Magánszemély és használt jármű adás-vételnél nincs jótállás.
Na meg ott az adásvételin, hogy kipróbált, megtekintett állapotban...stb.
Egyébként is minden bukta már, mert hozzányúltak!
Alapból egy igazságügyi műszaki szakértőnek kell szétszednie és mindenről hibafelvételt készítenie. (ez a hiteles) Valamint megállapítást kell nyerjen, hogy a hiba (ha volt) már az eladás előtt is fenn állt-e.
Na meg az, hogy az új tulaj miként használta sosem derül ki. Lehet olajozási hiba, túlmelegedés...stb. Ezt igen nehéz bizonyítani, hogy nem így volt.
Emellett még a bírósági eljárás díja hozzájön. Meg a sok idő....
De mivel már nem tudja megbontani iü szakértő, így az egész eléggé veszett fejsze nyele...
Már ebből lehet venni egy másikat vagy bőven felújítani ezt.
Szia
Tudomasom szerint 6 honap jotallas kell legyen rajta. Igazsagugyi szakertoi velemeny + ugyvedi level. Autoknal ez mukodik legalabbis 3 honapja volt egy ilyen ugyem.
Udv
Információra volna szükségem, tényleg csak pontos info lenne segítség.
Egyik robogónkról nemrég kiderült, hogy 50 helyett 100ccm. Ami alapjában véve nem baj, de már május óta megvan rá kötve a biztosítás. Most mit tegyek? Az eladót nem szeretném baszogatni vele, mert ismerős (nem barát, nem haver, hanem ismerős), a motort pedig nem adnám vissza neki, akkor sem, ha visszafizetné az árát. Valószínűleg a robogót nem fogjuk többé közúton használni, de akkor a biztosító felé hogyan járjak el? Írjam meg nekik az igazat és kérjem a biztosítás megszüntetését? Szeretnék tiszta maradni a biztosítónál, pláne arra az esetre, ha valamikor mégis úgy döntünk, hogy eladjuk a motort.
Ha valaki járt már így vagy konkrét segítséget tudna adni, akkor kérem, hogy ne tartsa magában az információt, bátran ossza meg velem!
Segítségre lenne szükségem.
2 hete vásároltam egy yamaha tzr 50-est. Normálisan működött, aztán 1hét és 200km után nem akart beindulni. (Mielőtt leállítottam úgy járt mint addig, semmi hibára nem gondoltam.) Mai napon szerelő neki állt szétszedni hogy mi lehet a baj, mert csak egy felet fordult át a főtengely. Kipufogó leszerelésénél már látszott, hogy komoly baj van miután közel fél Liter benzint öntött ki belőle. Folytatta a szétszedést a henger leszerelésével, na itt jött a fekete leves. A tűgörgős csapágyból darabkák letörve, a hajtókar elhajolva. A főtengely és a többi alkatrész benzinben állt. Csináltunk fényképeket, majd felhívtuk az eladót, mert azt mondta amikor vettem, hogy fel lett újítva a motor és 1500kmt ment vele azóta. A választ nem írnám le. (adásvételiben nem szerepel hogy fel van újítva, ezt szóba mondta csak) A kérdésem hogy ilyen esetben terheli-e valamilyen felelősség az eladót?
Választ, válaszokat előre is köszönöm.
A kivonással a félévi biztosítást és a fél évi súlyadót nem kell befizetned. Ez a kettő együtt nekem 8000 Huf körül van. 2500 a kivonatás, + az okmányirodai fél nap.
Rajtad múlik mit teszel. Annak , hogy ilyen hosszú leállás esetén a motorral mit kell tenni olvass utána.
Nagyon szepen koszonom a valaszod! Akkor ez fog lenni :) a munkambol adododoan a barati kor nagyresze elkopottes nem igen vannak emberek korulottem akik motoroznak uh nincs sok tamogato :) a legtobben mar babakocsit tolnak ;)
Ha a kovetkezo heten nem is tudom osszehozni akkor legkozelebb ha itthon leszek az lesz az elso... Remelem vigyaz addig ra a jelenlegi tulajdonos :)
Csak,hogy választ is kapj a kérdésedre ne csak a süketelés, Ha az eladó kivonatja biztosítást nem kell kötnöd de eredetvizsga és átírást azt kell csinálni mivel tulajdonos változás történt! Ideiglenesen max. 6 hónap a kivonás de ezt ha lejár lehet újítattni ha te nem vagy itthon meghatalmazással bárki intézheti.
Nem sokszor, egy télen 2-3x maximum. De ha félévente hazajössz, akkor neked az jó! De a kivonás is költséggel jár, érdeklődj az okmányirodában mi most a menet.
Én második éve nem vonatom ki, 2 - 3000 Huf-körüli lenne a megtakarítás és akkor a kivont időben nem mehetek vele!
Hajozom, 6-7 havonta jovok haza 2-3 honapra...
Szoval a felev az jo...
