NA még egyszer utoljára- sokadjára- ez a pirossal jeleztt mező a kereső!
Ebbe írd be hogy Pilot Street- vagy Michelin Pilot street. Kijön jó pár oldal szám szerint 5 ha jól látom...
Ezek közül elkezdesz nézelődni- ugye..
AZ 5.- ik oldalon mit találtam?
NA inkább becopizom, mert ennek sosem lesz vége így...
Smice
Kérdés a Michelin Pilot Street gumit használókhoz: mekkora futásteljesítmény várható, mennyit raktatok már bele? Van már, aki elhasznált egy garnitúrát?
A jelenlegi Pilot Activ-ommal elégedetlen vagyok, nagyobb futásteljesítményt vártam tőle, kb. 10000-et bírt az én motoromon, aztán most úgy néz ki, cserés... Előtte a gyári IRC 20000 fölött ment, igaz, nem is tapadt annyira. De ami mindkét guminál idegesítő volt, hogy a végén olyan gyorsan elkoptak, mint a sicc. A Pilot Activ-ot is kb. 8000-nél néztem, akkor úgy számoltam, hogy elmegy ez simán még 8000-et, de lehet többet is... Aztán 2000 km és hopp, vége. :( Jó lenne, ha Pilot Street-tel nem járnék így, mert azt néztem ki következő guminak.
Egyébként hogy lehet, hogy a Pilot Street ilyen olcsó? A BT45 is akcióban párban 50e fölött van az r17-nél, nem is beszélve mondjuk egy Pirelliről. A Michelin-ből meg a radiál változat is kijön 43.500-ból. Ennél olcsóbb gumi kb. csak a noname kategóriában van, még a Heidenau is drágább. Ezért gyanakszom kicsit a futásteljesítményre...
[#5245204] 2016. 05. 06. 13:19
smice
Na, ígértem, hogy majd írok az új gumimról (Michelin Pilot Street Radial), de előtte itt egy kis leírás az előzőről, hogy legyen összehasonlítási alap, már ezt is rég meg akartam írni:
Michelin Pilot Activ (110/70-17 + 130/70-17)
Futásteljesítmény:
Ez a gumi használtan került a Ninjára, előtte egy másik motoron (Kawasaki ER-5) használtuk, de váratlanul úgy alakult, hogy gumi nélkül maradtam, az ER-5 meg épp ki volt vonva, így aztán gyorsan átraktuk az ER-5-ről a Ninjára. Pontosan már nem emlékszem a km óra állásokra, de a Ninján olyan 10-12 ezret volt, az ER-5-ön előtte talán 4000-6000 körül... Szóval összességében tartósnak mondható, valahol 14-18e körüli km hozható ki belőle; mondjuk a gyári IRC 20+ ezer km-ét nem lehet felülmúlni, de annak meg is van az ára tapadásban. Ami viszont nagyon nem tetszett, hogy nem egyenletesen kopik, kb. a mintamélység feléig lineáris, onnantól exponenciális a kopás... Emlékszem mértem egyszer, hogy a mintamélység fele még megvan, aztán rá 2000 km-re az első már elérte kopásjelzőt... Még elgurulgattam vele talán még 2000-et, hogy a hátsót is lehasználjam, de ez már élményben vacak volt, a motor csúszkált, instabil volt, a kockás gumi miatt a kanyarodás is fura érzet volt... Én kicsit többet vártam, az elején tényleg alig kopott, azt hittem a 20e itt is meglesz.
Száraz tapadás: Elég jónak mondanám. Mondjuk mióta radial gumim van, átértékeltem. :) De melegben, szárazon, jó, tiszta úton, tehát ideális viszonyok közt sokkal jobb volt, mint a gyári IRC, jó nagyokat lehet vele dönteni kanyarban is teljes stabilitás mellett (amíg nem kopott szét). Tényleg nagyon szerettem. Pályázni is voltam vele, na az hiba volt, egyértelműen nem oda való. Plusz pont a tapadásnak, hogy a pályán is végig stabilan tudtam vele menni, tapadt a tőle elvárható módon. Kanyarban nem csúszott meg, egyedül nagy sebességről fékezésnél sikerült blokkolni az elsőt (de esés nem lett belőle), amit utcán sose. De a kopás... gyakorlatilag a pályán kopott kockásra, és főleg az első gumi, mintha tényleg borotvával lehúztak volna egy réteget a közepéről. Konkrétan az első 2x annyit kopott a pályanapon, mint a hátsó, nagyon durván megviselte. Az a gyanúm. hogy túlmelegedett, nem bírja ezt a nagy terhelést kezelni, és túlmelegedve gyakorlatilag szétmegy a gumi alattad, nagyon kopik, főleg féktávon.
Nedves tapadás: Na, ez a legnagyobb hátránya (utcán). Esőben vagy csak nedves úton nagyon nem szerettem. Amilyen jó volt szárazon, melegben, 2x olyan rossz volt, ha az úton volt egy kis víz. Ha meg nem csak víz volt, hanem egy kis szennyeződés, vagy az útfelület nem volt tökéletes (pl. szurokfolt), akkor garantált volt a megcsúszás. Az élettartam vége felé ez persze csak fokozódott... Sajnos errefelé sokat esik az eső, úgyhogy épp ezért alig vártam már, hogy megszabaduljak tőle. Egy dolgot viszont nagyon nagyra értékelek: szemben a gyári IRC-vel, ami nekem hirtelen csúszott meg, ez a Michelin lassan, érezhetően kezdett el csúszni, mindig lehetett érezni, hol a határ. Ez egy nagy pozitívum.
Kezelhetőség: Vízen óvatosan kellett menni, de ha jók voltak a viszonyok (meleg, száraz út), akkor nagyon jó volt, könnyen lehetett bekormányozni, stabilan tartotta a motort, jókat lehetett vele döntögetni. Persze miután a pályanap (+ némi autópálya hazafele) után erősen bekockásodott, katasztrófa lett, minden kanyarnál lehetett érezni a kockaélt, amin "átesett" a motor, az egész instabilabb lett.
Ár/érték arány: Borzasztó. Ahogy nézegettem, ebben a méretben ez az egyik legdrágább utcai gumi, ha nem a legdrágább. Nem is értem az árképzést, a Michelin-nél házon belül is van ami olcsóbb, és jobb (és ráadásul radial). Szerintem nem ér annyit, amennyiért árulják.
Összegzés: A hibái ellenére nem tartom rossz guminak. Ha valaki napos időben túrázik vele, akkor egy igen jó válaztás, talán az egyik legjobb a diagonal szerkezetűek közül, sokat elmegy és még a sportos használatot is jól tűri - utcán! A motor jól kezelhető, jók a visszajelzések, lábtartót simán lehet karcolni. Pályára menni viszont tilos vele, hamar túlmelegszik. Szintén nem való annak, aki egész évben ingázik, és sokat megy őszi-tavaszi esőben, hidegebb napokon is, mert a vizes tapadása katasztrófa. A kopás a végén felgyorsul, hirtelen elkopik, de ha az összfutást nézem, nem rossz (pályázás nélkül meg valószínű többet is kibírt volna). Az ára viszont nagyon magas, szerintem nem éri meg, én nem vettem volna meg ha nem lett volna "ingyen" (az ER-5-öt amikor megvettük, ez volt rajta), és valószínű a Ninjára sem raktam volna fel amúgy, ha nem lettem volna kényszerhelyzetben.
