Pfffffffffffffffffffffffffffffffff B+! Ez egy karambolos blokk! Próbálj szerezni egy másik blokkot. Nem nagyon értek hozzá, de nem tudod bebizonyítani, hogy nem Te törted össze. Azonkívül ott van az adásvételi szerződésen a záradék !
Sziasztok! Remélem nem járt még így senki, de érdeklődnék tudok-e tenni egy ilyen esetben valamit. Tavaly vásároltam egy 2007-es 750-est, látszólag kifogástalan állapotban. Mostanra kiderült, hogy igen csak rosszul jártam, meg állt alattam a gépezet különösebb előjelek nélkül, nem gondoltam olyan nagy dologra, de mikor meg lett bontva szomorú látvány fogadott. Elviekben nem törött motornak a blokkja hegesztve volt valamikor valahol és így nem igazán illeszkedtek a dolgok, igaz 10ezret elmentem vele. Főtengelyen elnyalt a házban elég sok dolgot, így olaj sem jutott minden helyre, vezérmű tengely is el lett így nyalva stb.stb... Ha jól tudom ez rejtett hiba vagy ilyesmit mondtak nekem, csak azt nem tudom tudok-e kezdeni valamit vagy így jártam és kész? Előre is köszi a segítséget!
A blokkhoz nem adtak valami papírt, amikor vetted, hogy milyen motorból származik? Én is a Honda márkaképviseletnél kezdeném a dolgot, hátha pl. motorszám alapján tudnak egy igazolást kérni a gyártól, hogy ez valóban a fojtott német 100 Le-s változat.
baleset biztosításod ha nincs külön nem tudom milyen járható utak vannak.én a 2. csattból okulva kötöttem egy élet,-és baleseti biztosítást,kifejezetten motoros barát.Sajnos igénybe kell vennem így még csak most tesztelem a szolgáltatást,ha minden igaz, megéri fizetni később is.Ha a leírtakat teljesítik most kihúz a szarból.Egyedül az esetleges temetésem és lakáshitelem miatt kötöttem meg,ha lassú lenne az őrangyal,dúrván hangzik de ilyennel számolni kell,ezt nem tanítják a motoros iskolában..sok sikert és felépülést !
Tisztelt Jogdoki:)
Segítségeteket kérném a motorkerékpárom lepapírozásához.
Egy hónapja fordultam a pécsi közlekedési felügyelethez,miszerint szeretnék a Honda CBR 900 sc28-as mocimba egy sc 33-as motorblokkot beépíteni és lepapírozni.Az elsődleges procedúra után azt mondták,hogy semmi akadálya, tízenezer Ft befizetése után,két-három hét múlva kpm műszaki vizsga,majd új forgalmi és kb 32 ezerből le is van papírozva.Csodálkoztam is,hogy ez ilyen gördülékenyen megy.
Elkezdtük,befizettem,vettem egy új láncszettet 35 E, egy pár új gumit78 E,vadi új km óra műszeregységet28 E,prízmát,rendszámtáblavilágítást,stb.Két hét elteltével telefonál az ügyintéző,hogy mégse megy mert az sc 28-as blokk 100 lovas,az sc33-as 135 lovas,ez meghaladja a megengedett 10-15%-ot,és nem biztos,hogy a fékek,és a kormányzás bírni fogja ezt az erőt.
Most van egy lehetőségem:Budapesten egy mérnöki csoporttal felülvizsgáltatom a motort,380-400 ezer Ft-ért(ezt kihagynám)
A kérdésem az lenne,hogy nincs-e más lehetőségem, mert több öreg motoros szerint is ez a 100 Le-s blokk valszeg,csak a Németországi biztosítás miatt 100,nálunk 124 Lóerősek ugyan azok a motorok,és a váz,fék,kormányzás nem különbözik semmiben.
Tudnátok segíteni?