Amikor nincs szezon teli honapokban te a garazsba egyhelybe jaratod? :)
Amugy meg ez a modell tetszik ha nem most veszem m, nem akarok addig varni amig csak agyon hasznalt egyedek lesznek a piacon.
A 23 eves mazdamon sincs rozsda pedig evek ota evi 2 honapot megy es nem garazsban tartom :(
A motor ott lenne ;)
Sziasztok!
Mar feltettem a kerdest a cbr 600rr forumba is de lehet itt jobb helyen vagyok:
"Lenne egy kérdésem, de nem biztos hogy ez a megfelelő topik remélem azért nem lesz harag, és valaki tud segíteni.
Szeretnék motort venni a kiszemelt példány Honda CBR 600 RR 2004- 2006 teljesen kezdő vagyok de kell nekem, hogy legyen! :)
Na ez érdekes lesz:
szóval az év nagy részében külföldön vagyok évi 2-3 hónapot töltök itthon, a következő kiutazásom 1 hét múlva esedékes, de nagyon szemezek egy 600 RR- el... olvastam hogy az adásvételt követően azonnal meg kell kötni rá a biztosítást, eredetiség vizsga, forgalmi engedély stb...
nade mivel én még nem fogom használni még kb 1 évig ezért én azonnal kivonatnám a forgalomból (ideiglenesen). szóval a kérdés hogy ha az eladó az eladás előtt kivonatja a forgalomból és úgy veszem át akkor is szükséges a biztosítás, törzskönyv stb... okosságok?
vagy hogy lehet ezt okosan megoldani hogy ne fussak felesleges köröket, vagy ne legyen extra kiadás?"
Sziaszok!
Valaki tud esetleg arra vonatkozólag infót hogy B-s jogsival vezethetek e már 125-ös gépet?Lecserélném az 50-est egy nagyobbra de de arra nem szól a jogsim és momentán nem tennék különbözetet anyagi okokból.Szó volt róla régebben hogy lehet de hogy most mi a tuti azt nem vágom.Valamint lehet e lekérni rendőrségen pl a motor tiszta voltát (nem lopott)és mi kell hozzá?
Előre is köszi!
Üdv.
Ez a Január 1. is csak egy köznyelven futó dátum.
Egyrészt egyik hivatal sem ellenőrzi január 1-én a gépjármű adatbázist, hogy a lakosoknak milyen jármű van a nevükön.
Igazából elég lassúak, mert talán jan 10-én mentünk be és kértünk helyi lakosnak járó ingyenes parkolási matricát a járműre....és még mindig nem látták a rendszerben, hogy a nevünkre került (több, mint 4 hónap!) és azt mondták csak akkor tud kiadni ilyen parkolási engedélyt, ha a jármű a nevünkön van.
Erről ennyit.....
Gyanítom, hogy mindent úgy és akkor és annyira szabályosan csinálnak...ahogy ők akarják. Őket nem kéri számon senki, de lefelé meg taposnak...
vételkor sem fizettem még sosem arra az évre
akkor ez van, de nem tudja senki és mivel senki sem kéri vissza emiatt lehet ez
sok éve megszívattak mert dec30-án eladtam a motort de csak jan7 körül íratták át és nekem kellett fizetni a teljesítményadót, hiába voltam a hivatalban az én nevemen volt még jan1.-én így én fizettem
mondjuk ez egy 80as évekbeli 17 lovas gép volt nem rokkantam bele,
Mert senki nem intézte. Maguktól nem szólnak. Neked kell jelezni, hogy eladtad a járművet. Az okmányiroda nem jelzi nekik, amikor leadod az eladás után az adásvételit. (Pedig ugye manapság már minden rendszer össze van kapcsolva mindennel.)
A lényegen nem változtat. Nincs a neveden forgalomban AZ a jármű.
Ha eladod, akkor sem lesz a neveden.
Valamint tavaly szeptember hónapban vettünk egy járművet és októberben kijött a telj adó az év végéig.
Vannak ám gyorsan és jól működő -meg kicsit néha rugdalni kell- önkormányzatok is...
Na meg ott az adásvételin, hogy kipróbált, megtekintett állapotban...stb.
Egyébként is minden bukta már, mert hozzányúltak!
Alapból egy igazságügyi műszaki szakértőnek kell szétszednie és mindenről hibafelvételt készítenie. (ez a hiteles) Valamint megállapítást kell nyerjen, hogy a hiba (ha volt) már az eladás előtt is fenn állt-e.
Na meg az, hogy az új tulaj miként használta sosem derül ki. Lehet olajozási hiba, túlmelegedés...stb. Ezt igen nehéz bizonyítani, hogy nem így volt.
Emellett még a bírósági eljárás díja hozzájön. Meg a sok idő....
De mivel már nem tudja megbontani iü szakértő, így az egész eléggé veszett fejsze nyele...
Már ebből lehet venni egy másikat vagy bőven felújítani ezt.