Szintén a Pilot Street Radialt használom, mivel ezzel vettem a nyáron a GS-t (vadiúj gumikkal). Nem vagyok egy kanyarvadász típus, de egyelőre nekem is tetszik, még a vizes úton való kiszámíthatósága is. Kb. 4000 km-t mentem vele, nagyon csekélyke kopással (mondjuk ez nem biztos hogy a gumit dicséri, inkább az én motorozni [nem] tudásomat...).
[#5249702] 2016. 05. 17. 17:57
smice
No, most végre sikerült egy kis időt szakítanom megint, itt a "gumiteszt" következő része. Ahogy írtam, ezt még nem kell készpénzenk venni, még olyan sok tapasztalatom nincs ezzel a gumival, ez inkább csak "első benyomások" szintű tapasztalatmegosztás.
Michelin Pilot Street Radial (110/70-17 + 130/70-17)
Futásteljesítmény: Hát erről még nem tudok mondani semmit. :) Az előző gumikból okulva megvárom, míg teljesen elkopik, majd utána; nehogy ezzel is úgy járjak, hogy a végén extrém módon felgyorsul. Most kb. 2500 km van benne, kopás szinte nem látszik, a gyári mintamélyég 6.5 mm ha minden igaz, mondjuk nekem a mérő van ahol 6.7-et is mutatott; kopást meg nem tudtam mérni, talán századmilliméterek lehetnek. Lehet 6.5 helyett most 6.45 mm, de ennyire nem pontos a műszerem. Összehasonlításképp a Pirelli Diablo Rosso II, ami ugyanilyen méretben elérhető sportosabb radial gumi, gyárilag csak 5-5.5 mm mély.
Száraz tapadás: Nagyon jó, van olyan jó, mint az előző Pilot Activ a legjobb körülmények közt, szerintem a radial mivolta miatt még túl is szárnyalja, teljesen megbízhatóan, magabiztosan tapad minden helyzetben, ami elé a Ninjával állítani tudom. Soha nem csúszott még meg szárazon.
Nedves tapadás: Összevetve az előző gumimmal, ez az, amiben a legnagyobb a különbség. Olyan jó a nedves tapadása, hogy már szinte el se hiszem. Szakadó esőben, hideg/párás időben, szennyezett útfelületen, rossz minőségű úton, mindenhogy tapad. Eszméletlen. Vicces volt, mert mikor felrakták, rögtön úgy kellett hazajönnöm majd' 100 km-et, hogy szakadt az eső, látni nem láttam, éjszaka volt, sötét, volt szerpentintől autópályáig minden, ráadásul mivel új gumi, ugye még rajta volt a formaleválasztó réteg, ami elvileg még csúszósabbá teszi, amíg le nem kopik. Na hát ilyen körülmények közt olyan biztosan tapadt mindenhol, hogy hihetetlen. De volt még szintén az elején, hogy véletlen egy kanyarban rámentem egy vizes, sáros aknafedlapra. Már vártam a megcsúszást, mert hozzászoktam az előző gumimmal, hogy ilyen helyzetben garantált. De a Pilot Street-tel - semmi. Mentem tovább, mintha mi sem történt volna. Szintén jellemző, hogy a majrécsíknak esélye sem volt kialakulni. Ez főként azért érdekes, mert az első 1000 km-t majdnem végig 5 fok alatti hőmérsékleten, többségében esőben vagy vizes úton tettem meg. Vagyis ilyen "télies" körülmények közt is úgy le tudtam dönteni a motort, ahogy korábban nem lehetett az előző gumimmal. Akkora önbizalmat ad, főleg kanyarokban, amiről korábban nem is álmodtam. Azért előfordult, hogy az egyik ilyen 5 fokos, esős napon egy körforgalomban, ahol a két sávot egy tükörsima szurokcsík köti össze, picit megcsúszott az eleje; megfogtam, baj nem lett belőle, de leckének jó volt, hogy azért itt is vannak határok. Csak sokkal-sokkal kijjebb, mint korábban.
Kezelhetőség: Na ez érdekes kérdés. Összességében nagyon szeretem, amire használom, arra tökéletes, de nem egy sportgumi. Hogy mire is gondolok: a radial szerkezet miatt nagyon jó, kiválóan tapad utcai körülmények közt, hidegben-melegben-esőben-mindenhogy; szintén a radial szerkezet miatt sokkal komfortosabb, mint a merevebb diagonál, nem ütnek akkorát az úthibák. Kanyarban hihetetlen stabil érzést ad, gyakorlatilag jobb vele kanyarodni, mint egyenesen menni; olyan szokatlan volt miután a kockásra kopott gumi után felrakták ezt a jó kis hegyes profilú Pilot Street-et, hogy már-már azt hittem, baj van az egyenesfutással, olyan furcsa volt egyenesben, de kanyarban olyan stabil volt, mintha tényleg sínen menne (pedig mint ecseteltem, eső, hideg, minden volt). Egy élvezet vele kanyarodni. A visszajelzések is jók, bár ebben talán egy fokkal jobb volt a korábbi Pilot Activ, ott jobban lehetett kézzel "olvasni" az utat, de a Street is nagyon jó.
Na de mindezek ellenére ezt már nem fogom pályára vinni. Amit hátrányként fel tudnék neki róni, az pályázás (erősen sportos használat) mellett jönne csak ki. A gumi vastag és nehéz, ugye fentebb összevetettem a Rosso II-vel, amin nem csak a futófelület vékonyabb, de az egész gumi érezhetően könnyebb, ha mondjuk kézbeveszed a két hátsót. Sajnos lemérni nem tudtam, mert csak egy fürdőszobamérlegünk van, ami nem nagyon akar mérni 10 kiló alatt, de a két gumi közt simán tippelek egy legalább 1 kilós különbséget a Pirelli javára (az a könnyebb). Jobb híján az Amazon-ra tudok támaszkodni, ott feltüntetik az áru tömegét, bár nem annyira megbízható, más eladók más-más adataokat írnak be néha; de azonos méretben a Michelin 14-15 font, a Pirelli 12-13 font körül van, úgyhogy tényleg megvan a kb. egy kiló különbség. A nagyobb (forgó és rugózatlan) tömeg meg elvileg jelenthet picit hosszabb féktávot, nehezebb gyorsulást - mondjuk ezek észrevehetetlenek; ami viszont tényleg érezhető, hogy nagyobb erő kell bekormányzáshoz, hogy kimozdítsd a kereket a síkjából. Ez főleg váltott kanyarokban érezhető nagyon, amikor a kombinációban hirtelen átmennél mondjuk egy éles jobbosból egy éles balosba. Na ott a váltásnál érezhető a "nehézkessége". Ami nem jelent utcán különösebb problémát, és cserébe a hosszabb élettartamért, jobb vizes menettulajdonságokért, stabilitásért simán elnézi az ember. De tény, hogy ez nem egy sportgumi.
A vastagsága miatt valószínű a melegedést is nehezebben kezeli; de ez is olyan probléma, ami csak pályázáskor jelentkezhet.
Illetve nagyon kis sebességnél (pl. álló kocsisorban manőverezés) is talán egy kicsit nehézkesebb forgolódni vele, mint a korábbi gumikkal; olyan érzés, mintha kicsit lapos lenne a gumi; de ez meg szerintem megint a radial konstrukció, a nagyobb gumitorzulás velejárója.