Segítségeket szeretném kérni, 2 hete volt egy balesetem, kifordult elém egy autó és nekiütköztem, eltört a jobb lábamba a szárkapocs csont és a motor is összetört elég rendesen bár egyáltalán nem annyira vészesen mint ahogy a kárfelvevő leírta, minden apróságot felvett cserére majd mielőtt elköszönt megjegyezte hogy hát ez valószínűleg totálkár lesz, de majd még utánanéz az alkatrész áraknak, kérdésem az lenne ha a biztosító felveszi a motort totálkárra akkor én utána forgalomba tudom majd még helyezni vagy már nem? Aki már találkozott ilyennel, mivel járok jobban, ha felveszik totálkárra vagy ha kifizetik nekem a javítási költséget? És még az érdekelne hogy érdemes valakit megbíznom azzal hogy a lábtörés és a munkából való kimaradás kártérítését elintézze? Előre is köszönöm szépen a segítséget
Nemrég én is hasonló kérdést tettem fel a pályamotorozós cikknél. Azt a választ kaptam, hogy számlának (ha pl. kereskedésből vette eleve rendszámmentesen, mint a krosszmotorokat), vámpapírnak (ha olyan országból lett behozva), de legalább előző tulajtól adás-vételinek lennie kell. Ezeken fel van tüntetve pl. a vázsszám. Szóval olyan elvileg nincs, hogy semmilyen okmány nincs. Ha meg a vázszámot sem lehet ráírni az adásvételire, mert nincs, nem látszik, nem olvasható, az szinte 100% biztos, hogy lopott, ahogy a totalbike-os cikk is írja.
Arra a kerdesre keresek valaszt, hogy mi a helyzet az olyan motorok adas-vetelevel, aminek semmilyen okmanya nincs?
Ilyenkor az adas-veteli szerzodesben milyen adatok szerepelnek, ami alapjan a motor egyertelmuen beazonosithato?
Jogilag, vagy akarhogy ez mennyire szabalyos, mennyire bevett szokas az ilyen motorok adas-vetele, milyen problemak merulhetnek fel a kesobbiekben?
Egyebkent palyamotorrol lenne szo...
Egyébként kiderült, amit szerettem volna.
A km többé-kevésbé valósnak tűnik a kinézett motoron, csak mellette az is kiderült, hogy immár az 5. tulaj árulja a 10 éves CBR-t. Innentől kezdve fogalmam sincs, érdemes-e vele továbbra is foglalkoznom. 5 tulaj egy sportmotoron elég soknak tűnik...
Olvastad azt a részt ahol arról írtam, hogy ha előtte állították vissza az óra állást, mielőtt valamiért rögzítették (vizsga, átírás...), akkor pont semmit nem tudsz meg a valódi km állásról?
Persze, ezt én is tudom. Az állapot mindent elárul.
De hidd el, van egy barátomnak olyan 2010-es gyönyörű, szalon GSX-R-je, amivel az elmúlt 5 évben minden nyáron bukott egyszer. Mégis mindig rendbe lett rakva optikailag. Ezek után azért az ember a lehetőségekhez képest minden követ meg akar mozgatni.
Ha van is ilyen és akkor derül ki, ha a tulajdonodban van....akkor jó eséllyel indíthatsz eljárást az eladóval szemben.
Egyébként meg 2, de legfeljebb 4 évre visszamenőleg (műszaki vizsga) is rögzítve van a km.
Persze a rutinosak akkor állítják vissza, mielőtt valahol meg kell adni.
Szóval semmit nem ér az egész.
Állapotot vegyél és ne évjáratot+kilométer állást.
Az egyik jogász szerint a 2007-tőlhazánkban adott-vett járművek előzetes km futása az okmányirodákban kérésre megnézhető.
Engem épp most küldtek el az okmányirodából, hogy ilyet ők nem nézhetnek meg. Ismerős szerint is csak akkor, ha már a tulajdonomban van a kérdéses jármű-. AKkor meg már nyilván sokra megyek vele, ha kiderül, hogy 3x ennyi km van benne.
Tudtok valamit segíteni ez ügyben? Honnan lehetne lekérni az állítólagos nyilvános infot?
Kedves fórumtársaim! Kedves társunk Magyar Zsolt a tegnapi napon 19 óra környékén súlyos balesetet szenvedett a Romániai Nagykároly településen! Ezúttal szeretném felhívni hogy minden motoros társam figyelmét hogy aki teheti felejtse el a Romániai motoros túrát. A baleset egy ittas gépkocsivezető miatt következett be aki a szembejövő sávból átjött a mi menetirányunknak megfelelő sávunkba! Zsoltinak esélye sem volt a baleset kikerülésére és az útpadkára húzta Honda cbr 600 as motorját ahol egy villanypóznával ütközött! Testét a 11 méterre lévő kerítés tartotta meg. Kb 1.5 órát kellett mentőre várnunk mire kiértek.A kezelés kb egyenlő a nullával. Életveszélyes állapotban vitte el a mentő.Fej és mellkasi sérülései vannak. Foglalkozása műszaki mentős szabolcs megyében ha valaki akkor ő tudja hogy ilyen esetben mi is a pontos teendő a mi vallomásunk (4 fő) ellenére most mégis őt okolják a nagy romániai rendőrök kiknek a saját szemünk láttára adott át pénzt a gépkocsi sofőrje!
