszik ahogy azóta viselkedik a gép, ráadásul a gyári dobban szunnyad a tűz ami talán kevésbé lesz feltünő a szerveknek... főleg hogy a hangja is csak 4ezer fölött jön meg egy kicsit... majd legfeljebb vigyázok ha rendőrt látok és olyankor nem énekeltetem a magas C-t!
Valószínűleg velem a baj de nekem az ER-5 (2000-es) gyári dobbal 4,2 körül kortyolt. (Ha munkába jártam vagy ha túráztam utassal akkor is ilyen átlagom volt) Amióta Handó dob duruzsol és megszabadultam a tücsök bandától meg egy kicsit bátrabban csavarom a bika szarvát azóta 4,5-ös átlagom van. Ehez hozzá tartozik hogy a karbi szinkron rendbe. A levegő szűrőt időnként takarítom. Spurit adagolok rendszeresen, figyelek a kerék nyomásra és csak 70kg vagyok.
Pár napig állt a gép. Amikor kimentem, hogy beindítom, akkor láttam, hogy a jobb henger jobb oldalán lévő lyukból folyik az olaj. Beindítás után a folyás megszünt. De én aggódom...
Kérlek, szóljatok hozzá!
Amúgy nehogy az adatlapomon lévő fogyasztást nézd, olyat a 250-es Ninjával tudok csinálni. Feleségem (full gyári) ER-5-ével amikor néha megyek, akkor kicsivel 4 fölött fogyasztok (~4,2), mondjuk nem is állatkodom vele, már csak azért sem mert ugye nem az enyém a motor.
Kicseréltem a kormány "csapágyat". Mostmár akadásmentesen, finoman lehet forgatni a kormányt, kanyarodni is sokkal könnyebb vele. Viszont a probléma még mindig fenn áll. Gondolom az első kerék már a ludas. Sajnos nem találtam a közelben mást, aki vállal motorkerék centírozást, így majd ha Bp-en járok, akkor keresek valakit. Azt tudja valaki, hogy Suri vállal-e Gödöllőn gumiszerelést/centírt?
Nekem is 5 és 5,5 között volt a fogyasztásom, bár akkor még a gyári dobom volt, mióta sportdob van, nem mértem, de én is úgy vagyok Vele, hogy valamit valamiért, ha már motorozok, akkor nem fog érdekelni, hogy 5 vagy 6 litert eszik meg....
Köszönöm a választ. A szezon elején lett cserélve a gumim és centírozva is lett. Középsztenderre téve érezhető volt egy kis akadozás kormányzás közben, ezért szétszedtem az elejét. Alul a golyók már igencsak szárazon futottak, az a kis zsír is ami volt eléggé réginek, avasnak tűnt. Kicsi berágódás van a csészénél, de szerintem még nem vészes. Holnap elviszem a gumimat egy másik gumishoz, hogy nézzen rá, hátha lehet még javítani rajta.
Smice, Nemtudom ti többiek ER-5-ösök, hogy hoyg vagytok a fogyasztással, de én 5 alá akár mit csinálok nem tudom lehúzni nekem is sportdob van rajta, de viszont én nem járok vele olyan lazán. Ám nem is nagyon érdekel Kettő alatt 6-ot is bepapál nálam
Adyy, Ahogy irtad a szitálást azt okozhatja az is nagymértékben hogy nincsen kicentrálva a kereked vagy hibás (pupos) az első gumid, de a kormány csapágy lazasága is okozhatja de mivel azon húztál és ugyan az a jelenség lehet hogy cserélni kellene. Viszont az érezni ha rossz okozhat olyat is hogy úgymond "aprón szaggatva" fordul a kormány álló helyzetben, vagy erősebb fékezésénél pici koppanást hallani. Remélem tudtam segiteni
Köszi a választ, mert ezt én nem tudtam nekem mindig a PRI állásban van én úgy használom úgy tárolom, de mostantól már az ON feliratú állásban fogom használni, köszi a választ.
Menet közben ha elengedem a kormányt mindkét kezemmel, akkor a kormány elkezd jobbra-balra egyre erősebben szitálni. Ez kormánycsapágy probléma lehet? Kilazulva nincs, a múltkor ellenőriztem.
Az benzincsap az "On" állásban van nyitva, a "RES" jelenti a tartalékot és "PRI" azt elméletileg akkor kell használni, ha sokáig áll a motor vagy éppen leengeded a karbikból a benzint, mert ebbe az állásba fordítva, a motor beindítása nélkül is feltöltődik a rendszer üzemanyaggal, de amint beindul tedd vissza "ON" állásba.Az első két állásnál a membrán zárja el az üzemanyag útját és csak a motor járására engedi azt át!Nekem volt bajom a benzincsappal, szétment a membrán benne, de csak azt külön nem tudtak nekem hozni, komplett meg 20.000-től lett volna, de bontóból rendeltem egyet 9.000-ért, még így is olcsóbb lett!Remélem tudtam segíteni.
A tuningcuccok hátránya, hogy mivel jobban megy, szebb a hangja stb. az ember akkor is húzza neki, amikor nem kéne, csak az élmény miatt. Így aztán nem csoda ha nő a fogyasztás. :)
Ennek a szitálásnak valahol máshol van a magyarázata.