Eszembe jutott még egy pozitívum: az első kereket nem lehet megvezetni. Eddig minden első gumim olyan volt, hogy középen végigfutott rajta egy egyenes árok, a Pilot Street-en viszont nics ilyen minta, szerintem leginkább ez játszik közre. Van itt a közelben egy híd, ami nincs leaszfaltozva, hanem acélrácslapokkal van lefedve. Amikor régen rámentem, mindig ide-oda rángatta a kormányt, ahogy - gondolom - a rácsok éle próbálta vezetni az első gumit a középső csíknál fogva (ugye a rácsok nem szabályosan követik egymást, a lapok eltérése miatt az egyik éle nem folytatása a másiknak, ezért amikor átmész egyik lapról a másikra, mindig arrébb rakja egy kicsit a gumit, ez adódik össze kormányrángatássá). Na a Pilot Street-tel ez a jelenség teljesen megszűnt.
Ár/érték arány: Elképesztően jó. Tényleg szinte minden lehetséges gumit végignéztem ebben a méretben, ami beszerezhető az EU-ban, és szinte nincs ennél olcsóbb. Nem is tudom, hogy csinálják. Ha azt nézem, hogy ezért az alacsony árért mekkora tudást kapsz, meg többletet a korábbi diagonál gumikhoz képest, hát hajlamos vagyok azt gondolni, hogy hülye, aki nem ilyet vesz ebben a méretben. Utcai felhasználásra ennyi pénzért nincs alternatívája szerintem.
Összegzés: Bár még messze nem koptattam el, már most beleszerettem ebbe a gumiba. Minden ízében pont olyan, amire vágytam: lehet vele sportosan menni, nagyon stabil kanyarokban, és emellett nagyon jól bírja az itt jellemző hűvös és esős időjárást; vizes úton szerintem nem nagyon van ennél jobb sport-túra gumi. Lehet lábtartót koptatni télen-nyáron. :) Valószínű a futásteljesítményére sem lesz panasz, de ezt majd meglátjuk. És emellett még nem is drága... Szóval meglátszik, hogy a Pilot Road 2-ből származik, az sem véletlen lett olyan sikeres, és most végre annak a tudása elérhető kisebb motorok számára is, nem kamu a marketingszöveg. Pályára viszont nem fogom vinni, nem oda való, vannak ennél sportosabb gumik is. Arra vettem inkább egy Pirelli Diablo Rosso II-t, legközelebb arról fogok írni.
[#5250013] 2016. 05. 18. 10:28
smice
Nincs mit, örülök, ha valaki hasznát veszi. Hirtelen felbuzdulásomban gondoltam összegyűjtöm, milyen radial gumik vannak a gyári méretben, azt gondoltam most már nagyobb a választék, mint pár éve... De megakadtam a Michelin Pilot Street Radial-nál és a Pirelli Diablo Rosso II-nél. Nem találtam többet, pedig még a kevésbé ismert gyártókat is végignéztem, mint a Sava, Mitas, Avon, Shinko, IRC... Nincs radial sehol. Igaz, hogy az utóbbi időben sokan fejlesztettek kis méretű sportos gumikat (Heidenau K80, Sava MC50 stb.), de ezekről mind kiderült, hogy diagonál. Szóval radiálból továbbra sincs nagy választék. De legalább most már van. Mondjuk ezzel a kettővel tényleg nem panaszkodhatok. :)
További érdekesség, hogy ha hátul eggyel feljebb megyek, vagyis a 140-re keresek rá, akkor már majd' minden nagyobb gyártó kínál valamilyen radial gumit (Bridgestone, Dunlop, Continental, Pirelli, Michelin stb.) - úgy tűnik jelenleg a 130-140 közt van a vízválasztó.
[#5306504] 2016. 11. 04. 11:13
smice
Kicsit kihalt a fórum, úgyhogy gyorsan írok egy kis gumitesztet. Az előző része megtalálható az előzmények ("négyszögforgalom") gombra kattintva. Legalább 10.000 km-t sikerült mennem a gumival idén (de lehet többet, fel kellett volna írni a km óra állását felrakáskor, de 10e már biztos van benne, előtte nem is akartam írni). Szóval következzen pár hosszabb távú tapasztalat:
Michelin Pilot Street Radial (110/70-17 + 130/70-17)
Futásteljesítmény: Na erről tudok leginkább új tapasztalatokat írni. Összességében eddig nagyon szuper. A gyári új gumi mintamélyésge ha jól mértem (de +/- fél milli hiba lehetséges) hátul 6,5 mm, elöl 4,5 mm. Most 10e+ km után hátul 4-4,5 mm-t mértem, elöl 2,5-3 mm-t. Nem bocsátkoznék jóslásokba (ld. korábbi tapasztalatok), de azért igen tartós guminak ígérkezik. A 250-esem nyilván nem is tudja nagyon megterhelni, de azért kapott a nyáron mindent, versenypálya, autópálya, szerpentin, ingázás... Mindenféle körülmények közt. Ráadásul abszolút stabilan teljesít, semmiféle minőségromlást nem érzékeltem a 10e km alatt. Most visszaesett a hőmérséklet megint 4-5 fokra reggelente, de ugyanúgy hozza a stabil tapadást és magabiztos érzetet, mint az előző télen, amikor fel lett rakva. Aminek még szintén nagyon örülök, az az, hogy egyáltalán nem kockásodik a 4,5 mm az 4,5 a közepén is meg a szélén is, nagyon szépen kopik az egykomponensű keverék ellenére is. Persze ez nyilván a használattól is függ, de azért idén is becsúszott pár hosszú autópályázás, ami szerintem egy puhább gumit lekockásít, ez viszont a jó tapadás mellett sem kopott laposra. Viszont ha ilyen ütemben kopik tovább, akkor az első hamarabb fog elkopni, mint a hátsó, szóval gondolkodnom kell, mit csinálok majd, mert hátul valószínű még jelentős tartalékok lesznek, amikor az elsőt már le kell dobni. De ezt majd meglátjuk, ha odaérünk.
Száraz tapadás: ld. előző rész, még mindig kiváló.
Nedves tapadás: ld. előző rész, itt sem tudok nagyon mit hozzátenni, még mindig elképesztően jó. Talán csak az érdemel említést, hogy szándékaim ellenére mégis felvittem versenypályára, mert szakadó esőben volt szerencsém pályázni többször is, és ebben jobban bíztam ilyen körülmények közt, mint egy sportosabb, pályásabb gumiban. És pályán is tökéletesen helytállt, volt ahol többcentis vízrétegen kellett átmenni, de sehol nem volt gond, kiválóan teljesített. Túlmelegedéssel nem volt gond (nyilván az idő miatt is, napos időben nem pályáztam vele), kopással sem, tapadással sem; nyilván ilyenkor lassabban és óvatosabban is megyek, de amikor egy kicsit kezdett felszáradni a pálya, akkor aztán tényleg szuper volt, közel olyan kanyarsebességeket sikerült hozni, mint szárazon. Szóval teljes magabiztosságot ad nagyobb sebességnél is esőben, vizes aszfalton. Azt azért tudni kell, hogy egy pár kör azért kellett, mire rendesen bemelegszik, illetve a pálya nyilván nem utca, nincsenek szennyeződések, beláthatatlan kanyarok, nem fut át a mókus az úton stb. - szóval utcán továbbra is csak óvatosan illik menni rossz időjárási körülmények közt, de azért nagyban növelte a gumiba vetett bizalmamat, hogy megtapasztaltam, mire képes a vizes úton nagy sebességnél, nagy terhelésnél.
