Ha nincs 600 ccm, akkor szerintem nem tudsz. Mivel a vizsga már változások életbelépése után lesz.
Itt van az oldalon:
"- Mi lesz azokkal, akik 21 évesen elkezdték tavaly az "A"-t, és nem fejezték be ?
- Akik tavaly elkezdték az A-t, és nem fejezték be, azok buktak mindent... Az iskolavezetőnek, illetve az oktató kollégának kellett volna egy kicsit noszogatnia a jelentkezőt, hogy csinálja - vagy el se kezdje -, mert így fog járni. Jómagam ezt tettem, mivel a változásról már tavaly nyáron tudni lehetett."
Ez is olvasható az oldalon:
"A jövő héten életbe lépő változások szinte minden egyes képzési csoportot érintenek, így a korlátlan jogsi megszerzéséhez már nem elég, ha valaki ügyesen elterelget egy GS500-at vagy egy négyszázas, sornégyes csupaszmotort a városban. A rendelet módosítását követően csak legalább 600 köbcentiméter hengerűrtartalmú és minimum 55 lóerő teljesítményű gépekkel lehet majd sikeres vizsgát tenni. Az átlag "hatszázasok" alkalmatlanok a feladatra - mivel jellemzően 595-599 köbcentisek -, így a változás komoly terhet ró az iskolákra. Az oktatási centrumokban aligha parkolnak 750-es superbike-ok, melyek teljesítik a fenti feltételeket, ezért a suliknak költséges beruházásba kell fogniuk, vagy arra ösztönözni a jelentkezőket, hogy a saját, előre megvásárolt gépeikkel vegyenek részt a tanfolyamon. A műszaki limit meghatározásával olyan népszerű gépek esnek ki a lehetséges oktatómotorok köréből, mint a 600-as Hornet vagy az NC700 sorozat - előbbi a lökettérfogat, míg utóbbi a szerény csúcsteljesítmény miatt hullott ki a rostán. A törekvés dicséretes, hogy a Hayabusára pattanó fiatalok ne egy apró négyszázas géppel szerezzék meg a jogsit, ugyanakkor a valódi célját - ebben a formában - aligha éri el, hiszen a 120 lóerős hatkilósok nem számítanak nagymotornak a szabályzás szerint, míg a szerényebb csúcsteljesítményű SV-k és Versys-ek igen. Az A kategóriás képzés életkori korlátozását 24 évben állapították meg, szemben a korábbi 21 évvel. "
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, talán jó helyen járok vele:
33 éves vagyok, motoron még nem nagyon ültem. Tavaly év végén beiratkoztam korlátlan A-jogsira, gondoltam egy CB500-zal menni fog a forgalmi vizsga. Én még tudok ezen a motoron vizsgázni, vagy a 19-én hatályba lépő jogszabály miatt már egy ennél nagyobb és nehezebb motoron kell majd? Magyarul: a folyamatban lévő jogsiszerzésre is vonatkoznak az új szabályok?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Hivatalosan hogyan lehet sportdobnak műbizonylatot csinálni?
Az enyémhez adnak csak mivel használtan vettem és a srácnak nem volt meg ( vagy nem akarta adni) így most nincs.
Esetleg a magyarországi forgalmazót kérdezzem vagy a Mozaik utcai NKH-nál érdeklődjek?
Bár megy email, mindegyiknek csak hátha hamarabb kapok választ innen.......na jó kicsit naiv vagyok
Hívd fel az okmányirodát, mert amiket olvasok neten, közel nem tűnnek, ilyen egyszerűnek és nem akarlak félrevezetni... úgy tűnik volt némi változás, de mondják meg ők.
feltétlenül kell válaszolniuk, ebben a beküldtemnekika kölcsönadásithagyjanakbékén-esetben, vagy tudomásul veszik, és már nem irogatnak nekem? eddig nem nagyon jelentkeztek...
Olyan kérdésem lenne hogy most szereztem egy yamaha fzr 600-at és üzembentartóival lenne az enyém ennek milyen illetékeket kell fizetni kb mennyiböl lehet ezt elintézni? válaszokat előre is köszönöm :)
nem lehet bajod,sem fizetési kötelezettséged sem.a tulajdonosváltással megszűnik a kötelezettség igy érvényes gfb kötéssel advételivel és eredetvizsgával át tudod iratni.a teljesítmány adó tartozásnál más a helyzet ,ott rendezni kell!
Itt van az oldalon:
"- Mi lesz azokkal, akik 21 évesen elkezdték tavaly az "A"-t, és nem fejezték be ?
- Akik tavaly elkezdték az A-t, és nem fejezték be, azok buktak mindent... Az iskolavezetőnek, illetve az oktató kollégának kellett volna egy kicsit noszogatnia a jelentkezőt, hogy csinálja - vagy el se kezdje -, mert így fog járni. Jómagam ezt tettem, mivel a változásról már tavaly nyáron tudni lehetett."
Ez is olvasható az oldalon:
"A jövő héten életbe lépő változások szinte minden egyes képzési csoportot érintenek, így a korlátlan jogsi megszerzéséhez már nem elég, ha valaki ügyesen elterelget egy GS500-at vagy egy négyszázas, sornégyes csupaszmotort a városban. A rendelet módosítását követően csak legalább 600 köbcentiméter hengerűrtartalmú és minimum 55 lóerő teljesítményű gépekkel lehet majd sikeres vizsgát tenni. Az átlag "hatszázasok" alkalmatlanok a feladatra - mivel jellemzően 595-599 köbcentisek -, így a változás komoly terhet ró az iskolákra. Az oktatási centrumokban aligha parkolnak 750-es superbike-ok, melyek teljesítik a fenti feltételeket, ezért a suliknak költséges beruházásba kell fogniuk, vagy arra ösztönözni a jelentkezőket, hogy a saját, előre megvásárolt gépeikkel vegyenek részt a tanfolyamon. A műszaki limit meghatározásával olyan népszerű gépek esnek ki a lehetséges oktatómotorok köréből, mint a 600-as Hornet vagy az NC700 sorozat - előbbi a lökettérfogat, míg utóbbi a szerény csúcsteljesítmény miatt hullott ki a rostán. A törekvés dicséretes, hogy a Hayabusára pattanó fiatalok ne egy apró négyszázas géppel szerezzék meg a jogsit, ugyanakkor a valódi célját - ebben a formában - aligha éri el, hiszen a 120 lóerős hatkilósok nem számítanak nagymotornak a szabályzás szerint, míg a szerényebb csúcsteljesítményű SV-k és Versys-ek igen. Az A kategóriás képzés életkori korlátozását 24 évben állapították meg, szemben a korábbi 21 évvel. "