Kérdezném társaimtól és a jogásztól hogy ilyen esetben mi is a pontos teendő?
Rendben, nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Aztán ha egyszer úgy döntök, hogy eladom, akkor már mehet az adás-vételire 100 ccm gond nélkül.
Szuper!
Még egyszer köszönöm szépen!
Az eletben sokszor nem ugy mukodnek a dolgok mint ahogyan vonalas kollega olvassa gondolja. Igen sokszor a peren kivuli megegyezes jatszik maganemberek kozott. Az egyik ismerosom bekelteto allasban dolgozik ezen a teruleten. De nekem mindegy ki mit gondol vagy tesz.
Szep napot mindenkinek
sosem értettem hogy miért nem gondolnak bele a másik oldalról
pl elviszik a motorját másnap visszaviszik hogy hát mégsem fasza add csak a pénzt vissza.......
mert ugye egy motort ki lehet végezni nagyon gyorsan.....
itt a sportmotoron is volt pár éve olyan videó hogy a garázsban hidegen tiltásig forgatva amíg meg nem döglött, még ki is gyulladt a végén, nehogymár a bank elvigye
Smkp esetén nincs átírási illeték.
Add el a családban valakinek és az adásvételit meg küld be a biztosítónak, hogy megszüntesd a biztosítási szerződést.
Talán egy esélyed lehet, ha a magyarországi Honda márkaképviselettől tudnál egy olyan igazolást szerezni, h megfelel hozzá a régi váz stb...
Segítségeteket kérném a motorkerékpárom lepapírozásához.
Egy hónapja fordultam a pécsi közlekedési felügyelethez,miszerint szeretnék a Honda CBR 900 sc28-as mocimba egy sc 33-as motorblokkot beépíteni és lepapírozni.Az elsődleges procedúra után azt mondták,hogy semmi akadálya, tízenezer Ft befizetése után,két-három hét múlva kpm műszaki vizsga,majd új forgalmi és kb 32 ezerből le is van papírozva.Csodálkoztam is,hogy ez ilyen gördülékenyen megy.
Elkezdtük,befizettem,vettem egy új láncszettet 35 E, egy pár új gumit78 E,vadi új km óra műszeregységet28 E,prízmát,rendszámtáblavilágítást,stb.Két hét elteltével telefonál az ügyintéző,hogy mégse megy mert az sc 28-as blokk 100 lovas,az sc33-as 135 lovas,ez meghaladja a megengedett 10-15%-ot,és nem biztos,hogy a fékek,és a kormányzás bírni fogja ezt az erőt.
Most van egy lehetőségem:Budapesten egy mérnöki csoporttal felülvizsgáltatom a motort,380-400 ezer Ft-ért(ezt kihagynám)
A kérdésem az lenne,hogy nincs-e más lehetőségem, mert több öreg motoros szerint is ez a 100 Le-s blokk valszeg,csak a Németországi biztosítás miatt 100,nálunk 124 Lóerősek ugyan azok a motorok,és a váz,fék,kormányzás nem különbözik semmiben.
Tudnátok segíteni?
Köszönettel:Egy elkeseredett motoros
Segítségeket szeretném kérni, 2 hete volt egy balesetem, kifordult elém egy autó és nekiütköztem, eltört a jobb lábamba a szárkapocs csont és a motor is összetört elég rendesen bár egyáltalán nem annyira vészesen mint ahogy a kárfelvevő leírta, minden apróságot felvett cserére majd mielőtt elköszönt megjegyezte hogy hát ez valószínűleg totálkár lesz, de majd még utánanéz az alkatrész áraknak, kérdésem az lenne ha a biztosító felveszi a motort totálkárra akkor én utána forgalomba tudom majd még helyezni vagy már nem? Aki már találkozott ilyennel, mivel járok jobban, ha felveszik totálkárra vagy ha kifizetik nekem a javítási költséget? És még az érdekelne hogy érdemes valakit megbíznom azzal hogy a lábtörés és a munkából való kimaradás kártérítését elintézze? Előre is köszönöm szépen a segítséget
http://totalbike.hu/technika/nepperuzo/2012/07/12/rendszam_nelkul_hobbicelra/
Arra a kerdesre keresek valaszt, hogy mi a helyzet az olyan motorok adas-vetelevel, aminek semmilyen okmanya nincs?