Kezelhetőség: ld. előző rész. Itt is csak a pályás tapasztalatokat tudom hozzátenni: bejött az, amire számítottam, egy könnyebb, sportosabb gumihoz képest többet kell vele birkózni egy kicsit kanyarban, ami szerintem a nagyobb tömege miatt van leginkább. De egyébként teljesen jó, abszolút semleges viselkedésű, 10e+ km után sem ráz, nem húz, nem szitál stb., semmit nem romlott a kezelhetőség és a stabilitásérzet.
Ár/érték arány: ld. előző rész, itt is csak meg tudom erősíteni, hogy ha ez a gumi ilyen tulajdonságokkal bír, ilyen futásteljesítmény mellett, akkor nem nagyon érdemes másik gumit venni (legalábbis az én felhasználásomhoz, ami teljesen vegyes, kb. mindent csinálok a motorral, mindenféle körülmények közt). Radiálban nincs is nagyon más választék (még mindig), a diagonál abroncsok meg szerintem más ligában játszanak.
Összegzés: Továbbra is tart a szerelem. :) A jó tulajdonságait, amiket az elején tapasztaltam, végig megtartotta, minőségromlás nincs, extrém körülmények közt is jól teljesített, mindezt úgy, hogy a futásteljesítménye nagyon ígéretes és a kopásképe is nagyon jó, messze a legegyenletesebb az eddigi gumijaim közül. NAgyon stabil, nagyon jól tapad, utcán szinte lehetetlen megcsúsztatni (csak ha az ember direkt akarja, és pl. tapossa a hátsó féket, de még így is jóval később csúszik meg, mint pl. a korábbi Michelin Pilot Activ, nedves körülmények közt pláne). Úgyhogy összességében még mindig ez az első számú utcai gumi nálam, csak ajánlani tudom; vettem is egy tartalék garnitúrát, de ahogy nézem még jó darabig nem lesz rá szükségem.
[#5306822] 2016. 11. 05. 12:44
smice
Na igen, tényleg rá lehet költeni egy használt motor árát pár év alatt gumikra... Azt egyébként tudtad, hogy ezt a Pilot Street Radial-t már gyártják nagyobb méretben is, többek közt a Z méretében is? Egy szett kijön 60e-ből, és nagyobb motorokon biztos nem teljesít olyan jól, mint a kisebbeken, de ha nem használod extrém körülmények közt, akkor megfelelhet... És mégsem egy noname kínai vackot kapsz ennyiért. (És igazából az "olcsó" márkák sem igazán olcsók már, talán emlékszel, mikor néztem, hogy a Heidenau drágább, mint a MIchelin...)
Autó vs. motor: itt szerintem leginkább két dolog játszik:
A motorgumi sokkal fejlettebb technológiát igényel, többféle erőhatás éri, nagyobbak a terhelésváltások, lapra döntve is működnie kell stb.... Autóguminál ha az egyik megcsúszik egy szurokfolton, észre sem veszi a vezető, mert a másik három úton tartja. Motornál meg egyből vége a játéknak. Szóval sokkal többet kell tudnia egy motorguminak.
A másik meg az, hogy egyszerűen kevesen vagyunk. Pont most olvastam a Continental-os cikket itt az oldalon, beszédes számok vannak benne: hetente 170.000 autógumit és 3.300 motorgumit gyártanak. Ez irtózatos különbség!!! Mennyi lehet az egy darabra eső gyártásköltség egy heti 170 ezres meg egy heti pár ezres tételnél? Meg ugye ez azt is jelenti, hogy el is tudnak adni heti több százezret autógumiból, motorgumiból viszont csak párezret. Ehhez képest örüljünk, hogy az áruk közt nincs 50x-es különbség.
Egyébként meg gondolom motornál nem is nagyon lenne értelme 100e km-t elfutó gumit gyártani, mert a legtöbben hobbimotorosok (legalábbis Európában és Amerikában), évente futhatnak 3000-5000 km-t átlagban... Akkor egy 100e km-t bíró gumi tartana 20-30 évig... De persze hamarabb elöregedne. Szóval nem tudnák kihasználni a nagyobb futásteljesítményt. Autóval meg azért összejön 100e km viszonylag hamar, 2-4 év alatt sokaknál. Szóval ott van értelme tartós gumit fejleszteni.
[#5312097] 2016. 11. 25. 11:49
bogyo112
Várjál, spórolj és vegyél Pilot Street Radialt. Az mindenkinek bevált aki használja.
[#5312406] 2016. 11. 26. 10:39
Japu
Az én gumim kb ugyan ilyen.BT 45. 23ezret mentem vele. Ugyé én nem vagyok az a vadmotoros (csak ritkán ). Most rendeltem meg a Kékhódná a michelin pilot stret radiált.
Most 4ezerrel olcsóbb.
Ha megkérdezel egy motoros fórumon gumirol nagyközönséget akkor 10 motorosnak lesz legalább 12-féle véleménye,
1 tipusra 5 perc alatt jöhet 3 aki isteníti,4 köpködi 3 semleges.Mindenkinek más a szubjektiv érzése.
Szóval sajnos magadnak kell kitaposnod hogy neked mi a legjobb,senki nem végzi el helyetted.
Hello. Na hétvégén teszteltem ezt a kuplung nélküli felváltást kiváncsiságból (előtte még soha) Valószínűleg nem túl jól csinálhattam, mert nem éreztem a gázkezelést közben és sokszor hirtelen ugrott egyet a paripa, bár az tény, hogy erőlködés nélkül simán vette a fokozatokat. Mindent összevetve azt hiszem maradok a hagyományos módszernél. Felfele amúgy is elég szinte csak érinteni a kuplungot. Gondolom a láncnak sem feltétlenül jó ha rángat a masina.
Köszi a válaszokat (ferivagyoknak is)! Na úgy érzem nem nagyon fogom erőltetni ezt a kuplung nélküli váltás dolgot továbbra sem. Versenypályán van értelme (ahol nincs ugye gyorsváltó), de közúton nem ér annyit hogy esetleg valami sérülést okozzak vele. A szekvenciális váltó így is marha gyors, pl. egy átlag személyautóhoz képest.
Köszi mégegyszer!
Az én gumim kb ugyan ilyen.BT 45. 23ezret mentem vele. Ugyé én nem vagyok az a vadmotoros (csak ritkán ). Most rendeltem meg a Kékhódná a michelin pilot stret radiált.
Most 4ezerrel olcsóbb.
Bogyo egy szó kereső. Ha az érintett kolléga erre rohadt, hogy használja akkor minek erőlködsz? Ennyi erővel hetente leirhatjuk meg leirjuk a milyen olajat, milyen fagyállóval ( ez Téged nem érint ) , a milyen gumit vegyek triumviratust.
Olvass utána 100 x leirtuk már. Igen ez így van. Apró faszu barátom, nem tűnik fel hogy alig alig ír neked valaki? Vajon miért? Mert te meg a hozzád hasonlóak pont ilyenek ahogy most neki álltál menőzni.
Pl nemrég Weasel cimbora is írt erről. Olvass vissza, ennyi.
Kb 8,5 évem és mások kb ennyi tapasztalata, és kísérletezése van ebben a topicban.
Az, hogy te rohadt vagy arra hogy olvass, vagy utána nézz a te bajod.
Ha annyira érdekelne mit vertyogsz mint ahogy alant K.István írta volt, mondanám hogy húzz el innen a picsaba.
