Hangosnak lehet, hogy az, de brutál jó. Visszacsinálni úgy tudod, hogy szerzel egy jó állapotú gyárit és visszacseréled. Általában azért herélődnek ezek, mert szétrohad a belsejükben valami és akkor meg ciripel meg zörög. A visszadurrogás meg a rossz karbibeállítás miatt is lehet. Nekem is herélt, de nem durrog, mert hozzáállították a karbit. Műszakin szerintem nem lesz gond az enyém is simán átment. Gondolj bele, egy jó öblös chopper még hangosabb.
Még az lenne a problémám, hogy nagyon hangos a kipuff. megnéztem és ki van herélve! Vissza lehetne valahogy állítani gyárira, vagy legalább közel hozzá, hogy halkabb legyen?, mert eléggé visszadurrog! Meg aztán ha műszakin meghallják .. nem is akarok belegondolni!
Ha ráadod a gyújtást, akkor a vízhőfok visszajelző pozitív izzószálán és a diódán keresztül záródik az áramkör az olajgomba testtel, ezért egyszerre világít mindkettő (ezzel ellenőrizhető, hogy jók az izzók, illetve a vízhőfok jeladó akkor testel,ha forra vized, ezért alapból az nem játszik). A motor beindulása után lesz olajnyomás, eltűnik róla a test ezért mindekttő kialszik. Ha felforr a vized ( kb 110 C) akkor a hőfokjeladó adja a testet és világítani fog a visszajeződ. Ha olajnyomás gond van, akkor működés szempontjából a gyujtás alatti állapot áll elő, uh szerintem mindekttő világítani fog.
Szerintem is a gombával lesz a baj, ma vettem egy gombát a menet stimmel de sajnos fordítva működik alap helyzetben nyitva, nyomáson zárva, kocsiba való gomba, de úgy látszik kétféle van a működésüket tekintve! Ha a vízhőfok kapcsoló is a gombán keresztül kap testet, akkor az is világít ha olajnyomás gond van? És amúgy minek a dióda a két visszajelző közé?, erre még nem jöttem rá!
Üdv. Az olajnyomás gomba elvileg akkor vezet, mikor nincs olajnyomás, azaz, ha pl. nem jár a motor. A kapcsolási rajz szerint gyújtáson a vízhőfok visszajelző is az olajgombán keresztül kapja a testet, így ha gyújtáson az sem világít (mert egyébként mindkettőnek kéne), akkor valószínűleg a gombával lesz a baj. Ha viszont az világít, akkor valami más elkötés lehet (bár nem értem miért lenne, hót egyszerű a bekötési rajz szerint).
Sziasztok
A héten vettem egy ER5-t, minden szép és jó volt addig, amíg itthon feltűnt, hogy nem világít gyújtás ráadásnál az olajnyomás lámpa (ez az első 4T mocim ezért ez fel sem tűnt). Jó egyből szerelés akkor látom, hogy rosszul van kötve a visszajelző lámpa, örültem, hogy csak ennyi a probléma, kijavítom a bekötést, gyújtás rá akkor sem akar kigyulladni! Hát egyből megint rossz kedvem lett, lehasalás összezártam a gombát, és felgyulladt a lámpa! Ezek szerint nyitott állásban ment volna tönkre a gomba? Olaj leeresztés után kivettem, megmértem műszerrel és valóban nem vezet át, jól gondolom, hogy környezeti nyomáson zárt állapotban kéne lennie? Aki tud, segítsen! Köszönöm!
Első fényszóróhoz lehet kapni ilyen krómozott karimát? Mert a szarvassal való találkozásomkor most néztem, hogy csak az nyomorodott meg. A műanyag fényszóróház, és maga a lámpabúra sem sérült.
A két adat közül a modellév alapján már eldönthető: 2000-es a motorod, 295 ml kell bele/teleszkóp, mert a C4 változatok, ha jól tudom 2003 -tól jöttek ki. De ha a másik adatra gondolsz, akkor az mm-ben adja meg, de nem ecsetelném, mert már korábban már írtam a cseréről és a modellév alapján itt is eldönthető., tehát 127+-2mm olajszintig kell tölteni a villa tetejétől mérve, függőlegesen. 10W teleszkóp olaj kell bele.
sziasztok
Amúgy el nézést kérek már hogy meg mertem kérdezni menyi olaj is kell a első teleszkópba.
Csak mivel a service manualba 2 adat is meg volt adva és mivel az angol tudásom nem az igazi sajnos itt tőletek kellett meg kérdeznem ,és elnézést is kérnék ha valakinek nem tetszett .
Motorokba nem jó az autós olaj, mert a motorban a váltót és a kuplungot is keni ugyan az az olaj, amihez adalékok kellenek. Az autós olajokban nincs ilyen, mert ott külön van a váltó, és a motor olaj, a kuplung meg száraz.
talán úgy veszem a bátorságot barátom hogy harminc éve autókat javítok, de nem motorokat. a kawához nincs típus ismeretem. sok autós fórumon jelen vagyok és szívesen segítek ha tudok. gondoltam a tapasztaltabbak itt is így tesznek. természetesen menni fog ha nem segítetek akkor is, csak sokkal lassabban, de viszont meglesz a tapasztalat. ez is egy út. ja és nem vagyok sértődékeny.
Én már magát a mentalitást sem értem: ha valaki lusta belenézni egy service manualba, akkor honnan veszi a bátorságot egy teleszkóp szétszedéséhez / összerakásához?! Egy rossz szereléstől meg lehet halni....
Köszönöm. Sajnos ma ez az általános hozzáállás: Készen kapni mindent, ha lehet azonnal. Néha a kérdés sem érthető, az elfogadható helyesírás meg egyenesen luxus, mondjuk ez nálam már sokat elárul az illető "igényességéről", néhány kivételtől eltekintve.
A héten vettem egy ER5-t, minden szép és jó volt addig, amíg itthon feltűnt, hogy nem világít gyújtás ráadásnál az olajnyomás lámpa (ez az első 4T mocim ezért ez fel sem tűnt). Jó egyből szerelés akkor látom, hogy rosszul van kötve a visszajelző lámpa, örültem, hogy csak ennyi a probléma, kijavítom a bekötést, gyújtás rá akkor sem akar kigyulladni! Hát egyből megint rossz kedvem lett, lehasalás összezártam a gombát, és felgyulladt a lámpa! Ezek szerint nyitott állásban ment volna tönkre a gomba? Olaj leeresztés után kivettem, megmértem műszerrel és valóban nem vezet át, jól gondolom, hogy környezeti nyomáson zárt állapotban kéne lennie? Aki tud, segítsen! Köszönöm!
Amúgy el nézést kérek már hogy meg mertem kérdezni menyi olaj is kell a első teleszkópba.
Csak mivel a service manualba 2 adat is meg volt adva és mivel az angol tudásom nem az igazi sajnos itt tőletek kellett meg kérdeznem ,és elnézést is kérnék ha valakinek nem tetszett .
Amit te írsz az autóba való olaj!