Ilyenkor az adas-veteli szerzodesben milyen adatok szerepelnek, ami alapjan a motor egyertelmuen beazonosithato?
Jogilag, vagy akarhogy ez mennyire szabalyos, mennyire bevett szokas az ilyen motorok adas-vetele, milyen problemak merulhetnek fel a kesobbiekben?
Egyebkent palyamotorrol lenne szo...
Koszonom
Nos, miért is? Talán egyszerre ülnek rajta?
Nem értem, hogy egy motor állapotában miként szól bele vagy miért lesz jobb vagy rosszabb, ha 1-2 -nél több tulajdonosa volt?
Egyébként kiderült, amit szerettem volna.
A km többé-kevésbé valósnak tűnik a kinézett motoron, csak mellette az is kiderült, hogy immár az 5. tulaj árulja a 10 éves CBR-t. Innentől kezdve fogalmam sincs, érdemes-e vele továbbra is foglalkoznom. 5 tulaj egy sportmotoron elég soknak tűnik...
De hidd el, van egy barátomnak olyan 2010-es gyönyörű, szalon GSX-R-je, amivel az elmúlt 5 évben minden nyáron bukott egyszer. Mégis mindig rendbe lett rakva optikailag. Ezek után azért az ember a lehetőségekhez képest minden követ meg akar mozgatni.
Hol kérdezhetek tehát utána?
Egyébként meg 2, de legfeljebb 4 évre visszamenőleg (műszaki vizsga) is rögzítve van a km.
Persze a rutinosak akkor állítják vissza, mielőtt valahol meg kell adni.
Szóval semmit nem ér az egész.
Állapotot vegyél és ne évjáratot+kilométer állást.
Engem épp most küldtek el az okmányirodából, hogy ilyet ők nem nézhetnek meg. Ismerős szerint is csak akkor, ha már a tulajdonomban van a kérdéses jármű-. AKkor meg már nyilván sokra megyek vele, ha kiderül, hogy 3x ennyi km van benne.
Tudtok valamit segíteni ez ügyben? Honnan lehetne lekérni az állítólagos nyilvános infot?
Kedves fórumtársaim! Kedves társunk Magyar Zsolt a tegnapi napon 19 óra környékén súlyos balesetet szenvedett a Romániai Nagykároly településen! Ezúttal szeretném felhívni hogy minden motoros társam figyelmét hogy aki teheti felejtse el a Romániai motoros túrát. A baleset egy ittas gépkocsivezető miatt következett be aki a szembejövő sávból átjött a mi menetirányunknak megfelelő sávunkba! Zsoltinak esélye sem volt a baleset kikerülésére és az útpadkára húzta Honda cbr 600 as motorját ahol egy villanypóznával ütközött! Testét a 11 méterre lévő kerítés tartotta meg. Kb 1.5 órát kellett mentőre várnunk mire kiértek.A kezelés kb egyenlő a nullával. Életveszélyes állapotban vitte el a mentő.Fej és mellkasi sérülései vannak. Foglalkozása műszaki mentős szabolcs megyében ha valaki akkor ő tudja hogy ilyen esetben mi is a pontos teendő a mi vallomásunk (4 fő) ellenére most mégis őt okolják a nagy romániai rendőrök kiknek a saját szemünk láttára adott át pénzt a gépkocsi sofőrje!
Kérdezném társaimtól és a jogásztól hogy ilyen esetben mi is a pontos teendő?
Aztán ha egyszer úgy döntök, hogy eladom, akkor már mehet az adás-vételire 100 ccm gond nélkül.
Szuper!
Még egyszer köszönöm szépen!
Szep napot mindenkinek
pl elviszik a motorját másnap visszaviszik hogy hát mégsem fasza add csak a pénzt vissza.......
mert ugye egy motort ki lehet végezni nagyon gyorsan.....
itt a sportmotoron is volt pár éve olyan videó hogy a garázsban hidegen tiltásig forgatva amíg meg nem döglött, még ki is gyulladt a végén, nehogymár a bank elvigye
Add el a családban valakinek és az adásvételit meg küld be a biztosítónak, hogy megszüntesd a biztosítási szerződést.