De csak heréskedj nyugodtan tovább. Hátha áldott jó lelki Smice barátom, meg esetleg "külsősként " bogyo112 még megkonyorul rajtad.
Mit, vagy kit tiltottál le ugyan? Szerinted ki a pék fasza akar neked írni vagy ilyesmi privátban?
Vicc
Én nem a belépést nevezném rossznak hanem a fogadást.Senki nem tartott pisztolyt senki fejéhez hogy irjon tanácsot,aki segiteni akar azt megköszönöm a tuskó okoskodó "olvass utána ,százszor leirtuk már" dumákra nincs szüksége senkinek.
Az érintett "kollega"eddig csak okoskodott lenézően rá többet nem vagyok kiváncsi már levan tiltva ,egyébként utánna néztem a kék hold-ba elég jó áron van a michelin p
Nem értem hogy min sértődtél meg, pont a topik lakóinak tapasztalata az, hogy az ER-5 (és az OFF GS500) méretében a legjobb választás az emlegetett Michelin. Ráadásul még tartós is, a vizes utat is "szereti". Lehet olcsóbb gumit venni, de inkább érdemes ilyet keresni, néha egész elfogadható áron is hozzá lehet jutni, ha éppen akciózzák valahol. Úgy gondolom, hogy ez konkrétan segítség volt, nem "fikázás".
Köszönet a válaszokért, egyébként lehet hogy naiv vagyok amikor segitséget kérek de azt hittem hogy egy fórum azért van hogy megosszák az emberek egymás között a jó ill.rossz tapasztalataikat.Ha vkinek nehézséget okoz hogy segitsen a másiknak nem kell az időt pazarolnia arra hogy becsmérlő válaszokat adjon és erre a fajta segitségre senkinek nincs szüksége.További szép estét mindenkinek.
Ebbe írd be hogy Pilot Street- vagy Michelin Pilot street. Kijön jó pár oldal szám szerint 5 ha jól látom...
Ezek közül elkezdesz nézelődni- ugye..
AZ 5.- ik oldalon mit találtam?
NA inkább becopizom, mert ennek sosem lesz vége így...
Smice
Kérdés a Michelin Pilot Street gumit használókhoz: mekkora futásteljesítmény várható, mennyit raktatok már bele? Van már, aki elhasznált egy garnitúrát?
A jelenlegi Pilot Activ-ommal elégedetlen vagyok, nagyobb futásteljesítményt vártam tőle, kb. 10000-et bírt az én motoromon, aztán most úgy néz ki, cserés... Előtte a gyári IRC 20000 fölött ment, igaz, nem is tapadt annyira. De ami mindkét guminál idegesítő volt, hogy a végén olyan gyorsan elkoptak, mint a sicc. A Pilot Activ-ot is kb. 8000-nél néztem, akkor úgy számoltam, hogy elmegy ez simán még 8000-et, de lehet többet is... Aztán 2000 km és hopp, vége. :( Jó lenne, ha Pilot Street-tel nem járnék így, mert azt néztem ki következő guminak.
Egyébként hogy lehet, hogy a Pilot Street ilyen olcsó? A BT45 is akcióban párban 50e fölött van az r17-nél, nem is beszélve mondjuk egy Pirelliről. A Michelin-ből meg a radiál változat is kijön 43.500-ból. Ennél olcsóbb gumi kb. csak a noname kategóriában van, még a Heidenau is drágább. Ezért gyanakszom kicsit a futásteljesítményre...
[#5245204] 2016. 05. 06. 13:19
smice
Na, ígértem, hogy majd írok az új gumimról (Michelin Pilot Street Radial), de előtte itt egy kis leírás az előzőről, hogy legyen összehasonlítási alap, már ezt is rég meg akartam írni:
Michelin Pilot Activ (110/70-17 + 130/70-17)
Futásteljesítmény:
Ez a gumi használtan került a Ninjára, előtte egy másik motoron (Kawasaki ER-5) használtuk, de váratlanul úgy alakult, hogy gumi nélkül maradtam, az ER-5 meg épp ki volt vonva, így aztán gyorsan átraktuk az ER-5-ről a Ninjára. Pontosan már nem emlékszem a km óra állásokra, de a Ninján olyan 10-12 ezret volt, az ER-5-ön előtte talán 4000-6000 körül... Szóval összességében tartósnak mondható, valahol 14-18e körüli km hozható ki belőle; mondjuk a gyári IRC 20+ ezer km-ét nem lehet felülmúlni, de annak meg is van az ára tapadásban. Ami viszont nagyon nem tetszett, hogy nem egyenletesen kopik, kb. a mintamélység feléig lineáris, onnantól exponenciális a kopás... Emlékszem mértem egyszer, hogy a mintamélység fele még megvan, aztán rá 2000 km-re az első már elérte kopásjelzőt... Még elgurulgattam vele talán még 2000-et, hogy a hátsót is lehasználjam, de ez már élményben vacak volt, a motor csúszkált, instabil volt, a kockás gumi miatt a kanyarodás is fura érzet volt... Én kicsit többet vártam, az elején tényleg alig kopott, azt hittem a 20e itt is meglesz.
Száraz tapadás: Elég jónak mondanám. Mondjuk mióta radial gumim van, átértékeltem. :) De melegben, szárazon, jó, tiszta úton, tehát ideális viszonyok közt sokkal jobb volt, mint a gyári IRC, jó nagyokat lehet vele dönteni kanyarban is teljes stabilitás mellett (amíg nem kopott szét). Tényleg nagyon szerettem. Pályázni is voltam vele, na az hiba volt, egyértelműen nem oda való. Plusz pont a tapadásnak, hogy a pályán is végig stabilan tudtam vele menni, tapadt a tőle elvárható módon. Kanyarban nem csúszott meg, egyedül nagy sebességről fékezésnél sikerült blokkolni az elsőt (de esés nem lett belőle), amit utcán sose. De a kopás... gyakorlatilag a pályán kopott kockásra, és főleg az első gumi, mintha tényleg borotvával lehúztak volna egy réteget a közepéről. Konkrétan az első 2x annyit kopott a pályanapon, mint a hátsó, nagyon durván megviselte. Az a gyanúm. hogy túlmelegedett, nem bírja ezt a nagy terhelést kezelni, és túlmelegedve gyakorlatilag szétmegy a gumi alattad, nagyon kopik, főleg féktávon.
Nedves tapadás: Na, ez a legnagyobb hátránya (utcán). Esőben vagy csak nedves úton nagyon nem szerettem. Amilyen jó volt szárazon, melegben, 2x olyan rossz volt, ha az úton volt egy kis víz. Ha meg nem csak víz volt, hanem egy kis szennyeződés, vagy az útfelület nem volt tökéletes (pl. szurokfolt), akkor garantált volt a megcsúszás. Az élettartam vége felé ez persze csak fokozódott... Sajnos errefelé sokat esik az eső, úgyhogy épp ezért alig vártam már, hogy megszabaduljak tőle. Egy dolgot viszont nagyon nagyra értékelek: szemben a gyári IRC-vel, ami nekem hirtelen csúszott meg, ez a Michelin lassan, érezhetően kezdett el csúszni, mindig lehetett érezni, hol a határ. Ez egy nagy pozitívum.
Kezelhetőség: Vízen óvatosan kellett menni, de ha jók voltak a viszonyok (meleg, száraz út), akkor nagyon jó volt, könnyen lehetett bekormányozni, stabilan tartotta a motort, jókat lehetett vele döntögetni. Persze miután a pályanap (+ némi autópálya hazafele) után erősen bekockásodott, katasztrófa lett, minden kanyarnál lehetett érezni a kockaélt, amin "átesett" a motor, az egész instabilabb lett.
Ár/érték arány: Borzasztó. Ahogy nézegettem, ebben a méretben ez az egyik legdrágább utcai gumi, ha nem a legdrágább. Nem is értem az árképzést, a Michelin-nél házon belül is van ami olcsóbb, és jobb (és ráadásul radial). Szerintem nem ér annyit, amennyiért árulják.
Összegzés: A hibái ellenére nem tartom rossz guminak. Ha valaki napos időben túrázik vele, akkor egy igen jó válaztás, talán az egyik legjobb a diagonal szerkezetűek közül, sokat elmegy és még a sportos használatot is jól tűri - utcán! A motor jól kezelhető, jók a visszajelzések, lábtartót simán lehet karcolni. Pályára menni viszont tilos vele, hamar túlmelegszik. Szintén nem való annak, aki egész évben ingázik, és sokat megy őszi-tavaszi esőben, hidegebb napokon is, mert a vizes tapadása katasztrófa. A kopás a végén felgyorsul, hirtelen elkopik, de ha az összfutást nézem, nem rossz (pályázás nélkül meg valószínű többet is kibírt volna). Az ára viszont nagyon magas, szerintem nem éri meg, én nem vettem volna meg ha nem lett volna "ingyen" (az ER-5-öt amikor megvettük, ez volt rajta), és valószínű a Ninjára sem raktam volna fel amúgy, ha nem lettem volna kényszerhelyzetben.
Szintén a Pilot Street Radialt használom, mivel ezzel vettem a nyáron a GS-t (vadiúj gumikkal). Nem vagyok egy kanyarvadász típus, de egyelőre nekem is tetszik, még a vizes úton való kiszámíthatósága is. Kb. 4000 km-t mentem vele, nagyon csekélyke kopással (mondjuk ez nem biztos hogy a gumit dicséri, inkább az én motorozni [nem] tudásomat...).
[#5249702] 2016. 05. 17. 17:57
smice
No, most végre sikerült egy kis időt szakítanom megint, itt a "gumiteszt" következő része. Ahogy írtam, ezt még nem kell készpénzenk venni, még olyan sok tapasztalatom nincs ezzel a gumival, ez inkább csak "első benyomások" szintű tapasztalatmegosztás.
Michelin Pilot Street Radial (110/70-17 + 130/70-17)
Futásteljesítmény: Hát erről még nem tudok mondani semmit. :) Az előző gumikból okulva megvárom, míg teljesen elkopik, majd utána; nehogy ezzel is úgy járjak, hogy a végén extrém módon felgyorsul. Most kb. 2500 km van benne, kopás szinte nem látszik, a gyári mintamélyég 6.5 mm ha minden igaz, mondjuk nekem a mérő van ahol 6.7-et is mutatott; kopást meg nem tudtam mérni, talán századmilliméterek lehetnek. Lehet 6.5 helyett most 6.45 mm, de ennyire nem pontos a műszerem. Összehasonlításképp a Pirelli Diablo Rosso II, ami ugyanilyen méretben elérhető sportosabb radial gumi, gyárilag csak 5-5.5 mm mély.
Száraz tapadás: Nagyon jó, van olyan jó, mint az előző Pilot Activ a legjobb körülmények közt, szerintem a radial mivolta miatt még túl is szárnyalja, teljesen megbízhatóan, magabiztosan tapad minden helyzetben, ami elé a Ninjával állítani tudom. Soha nem csúszott még meg szárazon.
Nedves tapadás: Összevetve az előző gumimmal, ez az, amiben a legnagyobb a különbség. Olyan jó a nedves tapadása, hogy már szinte el se hiszem. Szakadó esőben, hideg/párás időben, szennyezett útfelületen, rossz minőségű úton, mindenhogy tapad. Eszméletlen. Vicces volt, mert mikor felrakták, rögtön úgy kellett hazajönnöm majd' 100 km-et, hogy szakadt az eső, látni nem láttam, éjszaka volt, sötét, volt szerpentintől autópályáig minden, ráadásul mivel új gumi, ugye még rajta volt a formaleválasztó réteg, ami elvileg még csúszósabbá teszi, amíg le nem kopik. Na hát ilyen körülmények közt olyan biztosan tapadt mindenhol, hogy hihetetlen. De volt még szintén az elején, hogy véletlen egy kanyarban rámentem egy vizes, sáros aknafedlapra. Már vártam a megcsúszást, mert hozzászoktam az előző gumimmal, hogy ilyen helyzetben garantált. De a Pilot Street-tel - semmi. Mentem tovább, mintha mi sem történt volna. Szintén jellemző, hogy a majrécsíknak esélye sem volt kialakulni. Ez főként azért érdekes, mert az első 1000 km-t majdnem végig 5 fok alatti hőmérsékleten, többségében esőben vagy vizes úton tettem meg. Vagyis ilyen "télies" körülmények közt is úgy le tudtam dönteni a motort, ahogy korábban nem lehetett az előző gumimmal. Akkora önbizalmat ad, főleg kanyarokban, amiről korábban nem is álmodtam. Azért előfordult, hogy az egyik ilyen 5 fokos, esős napon egy körforgalomban, ahol a két sávot egy tükörsima szurokcsík köti össze, picit megcsúszott az eleje; megfogtam, baj nem lett belőle, de leckének jó volt, hogy azért itt is vannak határok. Csak sokkal-sokkal kijjebb, mint korábban.
Kezelhetőség: Na ez érdekes kérdés. Összességében nagyon szeretem, amire használom, arra tökéletes, de nem egy sportgumi. Hogy mire is gondolok: a radial szerkezet miatt nagyon jó, kiválóan tapad utcai körülmények közt, hidegben-melegben-esőben-mindenhogy; szintén a radial szerkezet miatt sokkal komfortosabb, mint a merevebb diagonál, nem ütnek akkorát az úthibák. Kanyarban hihetetlen stabil érzést ad, gyakorlatilag jobb vele kanyarodni, mint egyenesen menni; olyan szokatlan volt miután a kockásra kopott gumi után felrakták ezt a jó kis hegyes profilú Pilot Street-et, hogy már-már azt hittem, baj van az egyenesfutással, olyan furcsa volt egyenesben, de kanyarban olyan stabil volt, mintha tényleg sínen menne (pedig mint ecseteltem, eső, hideg, minden volt). Egy élvezet vele kanyarodni. A visszajelzések is jók, bár ebben talán egy fokkal jobb volt a korábbi Pilot Activ, ott jobban lehetett kézzel "olvasni" az utat, de a Street is nagyon jó.
Na de mindezek ellenére ezt már nem fogom pályára vinni. Amit hátrányként fel tudnék neki róni, az pályázás (erősen sportos használat) mellett jönne csak ki. A gumi vastag és nehéz, ugye fentebb összevetettem a Rosso II-vel, amin nem csak a futófelület vékonyabb, de az egész gumi érezhetően könnyebb, ha mondjuk kézbeveszed a két hátsót. Sajnos lemérni nem tudtam, mert csak egy fürdőszobamérlegünk van, ami nem nagyon akar mérni 10 kiló alatt, de a két gumi közt simán tippelek egy legalább 1 kilós különbséget a Pirelli javára (az a könnyebb). Jobb híján az Amazon-ra tudok támaszkodni, ott feltüntetik az áru tömegét, bár nem annyira megbízható, más eladók más-más adataokat írnak be néha; de azonos méretben a Michelin 14-15 font, a Pirelli 12-13 font körül van, úgyhogy tényleg megvan a kb. egy kiló különbség. A nagyobb (forgó és rugózatlan) tömeg meg elvileg jelenthet picit hosszabb féktávot, nehezebb gyorsulást - mondjuk ezek észrevehetetlenek; ami viszont tényleg érezhető, hogy nagyobb erő kell bekormányzáshoz, hogy kimozdítsd a kereket a síkjából. Ez főleg váltott kanyarokban érezhető nagyon, amikor a kombinációban hirtelen átmennél mondjuk egy éles jobbosból egy éles balosba. Na ott a váltásnál érezhető a "nehézkessége". Ami nem jelent utcán különösebb problémát, és cserébe a hosszabb élettartamért, jobb vizes menettulajdonságokért, stabilitásért simán elnézi az ember. De tény, hogy ez nem egy sportgumi.
A vastagsága miatt valószínű a melegedést is nehezebben kezeli; de ez is olyan probléma, ami csak pályázáskor jelentkezhet.
Illetve nagyon kis sebességnél (pl. álló kocsisorban manőverezés) is talán egy kicsit nehézkesebb forgolódni vele, mint a korábbi gumikkal; olyan érzés, mintha kicsit lapos lenne a gumi; de ez meg szerintem megint a radial konstrukció, a nagyobb gumitorzulás velejárója.
Eszembe jutott még egy pozitívum: az első kereket nem lehet megvezetni. Eddig minden első gumim olyan volt, hogy középen végigfutott rajta egy egyenes árok, a Pilot Street-en viszont nics ilyen minta, szerintem leginkább ez játszik közre. Van itt a közelben egy híd, ami nincs leaszfaltozva, hanem acélrácslapokkal van lefedve. Amikor régen rámentem, mindig ide-oda rángatta a kormányt, ahogy - gondolom - a rácsok éle próbálta vezetni az első gumit a középső csíknál fogva (ugye a rácsok nem szabályosan követik egymást, a lapok eltérése miatt az egyik éle nem folytatása a másiknak, ezért amikor átmész egyik lapról a másikra, mindig arrébb rakja egy kicsit a gumit, ez adódik össze kormányrángatássá). Na a Pilot Street-tel ez a jelenség teljesen megszűnt.
Ár/érték arány: Elképesztően jó. Tényleg szinte minden lehetséges gumit végignéztem ebben a méretben, ami beszerezhető az EU-ban, és szinte nincs ennél olcsóbb. Nem is tudom, hogy csinálják. Ha azt nézem, hogy ezért az alacsony árért mekkora tudást kapsz, meg többletet a korábbi diagonál gumikhoz képest, hát hajlamos vagyok azt gondolni, hogy hülye, aki nem ilyet vesz ebben a méretben. Utcai felhasználásra ennyi pénzért nincs alternatívája szerintem.
Összegzés: Bár még messze nem koptattam el, már most beleszerettem ebbe a gumiba. Minden ízében pont olyan, amire vágytam: lehet vele sportosan menni, nagyon stabil kanyarokban, és emellett nagyon jól bírja az itt jellemző hűvös és esős időjárást; vizes úton szerintem nem nagyon van ennél jobb sport-túra gumi. Lehet lábtartót koptatni télen-nyáron. :) Valószínű a futásteljesítményére sem lesz panasz, de ezt majd meglátjuk. És emellett még nem is drága... Szóval meglátszik, hogy a Pilot Road 2-ből származik, az sem véletlen lett olyan sikeres, és most végre annak a tudása elérhető kisebb motorok számára is, nem kamu a marketingszöveg. Pályára viszont nem fogom vinni, nem oda való, vannak ennél sportosabb gumik is. Arra vettem inkább egy Pirelli Diablo Rosso II-t, legközelebb arról fogok írni.
[#5250013] 2016. 05. 18. 10:28
smice
Nincs mit, örülök, ha valaki hasznát veszi. Hirtelen felbuzdulásomban gondoltam összegyűjtöm, milyen radial gumik vannak a gyári méretben, azt gondoltam most már nagyobb a választék, mint pár éve... De megakadtam a Michelin Pilot Street Radial-nál és a Pirelli Diablo Rosso II-nél. Nem találtam többet, pedig még a kevésbé ismert gyártókat is végignéztem, mint a Sava, Mitas, Avon, Shinko, IRC... Nincs radial sehol. Igaz, hogy az utóbbi időben sokan fejlesztettek kis méretű sportos gumikat (Heidenau K80, Sava MC50 stb.), de ezekről mind kiderült, hogy diagonál. Szóval radiálból továbbra sincs nagy választék. De legalább most már van. Mondjuk ezzel a kettővel tényleg nem panaszkodhatok. :)
További érdekesség, hogy ha hátul eggyel feljebb megyek, vagyis a 140-re keresek rá, akkor már majd' minden nagyobb gyártó kínál valamilyen radial gumit (Bridgestone, Dunlop, Continental, Pirelli, Michelin stb.) - úgy tűnik jelenleg a 130-140 közt van a vízválasztó.
[#5306504] 2016. 11. 04. 11:13
smice
Kicsit kihalt a fórum, úgyhogy gyorsan írok egy kis gumitesztet. Az előző része megtalálható az előzmények ("négyszögforgalom") gombra kattintva. Legalább 10.000 km-t sikerült mennem a gumival idén (de lehet többet, fel kellett volna írni a km óra állását felrakáskor, de 10e már biztos van benne, előtte nem is akartam írni). Szóval következzen pár hosszabb távú tapasztalat:
Michelin Pilot Street Radial (110/70-17 + 130/70-17)
Futásteljesítmény: Na erről tudok leginkább új tapasztalatokat írni. Összességében eddig nagyon szuper. A gyári új gumi mintamélyésge ha jól mértem (de +/- fél milli hiba lehetséges) hátul 6,5 mm, elöl 4,5 mm. Most 10e+ km után hátul 4-4,5 mm-t mértem, elöl 2,5-3 mm-t. Nem bocsátkoznék jóslásokba (ld. korábbi tapasztalatok), de azért igen tartós guminak ígérkezik. A 250-esem nyilván nem is tudja nagyon megterhelni, de azért kapott a nyáron mindent, versenypálya, autópálya, szerpentin, ingázás... Mindenféle körülmények közt. Ráadásul abszolút stabilan teljesít, semmiféle minőségromlást nem érzékeltem a 10e km alatt. Most visszaesett a hőmérséklet megint 4-5 fokra reggelente, de ugyanúgy hozza a stabil tapadást és magabiztos érzetet, mint az előző télen, amikor fel lett rakva. Aminek még szintén nagyon örülök, az az, hogy egyáltalán nem kockásodik a 4,5 mm az 4,5 a közepén is meg a szélén is, nagyon szépen kopik az egykomponensű keverék ellenére is. Persze ez nyilván a használattól is függ, de azért idén is becsúszott pár hosszú autópályázás, ami szerintem egy puhább gumit lekockásít, ez viszont a jó tapadás mellett sem kopott laposra. Viszont ha ilyen ütemben kopik tovább, akkor az első hamarabb fog elkopni, mint a hátsó, szóval gondolkodnom kell, mit csinálok majd, mert hátul valószínű még jelentős tartalékok lesznek, amikor az elsőt már le kell dobni. De ezt majd meglátjuk, ha odaérünk.
Száraz tapadás: ld. előző rész, még mindig kiváló.
Nedves tapadás: ld. előző rész, itt sem tudok nagyon mit hozzátenni, még mindig elképesztően jó. Talán csak az érdemel említést, hogy szándékaim ellenére mégis felvittem versenypályára, mert szakadó esőben volt szerencsém pályázni többször is, és ebben jobban bíztam ilyen körülmények közt, mint egy sportosabb, pályásabb gumiban. És pályán is tökéletesen helytállt, volt ahol többcentis vízrétegen kellett átmenni, de sehol nem volt gond, kiválóan teljesített. Túlmelegedéssel nem volt gond (nyilván az idő miatt is, napos időben nem pályáztam vele), kopással sem, tapadással sem; nyilván ilyenkor lassabban és óvatosabban is megyek, de amikor egy kicsit kezdett felszáradni a pálya, akkor aztán tényleg szuper volt, közel olyan kanyarsebességeket sikerült hozni, mint szárazon. Szóval teljes magabiztosságot ad nagyobb sebességnél is esőben, vizes aszfalton. Azt azért tudni kell, hogy egy pár kör azért kellett, mire rendesen bemelegszik, illetve a pálya nyilván nem utca, nincsenek szennyeződések, beláthatatlan kanyarok, nem fut át a mókus az úton stb. - szóval utcán továbbra is csak óvatosan illik menni rossz időjárási körülmények közt, de azért nagyban növelte a gumiba vetett bizalmamat, hogy megtapasztaltam, mire képes a vizes úton nagy sebességnél, nagy terhelésnél.
Kezelhetőség: ld. előző rész. Itt is csak a pályás tapasztalatokat tudom hozzátenni: bejött az, amire számítottam, egy könnyebb, sportosabb gumihoz képest többet kell vele birkózni egy kicsit kanyarban, ami szerintem a nagyobb tömege miatt van leginkább. De egyébként teljesen jó, abszolút semleges viselkedésű, 10e+ km után sem ráz, nem húz, nem szitál stb., semmit nem romlott a kezelhetőség és a stabilitásérzet.
Ár/érték arány: ld. előző rész, itt is csak meg tudom erősíteni, hogy ha ez a gumi ilyen tulajdonságokkal bír, ilyen futásteljesítmény mellett, akkor nem nagyon érdemes másik gumit venni (legalábbis az én felhasználásomhoz, ami teljesen vegyes, kb. mindent csinálok a motorral, mindenféle körülmények közt). Radiálban nincs is nagyon más választék (még mindig), a diagonál abroncsok meg szerintem más ligában játszanak.
Összegzés: Továbbra is tart a szerelem. :) A jó tulajdonságait, amiket az elején tapasztaltam, végig megtartotta, minőségromlás nincs, extrém körülmények közt is jól teljesített, mindezt úgy, hogy a futásteljesítménye nagyon ígéretes és a kopásképe is nagyon jó, messze a legegyenletesebb az eddigi gumijaim közül. NAgyon stabil, nagyon jól tapad, utcán szinte lehetetlen megcsúsztatni (csak ha az ember direkt akarja, és pl. tapossa a hátsó féket, de még így is jóval később csúszik meg, mint pl. a korábbi Michelin Pilot Activ, nedves körülmények közt pláne). Úgyhogy összességében még mindig ez az első számú utcai gumi nálam, csak ajánlani tudom; vettem is egy tartalék garnitúrát, de ahogy nézem még jó darabig nem lesz rá szükségem.
[#5306822] 2016. 11. 05. 12:44
smice
Na igen, tényleg rá lehet költeni egy használt motor árát pár év alatt gumikra... Azt egyébként tudtad, hogy ezt a Pilot Street Radial-t már gyártják nagyobb méretben is, többek közt a Z méretében is? Egy szett kijön 60e-ből, és nagyobb motorokon biztos nem teljesít olyan jól, mint a kisebbeken, de ha nem használod extrém körülmények közt, akkor megfelelhet... És mégsem egy noname kínai vackot kapsz ennyiért. (És igazából az "olcsó" márkák sem igazán olcsók már, talán emlékszel, mikor néztem, hogy a Heidenau drágább, mint a MIchelin...)
Autó vs. motor: itt szerintem leginkább két dolog játszik:
A motorgumi sokkal fejlettebb technológiát igényel, többféle erőhatás éri, nagyobbak a terhelésváltások, lapra döntve is működnie kell stb.... Autóguminál ha az egyik megcsúszik egy szurokfolton, észre sem veszi a vezető, mert a másik három úton tartja. Motornál meg egyből vége a játéknak. Szóval sokkal többet kell tudnia egy motorguminak.
A másik meg az, hogy egyszerűen kevesen vagyunk. Pont most olvastam a Continental-os cikket itt az oldalon, beszédes számok vannak benne: hetente 170.000 autógumit és 3.300 motorgumit gyártanak. Ez irtózatos különbség!!! Mennyi lehet az egy darabra eső gyártásköltség egy heti 170 ezres meg egy heti pár ezres tételnél? Meg ugye ez azt is jelenti, hogy el is tudnak adni heti több százezret autógumiból, motorgumiból viszont csak párezret. Ehhez képest örüljünk, hogy az áruk közt nincs 50x-es különbség.
Egyébként meg gondolom motornál nem is nagyon lenne értelme 100e km-t elfutó gumit gyártani, mert a legtöbben hobbimotorosok (legalábbis Európában és Amerikában), évente futhatnak 3000-5000 km-t átlagban... Akkor egy 100e km-t bíró gumi tartana 20-30 évig... De persze hamarabb elöregedne. Szóval nem tudnák kihasználni a nagyobb futásteljesítményt. Autóval meg azért összejön 100e km viszonylag hamar, 2-4 év alatt sokaknál. Szóval ott van értelme tartós gumit fejleszteni.
[#5312097] 2016. 11. 25. 11:49
bogyo112
Várjál, spórolj és vegyél Pilot Street Radialt. Az mindenkinek bevált aki használja.
[#5312406] 2016. 11. 26. 10:39
Japu
Az én gumim kb ugyan ilyen.BT 45. 23ezret mentem vele. Ugyé én nem vagyok az a vadmotoros (csak ritkán ). Most rendeltem meg a Kékhódná a michelin pilot stret radiált.
Most 4ezerrel olcsóbb.
1 tipusra 5 perc alatt jöhet 3 aki isteníti,4 köpködi 3 semleges.Mindenkinek más a szubjektiv érzése.
Szóval sajnos magadnak kell kitaposnod hogy neked mi a legjobb,senki nem végzi el helyetted.
Hajrá!
Köszi mégegyszer!
Most 4ezerrel olcsóbb.
Van értelme?
Pl nemrég Weasel cimbora is írt erről. Olvass vissza, ennyi.
Kb 8,5 évem és mások kb ennyi tapasztalata, és kísérletezése van ebben a topicban.
Az, hogy te rohadt vagy arra hogy olvass, vagy utána nézz a te bajod.
Ha annyira érdekelne mit vertyogsz mint ahogy alant K.István írta volt, mondanám hogy húzz el innen a picsaba.
De csak heréskedj nyugodtan tovább. Hátha áldott jó lelki Smice barátom, meg esetleg "külsősként " bogyo112 még megkonyorul rajtad.
Mit, vagy kit tiltottál le ugyan? Szerinted ki a pék fasza akar neked írni vagy ilyesmi privátban?
Vicc
Jön a PC performansz...:-D